[INFO] Het Fimo topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:35

Nee, vershoudfolie is wat anders dan aluminiumfolie. Vershoudfolie is van dat doorzichtige plastic folie. :)

Ik heb verder niks meer gemaakt gisteren en vandaag. Niet zoveel zin in gehad, en weet niet goed wat ik moet maken haha. :Y)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:37

xManon_ schreef:
Vershoudfolie is dat doorzichtige toch?

Ik vind het echt leuk om jullie creaties te zien!
Stiekem zou ik het zelf wel willen proberen, maar ik heb geen doel ermee.

Ik heb er ook geen doel mee, hier zitten ook geen haakjes in, aangezien ik die nog niet heb gekocht.
Maar ik gok dat mijn zusje van 2 dat varkentje wel leuk vind en in de bloem heb ik een gat gemaakt, gewoon voor de zekerheid.
Al met al ben ik lekker bezig geweest :D

xManon_

Re: Het Fimo topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:40

Dat varkentje is ook super schattig haha. :D

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 20:47

Ik moet ook nog haakjes kopen. En een armbandje ervoor! En ik besef net dat ik mijn cake textuur ben vergeten aan te brengen, dom dom dom! Zit ik hier een paar pagina's terug te zeggen hoe je dat doet etc vergeet ik het zelf :+

Een vraagje voor jullie, waar zetten jullie je taartjes enzo op? Waar koop je van die ienieminie bordjes of wat doen jullie ermee? Wil ze niet zomaar in een doosje stoppen ofzo ..

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:26

mag ik vragen vaar jullie de haakjes kopen die erin zitten zodat ze aan een kettinkje bijvoorbeeld kunnen?

Vroeger heb ik echt super veel gefimokleit, wat zeg ik... misschien had ik zelfs er wel talent voor. Vond het geweldig, en nu ben ik weer helemaal enthousiast en bedenk me dat ik het best eens kan gebruiken voor ‘iets’ maar wat? ;)

de haakjes heb ik in ieder geval nu voor iets heel anders nodig ;)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 21:46

Haakjes koop je in de hobbywinkel :)
Bij de afdeling met materiaal voor sieraden te maken meestal !

Ik zoek in ieder geval nog een oplossing voor de fimo op uit te stallen, ik had beter mijn barbie serviezen bijgehouden :+

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:48

hmm, dat was logischer en makkelijker dan ik dacht, hebben die dingetjes ook een naam? :o

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 21:50

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:15

LynnDenise schreef:
Oke hele slechte kwaliteit, morgen zal ik proberen een betere foto te maken bij daglicht.

http://img43.imageshack.us/img43/6628/file0026w.jpg

Mijn eerste creaties :D

Struikelblok was toch wel mijn nagels, die zette ik er steeds in. Ook zaten er blijkbaar een paar pluisjes op mijn handen :+ Het varkentje zit er vol mee :')

Wat is dat varkentje leuk. Heb je 'm zelf verzonnen of met tutorial gemaakt?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:48

Ik heb een tut gezien en toen zelf gemaakt.
Wel een beetje afgekeken dus ;) Maar meer voor de oren en zijn staart.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:50

Ik heb gewoon een curverbak waarin ik alles bewaar, staat hier op de logeerkamer en euhm daar blijft het goed in. Ligt gewoon los erin samen met mijn rommel. Wat ook leuk is om te doen: piepschuim bekleden. Piepschuim krimpt in de oven, dus dan krijg je een "hol" voorwerp. Zo kan je kommetjes, doosjes, .... maken. Ik heb zo al sleutelhangerbeestjes gemaakt. Die zijn dan iets grover/groter maar doordat ze hol zijn, erg licht!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:12

Slim Belsje. Hoe kom je aan die truc?

Ik ben net aan de slag gegaan met mengen. Rood/roze was prima, blauw ook, maar m'n geel en groen zijn heel kruimelig. Hebben jullie daar ook last van? Of is het gewoon oud/slechte qualiteit?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:14

Ik heb geen last gehad van kruimelige klei.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:33

Ooit ergens in een tutorial gevonden waar op die manier grotjes gebouwd werden :D ... Dus niet zelf verzonnen jammer genoeg! Als je op die manier grote figuurtjes maakt, spuit ik ze wel altijd vol met silicone. Weeg geen drol, maar dan blijft het geheel wel stevig. Ik denk dat zo'n holding makkelijk breekt en dan hoor je ook je restje piepschuim de hele tijd heen en weer rollen :D

Wat ik zelf eens zou willen proberen: een fimo-mozaiek. Dan maak je een soort puzzel van fimo, snijdt hem in, afbakken en na het bakken insmeren met witte verf en deze dan ook weer afvegen. Paar keer online gezien. Ziet er héél erg leuk uit! Maar ik ben niet zo handig in het puzzelen jammergenoeg dus ik slaag er maar niet in om een bruikbare prent te bouwen :)

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:51

Moet je pastel aanbrengen voor of nadat het gebakken is?
Ik heb ook al wat gemaakt, zal er straks wel een foto van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:11

xMarieke schreef:
Slim Belsje. Hoe kom je aan die truc?

Ik ben net aan de slag gegaan met mengen. Rood/roze was prima, blauw ook, maar m'n geel en groen zijn heel kruimelig. Hebben jullie daar ook last van? Of is het gewoon oud/slechte qualiteit?

Mijn classic klei, en een transparante zijn soms ook wel kruimelig. Wij hebben van dat speciale Fimo spul erbij gekregen, dat kan je er doorheen kneden zodat het makkelijker zacht wordt, dan kruimelt het ook niet meer zo. Weet zo alleen even niet hoe dat heet.

Drafbalk, het pastel heb ik er voor het bakken opgedaan. :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:24

Iemand vertelde dat de V&D af en toe ook Fimo verkoopt. Is dit waar? *Hobbywinkel pas woensdag weer open O:) *

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:06

Wat een leuke creaties zie ik weer voorbij komen!! Die kleine cakejes vind ik echt leuk om te zien! En dat varkentje is echt schattig!! En dat roosje is ook echt een leuk idee, maar roosjes lijken me wel behoorlijk moeilijk. Maar ja, oefenen vind ik ook al erg leuk!

Ik zag net iets over transparante klei; Is dat de klei waar je een "glas"-achtige uitstraling van krijgt of niet? Daar las ik gisteren ergens wat over. Ik zou graag beads willen maken voor aan mijn tedora-armband met zo'n glasachtige uitstraling en ik vroeg me af hoe dat werkte.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:19

Ik vind je taartje supercute Horseees

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:23

Ik spiek hier ook een beetje mee :D
Wat een leuke dingen maken jullie zeg!!

Ik heb vroeger wel het eea met Fimo gemaakt.
Tijd terug heb ik wat cradles geknutseld, waarvan hier een voorbeeldje :)

Afbeelding

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:33

Hebben jullie een advies voor het voorkomen van pluisjes in de klei?
Ook word ik al gek van na elke kleur mijn handen wassen, hoe doen jullie dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:12

Catmax schreef:
Ik zag net iets over transparante klei; Is dat de klei waar je een "glas"-achtige uitstraling van krijgt of niet? Daar las ik gisteren ergens wat over. Ik zou graag beads willen maken voor aan mijn tedora-armband met zo'n glasachtige uitstraling en ik vroeg me af hoe dat werkte.

Nee dat niet, ik heb een oranje 'transparant', maar vind hem niet echt bijzonder.. Bij deze pinguin is het oranje er mee gemaakt:

http://94.100.121.24/1200400001-1200450 ... _alI4.jpeg

LynnDenise: Ik waste eerst ook na elke kleur m'n handen. Maar nu bedenk ik vantevoren welke kleuren ik wil gebruiken, en begin dan met de lichtste kleur. Die kleur blijft iig niet zo aan je handen plakken. Maar ik heb ook ergens gelezen dat het dan handig kan zijn om van die Latex handschoenen aan te doen.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:08

ik waste niet na elke kleur mijn handen en toen ik bij mijn paardje de hoeven, dus zwart er aan deed, en pas als laatste en alsnog kreeg ik allemaal zwarte vegen eraan, helaas..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AYMA3MW6.jpg (op de foto niet goed zichtbaar..)

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:10

De witte transparant klein zorgt voor de glasachtige uiterlijk. Als je dit dan lakt word die nog groter.
Een tip bij de transparante klei is wanneer het uit de oven komt direct in heel koud water gooien word het effect groter.

Paar pagina's eerder staan voorbeelden van kralen met transparante klei.