[VER] Onrust

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:37

Beste ts. Ik vond dit topic vanmorgen en heb alles achter elkaar gelezen. Ook dan is het een goed lopend verhaal! Ik hoop dan ook, uit eigen belang, dat je hier blijft posten. Complimenten en succes!!

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 21:41

Dankje! Ik zal voorlopig nog wel blijven posten en dan zie ik wel wat ik uiteindelijk doe :+ Ben daar nu nog niet helemaal over uit...

0verwijderd

Re: [VER] Onrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:02

ben je nog verder gekomen?

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 17:07

Update :):)

Hoofdstuk 14

Ik loop door de school. Het hele weekend heb ik me moe en lusteloos gevoeld. Mijn vader is sinds vanochtend weer op zakenreis, dus daarover ben ik wel opgelucht. Ik heb al een paar dagen geen contact gehad met Noor en Feline, maar ik heb besloten dat ik vandaag eens extra lief voor ze ga zijn. Door alle gedachten in mijn hoofd ben ik ze eigenlijk een beetje vergeten en dat voelt rot. Heel rot.
Het eerste uur had ik vrij, en ik moet zo in lokaal C4 zitten voor Nederlands. Ik wou dat ik nu les van Rebecca had, maar nee, daarvoor moet ik nog twee dagen wachten. Woensdag heb ik pas weer kunst. Ze heeft het hele weekend door mijn gedachten gezweefd. Hoe zag ze eigenlijk aan me dat ik me niet goed voelde? Zien de kinderen uit mijn klas dat ook? Ik hoop het echt niet, want dan hebben ze nóg een punt om me mee te pakken. Ik doe nu maar gewoon alsof ik onzichtbaar ben. Dan hebben Roy en zijn meelopers tenminste niks om grapjes over te maken, hopelijk vergeten ze een beetje dat ik er ben.
De eerste bel klinkt. Nog precies vijf minuten. Ik moet helemaal naar de bovenste verdieping lopen, dus ik versnel mijn pas een beetje. Ik ren de trap op. Verder is hier niemand, dus om nog even wat extra calorieën te verbranden ren ik weer naar beneden en ga ik nog een keer naar boven. Als ik boven ben voel ik mijn beenspieren branden, maar dat is niet erg, pijn is goed. Pijn van vandaag betekent kracht van morgen.
Zonder op te letten loop ik de gang op de tweede verdieping door. Ik kijk naar mijn voeten die stap voor stap een stukje dichterbij het lokaal komen.
Bam. Een groot lichaam doemt voor me op en voordat ik het kan ontwijken lig ik bijna op de grond.
‘Au! Kan je niet uitkijken?!’ roep ik uit als ik zie dat alle boeken uit mijn tas zijn gevallen. Snel begin ik met het terugstoppen van de inhoud van mijn tas. Ik heb nog niet eens opgekeken naar wie het is tegen wie ik ben opgelopen, maar dat hoeft ook niet. Bijna de hele school bestaat uit rotkinderen.
‘Sorry, het was niet mijn bedoeling... Hé, ken ik jou niet?’
Ik schrik op.
Die heldere stem heb ik eerder gehoord. Ik kijk met een ruk op en zie daar de goudblonde krullen van Joël. Ik voel mijn wangen vuurrood worden.
‘Joël! Sorry! Ik zag niet dat jij het was! Eh.. hoi! Sorry maar ik moet naar de les! Later!’
Wat zeg ik nou weer met mijn stomme kop… Als ik wil dat hij iets in me ziet dan moet ik echt een keer normaal gaan doen. Het is maar het beste als ik zo snel mogelijk doorloop. Zonder om te kijken loop ik snel de gang door terwijl ik in mijn hoofd mezelf vervloek.

Ondanks de vertraging ben ik nog vóór de bel in het lokaal. Mevrouw Beerens wenst me vrolijk een goede morgen.
‘U ook!’ zeg ik nepvrolijk terug. Ze knikt vriendelijk naar me. Beerens is echt zo’n oma-figuur. Ze lijkt ouder dan dat ze is. Ik heb haar nog nooit boos gezien, zelfs niet op Roy.
Ik ga zitten op mijn plek voor het bureau. Olaf, Max en Daniek zitten er al. Mijn groepje is wel oké, er zitten geen grote pesters in. Ze doen gelukkig gewoon normaal tegen me. Maar als puntje bij paaltje komt staan ze wel aan de kant van de pester, net zoals de rest van de klas. Niet echt mensen waarop ik kan vertrouwen dus.
De bel gaat en het is opvallend rustig in de klas. Na even rondgekeken te hebben begrijp ik al snel hoe dat komt: Roy is er niet. Wat een opluchting! Eens kijken hoe de dag verloopt zonder zijn rotopmerkingen en zielige acties. Gelijk valt er een lichte last van mijn schouders af. Misschien wordt vandaag dan toch best een leuke dag…
‘Hanna, je hebt een 4,9 voor de leesvaardigheidstoets. Weet je wat dat betekent?’ vraagt mevrouw Beerens terwijl ze zich over mijn tafel buigt.
Ik schud mijn hoofd.
‘Je staat nu onvoldoende voor Nederlands. Tijdens de vergaderingen heb ik gehoord dat je er voor de andere vakken ook niet al te best voor staat, dus je zal toch echt beter je best moeten gaan doen. Ik weet dat je het kan. In de laatste paar weken moet je je cijfer opkrikken, anders ben ik bang dat je moet blijven zitten en dat wil je natuurlijk niet…’
oliebol! Ik was veel te druk bezig met andere dingen dat ik mijn schoolresultaten helemaal ben vergeten. Een lichte paniek overvalt me. ‘Nee, natuurlijk wil ik dat niet!’ sis ik. ‘Goed dan, ik hoop dat je beter je best gaat doen.’ zegt Beerens, en ze loopt naar Tom, die al tien minuten met zijn hand omhoog zat.
Maar dan ga ik beter nadenken over de vraag van Beerens. Wil ik dat echt niet? Dan ben ik van deze klas af. Voor zover ik weet zijn de tweedeklassers een stuk aardiger dan de kinderen van het derde jaar waar ik in zit. Misschien is het wel beter als ik blijf zitten. Op dit moment is er bovendien niet veel meer aan te doen, ik sta al zo veel onvoldoendes dat ik met deze cijfers niet over zou gaan. Dus als ik zo door blijf gaan zal ik gegarandeerd blijven zitten. Het enige probleem is dat ik dan Noor en Feline moet missen, maarja, die zie ik in de pauzes nog wel. Het schooljaar duurt nog maar vijf weken. Dat moet te doen zijn. Gewoon vijf weken lang niet mijn best doen. Omdat ik op de basisschool een jaar had overgeslagen, kan ik nu best een jaartje langer over mijn middelbare school doen.
Plotseling besef ik me waar ik over aan het nadenken ben.
Wat is er mis met mij?! Ik wil vrijwillig blijven zitten? No way dat dat gaat gebeuren. Hoe durf ik zulke gedachtes te hebben… Met mijn rechterhand, waar een potlood in geklemd zit, beweeg ik onder de tafel richting mijn linkerarm. Ik druk de scherpe punt in mijn arm en haal het potlood over mijn arm. In mijn hoofd gil ik het uit, maar ik hou me stil. Dit verdien ik. Moet ik maar niet zo stom bezig zijn. Een donkerrode streep verschijnt op mijn arm. Nog een paar keer ga ik heen en weer met het potlood, tot bloedens toe. Nu is het wel genoeg. Ze mogen het niet merken, dan ben ik echt de klos. Snel trek ik mijn mouw weer naar beneden en ga verder met de opdrachten. Alles gaat langs me heen, ik kan me simpelweg niet concentreren. De wondjes op mijn arm branden, alsof iemand er zout in heeft gestrooid.

Het geluid van de bel galmt door het lokaal. Eindelijk is de les voorbij. Deze vijfenzestig minuten leken wel tien uur te duren. Noor en Feline gingen halverwege de les allebei ziek naar huis. Ik weet niet of ze echt ziek waren, misschien was het een smoesje. Ze hebben mij in ieder geval niets verteld. Nu moet ik dus de dag in mijn eentje door zien te komen. En dan is het nu ook nog eens pauze.
Ik loop naar de kantine en kijk aarzelend rond. Waar moet ik gaan zitten? Normaal zit ik altijd met Noor en Feline. Soms zie ik iemand alleen zitten en dan heb ik medelijden met diegene, maar toch durf ik er op de een of andere manier niet naartoe te gaan. Misschien kiest die persoon er wel zelf voor om alleen te zitten en stoor ik hem alleen maar. Mij niet gezien dus.
Een eindje verderop zie ik een tafeltje waar niemand aan zit. In de rest van de aula zitten allerlei groepjes. Onze school is echt zo’n groepjesschool. In de hoek zitten de gothics, dan heb je nog de stoerste jongens van de school, de ‘nerdjes’, de stoere meisjes en de make-up poppetjes. En ik, ik hoor nergens bij.
Ik besluit maar naar het tafeltje te lopen. Tot nu toe gaat het goed, ik heb nog geen rotopmerkingen naar mijn hoofd gekregen. Als ik eenmaal zit open ik mijn broodtrommel waar een boterham met chocoladepasta in zit en een appel. De boterham gooi ik in de prullenbak die naast me staat. Chocolade maakt me veel te dik. De appel daarentegen eet ik wel op. De rest van de pauze kijk ik een beetje schaapachtig in mijn agenda.

Helemaal verdiept in mijn cijferlijst schrik ik op als ik plotseling een zachte meisjesstem hoor vragen: ‘Is deze stoel vrij?’
Heeft ze het tegen mij?
Ik kijk om me heen of er niet iemand een stukje naast me zit, maar ik ben de enige in een straal van drie meter. ‘Ehm, ja hoor, pak maar.’ zeg ik. Ik verwacht dat ze de stoel pakt en aanschuift bij één van de groepjes, maar niks is minder waar. Ze komt bij mij aan tafel zitten.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:23

*\o/*
nu lezen

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:29

Stille meelezer meldt zich O:)
Echt, dit verhaal loopt zo lekker, en dat al meteen vanaf het begin, super!
Alsjeblieft TS, stop niet met posten, ik wil weten hoe het afloopt! :o

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:54

Moet eigenlijk huiswerk maken, maar dit gaat gewoon echt voor :D

Liefs, Irene

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 18:14

Bedankt voor de leuke complimentjes :o :D

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 05:42

net gelezen echt een leuk stuk!!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:21

Weer bijgelezen, en wederom weer een superstuk!
Stop alsjeblieft niet met posten, ook ik wil weten hoe het afloopt!

:D

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:48

wouw :D ik ontdek je verhaal nu pas! maar heb alles aan 1 stuk doorgelezen en ik vind je verhaal geweldig!!!

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 17:11

Dankjulliewel!

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:39

superleuk weer!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:49

Leuk vervolg, ik ben benieuwd naar deze nieuwe wending!

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:34

Wow echt super leuk verhaal! Ik volg!

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:53

Heel leuk stuk weer!

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:23

Ga je weer schrijven? :+

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 15:58

Haha sorry heb wel veel ideeën maar niet zo veel tijd helaas... En soms ook gewoon geen zin :o maar heb geduld! Er komt binnenkort een nieuw stuk :)

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:01

yeay :D

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:31

En en en? Al weer iets nieuws om te plaatsen?

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 16:44

Helaas niet, heb het ontzettend druk de laatste tijd met allerlei toetsen en PTA's...

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:12

Wat een ontzettend gaaf boek tot nu toe! Echt hoor! Ik zit er helemaal in als je weer een nieuw stukje hebt geschreven :D GA ZO DOOR *\o/*

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:56

Net je verhaal in 1x gelezen....super goed geschreven zeg!
Ben benieuwd naar het vervolg!

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:27

Wil je nog een keer wat schrijven? *\o/* *\o/*

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:31

echt joh, wat kan jij geweldig schrijven!! als dat boek er is, ik koop hem!! gegarandeerd!!
wanneer komt er weer een update? :D