TinkerTom schreef:Ik heb ook gezegt dat ik geen verstand heb van prijzen

en dat ik meertaxeer op wat ik ervoo rover heb, ik heb geen idee van de kunstwereld...
Je mag gerust weten dat ik zon portret tekening verkoop voor 17,50 zonder achtergrond en 30 met achtergrond ivm de uurtjes meer werk die er in zitten, ja ik ben nogal bescheiden , daarnaast vin dik ook dat sommige werken voor
belachelijk veel geld getaxeerd worden, tis maar net wat een gek ervoor wil geven ook. Persoonlijk zou ik voor een digitale tekening niet meer dan 40 euro uit willen geven...
Het oog idd nu je het zegt

maar het orgineel is hij niet zo zwart.
De grote van het laatste is idd ook 20 x 30 cm

Over het vetgedrukte.. Ik vind dat hier op Bokt langst geen kanten belachelijk getaxeerd wordt. Maar echt heel bescheiden. Ik ken er anderen die over 1000den euro's spreken. Wij amper over tientallen..

Als je een aannemer een nieuwe badkamer laat zetten bij je thuis, dan doet die het ook niet voor 5 euro per uur, toch? Wel er zijn hier wel meerdere mensen die voor een A4tje meer dan 10 uur bezig zijn, pak dat je er dan nog maar 5 euro per uur voor vraagt, dan zit je al snel aan 50. Maar dat zijn dan alleen de werkuren. Dan heb ik het nog niet eens over materiaalkosten, waar toch ook wel veel geld in kruipt. Bij verf al meer dan bij potlood. Maar kom, een wacom kost toch ook al gauw een smak geld?

En dan heb ik het ook nog niet eens over de waarde van een werk. Want dat is misschien op zich al 50 euro waard. Ja dan zit je al aan 100 voor een A4 + je materiaalkosten. Bovendien ben ikzelf erg gehecht aan wat ik geschilderd heb (als ik er tenminste helemaal tevreden over ben) . En wat is tegenwoordig nog 30 euro? Daar kan je nog niet eens boodschappen mee gaan doen..
Dus nee, ik doe mijn werk niet zomaar weg voor 30 euro. Dan houd ik het liever zelf.Ik overdrijf een beetje met die prijzen, 100 euro voor een A4 is in veel gevallen te veel geld. Maar een goed kunstenaar die een beetje 'naam heeft' vraagt dat toch snel.. Dus ja, ik zou zelf geen 100 euro geven voor een A4, maar dat is vaak wel waar de maker recht op heeft.
Maar natuurlijk is dat eigen mening. En wat ik mooi vind, kan een ander lelijk vinden. Dus over prijzen valt misschien niet te twisten, net zoals er over smaak niet te twisten valt. Maar toch is er een minimum vind ik.