Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bibi_vA schreef:Kan iemand mij helpen? Ik ben een oornetje voor mijn dochter aan het haken, en kom niet uit de afwerking.
Het moet een soort sierrandje worden, dit staat er:
EDGE
Crochet two rounds of sc around the whole hat, make sure the rows are not too tight or too loose.
Then crochet along the front edge like this (start in the back corner): *ch 6, 3 sc*, repeat *-* and end with ch 6 and a sc in the last sc in the corner on the other side, turn.
Crochet sl st to top of first ch 6 from prev row, *ch 7, 1 sc in 2nd ch, ch 1, 1 sc in the next ch 6 from prev row*, repeat *-*.
Cut thread and fasten.
De eerste toer lukt me: 6 losse en 3 stokjes (ik doe halve stokjes). Maar uit de beschrijving van de toer erna kom ik niet ....
Rinske schreef:En als het dan nog niet lukt, dan laat je iemand anders wat maken![]()
.
Judith_H schreef:thnx annemiek!
De losse steek en ketting sluiten lukt nu min of meer na een hele middag priegelen, nu wil ik er een vasten van maken, maar dat lukt vaak nog niet.
Denk dat ik voorlopig nog niet toe ben aan de ami's, ergens jammer, maar wist dat ik eerst de steken moet leren.
Ben ook nog aan het spelen met het feit of ik de naald links of rechts wil.. Ben linkshandig, maar heb het gevoel dat het met rechts ook kan??!
Heb nu haaknaald 3 en acryl wol, maar vind dat het erg snel split/pluist.. Komt dat door het vele oefenen of heb ik de verkeerde wol/naald?
Ook worden de losse steken die ik maak wel erg strak, hierdoor kan ik niet mijn haaknaald door de eerste losse van de ketting krijgen..
Heb je daar nog tips voor? Want als ik ze losser maak, krijg ik gaten in mijn "ketting"..
bibi_vA schreef:Wat betreft het oornetje, dit is de link:
http://www.nordicmart.com/shopmerge.asp ... _print.htm
Ik kom nu wel uit de tweede toer van het randje, nu nog de laatste ...
Overigens is het patroon volgens mij in Amerikaanse steken, ik maak hem voor een shetje, gebruik dunnere katoen en vasten en halve stokjes.