[INFO] Scrapbooking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: [CENTRAAL] Scrapbooking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:25

Ik krijg morgen mijn megabestellingen binnen en dan kan ik weer ff vooruit. Dan zal ik ook wat plaatsen (nog niet te veel verwachten, ben maar een beginner :P ) Zal dan ook wat foto's makenan het babyboek, dasr probeer ik dingen in uit

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:49

Ik ben heel benieuwd! :D

Afbeelding
met flits
Afbeelding

Dit was het eerste en het laatste wat ik heb gescrapt :') , hij heeft wel een gewoon album. (Waar ik een jaar in achterloop := hopeloos :') )
Maar even aan de slag voor zijn zusje zich aandient

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:16

Maartje_M schreef:
Mt we kletsen gewoon net zo lang door tot je weer gemotiveerd bent :P

Claudia ik heb toevallig gister nog papier op marktplaats gekocht. Dit was 2x 50 vel. Ze vroeg voor beide pakketten 7,50. Sommige vragen 10 cent per vel, anderen nog 50 cent ofzo... Ik zou gewoon een richtprijs in mijn hoofd nemen en verder laten bieden. Ik vind het altijd een nadeel dat verzenden (kosten voor de koper dus) nog zo duur is. Grote vellen passen niet door de brievenbus en dan is verzenden 6,75 ofzo.
Denk dat het er ook aan ligt hoeveel je er in 1 koop aanbiedt. Deel je je advertentie even als ie klaar is O:)

Ik heb gisteren ook even zitten kijken, weet ook welke verkoper je hebt gezien! De pakketten spraken mij niet aan, niet het soort papier wat mij aanspreekt. Goedkopere kwaliteit :P

Ik ben wel kieskeurig met wat ik aanschaf, haha! Muts ben ik he? :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 07:25

Nee hoor, das niet muts ;) aangezien ik net begonnen ben, verknip ik nog wel eens wat :+ dus dan is goedkoper papier soms wel fijn

Mt mooi! Ik vind je achtergrondpapier gaaf!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:48

Vandaag hele stapel papier binnen gekregen *\o/* Morgen denk ik mijn andere bestelling en dan ga ik weer lekker verder. Maaaaar, ik moest natuurlijk wel vast even mijn nieuwe spul gebruiken:

Ik hoop dat de afbeelding zichtbaar is, waar ik normaal upload gaat ff niet zoals ik wil
Afbeelding
Ben een keer aan het scheuren geslagen in plaats van te knippen. Enne, ik heb graag tips/adviezen enzo, dus hou je niet in :D

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:56

Oh ik wil hier wel even meelezen! Ik heb ooit (lang geleden) een scrapbook gekregen, maar nog nooit iets mee gedaan. Wil hier even inspiratie opdoen, en dan toch echt zelf aan de slag gaan! :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:07

Leuk Lumea! Eenmaal begonnen is stoppen lastig :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:00

Vind je opzet heel leuk Maartje! Leuke kleuren en dat scheuren is weer net ff anders dan anders :). Ik vind hem alleen nog vrij leeg, heb je niet nog wat leuke kraaltjes/knoopjes/dingetjes? ;) Of iets van tekst?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:48

Ik heb ook nog een heleboel staan wat ik niet meer ga gebruiken, dus als iemand in de buurt van Delft woont en het op wil komen halen voor een klein bedrag PM maar. :P (ik ga het niet verzenden)

Ik ben nu bezig met een miniboekje van mijn mini op het strand.
Vorig jaar heb ik 4 Oh,snap! albums van Simple stories vol gescrapt (naast 4 vakantie mini albums en een december daily :o) en dit jaar ben ik begonnen met Project Life.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:04

Ik ben gisteravond begonnen met de eerste 2 pagina's van mijn paards fotoboek. Nog even de digitale fotos bestellen op fotopapier, dan kan ik in de tussentijd ideetjes hier op doen!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:46

Gaaf Bliksem! Ik had het toevallig vandaag met een collega nog over dat we niet de discipline hadden voor een project life. Vind de pagina's ook snel zo druk, das niet helemaal mijn ding.

Sting dank je! Planning is vrijdag even langs de action te gaan om wat 'rommeltjes' te kopen, ik heb nog niet zo veel. Weet ook niet zo goed wat ik er op moet doen, zoals ik al zei is druk niet helemaal mijn ding

pimaude ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:53

Nog niet alle frutsels die ik zou willen zijn er, maar pagina 1 is klaar. Ik vind het ook gauw te druk worden dus wil nog even rustig zoeken naar leuke achtergronden. Anders haal ik krijtje. En ga zelf wat tekenen :)

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:02

:)* Das een goed idee, krijtjes!
Mooie pagina! Ik vind dat rustige wel mooi :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:04

:) ja, krijtjes kun je uitgeven dus krijg je mooie rustige kleuren die ook nog eens in elkaar inlopen !

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:13

Ja idd, lijkt me een leuk effect geven!
Vandaag is mijn andere bestelling ook binnen gekomen, dus ik ga morgen weer aan de slag denk ik. Vanavond moest paardlief even beweging hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:13

Tsja, dat moet ook gebeuren he ^^ wat bestelde je?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:19

Ik had een aantal losse vellen en cardstock besteld. Morgen maar lekker mee aan de slag :j

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:20

Ik hou wel van wat drukker, maar soms dan kijk ik achteraf er naar en moet ik toegeven dat het voor het mooie dan weer net té druk is.
Heb nog een beetje moeite met de juiste balans daar in vinden haha. :+

Mijn moeder vindt dat ik te druk doe en ik vind juist weer dat zij te weinig doet.
Ieder zijn eigen stijl toch? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:26

Whaha. Ieder zn ding inderdaad!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:17

Ieder zijn ding inderdadad :j ben wel benieuwd naar wat van jou Claudia

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:23

Maartje_M schreef:
Ieder zijn ding inderdadad :j ben wel benieuwd naar wat van jou Claudia

Ik zal van het weekend eens even kijken of ik even een foto kan maken. :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:13

Leuk!

Bliksem, ik probeer me te verdiepen in project life/sn@p en wat er allemaal nog meer is. Kun jij me uitleggen wat het verschil is? :+ Of zijn het gewoon verschillende merken met hetzelfde principe? Kun je het ook door elkaar gebruiken bijvoorbeeld?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:46

Er zijn best veel mensen die 'project life' op snap formaat maken, de kaartjes die voor project life verkocht worden passen namelijk ook gewoon in snap, dat zijn standaard maten (4x6 inch en 3x4 inch).

Ik heb mijn snap albums voornamelijk gevuld met journal pages ipv page protectors, dat vond ik toen leuker en wat tastbaarder. Nu maak ik een project life album op 12x12 inch en nu gebruik ik wel altijd de page protectors.

Gewoon andere merken met hetzelfde idee dus eigenlijk ja.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:26

Ok, dit is half Chinees en half Nederlands voor mij, haha ;) Page protectors zijn die insteekalbums met vakjes toch? Die stop je gewoon in een speciale ordner. Die journal pages, zijn dat pagina's die je los koopt en ook gewoon in een album stopt?
Ik vind het namelijk wel een leuk idee, maar vraag me nog steeds af of ik er de discipline voor heb. Dus heb nu het voornemen iedere week te bedenken wat ik erin had kunnen plakken