Ik heb de naaimachine van mijn andere oma geerfd. Die is nog niet zo heel oud, maar wel geweldig goed. Daarvoor had ze ook een naaimachine, die wel al aardig oud was. Dat was nog zo'n ijzeren gevaarte. Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Ik heb de naaimachine van mijn andere oma geerfd. Die is nog niet zo heel oud, maar wel geweldig goed. Daarvoor had ze ook een naaimachine, die wel al aardig oud was. Dat was nog zo'n ijzeren gevaarte.

http://tinyhappy.typepad.com/tiny_happy ... ag_tu.html
Pak voor het gemak altijd die van m'n moeder, want die staat toch al klaar
Toch maar eens een plekje maken voor m'n eigen
Frozenstar schreef:Wat een leuk topic zeg!!
Ik wil zo graag me eens wagen aan babykleding!
Ik heb toen samen met mijn moeder eens een middeleeuwse jurk gemaakt:
http://img223.imageshack.us/img223/8233/jurkif3.jpg(let niet op de foto, gaat om de jurk he)
Ik heb enkel geen idee hoe ik aan babypatronen kom. Heb al gezocht maar wordt er neit echt wijzer van.
kynshiri schreef:succes. wat voor een heb je ?
) maar ben dan blijven hangen hoe het spoeltje in de spoelhouder moet. Ook geprobeerd om de bovendraad op te spannen maar daar geraak ik al evenmin wijs uit.
Als je weet hoe het moet is het waarschijnlijk allemaal simpel maar als complete leek die het uit de boekjes moet leren...
Wat ik graag zou maken als ik meer ervaring heb zijn o.m. gordijntjes voor de kinderkamer (katoen) en een baalkatoenen speeltent voor de kinderen. Voor die speeltent heb ik al een eenvoudig idee met lange banen die met linten aan de ladder van hun schommel worden bevestigd. Maar laat me nu hebben gehoord dat lange rechte banen nog best lastig zijn om te doen en ik beter met iets kleiners kan beginnen. Wie weet er iets?
is handzaam, recht toe-recht aan en niet te ingewikkeld. Ik zou me eerst focussen op het leren werken met de machine, voordat je aan grote projecten gaat beginnen. Er gaat in het begin geheid nog wat fout en dan kun je beter bezig zijn met een klein / minder belangrijk werkje dan met een speeltent of gordijntjes