[TUT] (Schleich) paard repainten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Re: [TUT] (Schleich) paard repainten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:18

Ik heb tandenborstel geprobeert, maar dat werkte bij mij niet.
Nu heb ik nagellak remover van de AH, ik heb zowat hier iedereen vergast want het stinkt verschrikkelijk, maar het gaat veel beter!! :j
Kan het zijn dat door de nagellak remover de benen wan buigzamer worden? Dat idee heb ik namelijk

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:43

Dan heb je echt een remover vol met troep en dit 'verpest' je model dat de benen buigen hoort echt niet!

Ik gebruikte non alcoholic remover en deed het lichtjes verdunnen met water eers opervlakkig met oude laken/theedoek erover tot het ergste eraf was en de rest met tandenborstel, ging er zo vanaf zonder problemen?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:44

Het beentje is alweer hard :P Tja, er zit wel alcohol in...

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:18

het is echt een super leuk idee dat repainten. ik ben ook begonnen, maar het probleem bij mij is dat de verf op een gegeven moment gaat bladeren en dat alles er weer afgaat, nou doe ik steeds op die stukjes nieuw verf, maar daar wordt het nu heel dik, wat moet ik doen tegen dat bladeren. ik gebruik acrylverf

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 12:50

Van welk merk heb je acryl verf? Het klinkt namelijk alsof de kwaliteit heel slecht is. Het kan ook zijn dat je het er te dik op schildert ;)

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 08:47

van de blokker

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 13:30

Hmm, dat is wel apart, want die heb ik ook bij een aantal paardjes gebruikt, en ik heb daar geen last van ;). Ik denk dat je het er te dik opsmeert :j

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:12

Blijkt dat ik nog lang moet wachten voor ik mijn schleich krijg, vraag gewoon geld terug en koop het ergens anders...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:00

Gisteren ben ik begonnen met mijn eerste repaint :j Geen schleich oid, maar had nog een paar andere oude paardenmodellen staan. Geen merk of wat dan ook, gewoon een goedkoop huismerk denk ik. Die wilde ik toch al bijna wegdoen, dus dat zijn mooie experimenteerfiguurtjes. Dan is het niet erg als het mislukt, wat heel waarschijnlijk is omdat het de eerste keer is :') Gisteren heb ik de bovenste verflaag eraf gehaald, wat nog best rot was. Het paard was oranje met zwart (moest een valk voorstellen) en die oranje bleef maar een geel-achtige gloed. Inmiddels zijn we een dag verder en zitten de eerste en tweede witte basislaag erop.

Nu ben ik een beetje aan het rondzoeken naar leuke foto's van paarden, omdat ik niet de inspiratie heb om meteen uit de losse pols een kleur en aftekeningen te bedenken. Bovendien ben ik nog zo aan het focussen op de techniek en hoe alles moet, dat ik het mezelf liever makkelijk maak en er een paar voorbeeldfoto's bij te houden :) En ik zie zoveel gave dingen voorbij komen die nu gewoon nog te hoog gegrepen zijn.. Zoals roan, ingewikkeld bont, en ga maar door :+ Daar begin ik toch maar even niet aan.

Als ik genoeg stappen heb maak ik wel een WIP topic, want kan zeker wel wat tips gebruiken :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 12:37

Ik zal wel even wat leuke foto's voor je zoeken! :) Ik heb zelf ook een keer een sabino geschilderd, hartstikke leuk en niet eens zo moeilijk.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:21

Ah top, leuk, ben benieuwd :j
Ben alleen bang dat ik de lat te hoog leg, maar ben helemaal gedreven nu. Ik geloof ook niet dat ik hier het geduld voor heb eigenlijk :')

Het is een vraag voor straks pas, maar vaak hebben paarden een andere kleur neus. Vaak bijvoorbeeld rozig of grijsachtig. Hoe maken jullie die precieze en vloeiende overgang? Met acrylverf oid gaat zoiets me niet lukken namelijk. Of gebruiken jullie dan pastel?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 13:55

Ik heb het tot nu toe altijd gewoon met acrylverf gedaan! Veeeeeel geduld, en een sponsje wil ook wel eens helpen, maar ik heb het altijd met de kwast gedaan :)

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:37

Ik wil graag de haflinger kopen :j

Maar hoe kan ik die manen korter maken? :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 12:34

Schuren denk ik :)

Ik ben nu ook bezig met opnemen zodat ik een film-tutorial hier kan plaatsen.

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 06:54

Heel lang schuren :D Pff wat een werk....

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 16:44

En dan moet de hals nog wel bijgewerkt worden ben ik bang ;)