je komt er wel om te leren
dat werd mij ook gezegd. Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
dat werd mij ook gezegd.
Anoniem schreef:AliesMeijer: wauwie! Jij gaat ook hard vooruit
Echt heel leuk om te zien!
Komt vanzelf en je hebt al een goede start!
Dat is dus iets wat ik zelf nooit zal gaan kunnen en wat niet alleen een kwestie van oefenen is: zelf dingen bedenken in plaats van foto's natekenen. Waar je die ideeen vandaan haalt! En dan ook nog zo'n uitwerking. Jaloers
.
.
) van schilderijen. Kunstgeschiedenis lijkt me ook nog steeds wel leuk.

AliesMeijer schreef:Ik heb ook alles wat ik tot nu toe kan van bokt geleerd. Grappig hoe je op het moment dat je een topic start zelf je tekening eigenlijk gewoon erg goed gelukt vind en pas na commentaar inziet hoe lelijk hij eigenlijk wel niet is.
Nu heb ik dat vaak nadat ik een andere tekening heb gemaakt, dan vind je de vorige weer minder mooi. Natuurlijk fijn om verbetering (denken) te zien, maar ergens toch ook weer jammer.
Kunstacademi heb ik eigenlijk niet heel erg over nagedacht. Ik denk dat ik met veel oefenen best hele realistische tekeningen kan maken, maar voor de kunstacademi mis ik denk ik toch de creativiteit. Al snap ik de creativiteit van anderen wel altijd bij het 'ontleden' (zoals mijn leraar kunstvak algemeen dat zo mooi noemde) van schilderijen. Kunstgeschiedenis lijkt me ook nog steeds wel leuk.

_Bitje_ schreef:Trouwens, ik had een vraagje aan jullie, ik las namelijk iets over de kunstacademy hier en vroeg me af wie hier
allemaal op de kunstacademy hebben gezeten?
Ik zit er al een tijdje aan te denken om dat te gaan doen, maar bij mijn weten kun je er verder niks mee worden,
of valt dat heel erg mee ? Hoe is het jullie bevallen? Ik ben nameliijk erg benieuwd naar ervaringen
(dat over de bijstand/succesvol leven is overigens ook niet helemaal waar, zo zwart wit is het niet
) en je moet er inderdaad niet vanuit gaan dat het een gemakkelijke opleiding is met weinig uren, ik zat vandaag van 9 tot half 6 op school en de rest van de week van 9 tot 4 maar dat is regelmatig later
en dan heb je nog je huiswerk... en ze willen dat je véél werk maakt
dus nee, als je een paar uurtjes school in de week wilt moet je rechten oid gaan studeren maar niet naar de academie gaan.
Plus dat ik ook wel vaker in de avond nog naar colleges moet, krijgen vanaf binnenkort een college dat tot 9 uur duurt. 
En het is gewoon heel inspirerend, ook om te werken met mensen die allemaal zo gek zijn op kunst en die vaak totaal andere dingen maken dan jij en er een heel andere kijk op hebben
als dit is wat je het liefste doet vind ik niet dat je je moet laten weerhouden door lange dagen en horrorverhalen over geen inkomen, dat zou zonde zijn. 
maar je werk moet ook wel van een zeker niveau zijn. Er is nu eenmaal weinig plek (dit jaar zijn er 40 van de bijna 500 aangenomen
) en je moet toch aan een aantal eisen voldoen. Nu ligt het wel aan de school trouwens, elke school is weer wat anders natuurlijk en de accenten liggen op elke school weer ergens anders
ik geloof dat die van mij redelijk streng is maar dat is ook maar wat ik gehoord heb (ik heb op geen andere school toelating gedaan
)
. Ik ben nogal flierefluitend door de opleiding die ik uiteindelijk koos (HAS Den Bosch)gestuiterd, was leuk en zinvol tijdverdrijf, en ik heb me NAAST die opleiding volledig in de praktijk met hart en ziel geschoold tot wat ik nu doe... En het teken- en knutselwerk is hobby gebleven.
heerlijk. Maar goed, dingen zoals talen ed vind ik heel interessant maar een studie alleen over bijv. Engels.. nee dat hoef ik dan weer niet.
Ik ben meer zo iemand die dat soort dingen ernaast nog even voor de leuk doet. 
, pfoeh, waar haal je de motivatie vandaan, ik ben daar uitermate ongeschikt voor. Had wel 'ns gewild dat het anders was, maar inmiddels heb ik in de gaten dat ik het buiten officiele papiertjes om OOK allemaal wel bij elkaar krijg. Ik heb nooit iets om titels gegeven, en specifieke inhoud en info waar ik naar op zoek ben kom ik ook altijd aan buiten de officiele opleidingen om.
Ik word vooral ongelukkig als ik in een schoolbank moet zitten
dus ik heb voor leren altijd weinig tot geen moeite hoeven doen. Buiten dat doe ik ook heel veel zelf hoor, ik heb altijd veel buiten school om gedaan
maar dit is anders, dit zijn dingen die ik eigenlijk allemaal leuk vind en daarnaast kan ik nog van alles wat me interesseert bij elkaar sprokkelen.
Fiffill schreef:Hier een fine arts student(dat over de bijstand/succesvol leven is overigens ook niet helemaal waar, zo zwart wit is het niet
) en je moet er inderdaad niet vanuit gaan dat het een gemakkelijke opleiding is met weinig uren, ik zat vandaag van 9 tot half 6 op school en de rest van de week van 9 tot 4 maar dat is regelmatig later
en dan heb je nog je huiswerk... en ze willen dat je véél werk maakt
dus nee, als je een paar uurtjes school in de week wilt moet je rechten oid gaan studeren maar niet naar de academie gaan.
Plus dat ik ook wel vaker in de avond nog naar colleges moet, krijgen vanaf binnenkort een college dat tot 9 uur duurt.
Leuk is het daarentegen wel, je bent (iig op mijn school) heel erg vrij.En het is gewoon heel inspirerend, ook om te werken met mensen die allemaal zo gek zijn op kunst en die vaak totaal andere dingen maken dan jij en er een heel andere kijk op hebben
als dit is wat je het liefste doet vind ik niet dat je je moet laten weerhouden door lange dagen en horrorverhalen over geen inkomen, dat zou zonde zijn.
Over die toelating, op mijn school moet je er 2 doen; de eerste om te kijken of je klaar bent voor de 'echte' toelating, waarbij (bij de 2e dus) je werkt wordt bekeken door meerdere mensen (stuk of 5) en die gaan je dan ook vragen stellen. Motivatie is erg belangrijkmaar je werk moet ook wel van een zeker niveau zijn. Er is nu eenmaal weinig plek (dit jaar zijn er 40 van de bijna 500 aangenomen
) en je moet toch aan een aantal eisen voldoen. Nu ligt het wel aan de school trouwens, elke school is weer wat anders natuurlijk en de accenten liggen op elke school weer ergens anders
ik geloof dat die van mij redelijk streng is maar dat is ook maar wat ik gehoord heb (ik heb op geen andere school toelating gedaan
)
Ik heb voor een tijd gewerkt en wat vastigheid gecreëerd, en dat moet ik nu opeens loslaten. Dat vind ik toch wel moeilijk en eng, maar ik ben er ook wel weer heel enthousiast over. En het is niet zo dat dit als een donderslag bij heldere hemel komt, hoor. Als studielast me echt dwars zat, dan had ik wel voor een andere studie gekozen. Ik kijk erg uit naar het studiejaar in ieder geval.
Ze hebben bij ons toegelicht dat er bij de ene toelating téveel talentjes bijzitten dat ze móeten schrappen en bij de andere toelatingen er juist weer heel weinig mensen bij zitten met potentie. Tja, en waar ze dan allemaal naar kijken? Diversiteit, groei, techniek, motivatie of een combinatie van dit alles? Ik heb geen flauw idee.
je kunt er ook zoveel mee doen, je hoeft natuurlijk niet alleen maar de hele dag schilderijtjes te zitten maken in je atelier.
ik snap dat je er zin in hebt, anders kies je niet voor deze studie.
Fiffill schreef:Ik ken toch genoeg mensen die zich prima reddenje kunt er ook zoveel mee doen, je hoeft natuurlijk niet alleen maar de hele dag schilderijtjes te zitten maken in je atelier.
En dat stukje over die tijden was ook niet zozeer aan jou gericht maar meer aan de mensen die wat dingen over de academie wilden wetenik snap dat je er zin in hebt, anders kies je niet voor deze studie.
Over dat adresje; waar ergens woon je?
Thanks voor de tip! (enne... zolang niemand het merkt, kunnen we prima off-topic?:P) 

Ook heb ik periodes heel veel en periodes heel weinig getekend, dus, nouja, ik doe mijn best om er iets van te maken