[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 18:57

Ik heb soms wat gaatjes met verminderen maar das maar zelden en bij extreem verminderen, ik trek vaak elke steek nog extra aan :+

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:01

Tas of een sjaal denk ik :)
Heb nu in korte tijd 3 sjaals gemaakt, zijn alle 3 al ingepikt en nu heb ik er zelf nog steeds geen 1 :')
En tassen kan ik natuurlijk nooit genoeg van hebben, lastige keuze :))

Ik trek idd elke steek ook nog een keer extra aan, werd door o.a. mn oma voor gek verklaard, maar ik kan er gewoon niet tegen :))

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 19:02

Ja doe ik dus ook, ben je ook langer bezig en vaak krijg ik pijn in mijn pols ervan :+
Maar strakker haken lukt me nu onderhand wel dus probeer het steeds te laten :')

Morgen probeer ik foto's te plaatsen van de spulletjes.
Heb bijna weer een konijn klaar :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:06

Hihi.. geen last van de aantrektik ;)

Ik was begonnen met een nijntje, maar het lijfje is groter dan het hoofd := Engels patroon, als tweede amigurumi beestje misschien wat te veel van het goede. Daar moet ik nog eens goed naar gaan kijken.

Vanmiddag begonnen met een schaap, die hoop ik deze week af te hebben :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 19:08

Ik heb Nijntje net af :j

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:08

Ik ben nu echt letterlijk met 5 dingen tegelijk bezig :')
Koosje, lijf, kop en 1 oor af, 2e oor ligt nu voor mijn neus.

Poppetje, moet ik nog haren op maken en een mondje borduren.

Mandje met bloemetjes, moet nog circa 20 bloemen vast zetten, geen zin in :=

Konijntje, oren willen niet lukken, aan de kant gegooid :+

En dan nog een halve olifant, maar aangezien die in dezelfde kleur is als Koosje kan ik er niet mee verder :')

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:30

Ik heb me voorgenomen 1 ding tegelijk te maken.. Heb niet heel veel tijd en anders komt er nooit wat af :')

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:39

Ach dat kan ik me voornemen wat ik wil, kan het toch niet laten :))

Zijn er trouwens mensen in voor een meeting?
Lijkt me naast de gezelligheid best leuk om te zien hoe andere mensen haken en wat iedereen maakt :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:41

Ja, ik wil wel meeten, maar volgens mij kwam er al een keer iemand deze kant op hihi! Ik heb al even niet gehaakt, was van plan een kraamcadeautje te maken voor mijn stalbaas, maar die is gisteren al bevallen, van een jongen. Hmm, toch maar even gauw aan de slag dan!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 19:55

Meeten lijkt me wel leuk maar heb het enorm druk de komende tijd.
En ik krijg geregeld bokkers over de vloer om te haken :P

Ziet de groep al zitten in een café of wat dan ook om te haken _O-

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:15

Ach wat maakt het uit, hier op de markt zit regelmatig een hele club dames te breien en te haken :))

En hier in de wol winkel staat een flinke eettafel waaraan mensen gezamenlijk kunnen haken/breien en workshops volgen, denk dat Den Haag alleen een beetje ver weg is voor de meeste mensen.

Heb als het goed is volgende week Scheepjes Softfun :):)
Had het al wel gevonden voor 3,10 per bol maar vond het aardig prijzig, nu wil iemand het mij wel toesturen voor 2,- per bol :))

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 23:31

Ik heb nog nooit mensen van mijn leeftijd zien haken of breien hoor, ook niet hier in het winkeltje.
Ben nu ook met 1.000 dingen tegelijk bezig, heul handig :+

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:37

Echt niet?
Hier in deze winkel komen best veel meiden van mijn leeftijd :j
Scheelt misschien ook dat de eigenaresse relatief jong is (gok ergens begin 30) en het een vrij ''hippe'' winkel is met allerlei ami's e.d. :)

Ze heeft me wol geshowt van aankomende winter collectie, ik zou zo spontaan kleding gaan maken :~

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 23:38

Nee... kan er ook niks van ami ontdekken :n
Misschien dat ik morgen in de stad iets vind. Moet toch nog voor fotokarton weg :D

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:39

Hmm saai hoor, hier is het zelfs bij de pipoos aanwezig, hangen zelfs posters met patronen er op geplakt :))

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:22

Nijn schreef:
Hmm saai hoor, hier is het zelfs bij de pipoos aanwezig, hangen zelfs posters met patronen er op geplakt :))

Echt? Dan hebben ze de trend toch nog snel opgepikt. Toen ik daar een maand of 6 geleden was, hadden ze 2 kleuren katoen en meer niet. Ze keken me heel wazig aan troen ik vroeg of ze meer kleurtjes hadden.
En die winkel waar je het over hebt is dat Woool oid? Mijn collega's (die ik heb aangestoken :D ) kopen daar ook hun spullen, maar zijn er niet heel enthousiast over. Meer op breien gericht en erg duur. Ik wil er snel een keer gaan kijken.

Welk mandje met bloemen met je aan het maken? Ik ben nog steeds bezig met een pot met bloemen voor mijn schoonmoeder, maar vinder geen hol aan :o

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:21

Ik heb vorige week in de sauna (naja, niet in de sauna zelf, maar in de relaxruimte) zitten haken. Kan me echt niets schelen hoor. Het geeft me rust en helpt me werken aan mijn concentratie (wat na de zw.schap en alle complicaties letterlijk tot een dieptepunt was gedaald).

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:26

Wat gááf <3 Mijn moeder kan breien, Wie weet wil ze het mij leren, of wil ze het zelf doen voor me :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:41

Mrijn schreef:
Nijn schreef:

Echt? Dan hebben ze de trend toch nog snel opgepikt. Toen ik daar een maand of 6 geleden was, hadden ze 2 kleuren katoen en meer niet. Ze keken me heel wazig aan troen ik vroeg of ze meer kleurtjes hadden.
En die winkel waar je het over hebt is dat Woool oid? Mijn collega's (die ik heb aangestoken :D ) kopen daar ook hun spullen, maar zijn er niet heel enthousiast over. Meer op breien gericht en erg duur. Ik wil er snel een keer gaan kijken.

Welk mandje met bloemen met je aan het maken? Ik ben nog steeds bezig met een pot met bloemen voor mijn schoonmoeder, maar vinder geen hol aan :o

De eigenaresse is idd meer van het breien, maar iemand die daar veel is en ook workshops geeft is volledig van het haken :)
Echt gericht op breien heb ik dus persoonlijk niet gemerkt, genoeg haakspullen te vinden hoor :)

Mandje is een patroon van Lion Brand, kleintje maar dus was binnen notime af, maar geen zin om al die bloemetjes er op vast te maken :=

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 16:10

Zo... nog even lint gescoord :D

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:53

Ik heb er weer een paar:

Afbeelding
Hertje. Op de foto zie je de vulling meer, dan in het echt.

Afbeelding
Beertje, eigen ontwerp

Afbeelding
Van dit mutsje heb ik er twee in opdracht gemaakt.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:41

Wow, die zijn mooi!! :oo
Zijn die moeilijk en waar heb je die patronen vandaan? :)
Vind die muts ook erg leuk!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:38

Gave foto's! Die muts is gaaf! Waar heb je dat patroon vandaan?

Ik ben hard bezig met mijn schaap :D Hoop het deze week af te krijgen, dan customize ik het naar blauw of roze als de baby geboren is (pas in november, heb nog even tijd := )

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:59

Leuk hoor, allemaal! Ik vond het vooral knap dat je niet goed kunt zien hoe de armen en benen aan beer gemaakt zijn, bij mij zie je dat zo erg. Hoe doe je het zo onzichtbaar mogelijk?

Vandaag viel er een folder van de Lidl in de bus, vanaf a.s. maandag hebben ze wolpakketten in de verkoop. Vier bollen voor 2,50 geloof ik. Ik ga toch maar even kijken!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:02

kleinvosje schreef:
Leuk hoor, allemaal! Ik vond het vooral knap dat je niet goed kunt zien hoe de armen en benen aan beer gemaakt zijn, bij mij zie je dat zo erg. Hoe doe je het zo onzichtbaar mogelijk?

Vandaag viel er een folder van de Lidl in de bus, vanaf a.s. maandag hebben ze wolpakketten in de verkoop. Vier bollen voor 2,50 geloof ik. Ik ga toch maar even kijken!

Ik laat altijd een lange draad zitten na het afhechten en die gebruik ik om de losse onderdelen eraan te naaien. Als je een been hebt, dat bijvoorbeeld open is aan de onderkant, dan pak iedere keer een lusje op en dan ook eentje op het lijf. Beetje lastig uit te leggen zo. Verder speld ik het altijd vast.