[INFO] Creatief muzikaal!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 23:03

Yamaha apx500 <3

Ik ben zelf twee jaar geleden begonnen met gitaar, gestopt, weer begonnen, gestopt... Ik speel sinds mn 7de piano, daarin een complete autodidact en ben muzikaal, dus dacht, dat doe ik wel even :+ Viel zwaar tegen, na hey there delilah en michel geleerd te hebben kwam ik niet verder en heb ik het ding maar weer in een hoekje laten creperen. Maar een maand geleden toch opeens wel weer belachelijk veel zin en nu oefen ik elke dag drie keer een kwartiertje, en dit keer ook serieus begonnen met een lesmethode omdat ik ook wel doorhad dat ik er anders niet uit kwam :+ Dus nu de eerste vijf akkoorden te pakken en de notenbalk naar snaren transformeren gaat me ook redelijk af, niet zo soepel als op de piano maar dat hoeft ook helemaal nog niet :+ Nu is de yamaha helaas van mijn huisgenootje en heb ik zelf alleen een wat minder goede gitaar, durf inmiddels ook wel vrij zeker te zeggen dat ik doorga in gitaar dus ben nu aan het sparen voor een apx500 die ik mee kan nemen als ik naar Schotland verhuis :D

Qua piano speel ik vanalles, heb een tijdje vooral popnummers gedaan maar nu weer veel filmmuziek. Klassiek deed ik meer toen ik jonger was. Komende September verhuis ik naar Glasgow en daar wil ik graag jazz leren spelen, zodat ik een wat bredere basis krijg :) Als ik eenmaal een beetje gitaar onder de knie heb zou ik heel graag nog banjo leren, en viool lijkt me ook tof :+ En sax. En en... Zucht, muziek <3 Eerst maar eens een beetje proper gitaar leren spelen en me verder ontwikkelen met piano _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:14

astridastrid schreef:
Gefeliciteerd meiden, met jullie nieuwe instrumenten! Foto van de Bugel???

U vraagt wij draaien:

Afbeelding
Dit is gewoon een plaatje van google :Y) Wil vanavond even foto's maken van de bugel himself, die zal ik hier dan ook even plaatsen :)

Magrathea

Re: [CENTRAAL] Creatief muzikaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 16:17

;( Ik heb anderhalve week bij mijn ouders doorgebracht en maar een keer op de piano gespeeld... Stom ;(
Misschien moet ik er toch maar eentje hier op mijn kamer gaan proppen :Y)

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:48

Wat een leuk topic! Ik heb sinds een paar maand een keer in de twee week zangles :) Heb wel een opname maar ik weet niet hoe ik die online kan zetten. Ben niet heel goed, zou best wat feedback kunnen gebruiken. Dus als er iemand naar wil luiteren pb maar even. Meer zangeressen hier? Ben net begonnen met het liedje Hurt van Christina Aguilera.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:38

Ik hou enorm veel van zingen. Kan er helaas zeer weinig van :+ Heb uberhauptniet zo'n ruim bereik of heerlijk stemgeluid, maar wil na de zomer wel op zangles om het bereik wat ik heb iniedergeval optimaal te benutten. Zou het leuk vinden om mijn eigen nummers gewoon Een beetje 'goed' in te kunnen zingen, maar hoef geen super zangeres te worden oid. Gelukkig maar, want dat zit er toch niet in :')

Kun je je videobestand niet op youtube zetten? Ik ben benieuwd :D Hurt is geen makkelijk nummer iniedergeval!

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:11

Ik ga het proberen :) Het liedje is van Adele, make you feel my love. Tis niet op mijn best gezongen, maar sta zeker open voor feedback!

Ik heb gemerkt dat mijn bereik vergroot na mate ik meer controle over mijn stem krijg. Dus ik kan het zeer zeker aanraden!

Edit: Ik moet er een filmpje van maken, dat gaat niet lukken vanavond. Misschien morgen :)

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:45

Ik zal ook eens wat plaatsen hier :)

Ik heb laatst zelf een nummer geschreven voor het vak muziek op school met een vriendin
onze inspiratiebron was een koekje. :Y) Vooral de tekst gaat daarover, het is alleen een beetje cryptisch soms
We hebben het opgenomen, maar het is maar 1 couplet en 1 refrein, er zijn nog 3 coupletten maar die waren toen nog niet af.
Ik heb vooral de akkoorden en de melodie gedaan, vriendin de tekst. Ik zing dit NIET, ik speel het alleen op de piano :)
En mn pianoleraar heeft het een beetje gemixt met die echo's enzo :')
Let ook maar niet op het plaatje, ik kon even niks anders vinden..
Oja, er zat ook nog een intro voor maar die hadden we toen nog niet en de akkoorden die ik hier speel zijn gewoon gebroken gespeeld, maar daar heb ik ook nog wat op gevarieerd later.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:01

Hee wat leuk dat ik dit tegenkom :)
Ik ben doooooollllll op muziek :')

Ten eerste zing ik. Ik doe dat al sinds mijn 2e en ik ben nu bijna 15. Reken zelf maar uit :)
Ik heb klarinet gespeeld voor 3 jaar. Maar op een gegeven moment vond ik het saai worden. Ik vond het te makkelijk :')
Ik kan verder blokfluiten (duh, dat leert iedereen), drummen, een beetje gitaar en een beetje piano. Ik moet die laatste 2 nog hard leren maar piano is nog best pittig om jezelf aan te leren en voor gitaar heb ik te lange nagels :'). Het zijn mijn eigen nagels en ik weiger ze kort te maken :P. Ik kan verder ook nog een beetje mondharmonica, en vergeet basgitaar niet :=.
Ik heb een half jaar zangles gehad. En ik weet niet of het erbij hoort maar ik dans ook al sinds mijn 4e. Ik zit nu op een musicalschool, dus ja ik acteer ook, en daar heb ik de hoofdrol in de komende musical :P
Niet om op te scheppen, ik ben er gewoon heel blij mee.

Dus als je denkt dat ik niet met muziek bezig ben, denk ik dat er ergens iets mis is :')

Sinds kort zit ik trouwens ook bij een studio. Ze gaan kijken wat voor stijl er bij me past en ze willen liedjes met mij gaan schrijven. Dat vind ik natuurlijk heel erg leuk :)
En zo langzaamaan gaan we het dan steeds groter uitwerken. Die studio werkt namelijk ook voor een site met radio, dus uiteindelijk zullen ze daar ook iets van mij op zetten bijvoorbeeld. En die studio doet grote dingen hoor, ze zijn nu bijvoorbeeld bezig met een nieuw liedje voor Madonna. Ik heb het al een stukje gehoord :P. Uiteindelijk is het ook een wens van me dat ik zelf liedjes wil gaan schrijven. Ik vind het alleen niet leuk om dat op al bestaande liedjes te doen. Ik vind dat je ze in hun waarde moet laten. En mijn grote droom is natuurlijk een keertje doorbreken. En als ik klaar ben met school ga ik zeker voor die droom. Maar school is belangrijker, als het ooit niks mocht worden, wat waarschijnlijk ook zo zal zijn :'). Ik bedoel, ik ben goed als ik eerlijk ben, maar ik ben niet zo goed hoor :=

18 februari is de revue van onze school weer, en een maand erna ofzo zal alles daarvan op YouTube komen. Dat was vorig jaar ook zo. Dit filmpje is van bijna een jaar terug:
https://www.youtube.com/watch?v=1guoMkPubFA