Gisteren ben ik begonnen met mijn eerste repaint
Geen schleich oid, maar had nog een paar andere oude paardenmodellen staan. Geen merk of wat dan ook, gewoon een goedkoop huismerk denk ik. Die wilde ik toch al bijna wegdoen, dus dat zijn mooie experimenteerfiguurtjes. Dan is het niet erg als het mislukt, wat heel waarschijnlijk is omdat het de eerste keer is
Gisteren heb ik de bovenste verflaag eraf gehaald, wat nog best rot was. Het paard was oranje met zwart (moest een valk voorstellen) en die oranje bleef maar een geel-achtige gloed. Inmiddels zijn we een dag verder en zitten de eerste en tweede witte basislaag erop.
Nu ben ik een beetje aan het rondzoeken naar leuke foto's van paarden, omdat ik niet de inspiratie heb om meteen uit de losse pols een kleur en aftekeningen te bedenken. Bovendien ben ik nog zo aan het focussen op de techniek en hoe alles moet, dat ik het mezelf liever makkelijk maak en er een paar voorbeeldfoto's bij te houden
En ik zie zoveel gave dingen voorbij komen die nu gewoon nog te hoog gegrepen zijn.. Zoals roan, ingewikkeld bont, en ga maar door
Daar begin ik toch maar even niet aan.
Als ik genoeg stappen heb maak ik wel een WIP topic, want kan zeker wel wat tips gebruiken