[VER] Run Away

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:46

hannah41 schreef:
Bedankt voor de leuke reacties!
jans1999 schreef:
jeetje wat goed (vooral leuk dat er ijslanders in voor komen :P )
maar afgezien van dat is het echt een heel leuk verhaal (nja leuk...) heel spannend, als het uit gegeven wordt ben ik de 1e die het koopt :P
Nou zo ver ben ik nog niet hoor, daar is hij ook nog lang niet goed genoeg voor. En ja Ijslanders <3

wie weet, ooit :) als je iets echt wil dan lukt het ;)

hannah41

Re: [VER] Run Away

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 16:50

Haha je hebt gelijk, je weet maar nooit. Maar het staat niet in de planning :')

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:00

hannah41 schreef:

hahaha, maak eerst maar eens een volgende update voordat het boek uitgegeven wordt :P

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 17:02

jans1999 schreef:
hannah41 schreef:

hahaha, maak eerst maar eens een volgende update voordat het boek uitgegeven wordt :P

Jaja, ik wil erg graag schrijven, maar er is een probleem: druk druk druk druk druk!

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:07

hahahaaa okkey, overhaast je vooral NIET!!! dan komt t niet goed denk ik ;)

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:19

En hoe zit het ermee?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 19:56

Ik zit op de helft! :D

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:49

Ik volg ook, zeer benieuwd naar het vervolg!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 11:56

Volgers zijn altijd welkom :D ! Bedankt

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:32

ik volg trouwens ook al sinds het begin, maar ik weet niet of ik dat al gezegd had...

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:10

Ik volg ook :)
Meeeeer :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 17:47

Bedankt voor de leuke reacties, in ben hard aan het schrijven aan een nieuw deel.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:58

:D

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:06

ben benieuwd naar het vervolg

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 15:06

Nog 100 woorden! *\o/*

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:14

jeeh!

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:28

Wanneer denk je klaar te zijn?
Heb een erge doorlees-drang! :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 15:35

Ik ben nu klaarr! *\o/*

‘Lieke let eens op!’ Hoor ik Mevrouw Jannen door het lokaal roepen. Ik schrik op en kijk haar aan. Ze vraagt me een moeilijke wiskunde som, waar ik natuurlijk geen antwoord op weet. Ik haal mijn schouders op. In mijn gedachten ben ik bij Vinùr en natuurlijk Ruben. Ik heb afgesproken dat ik vanmiddag naar ze toe ga. Ik heb er echt zin in. ‘Lieke! Ga maar een briefje halen!’ Ik schrik, dat is al de derde keer! Dan sta ik toch maar op. Het meisje achter me kijkt me aan, ze glimlacht vriendelijk. Tik lach terug. De gangen van het grote school gebouw zijn helemaal leeg. Het ziet er eenzaam uit, het doet me deken aan Finn. ‘Lieke!’ Hoor ik meneer Bakker zeggen, net op tijd. Bijna was ik gebotst, ik moet ook niet steeds lopen dromen. Maar zonder dat ik er wat aan kan doen dwalen mijn gedachten al weer af. Ik sta voor het kantoor van mijn conrector. Ik bons op de deur. ‘Ja! Kom maar binnen!’ Ik trek de deur open, hij kijkt over zijn schouder. ‘Alweer jij?’ Ik knik. Hij geeft me een briefje, snel vul ik hem in. ‘Ga maar in de bieb zitten toto het volgende uur.’ ‘Doei.’ Zeg ik lusteloos terwijl ik de deur achter me dicht trek. De bieb zit helemaal aan de achterkant van het gebouw, het is een flink stuk lopen. Dan hoor ik ineens mijn mobiel piepen: Hey, zit je op school?. Eigenlijk mag je niet Sms’en in school, maar ik ben er toch al uit gestuurd. Ja, maar ben er uitgestuurd. Sms ik terug. Rustig loop ik richting de bibliotheek, prachtige gekleurde schaduwen komen naar binnen via de grote glas-in-lood ramen. Ik voel mijn flesje water in mijn rug drukken, mijn rugzak is versleten. Ik wou dat ik kon vluchten van alles en iedereen. Ik voel me opgesloten in mijn eigen wereldje. Gelukkig heb ik Vinùr, het lijkt alsof ik hem al jaren ken. Ik had nooit gedacht dat ik me fijn zou kunnen voelen bij zo’n groot dier. Het is fris in de gangen. Gelukkig ben ik er bijna. Het is rustig in de bibliotheek, op een paar 2e jaars na is het helemaal leeg. Eerst ga ik opzoek naar een boek, ik kan niks vinden. Dan zie ik ineens een map met mooie rode kaft staan: krantenberichten (rampen, branden en inbraken) 1991, op een of andere manier spreekt dat me wel aan. Ik schuif een stoel naar me toe, en maak me gemakkelijk met een kop koffie uit het automaat. Het is stil in de bieb, heel stil. Ontspannen bekijk ik de nieuwsberichten, het papier is wat vergeeld. Er staan veel berichten in de map, sommigen zijn interessant, anderen interesseren mij weinig. Dan valt mijn oog ineens op een klein, oud uitziend bericht. Brand in stal. Maar voor ik het kan lezen word het ineens zwart voor mijn ogen, ik voel me duizelig worden. De letters dansen voor mijn ogen. Ik probeer mijn arm om te tillen om mijn haar naar achter te doen. Ik heb geen gevoel meer in mijn armen. Het zweet loopt over mijn rug, mijn lijf tintelt. Mijn hoofd lijkt te barsten van de pijn. Dan zie ik weer een paard, ik herken Vinùr erin. Er flitst iets roods voorbij, bloed. Weer die angstig ogen. Ik ben zo misselijk. Ik hoor hoe een paard tegen de deur botst. Ik hoor weer gekraak. Dan is het beeld weg, de misselijkheid blijft. Dan word het weer zwart. Ik voel dat er iemand naast me staat, ik heb de kracht niet om te kijken. Langzaam vaagt het geluid weg.

Ik sluit de voordeur achter me. Ik ben net thuis gebracht, ik was flauwgevallen vertelde mijn mentor. Toen ik wakker werd stond er een EHBO’er naast me. Ze wouden me naar de dokterspost brengen, maar naar lang aandringen hebben ze het toch niet gedaan. De pijn was al minder, en na een paar koppen thee hebben ze me naar huis gebracht. Ik heb me bij een ander adres af laten zetten, als Helena het merkt heb ik gegarandeerd weer ruzie. Ik pak een tijdschrift en ga in de zon zitten. Dan herinner ik mij het krantenbericht, ik heb het niet kunnen lezen. Ik vraag me af wat er in stond. Een paar minuten later ben ik het vergeten. Zou Ruben thuis zijn? Zo straks in ieder geval wel, anders had hij vast niet ge-sms’t. Ik blader het tijdschrift door, er staat niks bijzonders in. Ik leg het maar weer terug en besluit maar eens even bij de buren te gaan kijken. Ik steek de straat over, en druk op de deurbel. Mieke doet open. ‘Loop maar om!’ Zegt ze met een zoals altijd vrolijk gezicht. ‘Oké!’ Probeer ik zo vrolijk mogelijk terug te zeggen, ik pers er nog een glimlachje achteraan. Ze lacht naar en sluit de deur. Ik loop om de grote boerderij, de kozijnen zijn crème geverfd. Het ziet er fraai uit. De paarden staan blijkbaar in het weiland, want de bak en de stallen zijn leeg. Ik loop op mijn gemakje naar het groene veld. De paarden zijn minder rustig dan vorige keer, in een flinke draf jagen ze door het land. Vinùr vliegt er in keiharde tὂlt achteraan. Zijn lange, wilde manen waaien op. Wat een kracht, ik ben bijna jaloers. Dan denk ik aan vanmorgen, de beelden die ik zag. Ik weet zeker dat het Finn was. Waarom zie ik dit soort beelden? Hoe kom ik erbij? Ik zal het wel verbeeld hebben. Ik fluit op mijn vingers zoals ik Ruben vorige keer heb zien doen. Het schelle geluid doet de paarden opkijken. Sommigen blijven staan, anderen komen er aan lopen. Vinùr blijft staan, hij lijkt voor zich uit te staren. Een bruin paard steekt zijn hoofd over het hek, hij kijkt me met zijn grote bruine ogen aan. Ik aai hem, het lijkt een vriendelijk dier. Ik ga op het grote hek zitten. Het dier draait zich om en begint te grazen.

Ik neurie zacht een liedje. Vinùr draait zijn oren naar me toe. In een uiterst relaxte stap komt hij op me af lopen. Voorzichtig haal ik een paar grote klitten uit zijn manen. Mijn handen maken strijkende bewegingen over zijn hals. Het verdriet maar ook de rust die hij uitstraalt ontroert me. Het doet me denken aan mijzelf. Hij ontspant zichtbaar. Dan lopen er ineens tranen over mijn wangen. Hij legt zijn hoofd op mijn knieën, ik aai zijn zachte grijze neus. Ik schrik op als ik ineens iets hoor rommelen. Ik kijk om me heen, dan voel ik twee handen op mijn schouders. Het is Mieke. Snel veeg ik langs mijn ogen, ze hoeft niet te weten dat ik gehuild heb. ‘Zit je lekker?’ Vraagt ze me. Ik knik instemmend. ‘Wil je me helpen longeren?’ ‘Ja, graag!’ Is mijn antwoord. Ze geeft me twee halster: ’Pak jij Finn en Napoliano even? Dan haal ik de spullen. ’ ‘Welke is Napoliano?’ Ze wijst naar een witte pony. Ik maak het hek van de wei open, en sluit hem achter me. Napoliano staat helemaal achterin de wei, gelukkig komt het dier kalm op me af draven. Even ben ik bang dat hij me omver zal lopen. Gelukkig is dit niet het geval. Ik klik het halstertouw vast, en lijd hem naar het hek. Ik geef het touw over aan Mieke die intussen bij het hek staat. Vinùr staat nog steeds bij het hek. Ik klik ook bij hem een touw vast. Samen lopen we richting de longeer- en buitenbak. ‘Zet Finn eerst maar in de buitenbak, dan leg ik het je uit.’ Ik jog richting de buitenbak, tot mijn verbazing draaft hij mee. Ik draai hem om en doe zijn halster af.

Tips zijn zoals altijd welkom!

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:57

Leuk!
Er zitten nog wel veel spelfouten in... Vooral bij het begin.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:25

leukleukleuk! op naar het volgende stuk!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 16:34

Bedankt allemaal. :)
sanne_sanne schreef:
Leuk!

Jep helemaal waar, als iemand zich vrij voelt om hem nu al te verbeteren graag, anders ga ik kijk of ik iemand kan vinden die hem op het eind helemaal doet.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:44

Ik zal het zo voor je lezen, dan haal ik meteen alle spelfouten eruit ;) Ik stuur het op via pb, goed?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 17:00

Helemaal goed! Maar voel je verplicht hè?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:01

hannah41 schreef:
Bedankt allemaal. :)
sanne_sanne schreef:
Leuk!

Jep helemaal waar, als iemand zich vrij voelt om hem nu al te verbeteren graag, anders ga ik kijk of ik iemand kan vinden die hem op het eind helemaal doet.

Ik heb alle fouten die ik kon vinden even verbeterd en tussen haakjes gezet zodat je ze zelf ook terug kan vinden ;)

‘Lieke let eens op!’ Hoor ik Mevrouw Jannen door het lokaal roepen. Ik schrik op en kijk haar aan. Ze vraagt me een moeilijke wiskunde som, waar ik natuurlijk geen antwoord op weet. Ik haal mijn schouders op. In mijn gedachten ben ik bij Vinùr en natuurlijk Ruben. Ik heb afgesproken dat ik vanmiddag naar ze toe ga. Ik heb er echt zin in. ‘Lieke! Ga maar een briefje halen!’ Ik schrik, dat is al de derde keer! Dan sta ik toch maar op. Het meisje achter me kijkt me aan, ze glimlacht vriendelijk. (Ik) lach terug. De gangen van het grote school gebouw zijn helemaal leeg. Het ziet er eenzaam uit, het doet me deken aan Finn. ‘Lieke!’ Hoor ik meneer Bakker zeggen, net op tijd. Bijna was ik gebotst, ik moet ook niet steeds lopen dromen. Maar zonder dat ik er wat aan kan doen dwalen mijn gedachten al weer af. Ik sta voor het kantoor van mijn conrector. Ik bons op de deur. ‘Ja! Kom maar binnen!’ Ik trek de deur open, hij kijkt over zijn schouder. ‘Alweer jij?’ Ik knik. Hij geeft me een briefje, snel vul ik hem in. ‘Ga maar in de bieb zitten (tot) het volgende uur.’ ‘Doei.’ Zeg ik lusteloos terwijl ik de deur achter me dicht trek. De bieb zit helemaal aan de achterkant van het gebouw, het is een flink stuk lopen. Dan hoor ik ineens mijn mobiel piepen: Hey, zit je op school?. Eigenlijk mag je niet Sms’en in school, maar ik ben er toch al uit gestuurd. Ja, maar ben er uitgestuurd. Sms ik terug. Rustig loop ik richting de bibliotheek, prachtige gekleurde schaduwen komen naar binnen via de grote glas-in-lood ramen. Ik voel mijn flesje water in mijn rug drukken, mijn rugzak is versleten. Ik wou dat ik kon vluchten van alles en iedereen. Ik voel me opgesloten in mijn eigen wereldje. Gelukkig heb ik Vinùr, het lijkt alsof ik hem al jaren ken. Ik had nooit gedacht dat ik me fijn zou kunnen voelen bij zo’n groot dier. Het is fris in de gangen. Gelukkig ben ik er bijna. Het is rustig in de bibliotheek, op een paar 2e jaars na is het helemaal leeg. Eerst ga ik opzoek naar een boek, ik kan niks vinden. Dan zie ik ineens een map met mooie rode kaft staan: krantenberichten (rampen, branden en inbraken) 1991, op een of andere manier spreekt dat me wel aan. Ik schuif een stoel naar me toe, en maak (het) me gemakkelijk met een kop koffie uit het automaat. Het is stil in de bieb, heel stil. Ontspannen bekijk ik de nieuwsberichten, het papier is wat vergeeld. Er staan veel berichten in de map, sommigen zijn interessant, anderen interesseren mij weinig. Dan valt mijn oog ineens op een klein, oud uitziend bericht. ‘Brand in stal’. Maar voor ik het kan lezen word het ineens zwart voor mijn ogen, ik voel me duizelig worden. De letters dansen voor mijn ogen. Ik probeer mijn arm om te tillen om mijn haar naar achter te doen. Ik heb geen gevoel meer in mijn armen. Het zweet loopt over mijn rug, mijn lijf tintelt. Mijn hoofd lijkt te barsten van de pijn. Dan zie ik weer een paard, ik herken Vinùr erin. Er flitst iets roods voorbij, bloed. Weer die angstig ogen. Ik ben zo misselijk. Ik hoor hoe een paard tegen de deur botst. Ik hoor weer gekraak. Dan is het beeld weg, de misselijkheid blijft. Dan word het weer zwart. Ik voel dat er iemand naast me staat, ik heb de kracht niet om te kijken. Langzaam vaagt het geluid weg.

Ik sluit de voordeur achter me. Ik ben net thuis gebracht, ik was flauwgevallen vertelde mijn mentor. Toen ik wakker werd stond er een EHBO’er naast me. Ze (wilden) me naar de dokterspost brengen, maar (na) lang aandringen hebben ze het toch niet gedaan. De pijn was al minder, en na een paar koppen thee hebben ze me naar huis gebracht. Ik heb me bij een ander adres af laten zetten, als Helena het merkt heb ik gegarandeerd weer ruzie. Ik pak een tijdschrift en ga in de zon zitten. Dan herinner ik mij het krantenbericht, ik heb het niet kunnen lezen. Ik vraag me af wat er in stond. Een paar minuten later ben ik het vergeten. Zou Ruben thuis zijn? Zo straks in ieder geval wel, anders had hij vast niet ge-sms’t. Ik blader het tijdschrift door, er staat niks bijzonders in. Ik leg het maar weer terug en besluit maar eens even bij de buren te gaan kijken. Ik steek de straat over, en druk op de deurbel. Mieke doet open. ‘Loop maar om!’ Zegt ze met een zoals altijd vrolijk gezicht. ‘Oké!’ Probeer ik zo vrolijk mogelijk terug te zeggen, ik pers er nog een glimlachje achteraan. Ze lacht naar (me) en sluit de deur. Ik loop om de grote boerderij, de kozijnen zijn crème geverfd. Het ziet er fraai uit. De paarden staan blijkbaar in het weiland, want de bak en de stallen zijn leeg. Ik loop op mijn gemakje naar het groene veld. De paarden zijn minder rustig dan vorige keer, in een flinke draf jagen ze door het land. Vinùr vliegt er in keiharde tὂlt achteraan. Zijn lange, wilde manen waaien op. Wat een kracht, ik ben bijna jaloers. Dan denk ik aan vanmorgen, de beelden die ik zag. Ik weet zeker dat het Finn was. Waarom zie ik dit soort beelden? Hoe kom ik erbij? Ik zal het wel verbeeld hebben. Ik fluit op mijn vingers zoals ik Ruben vorige keer heb zien doen. Het schelle geluid doet de paarden opkijken. Sommigen blijven staan, anderen komen er aan lopen. Vinùr blijft staan, hij lijkt voor zich uit te staren. Een bruin paard steekt zijn hoofd over het hek, hij kijkt me met zijn grote bruine ogen aan. Ik aai hem, het lijkt een vriendelijk dier. Ik ga op het grote hek zitten. Het dier draait zich om en begint te grazen.

Ik neurie zacht een liedje. Vinùr draait zijn oren naar me toe. In een uiterst relaxte stap komt hij op me af lopen. Voorzichtig haal ik een paar grote klitten uit zijn manen. Mijn handen maken strijkende bewegingen over zijn hals. Het verdriet maar ook de rust die hij uitstraalt ontroert me. Het doet me denken aan mijzelf. Hij ontspant zichtbaar. Dan lopen er ineens tranen over mijn wangen. Hij legt zijn hoofd op mijn knieën, ik aai zijn zachte grijze neus. Ik schrik op als ik ineens iets hoor rommelen. Ik kijk om me heen, dan voel ik twee handen op mijn schouders. Het is Mieke. Snel veeg ik langs mijn ogen, ze hoeft niet te weten dat ik gehuild heb. ‘Zit je lekker?’ Vraagt ze me. Ik knik instemmend. ‘Wil je me helpen longeren?’ ‘Ja, graag!’ Is mijn antwoord. Ze geeft me twee (halstertouwen): ’Pak jij Finn en Napoliano even? Dan haal ik de spullen. ’ ‘Welke is Napoliano?’ Ze wijst naar een witte pony. Ik maak het hek van de wei open, en sluit hem achter me. Napoliano staat helemaal achterin de wei, gelukkig komt het dier kalm op me af draven. Even ben ik bang dat hij me omver zal lopen. Gelukkig is dit niet het geval. Ik klik het halstertouw vast, en (leid) hem naar het hek. Ik geef het touw over aan Mieke die intussen bij het hek staat. Vinùr staat nog steeds bij het hek. Ik klik ook bij hem een touw vast. Samen lopen we richting de longeer- en buitenbak. ‘Zet Finn eerst maar in de buitenbak, dan leg ik het je uit.’ Ik jog richting de buitenbak, tot mijn verbazing draaft hij mee. Ik draai hem om en doe zijn halster af.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:02

Ho, ik dacht dat ik het in een mailtje zette :P
Maar is het zo ook goed?

En ik voel me niet verplicht hoor ;)
Gewoon medeschrijfster helpen :P