[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyfiefy

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:30

Seven. die is wel heel tof, nu al. Ben benieuwd als die af is!

joey_lover. wat super schattig <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:57

Afbeelding
56/365
Dromedaris. Die van gisteren houden jullie te goed!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:06

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 19:44

Lastig, een dromedaris, toch uitgevoerd! Ga je je lines ook een keer inkleuren?
De ocelot is mooi <3
Hertje ook <3 Mooie kleuren

Weer een inkt tekening:
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:19

55/365
Wie o wie weet t :D Ik had gisteren totaal iets anders gepland maar die mislukte steeds :')
Afbeelding

De outliners wil ik wel inkleuren maar dat duurt zooo lang, te lang voor 1 dag :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:23

O die link zo veel herkenbaar :j

Mooie dromedaris

Selina
Dat inkt ligt je goed zo te zien

Eclair
Oe axolotl
Heel herkenbaar mooie kleuren.

Ik heb binnenkort een dagje "uit" met dames uit ons dorp. Dan gaan we handle toeren op hout daarvoor heb ik een ideetje uitgewerkt. Geen echte tekening maar het valt toch onder tekenen :D
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:31

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:36

lovelyfiefy schreef:
Haha
Deze vind ik er toepasselijk voor hier :P

http://9gag.com/gag/anbboon?ref=fbp

Haha geweldig!

Het lijkt mij ontzettend gaaf om binnenkort een blackfoto na te tekenen op zwart papier, nou lijkt zwart papier me niet zo moeilijk te vinden, maar een goed wit potlood/pen wel... suggesties? Waar moet ik zoal op letten? Ik heb tot nu toe alleen met simpel A4 papier van de Hema en een paar grafietpotloden in een chique doosje gewerkt haha :')

Hoop dat ik morgen mijn 2e inzending voor februari af heb, toch weer een paard ipv een mens :o

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:27

eclair98 Briljant, die schildpad en dan die tekst erbij. Voor snel en slordig toch goed gelukt; je ziet wat het is en die uitdrukking is super. Wallaby is snoezig. Bij het lieveheersbeestje had het wit van mij wel iets dikker er op gemogen, maar dan bv zo die schaduwrand op het schild vind ik wel weer gaaf. En dan weer zo heel simpel met een paar lijnen zo'n dromedaris, hihi, die lip vind ik wel geinig. De laatste is een axolotl, zo'n blije salamander, dat blije heb je er mooi in gekregen.
Telpeva De Monstrous Trees vind ik mooi, lijkt wel iets uit een boek, zo'n voorblad en dat je dan gelijk wil verder lezen. De ratjes zijn weer zó snoepig leuk en mooi kleurgebruik met de kleurpotloden. De shetjes zijn heerlijk vrolijk om te zien, die linker, die is gewoon aan het tölten, dan klopt ie prima hoor :D
joey_lover Mooie pegasus. Lijkt door de foto inderdaad wat op bloed, maar ik vind dat ergens wel wat extra dramatisch geven en juist wel mooi zo. Briljant zo'n stempelwerk, trouwens. Zeg maar nee, krijg je er twee. De schetsjes zijn mooi, óók de flamingo. Die ziet er gewoon heel stilistisch uit vergeleken bij de andere twee, de poten net iets strakkere lijnen en je hebt gewoon een heel koele vogel zo. Knappe zwaan ook, die details bij het oog zijn mooi, al lijkt ie qua uitdrukking op één van die vogels in het natuurpark, die zijn zó niet gezellig :roll: . Persoonlijk vind ik Bambi wel het hoogtepunt. Het kleurgebruik, die oren, dat neusje en vooral die ogen! Gewoon wauw.
En al ben ik in een teil als 2jarige best geinig, ik vond 't net niet gepast om op internet te zetten. Sommige foto's hou je voor jezelf. :=
sanneb Dat vind ik nou zo mooi, met een paar kleuren zo'n beeld neerzetten. En dan helemaal zoals die kleuren op de achtergrond dan lijken te weerkaatsen in het paard. Gewoon heel mooi.
Seven Wat is de pony mooi geworden. Ik vind zelf die glimmer bovenop de hals wel zo gaaf (ja, ik val op gekke details). En bij de ocelot dat oog! Het letterwerk (hoe noem je nou precies zoiets) vind ik van het soort waar je een lijstje omheen moet doen. Knap hoor. En bij de weg, wat is handle toeren op hout? :o
anniekow Inderdaad zijn de manen net wat minder in vergelijking met de rest, al vind ik hem evengoed erg gaaf geworden met die vlakken groen zo. En dat is nou eens een écht groen paard :D . Was trouwens helemaal je vorige werk vergeten maar dat zw/wi roodborstje vond ik ook erg mooi. Zo'n dapper vogeltje om te zien.
Nayomie Bij de eerste vind ik het paard, en vooral het hoofd, heel erg gaaf gelukt. Over de achtergrond ben ik nog niet helemaal uit, die vind ik net iets te vaag in verhouding tot hoe het paard en de ruiter zijn getekend. Bij de bus vind ik de achtergrond dan weer minder storend, die zie je toch bijna niet want die bus is veel te realistisch. Hoe krijg je dat voor elkaar?!? Als ik echt ga zoeken zie ik wel kleinigheidjes waaraan je kunt zien dat het geen knip en plakwerk is, maar jemig, dat glas en raamwerk en dat metaal. Oi...
RenskeFrea Nee, de giraf en de zebra zijn best wel gelukt. Ik vind die giraf juist wel geinig zo met één oog dicht. De 'krabbeltjes' zijn leuk en de hamster is dan weer zo snoezig.
zwanepol Lijst erom en ophangen. Wat is ie mooi!
Selina Weer zo'n leuk inktpaard. Het lijkt wel net alsof ie van metaal of glas is door de manier van schaduw zetten. Vind ik beslist niet lelijk hoor, geeft eerder een heel gaaf effect.

Had op donderdag mijn krabbeltje alweer klaar maar door de stormschade op stal, speklapjes etende katten en algehele hysterie is het een beetje uitgelopen, zeg maar. Schaam :o .
Enniwee, krabbeltje op A4 met B3 potlood. Heel simpel maar hij vloog er zomaar uit en ik vond hem té leuk om 'm te laten liggen. Ook nog een Gimp bewerking erbij omdat ik hem in het echt zo wel leuk vond maar op de foto weer wat saai en onduidelijk.

Woei!
(naturel)
Afbeelding
(Gimp)
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:27

O ja, NynkeMarit, als je voor zwart op wit gaat, voor potloden zou ik voor een redelijk merk kleurpotlood gaan, en dan gewoon een losse kopen (tenzij je er nog eentje in een kleurdoos hebt liggen), kleurpotlood werkt fijn genuanceerd. Met pennen ben ik zelf van de witte gelpennen. Iets minder dan potlood maar ook leuk om mee te werken en je kunt, als de gel nog nat is, ook wat vegen. Er bestaat ook witte ecoline maar daar heb ik verder geen verstand van. En nog een o, ja, het ligt er maar net aan waar je woont maar fijn zwart papier (niet dat hele dunne, je wilt echt iets steviger papier) en witte spullen kunnen soms nog best lastig zijn om te vinden. In mijn dorp was het een Uitdaging.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:39

Ik vind de naturel versie mooier :o

Wat ik daar bedoelde was handlettering op hout ik heb een nieuwe mobiel en deze heeft nog erg veel moeite met mijn fantastische schrijfstijl :j

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:41

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! In het centrum hier in Heerenveen hebben we wel een aantal winkels waar ik verwacht dat ze wel iets hebben, anders zit er op een kwartiertje rijden een hele leuke grote hobbywinkel dacht ik... ik zal eens kijken naar een los wit potlood idd, heb genoeg bakjes met allerlei kleuren maar dat zijn dan van die goedkope dingen waar nauwelijks iets van te zien is op papier :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 12:52

NynkeMarit schreef:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! In het centrum hier in Heerenveen hebben we wel een aantal winkels waar ik verwacht dat ze wel iets hebben, anders zit er op een kwartiertje rijden een hele leuke grote hobbywinkel dacht ik... ik zal eens kijken naar een los wit potlood idd, heb genoeg bakjes met allerlei kleuren maar dat zijn dan van die goedkope dingen waar nauwelijks iets van te zien is op papier :+

Ikzelf heb potloden van fabel castell, vind ik persoonlijk een fijn merk. Maar je hebt ook caran d'ache of Derwent. (Mocht je dat willen weten haha)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:56

Ik vond tijdens het opruimen (dan kom je random dingen tegen waarvan je dacht hey... had ik dat in huis dan? Wow...) nog een pakket zwart papier, volgens mij heb ik dat ooit een keer bij de bruna gekocht. Ik durf niet te zeggen of het prettig werkt want dat heb ik niet getest (het zit serieus nog nieuw in de verpakking... hoe zonde is dat). Het is een wat dikkere papiersoort, het doet een beetje denken aan cardstock karton maar volgens mij is het dat niet, ik heb het ooit gevonden in een wandrek met papier en enveloppen in allerlei kleurtjes bij de bruna, of misschien de v&d toen die er nog was.

Gisteren heb ik een eerste poging gedaan tot airbrushen met markers, met een zelf in elkaar geflanste converter. Copic heeft zo'n converter in het assortiment maar nét die ene die ik nodig zou hebben die op mij apparatuur zou passen, die verkopen ze niet in Nederland. Maar mijn creatie werd een dikke faal... spetters en vlekken overal, behalve op de plekken waar ik ze wou hebben.

In de avond had ik weer moed bij elkaar geraapt, ik had op internet tutorials gezien hoe je een vulpen om kan bouwen tot automatische kroontjespen (als in: ombouwen zodat je er ook mee kan tekenen, maar dan ook inclusief inkt toevoer zodat je niet steeds hoeft te dippen). En opnieuw overal inkt, op de tafel op het papier op alle tissues op mijn vingers... en natuurlijk niet in de penpunt. Ik heb 2 vulpennen vermoord in mijn pogingen en het had geen resultaat. Wat een faal dag tjonge.

Ik lik mijn wonden momenteel. Ik wou airbrushen of met inkt tekenen vandaag met die nieuwe technieken en heb geen zin meer in beide. Mijn bureau is nog niet opgeruimd en ik had rode inkt gebruikt, het lijkt er wel een plaats delict zo erg :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:14

Pluizebolplum: Bedankt voor je feedback! Wat betreft de bus, maar goed dat het nog een tekening lijkt, anders had ik net zo goed de foto kunnen behouden :') Moet zeggen dat ik heel erg heb opgezien tegen de weerspiegelingen in de ramen, maar voor die achterste ramen heb ik gewoon een short-cut genomen. Op de normale laag gewoon het achtergrond doen, en dan met een extra laag, dat soort boom en hekje doen.

Feedback tijd. Goed, zoals jullie misschien wel hebben gezien ben ik geen held in feedback geven, omdat ik iemand zijn niveau, style oid niet wil bekritiseren. :o Maar laat ik het toch eens proberen.

Pluizebolplum: Ook ik zeg, naturel, maar vind de versiering achtig iets, heb er geen naam voor, ook wel wat leuks hebben. Al zou ik persoonlijk nog de hoefjes erbij tekenen, maar misschien was dat de bedoeling dat die niet zichtbaar waren :)

Seven: Tof gedaan, al leek het mij netter als 'the right' recht was (eventueel met lineaal of geodriehoek te doen). Het oogt niet geheel recht :)

Eclair: Leuk gedaan hoor! Zeker! Dat linker pootje, dus voor ons links (voor we verwarring krijgen), zit er een beetje gefoceerd, had hem liever zoals de rechter gezien. Verder niks op aan te merken :D

Selina: Jij gaat echt goed vooruit! Heb wel eens wat van je gezien vorig jaar, en zit absoluut verbetering in! Als ik commentaar moet geven, is die achterste hoef wel een beetje hoog, en bovenbeen van een na achterste been niet heel zuiver. Maar he, ik kan het niet beter hoor :')

Eclair: Die drommedaris vind ik eigenlijk wel goed gelukt. Kan alleen niet goed de neus omcijferen, maar voor de rest ziet ie er goed uit.

Joey_lover: Heb hier eigenlijk niks op aan te merken. Het lijkt of de ogen niet helemaal recht staan, maar kan er dan ook weer niet geheel zeker over zijn :')

Seven: Uitdaging hoor. Een dier met strepen of stippen tekenen is lastig, en moeilijk diepte in te brengen. Oog heb je in elk geval goed gedaan! Het oor, zou wat mij betreft, nog wel iets meer diepte mogen krijgen. :)

zwanepol: Hij is goed gelukt! Absoluut! Heb eigenlijk ook niets op te merken

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:15

Het oor is nog de basis laag ales in het hoofd nog ;)

De tekst viel me op de foto ook op in het echt is hij wel recht
Heb niet met liniaal gewerkt inderdaad.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:18

Seven schreef:
Het oor is nog de basis laag ales in het hoofd nog ;)

De tekst viel me op de foto ook op in het echt is hij wel recht
Heb niet met liniaal gewerkt inderdaad.

Basislaag nog maar? :oo Dan heb ik niks gezegd :')

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:52

Telpeva schreef:
Ik vond tijdens het opruimen (dan kom je random dingen tegen waarvan je dacht hey... had ik dat in huis dan? Wow...) nog een pakket zwart papier, volgens mij heb ik dat ooit een keer bij de bruna gekocht. Ik durf niet te zeggen of het prettig werkt want dat heb ik niet getest (het zit serieus nog nieuw in de verpakking... hoe zonde is dat). Het is een wat dikkere papiersoort, het doet een beetje denken aan cardstock karton maar volgens mij is het dat niet, ik heb het ooit gevonden in een wandrek met papier en enveloppen in allerlei kleurtjes bij de bruna, of misschien de v&d toen die er nog was.

Gisteren heb ik een eerste poging gedaan tot airbrushen met markers, met een zelf in elkaar geflanste converter. Copic heeft zo'n converter in het assortiment maar nét die ene die ik nodig zou hebben die op mij apparatuur zou passen, die verkopen ze niet in Nederland. Maar mijn creatie werd een dikke faal... spetters en vlekken overal, behalve op de plekken waar ik ze wou hebben.

In de avond had ik weer moed bij elkaar geraapt, ik had op internet tutorials gezien hoe je een vulpen om kan bouwen tot automatische kroontjespen (als in: ombouwen zodat je er ook mee kan tekenen, maar dan ook inclusief inkt toevoer zodat je niet steeds hoeft te dippen). En opnieuw overal inkt, op de tafel op het papier op alle tissues op mijn vingers... en natuurlijk niet in de penpunt. Ik heb 2 vulpennen vermoord in mijn pogingen en het had geen resultaat. Wat een faal dag tjonge.

Ik lik mijn wonden momenteel. Ik wou airbrushen of met inkt tekenen vandaag met die nieuwe technieken en heb geen zin meer in beide. Mijn bureau is nog niet opgeruimd en ik had rode inkt gebruikt, het lijkt er wel een plaats delict zo erg :')

Zou je die link van die video om je vulpen om te bouwen kunnen delen (ondanks dat het misschien wel niks is haha)? :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:21

Tuurlijk hier is de link, het is alleen een geschreven tutorial met foto's, geen video
http://www.parkablogs.com/content/how-u ... untain-pen

De vulpen die ze gebruiken is een goedkoop model dat je op ebay voor een paar dollar kan vinden, ik heb ipv dat model een vulpen bij de action gebruikt (het merkloze model met de metallic kleurtjes) gebruikt en een standaard vulpen van de hema. De puntjes die ik heb gebruikt van het merk Leonardt, en William Mitchel. Ik heb 4 penpunten getest en geen van allen kreeg ik er netjes op.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:28

Bedankt, ik ga er binnenkort eens naar kijken! Ik heb ook nog een paar vulpennen van de Hema liggen waarmee ik eigenlijk wat wil haha :D

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:18

Ik weet niet of er hier mensen digitaal met tekentablet/cintiq tekenen; maar Clip Studio Paint is tot morgen nog maar 25$! Ik gebruik het ook en ik ben er echt tevreden mee!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:39

Uitstelgedrag ten top... ik heb zojuist nieuw papier besteld terwijl dat ene papiertje op mijn bureau nog steeds wit is :+ Maar goed ik heb comic papier besteld, dus nu vind ik dat ik het ook MOET gebruiken want anders is het zonde. En extra dik marker papier van 200 gram, gewoon uit nieuwsgierigheid want normaal is markerpapier zo tussen de 50 en 100 gram.

Zo en dan nu nog dat papiertje op mijn bureau vol krijgen

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:44

Ik kom ook even binnenvallen!

Pagina 48
Seven: Mooi sprekend oog en ook het hoofdstel ziet er netjes uit! Je digitale 'krabbel' is goed gelukt! En dat in 20 minuten...
sanneb: Ik vind dat abstracte van beide werkjes wel wat hebben! Kies je de kleuren random of kijk je wat bij elkaar zou passen? De eerste en de derde van deze pagina vind ik net wat aansprekender dan de tweede (met paletmes gedaan?).
eclair98: Heel duidelijk een stokstaartje! Knap dat je dat met een paar lijnen zo herkenbaar kunt laten lijken. Ook de chagrijnige schildpad ziet er goed uit. Helemaal niks mis met losse, snelle schetsen.
Telpeva: Heel leerzaam, zulke kleine schetsjes! Het bos vind ik ook wel wat hebben. Ben nu heel benieuwd hoe hij ingekleurd er uit zal zien.
joey_lover: Wat een geweldige stijl heb je toch! Prachtig kleurgebruik.

Pagina 49
Seven: Prachtig geworden! De papierkleur vind ik er ook goed bij passen. Het enige waar ik een beetje raar tegenaan kijk zijn de neusgaten; de één is groter dan de ander. Die ocelot(?) ziet er al gedetailleerd uit! - 2 minuten later - ah, toch een ocelot dus. :D Wauw!
anniekow: Mooi, dat groene paard! Ik zou bijna denken dat je hem met vilt gemaakt hebt in plaats van met markers. :)
Telpeva: Heel leuk werkje van die muizen/woestijnratjes! Goed dat je verschillende kleuren hebt gebruikt. Die cartoonpaardjes kunnen zo een boek in.
eclair98: Met kleur werken gaat je ook goed af zo te zien! Hier wil ik wel meer van zien.
joey_lover: Mooie, vlotte schetsjes! De herder is mijn favoriet. En dat stempelpaard, gaaf! Misschien is het al gevraagd, maar hoe werkt zoiets? De zwaan is ook erg mooi. En dat kalfje, prachtig!
Nayomie: Je digitale werkjes worden echt steeds beter! Die weerspiegeling in de bus is heel knap gedaan.
RenskeFrea: Leuke schetsjes! Die giraf spreekt me het meest aan.
zwanepol: Logisch dat je hier trots op bent! Prachtige tekening.

Pagina 50
eclair98: Maak je deze schetsen met paint? Ik vind ze er in ieder geval strak uitzien. Die salamander in kleur is gaaf!
Selina: Je inkttekeningen worden steeds beter! Ziet er goed uit!
Seven: Leuk gedaan, die letters!
Pluizebolpum: De bewerkte versie met Gimp is echt prachtig! Lijkt bijna alsof het gebrand is in hout.

Ik loop al behoorlijk achter... Maar goed, hierbij mijn 1/12. Kleurpotlood en Oost-Indische inkt op A5-formaat Canson 1557.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:35

Vandaag mijn comic kickoff!
Nu de character design nog, want ik liep zo hard van stapel dat ik pas tijdens het tekenen er achter kwam dat ik nog niet eens outfits heb verzonnen voor deze personages. Oeps...

Afbeelding
Inkten komt een andere keer, dat is voor mij echt te veel voor 1 dag.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:03

57/365
Zeearend.Afbeelding