[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 07:03

Seven

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:17

Ja inderdaad ben heel benieuwd ik hoop ook op wat honden paints met wat andere rassen dan steeds labradors etc.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:59

Als ze een keer een teckel hebben doe ik een vreugdedansje. Maar ik verwacht dat eerder van Schipper (ja, weet dat ze een teckel hebben, maar die is gewoon niet gedetailleerd genoeg, en dat tongetje verpest het plaatje IMHO).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:05

Ik hoop nog op paintings met noorse boskatten. Geweldige beesten :+:

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:16

Twee hummeltjes, eindelijk af (nou ja, zie nu al dat ik weer een stukje gemist heb, helemaal onderaan, dry brushing stukje vergeten...)

Afbeelding

Geen idee welke ik nu ga doen. Liefst iets niet zo pieter-peuterigs, dus maar eens kijken wat uit de grote doos tevoorschijn komt. :D

edit: even andere foto gemaakt, de eerste was echt verschrikkelijk, kleuren kwamen totaal niet overeen met de werkelijkheid.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:52

Ziet er goed uit mooi ook die achtergrond nu :D

Ik zale en dobermann wel heel mooi vinden maar dat zie ik niet gebeuren :=

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:18

Dalista hij is mooi geworden..!! :D Ben benieuwd met welke je nu verder gaat.

Hihi een boskat zou ook wel leuk zijn. Maar dan wel in de trant van de meesjes en de panter qua echtheid. De katten van paintworks nu vind ik niet zo mooi.
Wat ik ook wel heeeel leuk zou vinden is een realistisch mooi getrimde poedel.. O:)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:11

Ik ben nog niet happy met dat dry brushing, zit duidelijk nog niet goed in de vingers, maar ach, het gaat om het idee.
Ben inmiddels begonnen aan een nieuwe. Als ik wat meer dan de helft van 1 kleur gedaan heb zal ik hem wel eens laten zien, tot dan laat ik het nog even een verrassing. ;-)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:16

Ben benieuwd naar de nieuwe Dallista :j

Kan niet wachten tot die van mij er zijn, lekker even onstpanning

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:17

Ik hoop dat ze een mooie Berner Sennen hond in hun collectie opnemen, dan wil ik die! :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:59

Ik geloof dat de consensus is dat ze veel te weinig mooie honden en katten hebben, hihi.

@Seven, zal duimen dat ze een beetje vlot zijn met verzenden!

Verwacht mijn bestelling ergens volgende week, altijd leuk om naar uit te kijken!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:00

Laten we het hopen inderdaad :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:51

Seven zal voor je mee duimen!

Dalista Dat dry brushing kan dat dan nog beter? Hihi ben benieuwd!

Ik moet nog eventjes wachten met bestellen. Mijn paypal account is nog niet helemaal compleet.. :(

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:24

Ben toch maar begonnen aan een schilderij van Ravensburger omdat deze hier te krijgen is. Heb nu de Harmonie gekozen (met boedha, roze bloemen en bamboe) Moet zeggen dat nu echt te pakken heb!

Wil graag de volgende keer een gedetailleerdere proberen. Die van Paintworks zien er super uit! Zie wel dat je hierbij moet mengen... Is dat bij ze allemaal zo?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:49

Bij schipper hoef je niet te mengen. Of in ieder geval ik ben er nog nooit een tegen gekomen. Verder weet ik geen merken waar je niet bij hoeft te mengen.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 03:15

Dus als ik het goed begrijp moet je bij PW altijd mengen?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 07:11

Ja. :-) zowel bij de kleine als de grote paintings. Kleine hebben standaard 12 potjes verf en +/- 12 kleuren die uit mixen voortkomen, de groten 18 en +/- 18 mix kleuren. Er zijn uitzonderingen, je kan bv 18 verf hebben maar bv 17 kleuren als je een kleur dubbel krijgt (en dan mogelijk ook minder mix kleuren), en bij degene die ik nu maak zitten 19 mix kleuren.

Kijken jullie wel eens naar wat er op de potjes staat als kenmerk? Ik kom de raarste dingen tegen! De meesjes had een potje met nr. 0 (dus het nr. van PW zelf, wat tussen de haakjes staat), en het was niet eens wit of zwart. ipv na nr. 99 door te tellen zijn ze kennelijk (?) letters gaan gebruiken. Bij de huidige painting heb ik acht potjes met letters! WH en BL zitten er bijna altijd wel in, maar de anderen kan ik niet helemaal plaatsen. CP, LA, DC, BG, CB, BU. Ik denk dat het afkortingen zijn van kleuren? CP = iets Pink, CB mogelijk Cyan Blue, maar de rest? Misschien toch eens een Engelstalige kleurenchart opzoeken. :-) Begin wel nieuwgierig te worden, zo heb ik inmiddels ook drie potjes NV, en heb het gevoel dat de naam van de kleur al maanden op het puntje van mijn tong ligt. ;-)

Misschien komt het omdat ik met PW ben begonnen, maar vind dat mixen juist erg leuk om te doen. Geeft toch net iets meer mogelijkheid iets 'eigens' in de painting te stoppen. (Zo heb ik bv bij de meesjes een hele donkere kleur in de achtergrond wat lichter gemaakt.). Absoluut niet eng en foutgaan kan het eigenlijk niet, omdat het acrylverf is; je kan er altijd weer overheen schilderen. En het is ouderwets 'knijen' (kneien?)!!!

edit: de NV is Navy blue. Wiki heeft een eng-uitgebreide lijst met kleuren en bijbehorende namen, probleem is echter dat er dan tien pinks zijn die voorafgegaan worden aan een woord met de letter C, en ik van de buitenkant van het potje niet goed kan zien welke tint roze het nou echt is. *grin* BU is burnt umber, en BG zou beige kunnen zijn, maar verder kom ik nog niet.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:52

Ik hoop ook zo dat mijn nieuwe projectje deze week komt!
Moet ook nog even nieuwe kwastjes halen! :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:03

Hier is 'ie dan, met wel twee kleuren. :D
Afbeelding

Ooit moet dit een Japanse tuin voorstellen! Mijn tweede dus (de andere is van Plaid).

PS ik kan werkelijk geen normale foto maken, die rare verticale lijn linksboven komt door het licht, denk ik, maar lijkt een kreuk in het karton op de foto, pfft!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:17

Mooi Dalista.! Hoe doe jij dat toch altijd zo snel?

Ik ben vandaag ook weer aan de gang geweest. :)
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:39

@XxLiEsJuHhxX Paar uurtjes per dag, dan schiet het wel op, maar ik moet oppassen andere dingen niet te vergeten, tijd gaat altijd zo hard als ik aan het schilderen ben!

Wat een mooie kleuren zijn dat! De lucht is echt gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:19

Jullie gaan hard :D

Ik hoop zo dat de mijne er morgen ook is, heerlijk even tussendoor ontspannen met mijn schilderij :j

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:46

ohhh wat zien ze er al goed uit Dallista en Liesjuh! Heel gaaf zo, met die 2 donkere kleuren Dallista hihi, maakt het contrast altijd zo mooi vind ik O:)

Ohhh ik hoop ook zo dat mijne deze week komen! Wanneer had jij ze besteld Jans? :)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:52

Gaaf!!!!, Dallista en Liesjuh!!

Ik zal morgen even een foto maken van m'n luipaard! En ik hoop dat m'n PW deze week komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:04

21 januari :j