[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:50

Het wordt idd een wc rol :D
2 open uiteinden, 1 om de nek aan het hoofd te naaien en 1 om de nek op het lijf te naaien.

Nee er komt geen snee in, want vanaf ronde 7 ga je gewoon weer verder in rondes, na de 15e vaste van rij 6 ga je zegmaar verder in steek nr 17 van ronde 4, dat is dan de eerste steek van ronde 7.

Om van rondes over te schakelen naar rijen maak je inderdaad een half rondje en gaat er dan bovenop door

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:54

Annemiek80 schreef:
Het wordt idd een wc rol :D
2 open uiteinden, 1 om de nek aan het hoofd te naaien en 1 om de nek op het lijf te naaien.

Nee er komt geen snee in, want vanaf ronde 7 ga je gewoon weer verder in rondes, na de 15e vaste van rij 6 ga je zegmaar verder in steek nr 17 van ronde 4, dat is dan de eerste steek van ronde 7.

Om van rondes over te schakelen naar rijen maak je inderdaad een half rondje en gaat er dan bovenop door

ow.. ehh.. :o? hoe heet dat in het nederlands die steken?
Mischien als ik het op youtube kijk dat ik er dan meer van snap.. sorry.. :o
ronde 7 en 8 snap ik wel..

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:01

Rij 5, zijn halve vasten (sl st), die je alleen door de achterste lus haakt (dus ipv van onder 2 draadjes door te gaan steek je je haaknaald nu in het midden en ga je alleen onder de achterste door), bl = back loop =achterste lus.
Na 12 steken (12x halve vaste) draai je je werk weer om en begin je met rij 6

Rij 6= 1x halve vaste, 15 vasten

Hierna begin je aan ronde 7, de eerste steek is dan eigenlijk de volgende steek alleen 2 rijen/rondes lager

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:04

Annemiek80 schreef:
Rij 5, zijn halve vasten (sl st), die je alleen door de achterste lus haakt (dus ipv van onder 2 draadjes door te gaan steek je je haaknaald nu in het midden en ga je alleen onder de achterste door), bl = back loop =achterste lus.
Na 12 steken (12x halve vaste) draai je je werk weer om en begin je met rij 6

Rij 6= 1x halve vaste, 15 vasten

Hierna begin je aan ronde 7, de eerste steek is dan eigenlijk de volgende steek alleen 2 rijen/rondes lager

ik snap het, behalve dat omdraaien.. sorry

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:06

ik zal even kijken of ik een youtube filmpje kan vinden, het is nl echt heel letterlijk je haakwerk omdraaien lol

Als je het eenmaal snapt snap je niet meer dat je het niet snapte >.<

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:09

Annemiek80 schreef:
ik zal even kijken of ik een youtube filmpje kan vinden, het is nl echt heel letterlijk je haakwerk omdraaien lol

Als je het eenmaal snapt snap je niet meer dat je het niet snapte >.<

heel erg bedankt! :)
Ja klopt haha dat had ik in het begin ook al met van: wat is vaste?! Dat onthoud en kan ik nooit!
en nu is het super makkelijk :P

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:12

gevonden, heel letterlijk zelfs, precies wat jij moet doen dus

Het letterlijke 'omdraaien' is vanaf 1.20

De rest van het geblaat moet je maar even negeren lol, dit gaat nl over het maken van slippers/pantoffels ipv ami's
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 30-11-13 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

yasminlove1

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:13

owwww zo dus!!
heel erg bedankt!! :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:17

op youtube kun je van iedere steek instructie video's vinden, ze zijn echter wel vrijwel allemaal engelstalig, maar daar zou ik als ik jou was me niets van aantrekken, er zijn nu eenmaal 100x meer patronen in het engels te vinden dan in het nederlands.

Verder zijn er ook verscheidene blogs van ami designers die hele goede noob video's gemaakt hebben, noob niet als negatief bedoeld lol, ik heb ze zelf ook veel gebruikt en gebruik ze nog wel eens bij steken die ik zelden gebruik (popcornstitch, crabstitch etc, weet ik niet eens de nl vertaling van)

Ik heb sowieso leren haken vanaf youtube/tutorials >.<

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:21

Oke bedankt :)
betekend popcornstitch niet gewoon popcornsteek? :+

ow nee... nu is die kleur op.. ik heb wel een oplossing voor derest, maar nog niet voor de nek..
de kleur is ook al niet meer te krijgen in die winkel..
Wat kan ik het beste doen?
ik heb wel andere roze maar die past er niet bij, ik heb ook wit, enz.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:28

oeps :P
gezien het feit dat je roze noemt hoeven het geen levensechte kleuren te zijn dus maakt het eigenlijk weinig uit, daarnaast valt over een gedeelte van de nek ook uiteindelijk de manen.

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:33

Annemiek80 schreef:
oeps :P
gezien het feit dat je roze noemt hoeven het geen levensechte kleuren te zijn dus maakt het eigenlijk weinig uit, daarnaast valt over een gedeelte van de nek ook uiteindelijk de manen.

ja klopt haha, ik denk dat ik wit neem, de oren en neus worden ook wit aangezien ik dat probleem al eerder zag aankomen toen ik het hoofd af had, maar die wil ik niet opnieuw maken :P
ik dacht dat ik het nét zou halen -O-
dan is het gewoon een paardje met een vlekje wit, derest het lichaam maak ik een soort kleren van, vond ik wel een grappig probeerseltje. :)

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:09

nu ben ik met de nek klaar, ik heb bij het hoofd op het laatst een klein knoopje gemaakt, maar ik vroeg me af of hier ook een bepaalde techniek voor is?
Ik heb namelijk op youtube gekeken maar daar vond ik niks..

en begint body vooraan of achteraan van het paard?
ik moet namelijk 2 kleuren gebruiken voor mijn projectje :o

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:38

Afbeelding

ik ben ook bevallen :+ :D

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 01:31

haha :)
Heel mooi geworden!!! lijkt me veel werk! :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:29

Voor diegenen die nieuwsgierig zijn/waren welke patronen Tine12345-Tine nog meer maakt, nu zijn ze allemaal weer te krijgen lol. Hier komt de elf dus vandaan die ik aan het maken ben.

http://de.dawanda.com/shop/tine12345-Tine

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:33

daar staan leuke patronen tussen!!
jammer dat die geld kosten..

lisannehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:38

ja op die site staan super leuke patronen !
Jammer idd dat het geld kost :\

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:41

Er zijn ook veel leuke gratis patronen te vinden hoor, je moet alleen soms wat meer zoeken. Daarom juist is het handig als je ook met engelstalige patronen kunt werken.
Nederlands/gratis/fantastisch patroon ---> kom je al in een vrij beperkte pool terecht

Het patroon wat je nu aan het maken bent wordt vollop aangeboden op een bepaalde site, echter dan is hij dus niet gratis, wel enige (zeer kleine als je het mij vraagt) verandering aan het patroon maar basically hetzelfde patroon.
Houdt ook wel in dat het een kwalitatief goed patroon is.

Kooppatronen zijn vaak wat uitgebreider, patronen zijn groter, meer foto's, uitleg, en vaak kwalitatief 'mooie ami's'. Al moet je altijd maar de gok nemen als je een patroon van een nieuwe ontwerper koopt of het inderdaad een goed patroon is met geen (of weinig) fouten.

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:43

daarom heb ik een patroon in het engels, nederlands was bijna niks te vinden :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:56

Ter vergelijking...
Het patroon van de Elf is 20 pagina's als je het zou uitprinten en is mbt de lengte van het patroon echt geen uitzondering.
Ik heb er zelfs patronen tussenzitten die langer dan 150 pagina's zijn, deze zijn dan ook wel extreem uitgebreid en het gaat ook om een grote knuffel, maar toch.

Deze patronen staan dan ook vol foto's/tutorials etc (vandaar dat dit soort patronen zo lang zijn), waar je bij gratis patronen vaak zelf op zoek moet naar de tutorials en/of een beetje moet gokken naar de verhoudingen in een knuffel of op welke ronde je iets moet aannaaien etc

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:51

150 pagina`s das veel! :=

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:55

Ik zit een beetje in een dipje. Ik heb geen idee wat ik moet gaan haken... Ik heb ondertussen wat bloemetjes, hartjes, granny's en winston de olifant gehaakt :) Dus nu opzoek naar een nieuw amigurumi project. Iemand nog goede tips?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:57

Tja, kerst komt eraan...
Een leuk kerstprojectje?

Ik heb momenteel weer eens te veel te doen/haken (achterstand inhalen van een maandenlange pauze lol) om aan kerst te beginnen, ik vermoed dat ik tegen maart tijd heb voor de kerst lmao

Nee hoor, ik haak niet seizoensgebonden, haak gewoon waar ik op dat moment zin in heb tussen eventuele verzoeken door

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:02

Ik wou een kerstboompje haken aangezien ik zelf geen kerstboom kan vanwege konijnen in huis. Maar de meeste vind ik dan weer lelijk. Ik had wel 1 mooie gezien maar daar zat dan weer geen patroon bij...