[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 05:45

nu in de nachtdienst. laatste nachtje al weer. hoop de komende dagen weer wat te kunnen breien en ook weer eens aan trui verder te kunnen gaan. wil nog naar een breiwinkeltje hier in de buurt met trui zoals ik hem nu heb. hoop dat zij tips hebben, want ik wil niet weer voor hetzelfde euvel komen te staan of juist dat de trui te groot gaat worden als ik maatje (of 2) groter ga breien!

verder ben ik met polswarmers bezig, passend bij mijn colsjaal en capoorwarmers (die niet passen, maar dat terzijde) voor op de manege. lijkt me wel lekker tijdens het reizen van en naar de manege en tijdens het poetsen.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:01

muts klaar, sjaal klaar en oorwarmers klaar (en mislukt, te groot en niet warm omdat de wind er los doorheen gaat) :P op naar de volgende :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:29

Nou Patpen... Heb je toevallig er iets bij waar ik die
Poncho van maken kan?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:29

Deze wek mijn popje inelkaar naaien en opvullen. Vervolgens de geode kleuren halen en hetzelfde popje nog een keer maken. Ook wil ik deze wek de kerstkaarten afmaken. Heb al veel voorbereidingen gedaan maar moet het nog afmaken.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:46

Breien staat hier even op een laag pitje, want ik ben sneeuwvlokken aan het haken.
Die kleintjes zijn erg eenvoudig en gaan supersnel. Ik zal ze straks in een suikerbadje doen om ze op te stijven.

Afbeelding

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:28

Krissis: ik heb geen dikke mohair voor naalden 9. Je bedoelt toch die poncho met de openingen voor de armen? Ik heb wel een dikke ecru maar weet niet uit mijn hoofd welke naalden en of het genoeg is. Zou ik even op de "zolder" moeten kijken voor je als je belangstelling zou hebben. Dat wil zeggen, als ik er bij kan. Man is werken en ik weet wel welke doos ik moet hebben maar ik weet niet wat er voor is gezet :+

Ankem: die zien er leuk uit! Voor mij te fijn werk maar ik vind ze heel erg gaaf uit zien hoor!

Mailtje van de fysio/instructrice:
Citaat:
Wat heb ik een warme voeten gehad deze week. Ik heb ze alleen aan op het werk en aangezien ik halve dagen werk kon ik ze meer dan een keer aan. Iedereen vindt ze super mooi gebreid en ze passen perfect, alsof ze ervoor gemaakt zijn...!!!
Ik ga zo naar je oorwarmer site kijken en dan hoor je het donderdag. Mocht je zin hebben om nog meer sokken te breien dan houd ik me warm! aanbevolen. De sokken betaal ik je gewoon hoor. Ik neem donderdag wel geld mee.
Fijne week en tot dan, groetjes,

Ze betaald dus de wol, niet voor het breien! Ik heb haar doorgegeven wat ik gebruikt heb en wat ik er voor betaald heb. De rest laat ik aan haar over!!!! Het garen is weer te koop in IJsland O:) maar het zal toch écht even moeten wachten. Ligt namelijk een leuke rekening van de belasting :(. Nog een poging ondernomen om manlief te vermurwen maar die trapte er niet in :n. Meestal lukt het wel. Nou ja, ik kan nog een paar grijze kousen breien maar pas ná mijn vaders sokken en de quilt! Die moeten af zijn met kerst. Vanavond maar eens een stuk breien. Wil eigenlijk vandaag het beengedeelte afhebben; nog 30 naalden van 68 steken én er komt een leuke film straks. Moet te doen zijn :j. Dat leuke/spannende boek moet dus ook even wachten. Hoewel, dat kan wel onder het :Y).......
Laatst bijgewerkt door patpen op 12-12-11 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:36

Klopt patpen is op naaldje 2, dus erg priegelig. Ik wil er best eentje swappen hoor ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:45

Pffff Ankem, naald 2! Ik heb ze hier ook wel liggen, zelfs nog dikte 0,6 :wow:. Superfijn! Probleem is alleen dat ik het niet nut ben met dat dierenspul :+. Er blijft werkelijks niet liggen hier op tafel als het niet zwaar genoeg is ;).
Vanmiddag kwam er weer 1 thuis met een cadeautje. Bedankt! Waarom nemen jullie dat soort dingen altijd mee als de baas werken is :?. Nou moest ik die vogel te pakken zien te krijgen en natuurlijk wilde hij zijn prooi niet afstaan :P. Gelukkig voor mij leefde het vogeltje niet meer, maar toch.......

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 22:02

ankem schreef:
Breien staat hier even op een laag pitje, want ik ben sneeuwvlokken aan het haken.
Die kleintjes zijn erg eenvoudig en gaan supersnel. Ik zal ze straks in een suikerbadje doen om ze op te stijven.

http://94.100.116.166/1448750001-144880 ... _8hp9.jpeg

Wat leuk! Heb je er online patronen van?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 01:02

Inderdaad Patpen, naald 9. En dat andere, ecru? Is dat zwaar?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 01:23

Mannetje is net thuis, morgen zal hij het even pakken. Dan kan ik kijken of het überhaupt genoeg is en welke naald het gebreid moet worden.

:(. Heb ik het beengedeelte af, de hiel versterkt gebreid (lastig terwijl je ondertussen een leuke film zit te kijken!), nou ja, dan het hielkapje ook nog maar. Is het hielhapje klaar, heb ik 2 steken te veel :?. Terwijl ik had opgeschreven hoe de verdeling van het aantal steken moest zijn (11-12-11). Ja, lekker dan, ik heb tot 11 steken gebreid en toen begonnen met de hielkap. En ik had dus tot 12 steken moeten breien...... Uitgehaald want ik wil wel 2 gelijke sokken hebben! Lekker lastig als je een versterkte hiel breit dus daar moest ik voor de 2e keer weer een steek ophalen.
Gelukkig liggen er een hond en een kat al de hele avond op mijn benen; hond werd gewassen door de kat en de hond was het er niet mee eens. Plotseling een grom, schrik me rot, steken van de pen van het beengedeelte. Fijn een ladder van 1 steek 3 naalden naar beneden >;). Stomme hond ook! Zij wordt zo vaak gewassen door de kat dat zij er nu toch wel aan gewend zou moeten zijn. Morgen maar weer verder met de hielkap, ga nu :Z

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:22

Krissis: het is 400 gram ecru. Bol 50 gr = 55 m. Naald 6 (?) met een steekverhouding van 14 st x 19 nld. 51% wol, 49% acryl. Ik vind het wat dik voor naald 6 maar dat staat op het wikkel!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:04

Dus zou dat wel geschikt zijn voor de poncho op 9?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:26

Ik heb er zelf niet mee gebreid en ik heb geen naalden 9 in huis om het uit te proberen. Hooguit ergens een paar naalden 8 maar hoger ga ik zeker niet hoor!
Voor de poncho maat M/L heb je 400 gram Vienna nodig (50 gram = ca. 95 meter, aanbevolen breinaalden: 7 mm, steekverhouding: 10 x 10 cm = 13 steken x 15 naalden). Het is dus niet genoeg voor die poncho......

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:15

Kijken of het lukt om een foto te plaatsen van breien met lantaarnpalen :'). Ik doe het hem niet na :=. Zijn complete boomstammen. Zal wel lekker handig breien :'). En dan die giga bol ernaast! Zou een leuk werkje zijn met katten <<)
Afbeelding

En nog eentje van bovenaf genomen:
Afbeelding

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:43

wow ik zou kramp in mijn handen krijgen

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:29

Hahaha! Die foto.... Het lijkt wel alsof er een kabouter probeert te breien! Ziet er wel erg geinig uit, als we nog training zoeken voor onze armspieren kunnen we dit nog altijd gaan doen. En het voordeel is dat de kat waarschijnlijk óp de bol gaat liggen in plaats van ermee rondsjeest.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:24

hahah geweldig ik maar denken dat ik al dikke naalden had, lijkt me wel een lekker deken te worden.

jaja ben ook weer boven water blaasontsteking is wat gezakt nu kan weer lopen hihi , maandag de proefblokade ook goed gegaan wel veel na last om maar zo te zeggen. 19 januari de definitieve ,

heb niks meer gebreid , wel veel met mn zoon geknutselt voor kerst ipv kadootjes wou hij de opa oma en overgrootoma iets geven wat hij zelf gemaakt heefd , ben wel trots op hem dat hij zo aan mijn beurs denkt hihi !!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:14

En toch vraag ik me dan af: hoe draai je je werk om als je naald af is <<). Het lijkt me sowieso moeilijk om af te laten glijden..... Ik heb werkelijk geen idee waar deze foto genomen is, maar ik vind het wel geinig!

Ik heb ook niet meer gebreid nadat ik die hielkap fout had gedaan. Eigen schuld hoor, dat weet ik wel, zat gewoon te suffen. Het idee was dat ik de 2e sok uiterlijk vrijdag af zou hebben (gemiddeld 30 naalden per dag). Nu moet ik nog de hielkap breien en dan de voet (100 naalden).

Gisteren is de wasmachine (8 jaar oud) kapot gegaan :(. Had net de bonte was klaar, lagen nog 2 witte wassen en het beddengoed. Deur wilde niet meer open! Na veel moeite toch gelukt. Wel meteen een andere besteld, maar ja, levertijd 1-3 dagen NADAT de bestelling is opgehaald door het transportbedrijf :\. Het zou dus wel begin volgende week kunnen worden, dinsdag of woensdag. Daar kwam ik dus pas vanmorgen achter toen ik ze belde. Fijn. Gelukkig wil mijn moeder wel de witte was voor me wegwerken dus dan heb ik morgen weer mijn grote handdoeken terug.

Heel misschien lukt het vandaag nog om een paar pennen te breien. Hoewel, zo naar de fysio, vanavond fanfare, morgen werken, direct door naar carrousel les, daarna gewone rijles. Zal het dan ook wel zat zijn.

Kelly: meestal wel wat last van een blokkade (napijn). Als het maar aanslaat! Nu dus op naar de definitieve *\o/*. Welk niveau wordt je geprikt? Ik had altijd C6-C7 maar dat kan nu dus niet meer omdat ze die tussenwervelschijf eruit gehaald hebben.....

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:42

dezem ronde th11 th12 l1 en l2, hiervoor alleen maar de l4 l5 s1, maar omdat daar steeds na 3 weken de pijn weer teug kwam gaan we nu daar aan de slag en dan weer omhoog :) ach ja het word verslavend al dat geprik ik hoop wel dat deze plek langer helpt dan ben ik al een heel gelukkig mens en kan ik weer wat meer, daar is echt de pijnlijkste plek
moet wel zeggen alles word met de dag wel makkelijker , normaal was ik altijd zo'n figuur wat de hele dag ging jatsen (overal op bezoek gaa) nu niet meer en begint nu wel te wennen dat thuis zijn, eigenlijk best lekker hihi

dat is wel balen va je wasmachine zeg, maar 8 jaar is tegenwoordig nog wel normale leeftijd voor die dingen

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:53

Jeetje Kelly, dat is niet niks! :oo
Deze wasmachine (die van ons) is nu 12 jaar geloof ik en die moet écht nog wat jaartjes mee. Of we moeten langzaam sparen voor een nieuwe.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:15

Ik had de definitieve op C5-C6 via de hals. Vreselijk maar het had wel resultaat. Die blokkades zijn zo'n zegen!!!! 1x prikken was bij mij 8 maanden pijnvrij *\o/*. Moest daarna wel 2 uur plat blijven liggen en ik ben 1x niet goed geworden tijdens het prikken. Goede timing: naald zat in de tussenwervelschijf dus ik mocht absoluut niet bewegen. Arts vloeistof iets sneller ingespoten toen ik vertelde dat ik niet goed werd. Meteen een verpleegkundige die mijn hoofd stil hield, daarna meteen op mijn zij gelegd, zuurstof erbij, en toen was het snel over.

Wasmachine gaat volgens mij idd maar een jaar of 8 mee. Ik gooi er ook regelmatig zware dingen in. Bovendien is hij van het begin af aan niet helemaal goed geweest. Heel vaak een monteur bij geweest omdat er weer 1 van die wasribben (dat zijn die staven in de trommel) was afgebroken. Op een gegeven moment héél -:(- geworden, dat ik het nu zat was en wilde hebben dat ze die machine nou eens goed repareerden!!!! Weer dezelfde monteur erbij; kreeg ik de schuld omdat er een beugel van mijn bh in zou zitten! Gekke Gerrit zeker :P. Die zou ik heus wel missen hoor! Uiteindelijk heeft hij toen de machine uit elkaar gehaald, bleek er een sleutel (!) in te zitten. Zou ook van ons zijn. Maar wij misten geen sleutel dus die is er in de fabriek als extraatje in gestopt. Daarna geen last meer gehad van de wasribben.

Ik heb toch nog wat kunnen breien. De hielkap is af, de steken zijn weer opgenomen en ik kan aan de wreefminderingen beginnen. Niet veel gedaan, maar toch weer wat!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:27

Mijn wasmachine is volgens mij ook al een jaar of 12. Hoop toch echt dat die nog wat jaartjes mee gaat. Af en toe lekt die maar dan zit er viezigheid tussen de deur. Voor de rest doet die het gelukkig nog steeds goed.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:48

patpen schreef:
En toch vraag ik me dan af: hoe draai je je werk om als je naald af is <<). Het lijkt me sowieso moeilijk om af te laten glijden..... Ik heb werkelijk geen idee waar deze foto genomen is, maar ik vind het wel geinig!

Gewoon aan de andere kant gaan zitten lijkt me makkelijker :+

Mijn wasmachine is een jaar, die moet nog ff mee hoor. Balen dat hij het niet meer doet Patpen...
Ik heb zo geen zin om ook nog maar iets te doen als ik thuis ben van werk (beetje drukjes..) dus breiwerk ligt al een week in de kast :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:19

Ik had net heel dapper mijn sok gepakt en helemaal 6 naalden gebreid. Zal het voor vandaag ook wel bij blijven ;). Vanmiddag carrousel én gewone les gehad. Ben dus lekker moe! Vanmorgen verslapen, wel nog net op tijd op het werk maar heel gehaast. Dus zonder mijn ontbijtje de deur uit (meegenomen voor op het werk hoor!). Even naar huis, naar de manege, 1 1/2 uur rijden, bijna uit het zadel gewipt :\ dus ik doe niets meer vanavond.... (en ik heb spierpijn :P, morgen nog erger???)

Zaterdag komt de nieuwe wasmachine *\o/*. Helaas ten koste van mijn quiltclub maar de nieuwe wasmachine gaat in dit geval voor!