derwent coloursoft potloden, op zwart fotokarton, A3 formaat.
geen idee meer hoe lang ik ermee bezig ben geweest.. lang.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)
.
Hier komt hij een stuk beter op over!

rooslovertje schreef:Even tussendoor;
Het valt me op dat sommige mensen maar 1 of 2 pagina's taxeren. Dat is niet echt de bedoeling.. Ik vind het nogal laks om maar 2 pagina's te taxeren, iedereen heeft een prachtig werkje gemaakt, en het lijkt me dat je geen tekening plaatst om 3 taxatie's te krijgen. Alleen omdat de rest niet meer bij taxeert..
Dus ik vraag hierbij; taxeer meerdere pagina's, en niet 5 á 6 taxatie's.

.. ga zo door !
heel grappig gedaan 80
het is een schets..

Maar t is ong 40 bij 50
Wel een erg mooie achterhand. Misschien kan het contrast nog wat omhoog zodat het nog wat 'afgewerkter' gaat lijken?
En het oog vraagt ook wat meer detail denk ik. Ik zou zeggen 25 euro 
Je tekening is erg plat, zonder diepte, schaduwen, .. Het idee is wel erg leuk en de kleuren zijn erg warm, soort van Marokkaand idee krijg ik erbij, met die krolletjes enzo.
Maar dus, probeer meet diepte in je tekening te krijgen, de muur vraagt om detail, terwijl het landschap dat eerder niet nodig heeft. De weerkaatsing van de zon in het water bijvoorbeeld is veel te sterk afgelijnd en lijkt uit 1 streep te bestaan.
Om meer diepte te krijgen zou je bijvoorbeeld dat wat verder weg is, vager moeten schilderen, minder duidelijk en veel minder fel. De zee heeft overal dezelfde kleur en daarom lijkt zo plat. Meer kleurtinten gebruiken dus. Alleen als tips bedoeld hoor.

80,-
20,-
Weer zo'n mooi zacht werkje en de lichtinval aan de linkerkant heb je echt heel mooi gedaan!
150,-
60,-
150,-
30,-
40,-
40,-
50,- 
zeker wel 90,- tweede weet ik eigenlijk niet zo goed, maar ik vind het idee iig erg goed! Derde
70,-
Prachtig!
150,-
50,-
25,-
Maar ik stoor me een beetje aan bijv de zee, dat is nu gewoon een blauw oppervlak, daar kn je veel meer van maken! Het beste is om dan bijv. een plaatje van een zee op te zoeken en goed te kijken wat je ziet, dat kun je dan weer in je schilderij gebruiken. Ook lijkt het doorkijkje om de zee heen zeg maar niet helemaal gelijk te zijn en dat ziet er wat slordig uit 

).
Ik vind hem erg spreken, ook het contrast en de lichtvlakken heb je er mooi opgezet. Enige minpuntje vind ik dat er weinig details in zit: hij oogt nog wat 'onscherp'. Ongeveer € 50/60,-
€55,- omdat het wel een A4 formaat is.
€70,-
).
€55,-
), en leuk gebruik van kleur. Jammer dat de foto zo slecht is, want taxeren wordt nu heel moeilijk! Jammer dat de verhoudingen niet helemaal kloppen. €45,-
€60,-
€10,-
€40,-
) en hij oogt erg plat. €20,-
€10,-
). Deze foto is ook niet met daglicht genomen.

Maar ok, ik ben van mening dat de ogen het belangrijkste zijn van heel het portret dus 25 euro.
heerlijk werk, ik zou het zo ophangen. 200 euro 

100 euro 
wel gewoon lekker doorschilderen
75 euro.
25 euro.
ik zou hier geen geld voor vragen, maar gewoon nog lekker dooroefenen
jij bent vooruit gegaan zeg
10 euro.
helemaal mijn smaak. Nette tekening, verrassende compo
100 euro.
75 euro.
200 euro.
75 euro.

je weet wat ik er van vind. 50 euro minstens.

(Tips zijn daarbij zeer welkom
). Myra schreef:Fnanne: ha, daar is die dan (die had ik in de maak gezien volgens mij, had je veel mee uitgeprobeerd toch?). Ik vind hem super
€100,-
dit behoord tot de betere werken van dit topic, vandaar ook 150 tot 200 euro,
maar ik zal er nog even niets voor vragen
een paardje,
€20
) €75