[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:02

Fnanne, misschien rond de 100 of 200 treincombi en kookles bij pluizebolpum :P
(geen idee op wat voor dag die vallen enzo hoor, ik zeg maar wat) :+
Leuk, jouw veulentjes, allebei. Wat een stelten hebben die. En wat Pluizebol zegt, vaak weet je als tekenaar zelf precies wat er mis mee is omdat het niet is wat je voor ogen hebt, maar zien anderen dat helemaal niet en valt het meestal dus wel mee uiteindelijk. Ik zie er ook niks mis mee hoor :P
Beentjes in ander perspectief dan zijkant zijn altijd superlastig maar gaat jou toch prima af.
Pluizebolpum, ik denk dat "mijn" paardje en jouw vz paardje elkaar wel wat kunnen leren inderdaad :P
Levert wel interessante foto's op denk ik (mijn fantasie slaat meteen op hol hoor :P)
Licor 43 is mooi gelukt, knap vind ik dat zulke snelle schetsen met pen. Altijd ook leuk te horen waar je je inspiratie vandaan haalt. Ik vind ook je Silence prachtig. Mooie sfeer zo, paardjes in de mist, perfect neergezet. En tof dat je nog wat zonsverduistering gezien hebt, die was ik toen glad vergeten, we vonden het al zo grauw grijs en donker die ochtend :') (maar was hoofdzakelijk dichte mist de hele tijd...)
Bij je Hippie Horse moest ik even 3 keer kijken maar toen ik m door had, ik vind hem tof, mooie blik in het oog :)
Yvanna, ik vind hem ook wel mooi gelukt met die kleuren die je had, die digitale. niks mis mee.
Die met ecoline vind ik toch ook mooi gelukt. Ik ben dol op felle kleurtjes in tekeningen :)
Annika, gaat wel lekker zo he, met oefenen :) Ogen zijn ook lastig, heb ik ook altijd moeite mee. Jouwe is goed gelukt hoor. Wat betreft goeie plek is denk ik veel naar referentie plaatjes kijken en namaken, dan komt je gevoel vanzelf. Met lichtpuntjes is denk ik ook beetje op gevoel, bij mij wel iig. Want veel plaatjes hebben geen lichtpuntjes maar gewoon zwarte vlekken.
Bimmerd, beterschap allereerst. Knap dat je dan toch zulks op papier/scherm krijgt :)
Ik vind je cartoonschetsje erg leuk, leuke pose. En de manen en staart passen er juist wel bij.
Je digitale werk vind ik prachtig. Heeft veel uitstraling. Geeft ook wat weer van hoe je jezelf voelt.
Goed gelukt, en leuk om verschillende stijlen te zien.
KimL86, Leuk dat je het ras erin herkent. Doe ik niet altijd speciaal mijn best voor, maar hangt van de referentie af natuurlijk :P Przewalski's hebben wel karakteristiek uiterlijk natuurlijk maar toch leuk dat het erin te zien is.
Jouwe vind ik wel mooie sfeer, knap voor een eerste werk. Mooie kleur en achtergrond ook. Lijkt me toch moeilijk, op een tablet tekenen. (heb het eerlijk gezegd nooit geprobeerd ook, maar doe het je toch niet zo na :) )

Zo, ben weer bij met mijn reactierondje, vind ik toch altijd wel leuk om even te doen :)
Ik moet nog aan vandaag beginnen, dus die zet ik er vanavond wel op denk ik. Uberhaupt nog gaan bedenken wat nu weer te maken.... :P

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:48

Fnanne, je tinker beest is ook mooi. Ik heb nu ook zo'n wit gelpen geval, misschien ook maar eens wat mee uitproberen op donker papier :)
(hij is iig al effectief om vergeten uitsparingen weer wit te krijgen :P)

Net nog maar een Przewalski foto geprobeerd, met pastelpotloden op A5.
Het begin was al best mislukt, toen probeerde ik er nog wat aan te redden, maar ben er niet 100% tevreden over, al is ie nog best schattig geworden uiteindelijk. Maar mocht niet opnieuw beginnen van mijzelf :P
Dus nu heb ik hem maar af verklaard, nog uitgebreider in details had ik het anders moeten doen denk ik :) (Pastelpotloden en ik zijn nog steeds niet helemaal vrienden... :+ )

Afbeelding

eldora1

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:54

gave tekeningen zeg !
Ik heb een heel zooitje getekend, alleen niet meer geupload xd

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:08

Verzorg pony van een vriendin.

02/52
Afbeelding

Trekpaard
03/52

Afbeelding

Pony hoofdje
04/52

Afbeelding

Ingekleurd
05/52

Afbeelding

mislukte fries xd
06/52

Afbeelding

een peerd die nog niet helemaal af is
07/52

Afbeelding

Mn oude shetlandertje
08/52

Afbeelding

Tinker van een vriendin
09/52

Afbeelding

paard uit het aanvraagtopic
10/52

Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:03

Geen tijd gehad gister voor een tekening, had een dikke party :')
Vandaag te druk gehad met school.
Morgen ga ik gewoon weer tekenen :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:50

Bimmerd Moet zeggen dat ik het eigenlijk best wel heel erg fatsoenlijk vind, hoor. Die van week 12 is gewoon mooi, die van week 11 vind ik echt hartstikke leuk. Niks mis met die manen en staart, past leuk bij de 'krulletjes' op het lijf en bij de gehele vorm. Echt heel erg leuk plaatje.
RenskeFrea O ja, ook echt een Przewalskietje om te zien, goed gelukt dus!
Lol, zie het ook al helemaal voor me, jouw paardje mooi met de oortjes er op en die van mij kijkend alsof ze een glas azijn naar binnen heeft gekregen. Zouden geweldige platen worden. _O-
Je twee Przetje haal je er ook wel weer zo uit, vooral de oogjes vind ik erg netjes geworden met die reflectiestipjes, de wimpers en dat grijs eronder.
KimL86 Ach, met iets nieuws proberen gaat het zelden maar gelijk goed hoor. Ik vind 'm even goed mooi, maar wat Fnanne ook zegt, het zou misschien nog mooier zijn als ie er qua kleur nog iets meer uitspringt. De maantjes vind ik geweldig.
Fnanne O, gave Tinkert! Die dendert zo van het papier af. Gewoon mooi weer, dus.
eldora1 Heel wat werk om te bekijken. Leuk. Ze zijn allemaal mooi en het is ook erg leuk om te zien op wat voor een verschillende manieren je paarden neerzet. Als ik zou moeten kiezen denk ik dat ik voor de laatste ga, al vind ik nr 5 toch ook wel heel erg erg leuk.

En dan soms heb je van die gekke dagen met een snufje hysterie, een onsje lekker paardklooien en een pondje gezelligheid en dan is het ineens alweer avond. Dus dan maar 'even snel' met een referentieplaatje, een A4tje, fineliner en mijn stiftjes. Zoals mevrouw vzpaard af en toe kan kijken als ze denkt dat er weer oneerbare zaken van haar verwacht worden terwijl ze net zo hard aan het werk is om het gazon op maat te houden.

'You gotta be kidding me'
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 00:37

13/52 door drukte een schets van 15 min.
Afbeelding

Jullie mogen mij overslaan dit keer heb zelf namelijk ook geen feedback ronde gedaan

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 13:39

SIEMxFUNNY: net herfstblaadjes zo :D
Pluizebolplum: heerlijk herkenbaar hoofd :D zo'n 'dacht ut nie'-face...
Eldora: leuk zo op een rij! Zitten mooie koppies bij :j
Renskefrea: ben benieuwd wat je gaat toveren met het inmiddels fameuze witte pennetje :j hij gaat wel snel op trouwens := of ik gebruik gewoon teveel...

Les aan het voorbereiden over Andy Warhol...

Afbeelding
81/365
Gemengde technieken op A4 papier.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:30

SIEMxFUNNY Lol, dacht hetzelfde als Fnanne, net herfstblaadjes zo. Leuke schets. Ik hoor die blaadjes ook gewoon bijna knisperen tussen de dravende voetjes door.
Fnanne Zo heel anders ineens weer maar ik vind 'm wel heel erg gaaf. Lijst er om en ophangen gaaf. Lijkt wel iets van een druktechniek?
En ik ben niet nieuwsgierig of zo O:) , maar wat voor les geef je?

Onder deskundige begeleiding van poeslief, even snel opgezet met potlood en vervolgens met stift, inclusief Die Ene (en ja, ze gaan écht heel snel op - bij kantoorwinkels kun je ze per 12 kopen, misschien een idee), ingekleurd, beetje geGimpt en voila.

Spring in 't veld
Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:37

Mijn nummer 8 :)
Ongeveer 15/20 min werk.
Lager vannavond mijn reactie rondje :)

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:26

Eldora, leuk overzichtje, zitten zeker leuke bij. Ik vind vooral je schetsen leuk.
Pluizebolpum, dat manegepaard kijkt altijd precies zoals jouw tekening zodra ik in de stal kom, en doet hooguit een keertje half oortjes naar voren als je met hoofdstel aan komt, en klaart pas op als we echt gaan rijden. Dus ik denk dat ik gewoon erg veel geluk had met mijn camera :P
Ik vind hem erg leuk geworden, die blik spreekt echt boekdelen. Die van vandaag vind ik ook heel erg tof :j Wat een moeilijke houding zeg, zeer gewaagd en zeer leuk gelukt.
Siemxfunny, dacht ook meteen aan herfstblaadjes :P Mooi effect.
Fnanne, vandaag nog geen wit pennetje, aangezien de trein zich het beste leent voor A5 en ik alleen maar gekleurd "groot" papier heb, maar komt vast wel eens probeerseltje langs :)
Interessant effect zo, maar ik vind hem leuk. In het kader waarvan maak je dit? Ter inspiratie voor je leerlingen of om iets specifiek te laten zien? (ik ben ook helemaal niet nieuwsgierig hoor :P)
Annika, ik vind hem leuk gelukt. Hij krijgt wel een waziger effect door het vegen, maar de schaduwen zitten goed op de plek. De manen vind ik mooi gelukt :)

Vandaag de andere (eigenlijk barslecht voorbeeldmateriaal, donker en onscherp) foto van "mijn" manegepaardje gemaakt. Ze keek half opzij naar de buurvrouw in de stal ernaast (die daar overigens niet van gediend was en probeerde door het schot te schoppen steeds :P)
Weer begonnen in de trein, en aangezien hij toen nog lang niet af was thuis ook nog maar een uurtje aan gewerkt, terwijl ik video 'lectures' aan het kijken was voor een cursus over paarden die ik gister online begonnen was (en waar ik nog een week van achterloop) :P
Mijn (favoriete) coloursoftpotloden op A5 schetsblok. Ben overigens enorm fan van dit wat dikkere (luxere) papier, tekent heel fijn :)

Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:31

Mijn euhm week 9? Ben de tel kwijt _O-

3 minuten, fineliners. Verhouding klopt waarschijnlijk helemaal niet :')
Afbeelding

Heb even geen zin in een rondje. x3

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:16

Een beetje creativiteit ecoline en Oost Indische inkt en je krijgt dit

:p

Afbeelding

Afbeelding

Vind de laatste t leuks gelukt en moest achtergrond opvullen ja dan maar vierkantjes en rechthoekjes xD
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:43

_Annika Ah...wat een lief kopje! Komt door dat oog, denk ik, maar ze kijkt zó lief.
RenskeFrea Ze worden ook echt steeds knapper, hé? Heel mooi gelukt hoofd zo!
O ja, die kookles, wahaha, is goed hoor. Maar als jullie dat eind juni doen moet je ook naar de voorstelling komen. Mijn dansschool heeft dan een grote show in het stadstheater en uiteraard doe ik ook mee. Weliswaar maar vier minuten maar waarschijnlijk sla ik weer iemand het licht uit de ogen of draai ik netjes de verkeerde kant op dus dat wordt hilarisch. :D
Delicia Neuh, de verhoudingen kloppen niet helemaal, maar soms is dat ook helemaal niet erg. Bij dit soort werkjes vind ik dat absoluut niet storend, gewoon lekker vrolijk plaatje.
yvanna Leuk weer! Die bovenste heeft wel iets van zo'n Aziatisch paardenras weg met dat koppie. Past dat boeddha beeld op de achtergrond prima bij. De middelste vind ik zelf het allerleukst, maar dat komt ook door de kleurtjes. Ik ben gek op kleurtjes.

Ik geef het maar toe, ik ben niet gek, ik ben een kopieerapparaat...Ik mis even een beetje de inspiratie om iets uit mijn hoofd te doen, dus dan maar natekenen en begin daar nu echt lol in te krijgen. Iets teveel. Ik ga mijn onderschrift aanpassen. :P
A4 gekleurd papier, vulpotlood, fineliner, de witte gelpen, een referentieplaatje uit mijn eigen veel te grote collectie (wat moet een mens toch met 5000 paardenfoto's?!? >;) ) en met Gimp alleen maar het geel van het papier een beetje gedimd. Geel is leuk, maar er zijn grenzen...

'Kusje erop?'
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:19

Delicia, vrolijk hoor.
Yvanna, ik vind ze lekker kleurrijk zo :)
Pluizebolpum, nu ben ik nieuwsgierig ook, lijkt me wel tof die dansvoorstelling te zien :D
Ik was wel trots ook op die van gister, enne, niks mis met natekenen. Dat vind ik zelf ook juist leuk, al is het hard zoeken naar leuke (vooral interessante) foto's om uit te proberen.
Ik vind die van jou van vandaag erg tof, zo'n lieve afbeelding en leuke koppies :)
En wat je met die 5000 foto's moet? Natekenen natuurlijk. Of delen, ik wil er gerust wel een paar voor je uitproberen hoor ;)

Voor mij vandaag een 10 min treinschets op A5 omdat mijn leesvoer op was :P
Geen referentie gebruikt want die heb ik niet voor deze houding, had ineens het idee op gevat om eens een zittend paard te willen tekenen. :+

Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:34

Mijn nummer 9 :)
Ik zie echt verbeteringen in mijn werk.
Vannavond misschien nog een reactie rondje.
Zelf vind ik hem wel redelijk gelukt voor 15/20 min werk :D

Afbeelding

De neus wou maar niet lukken :')

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 21:21

Druk druk deze week, dus even snel :)
Ik geef les in tekenen en handvaardigheid op voortgezet onderwijs, en heb een eigen atelier waar is werk en cursussen en workshops geef.

Afbeelding
82/365.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:08

Ik reageer eigenlijk nooit en doe eigenlijk niet meer mee (geen tijd/zin, tekenen tussen door wel, maar dan ook vaak andere dingen) maar Fnanne, ik ben helemaal fan van je werk <3

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:29

Wauw wat een mooie werken komen er voorbij. En top dat jullie het zo trouw posten. Hier eindelijk weer ff de rust kunnen vinden om te tekenen. Wel met referentie plaatje.

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:18

Heb even wat moeite om bij te blijven..
Hier nummer 20,21 en 22 denk ik.
Helaas weer wat krabbels, komt even niet van serieus tekenen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:43

RenskeFrea Och, wat een heerlijke leukerd, en echt knap hoor om zonder referentie dat zo even neer te zetten.
Als ik al die foto's gesorteerd heb zal ik wel eens een linkje maken met een albumpje met interessante poses. Als ik het niet vergeet, mijn hoofd heeft nogal wat vergiet neigingen.
_Annika Weer zo'n leuk koppie. De neus valt trouwens behoorlijk mee hoor, ziet er echt niet vreemd uit.
Fnanne Ah, dan zou jij vroeger mijn favoriete lerares geweest zijn. Waren de enige lessen waar ik wel altijd op kwam dagen. Ik had het verder nooit zo met school :o .
Weer gaaf werk trouwens, lekker fel en strak.
annelot Mooi. Vooral die benen vind ik erg goed neergezet. Referentieplaatjes zijn geen zonde hoor. Vind ik. Je leert er van en soms is het gewoon lekker om 'heel simpel' iets na te tekenen.
Sjolvir Ik miste je krabbels al! Ze zijn gewoon altijd zo ontzettend leuk om naar te kijken.

Na een dag drukte geen zin om iets serieus te doen dus maar een zebra gepakt. Origineel is met zwarte stift op een roze A4 naar een referentieplaatje en in Gimp lekker met de kleuren gestoeid. Roze en zwart was niet fel genoeg vandaag. :')

LUID!

Afbeelding

Nu ik zo terugkijk zou het zomaar kunnen dat ik het idee met de kleuren onbewust een beetje heb afgekeken van Fnanne. :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:46

Ik hoor hem bijna balken!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 20:47

Die balancerende is lief Sjolvir! Mooi plaatje! Alle drie leuk, maar die springt er voor mij uit :j
Annelot: jouw tekening doet me naar mooi weer verlangen... Dus niet dat van vandaag... ;)
Dankjewel Eclair! :)
Annika: neusjes vind ik ook nog altijd lastig, vind de jouwe goed gelukt, maar misschien net een tikje te klein.
Renskefrea: knap neergezet zonder referentie! Ik kijk zelf veel in het aanvraagtopic voor foto's, staat veel moois in :j
Pluizebolplum: 5000 valt best mee... Toch? O:) hij is lief!
Yvanna: de jouwe worden steeds herkenbaarder :) die eerste is mijn favo :j

Afbeelding
83/365
Witte pending op A4.

Edit: pluizebolplum, :D ik geef gewoon ook een heel leuk vak!
De jouwe is heerlijk fel, ik zeg lijstje :j

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:53

Nummer 9 is een experiment, het is
niet geworden zoals ik hem wou.
Het is een steigerend paard bedoeld alleen het lijkt net of hij wilt springen.
Het hoofd en voorbenen kreeg ik ook niet kloppend -O-
Ben er 20 min mee bezig geweest.

Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:50

Week 10, niet eens 10 minuten erover gedaan, hoeven en voorbeen/benen is/zijn mislukt. Tekentablet is nog steeds zoek dus met de muis gedaan :')
Meh, beetje laat voor een rondje :')

Afbeelding