[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 13:14

Nee sorry San, zelf nooit ontspiegeld glas bestelt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:32

Selina schreef:
Hier heb ik morgen een privé afspraak voor inlijsten. Dan kies ik ook voor ontspiegeld glas. Wel heerlijk, een uur de winkel voor mezelf <3 Alleen nu heb ik niks nodig :')

Je kunt vast wat verzinnen, toch :7. Is het gelukt met het inlijsten?

@E4D, als het flink in de aanbieding is, gewoon proberen toch? Je hoeft niet meteen de hele kleurrange te kopen, gewoon een paar om uit te testen?

@Jis_, ah jammer. Ik vind het best duur en wel een gok om online te bestellen... Misschien toch maar op zoek naar iets hier in de buurt. Ik denk dat ontspiegeld glas het geld wel enorm waard is. De konik hangt precies op een plek waar de reflectie echt te veel is, helaas.

oji

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:43

Ik heb een paar echte antieke kunstwerken (pentekeningen van GHG von Brucken Fock en een pastel van GJ Staller) achter museum glas zitten, en mijn eigen freubels achter IKEA lijsten en passe partout...en ik moet zeggen, het is een wereld van verschil. Tegen de tijd dat ik mijn eigen freubels goed genoeg vind, het is zeker het geld waard om het achter museum glas in te lijsten.

On line snap ik dat het lastig is, maar ooit komt er een eind aan deze corona ellende en kun je gewoon met je kunstwerken ergens gaan kijken. Jouw kunstwerken zijn het zeker waard om mooi ingelijst te worden San!!!!!!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:02

Ja mijn katje ligt nu bij de tekenzaak. Wel echt heerlijk hoor, een uur een tekenwinkel voor jezelf <3 Bruine lijst gekozen met offwhite passe partout. En meteen wat PanPastel kleuren gekocht. Heb me ingehouden O:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:28

oji schreef:
Ik heb een paar echte antieke kunstwerken (pentekeningen van GHG von Brucken Fock en een pastel van GJ Staller) achter museum glas zitten, en mijn eigen freubels achter IKEA lijsten en passe partout...en ik moet zeggen, het is een wereld van verschil. Tegen de tijd dat ik mijn eigen freubels goed genoeg vind, het is zeker het geld waard om het achter museum glas in te lijsten.

On line snap ik dat het lastig is, maar ooit komt er een eind aan deze corona ellende en kun je gewoon met je kunstwerken ergens gaan kijken. Jouw kunstwerken zijn het zeker waard om mooi ingelijst te worden San!!!!!!

Bedankt :D. Ik ben echt benieuwd hoe het eruit ziet achter ontspiegeld glas. De voorbeelden online zijn veelbelovend.

Ik ga mijn vaste tekenwinkel eens berichten of ze wat kunnen betekenen.

Selina schreef:
Ja mijn katje ligt nu bij de tekenzaak. Wel echt heerlijk hoor, een uur een tekenwinkel voor jezelf <3 Bruine lijst gekozen met offwhite passe partout. En meteen wat PanPastel kleuren gekocht. Heb me ingehouden O:)

Klinkt goed +:)+!

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 00:15

@E4D, als het flink in de aanbieding is, gewoon proberen toch? Je hoeft niet meteen de hele kleurrange te kopen, gewoon een paar om uit te testen?

Dat kan wel maar hebberige ike wil dan meteen zo'n hele mooie koffer en juist niet een paar losse potloodjes :') Ze waren 192,10 en nu in de aanbieding 105euro voor een houten koffer met 72potloden.
Dat is dus even duur als een houten kist/koffer van Stabillo Carbothello met 60potloden. De reden dat ik Stabillo niet wil is omdat de fellere kleuren een minder hoge lichtechtheid hebben en die vind ik juist zo mooi.
Een ander merk wat mij misschien ook interessant lijkt zijn de Koh-I-Noor Gioconda pastel potloden maar ik kan daar geen tabel met lichtechtheid van vinden.

Hieronder de dingen die ik uitgespookt heb (allemaal van webinars):
Eerst deze haan. Voor mij een echt experiment want zowel het kleurenpalet als de manier van verven was voor mij echt uit mijn comfortzone. Is ook nog niet helemaal af. Niet helemaal mijn stijl maar vind met name de veren in de staart wel leuk geworden.
Afbeelding

Deze lelie vindt ik niet zo, eigenlijk werd ook aanbevolen om hiervoor pastelpotloden te gebruiken.
Afbeelding

Dit portret is nog niet af maar was de eerste keer dat ik een gezicht in deze hoek tekende en dat vindt ik voor een eerste keer best goed gelukt :o
Afbeelding

Jullie zien misschien wel dat ik aan het experimenteren ben met toned tan papier. De haan en het portret moeten nog afgemaakt worden. Heb een en ander ook op Instagram geplaatst, die gebruik ik echt vooral om mijn tekeningen te delen waar ik trots op ben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:53

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 13:22

Die haan vind ik echt leuk geworden!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:30

Soms denk ik wel eens, ik wil ook weer met pastel werken <3. En dan denk ik aan de troep ;(.

Afbeelding
Perry is klaar en heeft een (tijdelijk) plekje gekregen *\o/*!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:38

Ah zo mooi San!
Hey! Volgens mij hebben we dezelfde alpaca nagetekend, of ze lijken gewoon heel erg veel op elkaar. Zo fluffy!

Ik ga vandaag weer beginnen aan een nieuw tekenprojectje, tijdje stil gelegen. Ik doe binnenkort ook even een comment-post voor iedereen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:04

horsiegek schreef:
Ah zo mooi San!
Hey! Volgens mij hebben we dezelfde alpaca nagetekend, of ze lijken gewoon heel erg veel op elkaar. Zo fluffy!

Ik ga vandaag weer beginnen aan een nieuw tekenprojectje, tijdje stil gelegen. Ik doe binnenkort ook even een comment-post voor iedereen :)

Thanks! Zou best kunnen, hoewel alpaca's idd op elkaar lijken :)).

Afbeelding
Dit is m volledig.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:34

Ja echt prachtig! Het is wel een andere zie ik, "mijne" is een stuk donkerder en heeft een andere blik.

Vraagje tussendoor, welke puntenslijper gebruiken jullie? Ik ben aan het oriënteren op een automatische puntenslijper. Heb nu al bij 3 van mijn Derwent potloden gehad dat na slijpen blijkt dat het kleurstaafje gebroken is. Weet niet of dat een productiefout is of dat het komt door handmatig slijpen, doe het altijd wel voorzichtig... Maar misschien dan een goede automatische slijper toch beter is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:36

Ik heb een handmatige maar met zo'n hendeltje. Potlood wordt er in "geklemd" en stabiel gehouden en je slijpt door aan het hendeltje te draaien. Daarmee krijg ik eindelijk mijn potloden scherp, ook mijn derwents. Ik heb eentje van Wescott waar je je vingers niet in mag steken volgens het plaatje. :j

Edit: Deze
https://www.google.com/shopping/product ... 9cQ8wII1wQ

Ik ben vrij zeker dat je kan instellen hoe je je punt wil maar dat heb ik nog niet echt uitgedokterd. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-03-21 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:37

Ik heb gewoon een ouderwetse metalen handslijper, content mee.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:37

horsiegek schreef:
Ja echt prachtig! Het is wel een andere zie ik, "mijne" is een stuk donkerder en heeft een andere blik.

Vraagje tussendoor, welke puntenslijper gebruiken jullie? Ik ben aan het oriënteren op een automatische puntenslijper. Heb nu al bij 3 van mijn Derwent potloden gehad dat na slijpen blijkt dat het kleurstaafje gebroken is. Weet niet of dat een productiefout is of dat het komt door handmatig slijpen, doe het altijd wel voorzichtig... Maar misschien dan een goede automatische slijper toch beter is.

Ik heb er al heel veel geprobeerd, maar deze bevalt het beste tot nu toe:
https://www.heutink.nl/artikel/alles-va ... 100_035055

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:40

Wauw wat zijn jullie snel! Bedankt voor de suggesties :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:49

Ik lees nog mee maar mn dip is nog niet over kwa eigen werk en heb ook niet veel te melden daardoor.
Er word wel weer prachtig werk gemaakt dat is echt weer genieten <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:09

Ik heb allerhande "begonnen" spul liggen. _O- Maar dus geen eindresultaten. Mijn hoofd is een beetje chaos en dat vertaald zich naar mijn werkwijze wb tekeningen. :o

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:41

Ayasha schreef:
Ik heb eentje van Wescott waar je je vingers niet in mag steken volgens het plaatje. :j

Waarom niet? Gewoon uitproberen, je laat je de wet toch niet voorschrijven door een stom plaatje?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:48

Kuggur schreef:
Ayasha schreef:
Ik heb eentje van Wescott waar je je vingers niet in mag steken volgens het plaatje. :j

Waarom niet? Gewoon uitproberen, je laat je de wet toch niet voorschrijven door een stom plaatje?

_O- Altijd wijs advies van jou he... :')
Mijn tattoo meneer wilde het wel eens proberen. :j :))

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:51

Kuggur schreef:

Dan krijgt 'pointing your finger' opeens een héél andere betekenis :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:57

Ik ga het niet testen maar ik gok dat alleen je vinger er in steken ook niet zoveel zal doen. :') Je moet alleen niet aan dat hendeltje draaien als ie er in zit. :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:59

Zooo herkenbaar Ayasha
Heb ontzettend veel onafgemaakt eigen werk liggen :j

Oei pointy fingers, ik als veeld denker zie het helemaal voor me. Kan een heftig schilderij zijn :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:02

Seven schreef:
Zooo herkenbaar Ayasha
Heb ontzettend veel onafgemaakt eigen werk liggen :j

Oei pointy fingers, ik als veeld denker zie het helemaal voor me. Kan een heftig schilderij zijn :j

En een heel persoonlijk..... Vandaag is rooodd..... =:) :)ddd

Als beelddenker kreeg ik overigens ook rillingen van het idé de eerste keer dat ik er aan dacht. _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:04

Ja kan ik me voorstellen :=
Ik zie een beetje een geschilde appel idee voor me :+

Brrr en door