[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AliesMeijer

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:41

ik zat te twijfelen of ik deze tekening ook hier zou plaatsen, omdat dit de eerste kleurpotloodtekening van mij is, maar ik plaats m toch maar even.

derwent coloursoft potloden, op zwart fotokarton, A3 formaat.
geen idee meer hoe lang ik ermee bezig ben geweest.. lang.
Afbeelding

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:18

aliesjeh: De structuur enzo is heel mooi, ik vind hem alleen een beetje van plastic en zijn nek is nogal plat. Lachen
Ik vind dit een van je mindere werken (heb ook even op je site gekeken Knipoog )
+50 euro. Lachen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:05

Ik ga voor de rest dalijk even zitten, maar Marjoke, die van jou vind ik meer dan 200 euro waard, dat wilde ik al wel even toevoegen. Hij is zo schitterend, prachtige kleuren ook, dat groen past er ook echt geweldig bij! Ik had alleen een paar appeltjes op zijn billen nog leuker gevonden denk ik, maar dat is een onnuttig detail *LOL* .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:17

Pagina 47:

@lalunamyo, vind deze persoonlijk wat minder van jouw kant. Dat zwart wit zo strak tegen mekaar, dat blauw op de achtergrond, ik weet niet. Hij spreekt me minder aan als andere portretten van jouw hand.
50 euro.

_Esther, Hiervoor zou ik nog even niks vragen.

@lalunamyo, nu ik de tweede foto zie, vind ik hem een stuk beter overkomen! Het wit is hier niet alleen wit, nu zie ik er veel meer in Ja Hier komt hij een stuk beter op over!

SIEMxfunny, echt mooi werkje. Paard komt heel zacht over.
Tweede werkje vind ik wat minder, paard komt heel uitgereket over, en de deken lijkt erg opgevrommeld/dubbengevouwen. Voor beide zon 30 euro.
Het schilderij vind ik erg knap gemaakt! Wel vraag ik me af, wat dat ene takje net voor de zwaan doet. 55 euro.

Kallistatje, Leuk werkje. Hond komt lekker harig over, iets wat ik zelf altijd erg moeilijk vind, knap gedaan! 40 euro.

Rooslovertje, Deze tekening is gewoon werkelijk prachtig! Dat contrast dat sprekende oog. Hoe je het zo uitgesneden hebt. Echt prachtig!
75+!

Lalunamyo, Mooi werkje. Erg mooie sfeer met dat bruin met al die kleuren erbij! De onderkant van de tekening vind ik persoonlijk wat minder, het lijkt of haar armen met haar lichaam versmolten zijn. De ketting/sjaal ( ? ), vind ik prachtig gedaan! Wat een geduld zul je daarvoor moeten hebben gehad!
90 euro.

Pagina 48:

Lalunamyo, Jeetje jij gaat hard zeg! Waar haal je al die tijd vandaan?
Dit werkje vind ik echt helemaal te gek! Ben een grootte koeienfan (Werk met koeien)! Vind hem echt heel mooi! Dat hout vind ik ook erg bij dit werk passen. De kleuren sluiten echt perfect op mekaar aan!
100 euro.

_likepink_: Hier zou ik nog even niks voor vragen.
Probeer het geheel wat minder krasserig te krijgen. Rustig laagje voor laagje aanbrengen, en vooral niet te snel willen werken. Als je hier hard aan werkt, zul je heel snel zien dat je dan hard vooruit gaat.

Aliesje, Zoals ik al eerder gezegt heb, vind ik die friezenplaaten van jou allemaal erg mooi! Zon donker mysterieus paard op de voorkant, en dan zon vriendelijk mooi hoofd erbij. Echt prachtig Ja
65 euro.

@lovelanga, als je zegt dat het alleen maar een schets is, en hij niks waard is in jouw ogen, waarom plaats je hem dan?
Hiervoor zou ik niks vragen, werk de tekening eens in het geheel uit, gebruik schaduwen en highlights.

Colinde, Ik heb helemaal geen verstand van digitaal tekenen, dus dont shoot me if im wrong *LOL*
Vind het een erg mooie plaat. Leuk ook met die kerstmutsjes! Oogjes van de herder (De rechtse hond), vind ik erg sprekent! Leuk gedaan!
50 euro.
Het tweede werkje vind ik erg mooi. Erg mysterieus, ik blijf ernaar kijken en ik vraagje af wat die vrouw daar aan het doen is.
45 euro.
Je derde vind ik ook erg leuk. Doet me wel sterk denken aan corpse bride?
40 euro.

Marjoke Heel mooi werkje! Leuk met die groene achtergrond kleur erbij! Vind het paard erg sprekent!
90 euro.

Pagina 49:

Aliesjeh, zoals ik in je topic al zei, vind ik dat je een hele mooie stijl hebt. Je maakt de paarden echt aaibaar.
Ookal is dit je eerste werk in kleur: 70 euro!

Tussendoor kwam ik nog een uitspraak tegen, waar ik me helemaal in kan vinden:
rooslovertje schreef:
Even tussendoor;
Het valt me op dat sommige mensen maar 1 of 2 pagina's taxeren. Dat is niet echt de bedoeling.. Ik vind het nogal laks om maar 2 pagina's te taxeren, iedereen heeft een prachtig werkje gemaakt, en het lijkt me dat je geen tekening plaatst om 3 taxatie's te krijgen. Alleen omdat de rest niet meer bij taxeert..
Dus ik vraag hierbij; taxeer meerdere pagina's, en niet 5 á 6 taxatie's. Lachen

Dit heb ik zelf ook al meerdere keren aangegeven. Dit is tevens ook de reden dat ik hier bijna nooit meer kom…
Ik hoop dat mensen hier zichzelf in gaan herkennen, en meer hun best gaan doen, ipv een tekening/schilderij erneer kwakken met de zin: Ik taxeer later wel bij. En dit later helemaaaaaal vergeten zijn Nors opkijken

Ikzelf doe altijd mijn best, vóórdat ik een tekening plaats, dat ik eerst ál het voorgaande getaxeerd heb, en dat ik niemand oversla. Ik hoop dat sommige mensen, hier een voorbeeld aan gaan nemen.

Mijn werkje:
Grafiet op a4, zon 7 uur werk:

Afbeelding
By astridjhu

niksmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:18

blz 46

highwaykind .. het paard vind ik prachtig!, heel sprekend, ik vind het wel jammer dat het paard naar rechts onder is verplaatst, 75 euro !

blz 47

evelijn_.. mooi vooral de ogen zijn erg sprekend! 60 euro
lalunamyo.. wat vet da je het op hout hebt gedaan!, ik vind het ehct wel wat hebben.. ook de manier hoe je de kleuren hebt aangebracht! 100+ zou ik zegen
_Esther, hey een smurf! leuk egdaan hoor, maar zou er nog niks voor vragen Lachen.. ga zo door !
SIEMxFUNNY.. tekening 1: ziet er goed uit!. ik denk dat de echte tekening nog mooier is, nu is hij wat aan de lichte kand maar dta kotm waarschijnlijk door het fotograferen.. ik vind het mooi, 35 euro
tekening 2: wat een sprekend hoofd!, mooi hoor 50
tekening3: vind ik persoonlijk iets minder.. 10
kallistatje: wat een mooie hond.. ik vind het heel mooi hoe je het met de kleurpotloden hebt gedaan.. ook nog A, 55
rooslovertje: mooi.. vooral de manier hoe je de schaduwen hebt gedaan.. ik vind de witte rand er om heen wel jammer.. 20
lalunamyo: niet echt mijn smaak, ik vind hem nier erg sprekend, wel mooi kleur gebruik, 20

48

lalunamyo koe! vet man Tong uitsteken heel grappig gedaan 80
_likepink_: ik zou er niks voor vragen, probeer wat meer contrast in je plaatje te krijgen Lachen
aliesjeh: heel mooi weer ! :0 vind je stijl ehct mooi, 50
lovelanga: leuk iedee, maar je zegt zelf ook al Lachen het is een schets..
marjoke: ow wou! ik vind het prachtig, niks op aan te merken.. 80

49

aliesjeh: mooi hoor, ik vind dit soort tekeningen echt gaaf .. ook nog a3.. 80
astridjhu: mooie tekening, vats nog mooier in real life, hij is nu waarschijnlijk wat lichter door de foto, mooi hoor 30

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:37

astridjhu ongeveer 15.00 Lachen
aliesjeh ongeveer 45.00 echt heel mooi Lachen

En dan de mijne Lachen
Morgen taxeer ik wel wat meer Knipoog

Gemaakt van olieverf en 3,5 uur werk afmeting weet ik niet precies Lachen Maar t is ong 40 bij 50

Afbeelding
Afbeelding

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:44

astridjhu: Ik vind het neusgat heel raar en het gestrekte voorbeen is wat kort, ofwel wat te dik. Lachen Wel een erg mooie achterhand. Misschien kan het contrast nog wat omhoog zodat het nog wat 'afgewerkter' gaat lijken? Lachen En het oog vraagt ook wat meer detail denk ik. Ik zou zeggen 25 euro Lachen

_Likepink_: Ik zou nog niet verkopen. Lachen Je tekening is erg plat, zonder diepte, schaduwen, .. Het idee is wel erg leuk en de kleuren zijn erg warm, soort van Marokkaand idee krijg ik erbij, met die krolletjes enzo. Lachen Maar dus, probeer meet diepte in je tekening te krijgen, de muur vraagt om detail, terwijl het landschap dat eerder niet nodig heeft. De weerkaatsing van de zon in het water bijvoorbeeld is veel te sterk afgelijnd en lijkt uit 1 streep te bestaan. Lachen Om meer diepte te krijgen zou je bijvoorbeeld dat wat verder weg is, vager moeten schilderen, minder duidelijk en veel minder fel. De zee heeft overal dezelfde kleur en daarom lijkt zo plat. Meer kleurtinten gebruiken dus. Alleen als tips bedoeld hoor. Lachen

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:52

Ik zal ook weer eens bij taxeren Lachen

blz 46
Tryntsje Ik zou hier nog geen geld voor vragen, ik vind het wat slordig geschilderd en de kleuren zijn ook niet echt natuurlijk.
Aliesjeh Mooi! Vind dat er veel contrast in zit, dat is heel goed. Lachen Geld, geld! 80,-
Kallistatje Je gaat zeker vooruit! Mooie tekening, maar de borst lijkt wat afgeraffeld, omdat de kleuren daar erg licht zijn, verder vind ik dat je goed met kleuren hebt gewerkt. Geld, geld! 20,-
Teziej De schets is al erg mooi, maar je moet wel wat meer contrast aanbrengen, dus meer donker en licht verschillen, nu zou ik er nog even geen geld voor vragen.
Highwaykind Wow! Weer zo'n mooi zacht werkje en de lichtinval aan de linkerkant heb je echt heel mooi gedaan! Geld, geld! 150,-

blz. 47
Evelijn_ Weer een onwijs mooi werk! De mond en de ogen springen er mooi uit. Geld, geld! 60,-
Lalunamyo Wouw wat een gaaf schilderij! Geld, geld! 150,-
SiemxFunny Mooi portret al kijk ik wel een beetje raar tegen het oog aan Geld, geld! 30,-
Hier vind ik het persepectief wat raar, de oren lijken wat klein en het voorhoofd ook
Schilderij vind ik leuk gedaan Lachen Geld, geld! 40,-
Kallistatje Ah weer zo'n mooie met potlood, alweer veel beter dan je vorige die ik net taxeerde Geld, geld! 40,-
Rooslovertje Gewoon mooi Ja Geld, geld! 50,-

blz. 48
_Likepink_ Ik vind hem wat slordig ingekleurd en daardoor niks waard.
Aliesjeh Voor deze eigenlijk hetzelfde als voor je vorige Tong uitsteken
Colinde Mooi hoor, aparte stijl heb je zo met die streepjes Geld, geld! zeker wel 90,- tweede weet ik eigenlijk niet zo goed, maar ik vind het idee iig erg goed! Derde Geld, geld! 70,-
Marjoke Wow! Prachtig! Geld, geld! 150,-
Aliesjeh Mooie warme kleuren Geld, geld! 50,-
Astridjhu Mooi, alleen had er naar mijn idee wel wat meer contrast in gemogen Geld, geld! 25,-
_likepink_ Het idee vind ik erg leuk en volgens mij hebben al die patroontjes onwijs veel werk gekost Bloos! Maar ik stoor me een beetje aan bijv de zee, dat is nu gewoon een blauw oppervlak, daar kn je veel meer van maken! Het beste is om dan bijv. een plaatje van een zee op te zoeken en goed te kijken wat je ziet, dat kun je dan weer in je schilderij gebruiken. Ook lijkt het doorkijkje om de zee heen zeg maar niet helemaal gelijk te zijn en dat ziet er wat slordig uit Knipoog

Zo klaar Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:46

Zo, ik zal ook maar weer eens taxeren. Lachen

Blz. 46

@ lalunamyo: ik zie helaas een kruisje?

@ tryntsje: hij spreekt me niet erg aan - kleurgebruik vind ik saai (je hebt alleen tonen gebruikt) en er zit geen diepte in, oogt heel erg plat. Nog wat door oefenen (probeer eens wat gewaagder aan de slag te gaan met kleur, misschien kun je daar ook wat meer over lezen op internet Lachen ).

@ aliesjeh: een leuke eigen stijl heb je, en het contrast in de achtergrond is mooi; jammer dat dat niet terugkomt in het paard zelf, die vind ik nog erg vlak lijken en hij springt er (nog) niet uit. Ongeveer €40,-

@ kallistatje: mooie kleuren, lekker veel variatie en ook de schaduw heb je mooi uitgewerkt. Vind hem zeker wat hebben, maar hij oogt nog niet af. Door blijven oefenen! €40,-

@ Teziej: hij ziet er nog erg licht uit, je durft nog niet echt een uitgesproken beeld te maken. Probeer er meer contrast in te verwerken, de verhoudingen kloppen ook nog niet. Ik zou er nog niks voor vragen, maar zeker door blijven oefenen. Lachen

@ highwaykind: mooie kleuren. Ja Ik vind hem erg spreken, ook het contrast en de lichtvlakken heb je er mooi opgezet. Enige minpuntje vind ik dat er weinig details in zit: hij oogt nog wat 'onscherp'. Ongeveer € 50/60,-

Blz. 47

@ Evelijn_: je gaat echt vooruit, deze is erg sprekend. Mooi contrast en erg verfijnd. Lachen €55,- omdat het wel een A4 formaat is.

@ lalunamyo: origineel werkje, erg gaaf zo op hout, leuke stijl. Ja €70,-

@ Esther_: ik zou er nog niks voor vragen. Experimenteer meer met kleur (en dan is het dus handig om geen stripfiguren te nemen Knipoog ).

@ SIEMxFUNNY: 1= verfijnde stijl, maar geen uitsprekende stijl (en dat vind ik jammer). Hij oogt nog niet helemaal af. €25
2= idem dito, €25,-
3= jammer dat er weinig kleur en licht in zit, nog even door oefenen. €15,-

@ kallistatje: leuk portretje, maar erg lichte lijnen. Zou een stuk gewaagder mogen. €30,-

@ rooslovertje: je leukste werk tot nu toe. Lachen €55,-

@ lalunamyo: origineel (zeker het onderwerp op dit forum Knipoog ), en leuk gebruik van kleur. Jammer dat de foto zo slecht is, want taxeren wordt nu heel moeilijk! Jammer dat de verhoudingen niet helemaal kloppen. €45,-

Blz. 48

@ lalunamyo: weer op dat leuke hout, klopt helaas anatomisch gezien niet helemaal maar wel een eigen werkje. €45,-

@ _likepink_: ik zou er nog niks voor vragen.

@ aliesjeh: deze vind ik sprekender dan je vorige, zit ook meer contrast in het paard en dat springt er gelijk uit. Lachen €60,-

@ lovelanga: ik zou er nog niks voor vragen.

@ colinde: 1= erg mooi gelukt de herder: jammer dat er kerstmutsen op zitten, want daar houd ik helemaal niet van. *LOL* €10,-
2= leuk, origineel en simpel: erg sprekend. Ja €40,-
3= leuke stijl, beetje Tim Burton-achtig, maar digi's vind ik erg moeilijk te taxeren. €10,-

@ marjoke: deze vind ik hélemaal geweldig OK dan! €100,-

Blz. 49

@ aliesjeh: nee, deze spreekt mij niet aan. Kleurgebruik is flauw (de kleuren die ik zie zijn op mijn hand te tellen Knipoog ) en hij oogt erg plat. €20,-

@ astridju: hij oogt nog erg licht, mag best wat meer contrast in. Door blijven oefenen, en dúrven! Knipoog €10,-

@ _likepink_: ik zou er nog niks voor vragen.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:48

Mijn laatste opdracht zal ik hier dan ook even plaatsen.
Helaas heb ik nog geen scanner aangesloten en is de foto kwaliteit zeer slecht: een scan maar vooral in het echt oogt hij veel sprekender (maar helaas is dat vaak zo met foto's Tong uitsteken ). Deze foto is ook niet met daglicht genomen.

A4, zachte B potloden, paar uur werk (niet bijgehouden).

Afbeelding

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:35

Bedankt voor de complimenten Bloos

Myra: De oogjes zijn erg mooi en sprekend. De vacht daarentegen vind ik een beetje los en snel gedaan (kan fout zijn hoor, maar zo lijkt het wel). Ik had er graag veel meer structuur in gezien, want nu is hij wel wat 'plat'. Lachen Maar ok, ik ben van mening dat de ogen het belangrijkste zijn van heel het portret dus 25 euro.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:30

Myra:
Elk lijntje is zo zacht neergezet en de uitdrukking is perfect! Het neusje is ook super! Prachtig! €45

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:08

Inhaalslagje:
Pagina 44:
@ RosijnenMix_: ik zou hier nog geen geld voor vragen. Probeer het geheel meer 'body' te geven door ook met contrast en schaduwen te gaan werken Lachen
@ Rinske: Lovers heerlijk werk, ik zou het zo ophangen. 200 euro Lachen
@ Wen: mooie, lieve bloem. 50 euro.
@ Veer: 50 euro.
@ Rooslovertje: lekker getekend, achtergrondje ben ik nog niet echt over uit... 25 euro.
@ Lianne_tV: ik heb de indruk dat de foto's die je plaatst erg licht zijn? Of benaderen ze wel de waarheid?
1- contrasten zijn imo érg hard, denk dat het totaal nog wel wat aandacht mag. 10 euro.
2- deze doet mij persoonlijk wat minder, kwastie van smaak ook natuurlijk, maar ook bij deze heb ik het idee dat het nog niet af is...
@ Teziej: goed op weg, maar ik denk dat je nog wat verder moet oefenen voordat je hier geld voor kan vragen Lachen
@ _Malu_: heb het idee dat het te vluchtig is opgezet, 45 minuten is ook niet heel veel natuurlijk. Ik vind het een fijne stijl van tekenen, maar zou hier zelf geen geld voor over hebben.

Pagina 45:
@ Sprietlover: volgens mij heb je dit met een vrij hard potlood opgezet? Het ziet er veelbelovend uit, maar ik mis nog contrast in je tekening.
@ Andante: zitten mooie en gevoelige details in je werk. 50 euro.
@ Mliezz88: mooie, nette werken. 100 euro.
@ kallistatje: nette tekening als oefening, maar ik denk dat ik er nog geen geld voor zou geven/ vragen. Lekker dooroefenen Ja
@ HWK: lekkere, spectaculair gekleurde tekening. Heb hier en daar het idee dat het wat statisch is -hoe leg ik dat uit..- Ik ga er even over nadenken Nagelbijten / Gniffelen 100 euro Lachen
@ tryntsje: ik zou nog even lekker dooroefenen Lachen

Pagina 46:
@ tryntsje: ook voor deze zou ik nog geen geld vragen Lachen wel gewoon lekker doorschilderen Ja
@ aliesjeh: je hebt een gave stijl, mooie compo Ja 75 euro.
@ kallistatje: veel beter dan het andere werk wat je plaatste Ja 25 euro.
@ teziej: je tekening is erg licht zo, zoals ik 'm nu zie zou ik er geen geld voor vragen.
@ HWK: heerlijke blik, fijn om naar te kijken. Vanwege het formaat 50 euro.

Pagina 47:
@ Evelijn_: erg mooi en pakkend. 50 euro -> dit vanwege het kleine formaat...
@ lalunamyo: fijne stijl, lekker geschilderd. Ik heb gemist hoe groot het is volgens mij? 100 euro.
@ _Esther: leuke schildering Lachen ik zou hier geen geld voor vragen, maar gewoon nog lekker dooroefenen Lachen
@ SIEMxFUNNY: Wow! jij bent vooruit gegaan zeg Ja
1- fijn en gevoelig portret, ogen misschien nog iets te donker opgezet in vergelijking met de rest. 25 euro.
2- Het -voor ons- linkeroog is niet helemaal correct geloof ik. Als het een portret was van mijn paardje: 15 euro.
3- deze doet me niet zoveel (kwestie van smaak) ik zou er persoonlijk dan ook geen geld voor geven,
@ kallistatje: schattig hondje, nette tekening Lachen 10 euro.
@ rooslovertje: Lovers helemaal mijn smaak. Nette tekening, verrassende compo Ja 100 euro.
@ lalunamyo: sfeertje in je tekening is erg fijn, alleen hij klopt op een aantal punten niet, dat stoort me en is jammer...

Pagina 48:
@ lalunamyo: fijn en origineel werk! 150 euro.
@ _linkepink_: je tekening is wat krasserig waardoor het rommelig wordt, misschien proberen wat netter te werken? Of duidelijker de lichte en donkere plekken aangeven? Ik zou hier nog geen geld voor vragen Lachen
@ Aliesjeh: Mooie tekening Lachen 75 euro.
@ colinde: ik vind digitaal werk zo lastig om te taxeren... Het feit dat het te reproduceren is doet 't 'm denk ik...
1- met name de rechter hond vind ik erg leuk, de kerstmutsen geven me teveel het idee dat het een eenmalige kaart is...
2- ik snap je bedoeling, maar vind de uitwerking wat té eenvoudig...
3- érg leuk, maar; geen idee wat dit waard zou kunnen zijn...
@ Marjoke: erg fijn en gevoelig portret Ja 200 euro.

Pagina 49:
@ Aliesjeh: deze tekening oogt wat te statisch, zitten welzeker mooie details in Ja 75 euro.
@ Astrid: heb het idee dat het geheel bij de voorbenen wat wringt. Of het te kort, te dik/ dun is... Ben er nog niet helemaal over uit... 20 euro.
@ _linkepink_: ben wel benieuwd naar het verhaal achter je werk Haha!
Zoals het er nu uitziet zou ik er nog geen geld voor vragen, maar lekker dooroefenen met deze vrolijke kleuren Lachen
@ Myra: Lovers je weet wat ik er van vind. 50 euro minstens.

Afbeelding
Olieverf op doek. 30 x 70 cm Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:31

Fnanne: ha, daar is die dan (die had ik in de maak gezien volgens mij, had je veel mee uitgeprobeerd toch?). Ik vind hem super OK dan!
€100,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:59

Ik krijg van meerder mensen hier te horen dat mijn portret van de haflinger, iets hierboven, te licht is. Dat er meer contrast in kon. Ik zal straks een nieuwe foto proberen te maken, want hij is juist een en al contract Clown

http://peelenart.come2me.nl/ Hier op de voorpagina staat hij ook, een andere foto ervan. Hierop komt hij al ietsje beter uit.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:13

Ik vind hem nog steeds heel licht Astridjhu, en dat ligt niet aan de foto. Lachen

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:11

astridjhu: Je foto verandert niets aan mijn mening om eerlijk te zijn. Ik vind nog steeds dat er meer contrast in mag. Misschien is het duidelijker als ik zeg dat het nu wat te zacht is? Lachen

Fnanna: Ja.. Je weet al hoe geweldig ik hem vind.. 250 euro Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:15

Ikzelf vond hem redelijk kwa contrast, maar ik moet wel zeggen dat ik niet vaak grafiet gebruik. Ik gebruik vaak mijn derwents, en tja dan is contrast iets heel anders.
Dus ik ben heel blij met de tips die jullie geven hoor Haha!
Ik dacht dat het mischien aan de foto lag, maar als het niet zo is, no problem, dan ga ik er gewoon werk van maken Ja Haha!

Ik heb nu ook een topic op uk gezet, met deze tekening, en een nieuwe WIP. Daar ga ik proberen meer contrast in te brengen Ja (Tips zijn daarbij zeer welkom Haha! ).

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:48

Myra schreef:
Fnanne: ha, daar is die dan (die had ik in de maak gezien volgens mij, had je veel mee uitgeprobeerd toch?). Ik vind hem super OK dan!
€100,-

Als ik even tussendoor mag. (ik was al aardig bijgetaxeerd en doe liever meerdere pagina's tegelijk)
Ik zou voor dat schilderij echt min het dubbele er voor geven. Zoiezo €250,-
Voor een goed doek kwaliteit betaal je al heel wat. Hoeveel tijd erin is gestoken.. Nee ik vind het echt veel meer waard Lachen

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:22

even de laatsten taxeren !

@ FNANNE, erg mooi Lachen dit behoord tot de betere werken van dit topic, vandaar ook 150 tot 200 euro,
tenminste keer niet zon standaard compositie ! erg leuk gedaan , mooi kleurgebruik Lachen
kvind alleen het oortje een beetje maf, maar daar irriteer ik me totaal niet aan verder Knipoog

@ MYRA, leuk gedaan, alleen weinig diepte etc. 35 euro.

@ astridjuh, mooi, contrast zit er wel in, maar je mag dat veel heftiger doeN ! het donkere nog donkerder, het lichte nog lichter ! snap je ? maar verder mooie tekeing, deze ook 35/40 euro !

@ ALIESJEH, warm kleurgebruikt hij straalt ech wat uit, wel vind ik ondanks dat je prachtig alle haren heb gedaan , dat hij plat oogt.. daar doel ik op de nek en de oren , deze 50 euro

@ MARJOKE 85 euro, maar voglens mij had ik deze al getaxeerd..

@LIKEPINK, mooie kleuren Lachen maar ik zal er nog even niets voor vragen

zooooo en zeer binnenkort komt er weer een schilderij van mij ertussen door Haha! een paardje,

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:56

Fnanne: 250 € Knipoog

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:38

hey halo,
heb hie rnog niet eerder gepost vanaf hoever moet ik terug taxeren?? hoop toch niet vanaf pag 1 toch??

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:40

Pagina 1 is wel heel overdreven, haha.
Maar ik denk dat het wel fijn is als je 4 á 5 pagina's taxeert. Lachen

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:48

Zal er morgen is voor gaan zitten dan

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:16

zo hehe wat een werk, vanaf pagina 45 hie rmijn taxaties...

ik moet er wel bij zeggen dat ik geen vertand heb van prijzen ect maar ik taxeer puur op wat ik ervoo rover zou hebben!

P45

Sprietlover vind er weinig diepte in zitten €15

Andante Het hoofd vin dik mooi, het lijf heeft meer weg van een sharpeim past niet helemala bij het hoofd, toch vindik het geheel mooi! €45

_Esther Weinig toe te voegen, erg mooi €65

MlieZ88 1 is erg gaaf, realistisch! voor een motorliefhebber goud waard € 70
2 de koeien vin dik nog gaver! mooi kleurgebruike € 75
3 het paard eveneens erg mooi! € 60

Kallistatje grappig, Ogen en neus zijn wat ongelijk, ga zo door! €15

Highwaykind Vind het superknap met potlood! doe het je niet na! beeld had van mij wat meer gevuld mogen zijn, vind ze nu zo ver weg zeg maar € 55

Trijnsje sorry niet taxatie waardig, ga door met oefenen zou ik zeggen!

P46

Trijnsje deze is wel wat beter maar er zit nog weinig diepte in € 5

Aliejeh Erg mooi €45

Kallistatje Mooi, mis nog wat diepte € 20

Teziej Je bent al aardig op weg, mis nog veel diepte €10

Highwaykind Erg mooi weer!!! Oren lijken wat lang? €30

P47

Evelijn erg mooi €40

Lalunamyo Erg gaaf zo op hout!! €75

Esther Leuke smurf, zou er nog niets voor vragen

SIEMxFUNNY 1 is mooi, alleen het ene oog lijkt wat groot/bol € 25
2 is niet helemaal in verhouding, ook dat ene oog weer €10
3 ook mooi gelukt, mis nog watdiepte € 20

Kallistatje schattig! hoofd is mooi, lijf vind ik nog wat te streperig € 35

Rooslovertje, niets aan toe te voegen, ergmooi!! €35

P48

Lalunamyo 1 Apart schilderij €30
2 koe op plank weer super gaaf!! toch een leuk idee zo op planken! €75

_likepink_ Het begin is er, veel oefenen zou hier nog niets voor vragen

Aliesjeh Ook weer erg mooi €45

Lovelanga niet taxatiewaardig

Colinde 1 is erg leuk, het lijkt net of je de foto hebt bewerkt ipv zelf te hebben getekend, de mutsen zit weinig diepte in, lijken er net opgeplakt zeg maar! ik zou zo n kerstkaart wel willen hebben Lachen €20
2 erg artistiek, je moet er van houden €15
3 is ook mooi gelukt €15

Marjoke Erg gaaf!! mooi kleurgebruik!! €50

P49

Aliesjeh Mooi, mis nog wat meer diepte €15

Astridjhu Mooi in verhouding staart vind ik nog wat te streperig €15

_likepink_ apart €15

Fnanne Onwijs gaaf!! (hebbuhhh Tong uitsteken ) €75

zo geloof dat ik ze had pff