Heb het stuk af en het ligt nu tussen de pers. Daar moet het een dag of 3 tussen en dan is het mooi plat. Kan nu dus met het 2e bakstuk beginnen, wat uiteraard identiek is, dus dat zal niet veel interessanter zijn om te laten zien. De frontriem weet ik nog niet of ik daarvoor het patroon ga aanpassen óf dat ik deze misschien rond doe, net zoals de keelriem. Heb intussen de blaren op mijn vingers staan Heb de helft van het stuk even in drieën geknipt voor de foto's (gemaakt met telefoon helaas). Het is altijd een beetje gokken hoe je patroon uitvalt t.o.v. de lengte. Ik denk dat ik redelijk goed uitkom, omdat ik maar één sluiting wil maken en wel bovenop de nek (achter de oren dus). Als je aan weerszijden een sluiting met gesp maakt, dan worden je haarstukken nl. vrij kort. Kan ook natuurlijk, maar vindt ik persoonlijk jammer.
Foto 1: begin van het stuk
Foto 2: aansluitend aan foto 1
Foto 3: aansluitend aan foto 2. Dit is het midden van het stuk en het resterende deel is dus het spiegelbeeld van foto 2 en 1
Foto 4: mijn geweldige, zelf gefabriceerde pers van hardhout
@highwaykind: zo kun je dat niet zien, dat je met een 32" haarlengte een bepaalde afstand kunt hitchen, want het is totaal afhankelijk ook van het patroon wat je hebt. Maar stel dat je rechttoe-rechtaan hitched, dan denk ik dat je ong 10cm kunt hitchen met haren van ong. 80cm lang. Ik schat dat ik de witte/beige haren van de achtergrond ong. 3x heb moeten verlengen, dus nieuwe in heb moeten leggen. Voor het stukje wat ik nu gehitched heb, heb je dus een kleine 100 strengen nodig (x10 haren per streng) Je kunt natuurlijk ook andere dingen maken, zoals een halsband voor een hond bijv, of een ceintuur voor jezelf? Legio mogelijkheden en google is your friend
Heb al zo veel leuke reacties gehad en zelfs bokkers die al haar hebben besteld en aan de slag willen. Echt ontzettend leuk! Lijkt me leuk als jullie hier ook een foto van jullie werkstuk plaatsen.