[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:13

Ik heb als kind zelf ervaren dat je je zo kan gedragen omwille van frustratie van wat je maffe ouders uitsteken. Dus ben benieuwd...

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:30

Goh heel eerlijk lijkt de reactie van die kinderen mij niet zo vreemd. Vader waar het toch niet mee draait, nieuwe vriendin waar ze van bij weggehouden worden, heel wat ‘slechte’ verhalen van alle kanten, ... vooral de ouders laten grote steken vallen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:48

Ik denk inderdaad ook niet dat het aan de kinderen ligt, die zijn te jong en hun nest lijkt niet zoals het hoort te zijn. Vind dat Nina voor een volwassen vrouw ook teveel verlangt van kinderen die ze nog maar enkele keren gezien heeft, als je verhalen leest over nieuw samengestelde gezinnen enzo... Als volwassene moet je geen bevestiging gaan zoeken bij de kinderen, dat is niet eerlijk, die kiezen hier ook niet voor toch. Heel benieuwd verder!

Trouwens, eten vegetariërs oesters? :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:57

Die Baukje is een volwassen vrouw... :')

Volgens mij verwacht Nina er helemaal niet zoveel van. Behalve niet gepest en afgezeken te worden. Direct helemaal verwelkomd en omarmd worden is een ander verhaal, maar je mag toch wel verwachten niet steeds te kakken te worden gezegd.

Maar goed. Prem doet daar net zo goed aan mee EN is een slapjanus die alles maar laat gebeuren en geen grenzen trekt.

Ik heb nog niet veel gereageerd. Maar jeetje! Je schrijfstijl is echt enorm verbeterd! Ik zou zeker als het af is nog eens het begin goed onder de loep nemen en hier en daar herschrijven, want je hebt nu echt een goede stijl te pakken.

Ben erg benieuwd hoe het verder gaat!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:58

Stral schreef:

Ja tuurlijk want met die vieze slijmbeesten heeft niemand medelijden }>

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 00:04

Omg waarom stop je op dit moment? :oo

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 00:14

Ik vrees dat het vervolg weer teleurstellend wordt in de trant van Baukje wil Nina iets belangrijks vertellen, maar Nina vreest weer een sneer te krijgen en kapt haar meteen af en gaat ervandoor zonder te luisteren naar wat Baukje daadwerkelijk te zeggen heeft :o

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 00:31

Ik had in mijn hoofd dat Baukje 16 was maar dat klopt idd niet. Anyway, ik denk er alsnog het mijne van want die Man is wel jonger natuurlijk :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 00:57

Poekkie schreef:
Stral schreef:

Ja tuurlijk want met die vieze slijmbeesten heeft niemand medelijden }>

Nee. Dan ben je pescotarisch. Echt heel vervelend als mensen de termen fout gebruiken want ik moet dan altijd weer het simpelste van het simpelste uitleggen: vegetarisch: ik eet geen beesten.
Nog een dik ergerpunt bij Nina :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 00:58

Stral schreef:
Ik had in mijn hoofd dat Baukje 16 was maar dat klopt idd niet. Anyway, ik denk er alsnog het mijne van want die Man is wel jonger natuurlijk :D

20 is ook nog heel jong met dit soort dingen vind ik!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:53

Stral schreef:

Nee, vegetariërs niet. Ik was behoorlijk verbaasd dat ze hier opeens zei dat ze vega was. Maarja, misschien is ze er nog maar net mee begonnen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:02

Nee hoor, oud genoeg om fatsoen in je pens te hebben dat je iemand anders op dit soort gelegenheden niet gaat pesten. Uberhaubt niet.

Dat je ouders een verknipte relatie hebben is altijd maar een mooie smoes om je zo te gedragen. Wat heeft Nina nu eigenlijk écht verkeerd gedaan tegenover die familie?

Ik snap alleen niet Poes waarom jij je verplicht voelt iets te gaan moeten uitleggen? :D

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:37

Och ja, iedereen mag toch kiezen wat hij wel of niet wil eten. Het is ook geen strikte religie. Als je geen vlees eet uit medelijden voor de dieren, kan ik me wel nog voorstellen dat je wel oesters en schaaldieren zou eten aangezien die toch geen emotie/pijn kunnen voelen (of zozeer primitief dat het niet echt relevant is).
Ik heb trouwens een vriendin die zegt vegetarisch te zijn op uitzondering van frikandellen, why not :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:02

Omdat ik een restaurants op voorhand bel om te zeggen dat ik vega eet, of mensen waarbij ik ga eten en dat ik dan ter plaatse moet uitleggen dat ik dus geen vis of oesters eet omdat er idioten je voorgegaan zijn die de term verkeerd gebruiken. Heel vermoeiend. Als iedereen het nu gewoon juist zegt is er minder verwarring :)

Uiteraard is het geen rechtvaardiging voor dat soort gedrag maar het kan wel veel verklaren vaak!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:18

@poes... zeg dat er dan gewoon Direct bij. Wat ben je veroordelend bezig zo. Jou levensstijl is niet de enige mogelijke en is net zo belangrijk als die van andere ‘vegetariers’ die wel bepaalde zaken eten. Daarbij... ik verdiep me totaal niet in vegetarisch eten en heb er eigelijk ook weinig interesse in om dat te gaan doen. Dus als je hier op voorhand geen vis/oesters/schaaldier/etc. Wil eten meld je dat gewoon expliciet. Beetje omgekeerde wereld dat de rest maar moet opzoeken wat wel en niet bij jou stijl zou passen en je er nog beledigd over bent ook.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:21

Rustig, poes en ik reageerde alleen maar op de vraag van Stral.

Ennn weer door over het boek :D

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:26

Ik vind het een super verhaal, kijk elke dag of er een update is. Die kinderen zijn vreselijk, vooral Baukje en Prem is inderdaad een slappe zak. Ben benieuwd wat Baukje te melden heeft.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:48

Mjah het is een boek he, dus de termen die je gebruikt mogen wel gewoon correct zijn toch? Ik snap het wel, los van de frustratie in the real world dan :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 10:12

Poekkie schreef:
Ik heb trouwens een vriendin die zegt vegetarisch te zijn op uitzondering van frikandellen, why not :')

HAHAHHAHA dit vind ik erg grappig! Ik hou van zulke mensen! Lekker anders-anders.

Point taken, ik zal het aanpassen. Even kijken waar ik het ga veranderen. Misschien wel "kiest altijd vegetarisch", die vieze slijmbeesten moeten er wel inblijven :') .

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:16

Of dit gerecht van dit restaurant is gewoon een van haar all time favorites ofzo. Kan ook

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:30

Jeetje, ik zit echt helemaal in het verhaal! Wat kan jij boeiend schrijven zeg!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:31

Ja, waiwie.. de laatste stukken zijn echt top

Ik beeld me echt mijn oude huis in waar ze dan allemaal zitten. Gek is dst altijd

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:42

Stral schreef:
Mjah het is een boek he, dus de termen die je gebruikt mogen wel gewoon correct zijn toch? Ik snap het wel, los van de frustratie in the real world dan :D

Hier ben ik het wel mee eens. Ik blijf me er dan ook mateloos aan ergeren dat het om een Iraniër zou gaan met de naam 'Prem'. Prem en Manfred zijn toch echt Indiase namen :=

Ik hoop dan ook nog dat er een plot komt waarin blijkt dat hij alles bij elkaar heeft gelogen en gewoon een Indiër blijkt te zijn :))

Het verhaal verder vind ik wel heel goed! Ik zouzelf al minstens 3x ontploft zijn naar die man toe. Wat een figuur.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:47

Nissima schreef:
Stral schreef:

Hier ben ik het wel mee eens. Ik blijf me er dan ook mateloos aan ergeren dat het om een Iraniër zou gaan met de naam 'Prem'. Prem en Manfred zijn toch echt Indiase namen :=

Ik hoop dan ook nog dat er een plot komt waarin blijkt dat hij alles bij elkaar heeft gelogen en gewoon een Indiër blijkt te zijn :))

Het verhaal verder vind ik wel heel goed! Ik zouzelf al minstens 3x ontploft zijn naar die man toe. Wat een figuur.

Verklaart wel het Indiaas eten altijd. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:50

Over ergernissen gesproken.... ik erger me eraan dat Manfred een buitenlandse naam is en dan Baukje gewoon Nederlands. :')