[GAME] Mandalapaarden kleurplaat wedstrijd(Uitslag bekend!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesjeJarig

Re: [GAME] Mandalapaarden kleurplaat wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:20

Ik heb gisteren ook nog even de doos met stiften van zoonlief gepakt :D
"Thema": manen en staarten in de kleuren van de regenboog (lucht), paarden bruin en sterretjes groen (aarde), de stralen blauw (water) en de middelste cirkel rood/oranje/geel (zon)

Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:08

Mooie interpretatie en prachtig resultaat MamaMiesje! :j

MamaMiesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:01

Dankjewel. Ik denk dat ik m ook nog wel een keer in potlood ga doen. Blijft moeilijk: stiften is zo lekker fel, maar de overgangen tussen de tinten kun je dan gewoon niet mooi krijgen.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:46

Meedoen aan de wedstrijd wordt 'm niet, maar ik heb wel een leuk kadootje om te vragen op mijn verjaardag!!! Ben erg benieuwd naar het boek.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:15

Sorry dat ik mn mandala niet meer heb gemaakt, ik moest weg.., zie wel dat het is verlengd maar heb nu geen tijd meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:30

Morgen komt de uitgever langs...

Dan maken we de eerste doos open en dan is Mandala paarden als boek er echt! *\o/*

Ik zag trouwens dat de uitgever als test ook twee plaatjes uit dit topic in de fotogalerij-pagina had gezet. Niet helemaal netjes en ik zal de inkleurders ook nog even opsporen en om toestemming vragen (en anders haal ik ze natuurlijk weg), maar wie zijn mandala ook een plekje in de galerij wil, stuur hem mij dan gewoon per pb, dan zet ik hem erbij! Lijkt me een ontzettend leuk gezicht straks, al die gekleurde plaatjes!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:17

Uitslag van de Grote Zomer Mandalapaarden Wedstrijd!!! *\o/*

Om te beginnen: Jemig, wat hebben jullie ons met een geweldige rotklus opgezadeld!!! ~~}> Hoe moet je nou kiezen tussen mandala's die zo creatief, inspirerend en kleurrijk zijn en tegelijkertijd allemaal compleet anders? Dat bleek bijna onmogelijk, Felix (uitgever) en ik hebben er heftig over gediscussieerd, maar uiteindelijk hebben we volgens mij wel een leuke oplossing gevonden.

Maar goed, waar iedereen op zat te wachten...

Het Juryrapport 8-)

Charlot (1)
Afbeelding
Sowieso bonuspunten voor de gigantisch snelle reactie: de eerste tekening in de wedstrijd! +:)+ Niet heel veel kleur, maar wel meteen de originele vondst om de paarden in de cirkel van kleur te laten veranderen. Erg origineel idee, helemaal voor de eerste inzending.

Charlot (2)
Afbeelding
En inzending nummer twee was van... Charlot! Weer! :D Ook weer een erg aparte keuze om het zwart-wit om te gooien en maar heel subtiel kleuren te gebruiken ter ondersteuning. Felix was hier helemaal weg van. :j

MamaMiesje
Afbeelding
De eerste in potlood, en ik was helemaal in de wolken dat je had gezien dat het Nederlandse trekpaarden waren die feestelijk versierd waren met bloemen en linten zoals ze wel voor keuringen/ringsteken doen. En je hebt het thema nog eens extra duidelijk gemaakt door de Nederlandse vlag in wimpels weg te laten waaien van de paarden in de richting van de tekst. Mooi hoe het zo een eenheid vormt!

svandijk86
Afbeelding
Wat mij het eerste opviel aan deze tekening was hoeveel details er in zitten - de vlekjes van de appaloosa zijn echt zoals ze bij paarden overgaan in de vacht en ook de appeltjes op de donkergrijze links, super uitgewerkt. Ook vond ik het groen achter de bloemen erg leuk bedacht. Zelf had ik daar geen ideeen over, zag de bloemen meer als onderdeel van bloemenkransen, maar hier staan de paarden opeens in een grasveldje! :j

Jis_
Afbeelding
Jammer van de donkere foto, maar ook daar is de leuke combi tussen stift en potlood te zien. Ik vind vooral de overgangen tussen de grijze neuzen en de vacht en de overgangen in de grijze manen echt geweldig gedaan. Nog niet zo makkelijk met potlood! Een heel lieflijke mandala.

Malenka
Afbeelding
Totaal anders dan de voorgaande mandala's en de eerste die met verf is gedaan - heel gewaagd om de echte vacht kleuren los te laten en er gekleurde fantasiepaarden van te maken. Sowieso vind ik de kleuren helemaal geweldig, maar het allermooist vind ik toch echt je ogen, die zijn echt tot leven gekomen met die lichtpuntjes erin, vooral bij de paarse en oranje links, jouw paarden kijken me echt aan! :j

Nevony
http://i42.photobucket.com/albums/e312/Nevony/mandala.jpg
Niet de eerste die op het idee kwam om verschillende vachtkleuren te laten zien, maar wat een geweldig idee om de linten in de kleur van de linten in de de kleur van de vlag van het land van herkomst van elk paard te doen. Geef je nog eens de precieze rassen & landen? Ik ben reuze benieuwd of ik ze goed had. Ook mooie details, zoals de duo-penotti manen van de bonte rechts. :D

Amber2588
Afbeelding
Toen ik deze voor het eerst zag, moest ik zo verschrikkelijk hard lachen! _O- Vervolgens belde ik Felix, mailde deze tekening aan hem door en kwam hij ook niet meer bij. Helemaal geweldig, origineel, briljant idee en precies wat ik zelf bij de mandala's denk: je kunt ze op zo veel verschillende manieren inkleuren! (kijk alleen maar naar alle verschillende interpretaties hier, dat is toch geweldig?). Hij maakte me gewoon blij. :)

EngeltjeS
Afbeelding
Jij had dat ontzettend leuke idee dat de 'zonnebloemen' ook rozetten voor de paarden konden zijn. Zo had ik er zelf nog geen moment over nagedacht en toen ik jouw idee las, kon ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan, want dat was veel leuker dan die zonnebloemen! Dan had ik er nog linten onderaan getekend zoals bij echte rozetten enz, zucht... :o Ook mooi rustig qua kleur gehouden, netjes gedaan!

Pumbaa_
Afbeelding
Penny-powerrr! :D Totaal anders dan de rest met die applicaties erop van sterretjes, bloemen enz. Ik vond het erg leuk hoe je niet alleen de paarden ingekleurd hebt, maar ook met de kleur van de lijnen hebt gespeeld, die meer paars-roze worden naar het midden toe. Daar kun je inderdaad ook mee spelen! En verder is hij gewoon helemaal Penny en dat is nog steeds mijn favoriete paardenblad :D, dus ik ben fan. *\o/*

Pirate
Afbeelding
Deze vond ik volgens mij ook wel aardig? :D Op de een of andere manier blijf ik hier gewoon naar kijken, aan de ene kant omdat je de kleuren zo mooi op elkaar hebt afgestemd dat het wel kleurrijk is, maar niet druk, maar ook door die ringen op de paarden waardoor ze ineens een soort indianenpaarden zijn en door het feit dat alles, alles!, highlights en schaduwwerking heeft. Zo gedetailleerd! _/-\o_ Ook mooi hoe je de vachtkleuren hebt doorgetrokken naar het midden, dus onder de bloemetjes door. Daardoor gaat alle aandacht opeens naar de paarden en niet naar de bloemen, daardoor lijkt het ineens een compleet andere tekening.

Veertje96
http://i1112.photobucket.com/albums/k48%20...%20plaat1.jpg
Deze deed mij heel erg denken aan wat we vroeger wel deden: een soort borduren met heel dikke, pluizige draad in felle kleuren door plastic matjes. Ik vind het erg leuk hoe je de paarden zelf eigenlijk heel realistisch en rustig hebt gemaakt en helemaal los bent gegaan met de bloemen en linten. Leuk idee ook om niet alleen binnen de lijntjes te kleuren, maar ook de lijntjes zelf! Dat geeft het op de een of andere manier bijna een neon-effect, lekker disco! :D

Elanor
Afbeelding
Ach ja, en dan was er nog dat aquarelletje. :D Ik kan niet eens kiezen welke foto ik beter vind, dus uiteindelijk ben ik voor de eerste gegaan omdat dat ook de eerste was die de wedstrijd binnen kwam. Echt super, al die details! De klokken, aardbollen, vier seizoenen en vier delen van de dag en oook uberhaupt hoe je die verschillen weer allemaal aan hebt weten te geven - toen ik Felix uitlegde wat precies wat betekende viel hij van de ene verbazing in de andere, hoeveel details en ideeen je allemaal in 1 enkele tekening hebt weten te bundelen! :wow: Zelf ben ik ook nog eens een compleet drama als het op aquarelleren aankomt (je krijgt namelijk maar 1 kans en een foutje kun je niet meer wegwerken zoals bij acryl wel kan :D ), dus echt: petje af. _/-\o_

En natuurlijk een eervolle vermelding voor Rintah en MamaMiesje, die buiten de wedstrijd om al meteen met veel enthousiasme de andere kleurplaat in dit topic getackeld hebben. :')

En dan...
De Uitslag 8-)

En dan kies je even wie als winnaar het boek Mandala Paarden thuisgestuurd krijgt. :wow:

Afbeelding

Dus dat lukte niet, Felix en ik kwam er gewoon niet uit en dus na lang steggelen besloten we dat we het gewoon op geen enkele manier eens konden worden. Dus vonden we uiteindelijk een alternatieve oplossing: we geven niet 1 boek weg, maar 4!

Dus, de winnaars :D zijn geworden (in de volgorde waarop ze in de wedstrijd kwamen):
Charlot - de zwarte mandala!: Felix was gewoon onvermurwbaar, deze vond hij 100% briljant. Kon niet eens uitleggen waarom, gewoon 100% briljant. :7
Amber - de van kleur veranderende mandala: briljant idee, geweldige uitvoering, ik wist niet eens dat dit kon en het belichaamt gewoon helemaal waar mandala's voor mij voor staan: duizenden verschillende manieren van inkleuren waardoor iedereen er weer een uniek exemplaar van kan maken!
Pirate - de indianenringen: details, details, details, details... :~
Elanor - de vier jaargetijden: geen woorden voor. :D

Dus als deze vier Bokkerts mij een pb'tje willen sturen met hun adres, dan komen er deze week vier boeken jullie kant op!

En voor alle andere deelnemers: de reden dat ik het 'juryrapport' ;) zo uitgebreid heb geschreven is omdat deze wedstrijd geen winnaars of verliezers kent, maar alleen maar eervolle vermeldingen - stuk voor stuk!
Ik vond het echt geweldig om te zien met hoeveel enthousiasme jullie je op zoiets vreemds als een paardenmandala hebben gestort en er uren, dagen, zelfs weken mee bezig zijn geweest. _/-\o_ Jullie enthousiasme en creativiteit en energie en alle verschillende ideeen die jullie op die arme tekening loslieten waren echt een plezier om mee te maken, en ook weer een enorme inspiratie voor mij. Dankjewel voor al jullie creativiteit!

Hierbij verklaar ik de Grote Zomer Mandalapaarden Wedstrijd dan ook, helaas, voor gesloten.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:24

whaauwh super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :):) :):) ! goh ik zit hier te springen in mijn zetel!!!! Super tof dat ik dat boek ga krijgen!!! Echt onwijs bedankt!!
Ik had het al niet meer gedacht nadat ik al die andere super mooie inzendingen zag staan!
Proficiat aan de andere 3, en de anderen waren ook heel mooi!!

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:24

ik ben maar een mee lezer maar gefeliciteerd iedereen!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:26

Gefeliciteerd! :D

Durfte mijne niet eens meer in te sturen :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:29

het boek is echt gaaf dus dat komt er toch wel!

de 4 , van harte gefeliciteerd met jullie boek!
mijn favoriet was die van Elanor, prachtig :j

HoezoJuliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:18

ik ben ook een meelezer, dus proficiat alle 4, en iedereen super gedaan met jullie prachtige mandala's!

MamaMiesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:02

Gefeliciteerd alle vier!! *\o/*

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:16

Ohhh, wat leuk!! Wat een uitgebreid juryrapport voor alle deelnemers, supertof gedaan!!

Ik ben uiteraard hartstikke trots en blij, kan ik meteen lekker verder kleuren met de mandala's in het boek!! :):) :#

Alle andere winnaars ook gefeliciteerd, en het is een heel mooie verzameling alle inzendingen zo bij elkaar! :j

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:25

Wat mooi allemaal en leuk om te lezen en te bekijken! Ik wil nog een wedstrijd!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:15

Whoohoo! *\o/*
(krijg zomaar de aquarel van Elanor, ben helemaal blij verrast! :~ ) !

Ik vond het ook geweldig om ze allemaal zo op een rijtje te zien staan - ze zijn allemaal zo anders! En dat is meteen ook het leuke van dit boek voor mij: ik heb het voorzetje gegeven en nu gaan anderen ermee verder. Nu zijn alle boeken nog hetzelfde, maar als mensen eenmaal beginnen met tekenen, dan worden ze allemaal uniek! :~

@ FredKroket: Wie weet, misschien komt er nog eens een vervolg op dit boek. Of een Kerstwedstrijd, ;) maar dan moet ik eerst weer aan het tekenen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:32

Haha waauw! M'n hart voel ik echt kloppen!
Gefeliciteerd andere winnaars, en, laten we zeggen, goed gespeeld!
<3

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:41

Supertof en wat gruwelijk jammer da tik dit topic nu pas tegenkom!!

Maar ben heel benieuwd naar het boek en ga vandeweek ook eens kijken naar de mandalas uit het topic!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:10

Heel erg bedankt voor het commentaar. Leuk om te lezen.

En alle 4 (!) heel erg veel plezier met het boek. Gefeliciteerd!

Helaas kon ik hem niet nog een keer inkleuren... zelfs niet met de extra dagen omdat ik niet kon printen. Maarik ga het zeker nog eens doen en wellich schaf ik het boek ook nog aan. Inkleuren is toch leuker dan ik dacht. Heel erg bedankt dus voor het openen van dit topic.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:13

Bedankt voor de super leuke wedstrijd!! :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:32

gefeliciteerd allemaal!!

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:56

Helaas wegens tijdgebrek niet mee kunnen doen.
Wat een geweldige mooie dingen.
Ik zou ook graag eht boek willen betellen.
Misschien een brutale vraag, maar is het mogelijk dat bokkers hem met korting ergens kunnen bestellen.

Groetjes yvette

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:07

Wat lief dat je voor iedereen zo'n uitgebreid verhaal getypt hebt!
Gefeliciteerd aan de vier winnaars!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:08

Vier Bokkers kregen hem met 100% korting. :D

Helaas is er geen speciale Bokker-korting meer mogelijk als je de prijs van een boek zo laag houdt en ook nog eens gratis weggeeft, maar misschien is het wel iets om in het achterhoofd te houden voor bij een volgend boek, want het is wel een leuk idee! :j

@ Nevony: heb nu ook wel een beetje een lam pootje van het typen.. :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:10

zo duur is het boek niet :n

Wat voor papier is het eigenlijk op geprint TS? Toch niet op dat heeele ouderwetse (XL)
kleurboeken papier he? Gewoon op A4/A3 formaat denk ik?