[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 13:15

-O- En ik moet morgen nog vroeg op voor een cursus ook. Waarschijnlijk geen tijd om te lezen Smorgens. En ik ben zo benieuwd hoe het verder gaat :')

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 14:36

Barramundi, ik hoop dat je nog wakker bent :o
Hier alvast een stukje zodat je toch nog iets kunt lezen voordat je te bed gaat. O:)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

– de toon in zijn stem maakt dat mijn nekharen overeind gaan staan. Ik klem mijn kaken strak op elkaar om geen banketstaaf opmerking te maken, maar het feit dat zijn gezicht in die zelfvoldane uitdrukking blijft hangen maakt dat niet makkelijk.
‘Het zal niet heel lang duren hoor, Syl haar stage moet geaccordeerd worden en we moeten nog even bespreken wat er de komende maanden mogelijk is.’
‘De komende maanden?’ – even verschiet zijn gezicht.
‘Ja, ze heeft een verlenging van haar stage aangevraagd op haar opleiding. Daar moeten we het even over hebben.’ – Daniël zit het gesprek minstens zo geïntrigeerd te volgen als ik, maar wanneer Eric uitgesproken heeft dat ik verlenging aangevraagd heb, kijkt ze even vol verbazing naar mij. Ik probeer non-verbaal duidelijk te maken dat ik het haar nog wel uitleg, maar ik kan er niet te lang bij stilstaan, gezien ik door Niels nauwlettend in de gaten word gehouden.
‘Ik laat je in de volgende pauze even weten of ik vanmiddag tijd heb, goed?’
‘Prima.’ – Niels kijkt mij doordringend aan, het voelt een beetje als een staredown. Alleen laat ik me op dit moment niet uit mijn tent lokken. Wat hij kan, kan ik beter, dus ik hoop dat hij voorbereid is op het toneelspel van het jaar, deze middag.

Niet veel later vertrekt iedereen weer naar de lessen, behalve Niels. Als ik langs hem de docentenkamer uit wil lopen, verspert hij me de weg. Ik zoek haastig of ik Daniël nog ergens zie, maar die is al onderweg naar haar lokaal en te ver uit het zicht om dit nog mee te krijgen.

‘Dus jij denkt dat ik jouw stage hier ga verlengen?’ – Ik kijk om me heen om te zien of er dan op zijn minst iemand is die dit gesprek kan horen of zien, maar tevergeefs.
‘Ik heb al toestemming van Eric en ik wil het jaar hier graag afmaken.’ – ik probeer er zelfs nog een glimlach uit te persen.
‘Geef me één reden waarom ik mijn handtekening onder die verlenging zou zetten?’
‘Zullen we het hier vanmiddag verder over hebben? Ik moet namelijk zo bij Mick aansluiten in zijn les.’
‘Nee. We hebben het er nu over, want je snapt wel dat ik er niet heel positief tegenover sta. Jij weet natuurlijk dat ik de werkelijke reden niet tegenover Eric zal uitspreken, maar je moet je wel beseffen dat het er écht niet in zit dat ik jouw stage hier ga verlengen.’
‘Niels…’- ik zucht diep.
‘Ik weet dat jij mij niet mag en aangezien we hier eerlijk tegen elkaar zijn, ik ben ook geen fan van jou. Kunnen we echter heel even onze persoonlijke geschillen aan de kant schuiven? De reden dat ik mijn stage wil verlengen is een switch van studie en de doelen die bij de stage van de andere studie horen, komen niet overeen met de doelen waar ik de afgelopen maanden aan gewerkt heb.’ – Hij kijkt mij wat verbouwereerd aan, zelf ben ik ook enigszins verbaast over mijn politiek correcte antwoord.
‘Het feit dat je nu iets van me nodig hebt en dan ineens wel professioneel tegenover mij kunt zijn, maakt niet dat ik ineens van gedachten verander. De anderen hier zien het spelletje dat je speelt misschien niet, maar ik ga er niet in mee. Daarbij opgeteld heb ik geen behoefte aan nog meer drama de rest van het jaar.’
‘Ik heb me hier op school niet onprofessioneel gedragen, hoogstens wat persoonlijke irritatie geuit in jouw richting, maar dat geldt hetzelfde voor jou naar mij. Ik wil gewoon geen welles, nietes spelletje met je spelen. Ik ben eerlijk naar jou over mijn beweegredenen om hier langer op school te blijven en ik wil onze persoonlijke antipathie naar elkaar er niet in betrekken.’ – ik ben op dreef.
‘En ik wil jou voorbereiden op een negatief antwoord vanuit mij straks, zoals ik eerder zei; ik heb geen zin in nog meer drama. Ik wil je dan ook vragen om zo niet naar Daniël te rennen om haar zover te krijgen dat zij probeert er toch een positief antwoord van te maken, ze voelt zich niet goed en ik wil niet dat ze zich druk hoeft te maken over zaken die haar niet aangaan.’ – Het feit dat hij er meteen vanuit gaat dat ik Daniël zou gebruiken om mijn zin te krijgen, komt wel even binnen.
‘Ik vind het echt heel vervelend dat ze zich niet goed voelt, maar dit is iets wat jou, Eric en mij aangaat, ik zou niet weten waarom ik hiermee naar Daniël zou gaan. Maar mag ik nu naar de les van Mick? Als mijn stage dan toch niet verlengd zou worden, wil ik graag de tijd benutten die er nog over is.’ – ik wil vooral voorkomen dat dit weer uitloopt op een discussie die Daniël betreft.

Ik krijg nog een “hmm” toegegromd als ik me toch snel langs hem heen weet te bewegen. Wat heb ik toch een afkeer van die man, maar ik ben trots op mezelf dat ik dat niet heb laten leiden in dit gesprek. Als dit geen “niemand mag dit horen-gesprek” zou zijn geweest, zou ik het graag in mijn stageverslag hebben opgenomen om te laten zien dat professionaliteit op de werkvloer prima kan als je elkaar persoonlijk niet ligt.
10 minuten later dan de zoomer is gegaan, stap ik de les van Mick binnen. De leerlingen zijn voor zichzelf aan het werk, maar er hangt een gespannen sfeer. Ik groet Mick even kort door te knikken en neem plaats op mijn vertrouwde plek achter in de klas. Na enige tijd stapt Mick achter zijn bureau vandaan om de les klassikaal voort te zetten. Aan de andere kant van de klas zie ik een groepje meiden allerhande kus-gezichten trekken naar elkaar, ik vermoed om Mick belachelijk te maken. Dat zou ook verklaren waarom die gespannen sfeer in het lokaal hangt. Niet veel later heeft Mick het door en ondanks dat het heel subtiel is, zie je dat het hem op een bepaalde manier raakt. Nadat hij de klas weer aan het werk heeft gezet, loopt hij naar het groepje meiden toe.

‘Noëlle, wil je hier mee ophouden. Het is voor jullie misschien heel grappig, maar ik vind het absoluut niet leuk.’
‘Sorry meneer.’ – Haar woorden en haar hele houding komen niet met elkaar overeen. Ik heb het idee dat ze dit al vaker gedaan heeft, aangezien Mick zijn hele gelaat uitstraalt dat dit nu de zoveelste keer is dat hij er iets van zegt.
Gelukkig lijkt het erop dat ze er voor de rest van de les mee stopt, ik heb het haar in ieder geval niet meer zien doen, maar ze blijven wel de gehele les “stiekem” in mijn richting kijken. Na de les loop ik even snel naar Mick toe om te informeren waar dat over ging, aangezien het pas leek te beginnen toen ik de klas binnenstapte.

‘Die meiden hebben het verhaal de wereld in geholpen dat ik interesse in jou heb, dus iedere keer dat je in de les zit, maken ze dat soort gebaren.’
‘Oh… Maar daar is toch helemaal geen aanleiding voor?’
‘Je weet hoe tienermeiden zijn Syl, als ze maar denken aan dat ze iets smeuïgs hebben ontdekt, wordt dat een obsessie voor ze.’
‘Vind je het vervelend als ik in jouw les zit? Ik bedoel te zeggen dat ik best aan Eric kan vragen of ik misschien vervangende lessen kan volgen.’
‘Maak je er maar niet te druk om, als het voor jou niet vervelend is natuurlijk.’
‘Ik weet wel een manier om dat gedoe de kop in te drukken.’
‘Nou?’
‘Denk eens even na Mick, ik val niet op mannen. Als ik ze dat vertel, is het snel klaar met dit gedoe.’
‘Syl, je snapt het niet. Het is niet naar jou gericht. Die meiden hebben ergens dit jaar besloten dat ik een doelwit ben voor ze. Dit is namelijk ook niet het eerste dat ze uithalen. Wanneer jij vertelt dat je lesbisch bent, maken zij ervan dat ik verliefd zou zijn op een lesbienne, ik hoor ze gewoon al bijna lachen.’
‘Waarom ga je dan niet in gesprek met de mentor van die meiden?’
‘Omdat ik niet vanwege ieder wissewasje naar een mentor stap, we hebben het allemaal al druk genoeg. Bovendien, als dit het is, kan ik dat prima hebben. Het zijn maar een stel tienermeiden.’

We hebben geen tijd om ons gesprek voort te zetten, aangezien zijn volgende klas al binnen komt lopen.

‘Maak je niet te druk Syl.’ – Nou die meiden kunnen me gestolen worden, ik maak me wel druk om andere dingen.
Tot aan de pauze heb ik geen andere lessen die ik bij hoef te wonen, dus spendeer ik mijn tijd aan het schrijven van een betoog aan Niels waarom ik mijn stage graag verlengd zou willen zien. Ik haal verschillende situaties aan waaruit blijkt dat ik voor de laatste maanden van het jaar nog een aanvulling kan zijn voor de school en speel daarbij ook een beetje in op wat Eric graag hoort om hem in ieder geval aan mijn kant te houden. Ik zit nog diep in mijn betoog als de zoomer gaat die de pauze inluidt, ik besluit om mijn laptop voor nu maar even weg te leggen, ik wil Niels namelijk niet de kans geven om van tevoren al argumenten tegen mijn betoog te kunnen bedenken.

Ik zie de deur openzwaaien en de eerste docenten druppelen weer binnen om pauze te houden. Ik zie Nina en Daniël samen binnen komen lopen en aan een andere tafel gaan zitten. Ze lijken in een serieus gesprek verwikkeld, maar zorgen er wel voor dat het niet te horen is voor anderen. Toch blijf ik ze onopvallend bekijken en zie Daniël geregeld over haar buik wrijven en even moeilijk kijken. Ik heb wel met haar te doen, maar ik kan het niet kenbaar maken. Niels cirkelt als een havik om haar heen en geeft me geen enkele mogelijkheid om even met haar te praten. Mijn gedachten worden onderbroken door Cas die naast me komt zitten, hij wendt zich meteen tot mij.

‘Sorry Syl, ik reageerde behoorlijk heftig daarstraks. Het ligt niet aan jou, het was voor mij net even de opmerking waardoor ik mezelf niet meer bij elkaar kon houden.’
‘Geeft niet Cas, Eric heeft me kort ingelicht en ik snap volledig dat het ontzettend moeilijk voor je is.’
‘Ik wilde me toch even verontschuldigen, ik wil namelijk niet dat je denkt dat ik je iets verwijt. Het is gewoon echt een klote tijd momenteel.’
‘Ik hoop vooral dat jullie er goed door komen. Als je het niet fijn vindt wanneer ik ernaar informeer, zeg het maar gewoon. Het is zoiets persoonlijks en ik kan goed snappen dat je dat niet zomaar met iedereen wil delen.’
‘Dankje Syl, lief van je.’

kiki1976

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 16:39

Goed stuk weer.
Ik krijg meer en meer een hekel aan Niels

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 19:13

Oh goed stuk. Knap hoe professioneel Syl kan zijn. Dat had ik niet verwacht

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 19:17

Rocamor schreef:
Oh goed stuk. Knap hoe professioneel Syl kan zijn. Dat had ik niet verwacht

Tja ze heeft iets van m nodig :x

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 19:22

Dat klopt, maar had meer drama van haar kant verwacht. Eerder direct in de verdediging ofzo.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 20:22

Rocamor schreef:
Dat klopt, maar had meer drama van haar kant verwacht. Eerder direct in de verdediging ofzo.

Maar ze is zich wel bewust van het feit dat Niels op dit vlak alle touwtjes in handen heeft en dan ruzie zoeken heeft hoogstwaarschijnlijk het tegenovergestelde effect. Ze kan best wel uitgekookt zijn.
Bovendien heeft Daniël al meermaals aan Syl gevraagd om zich "te gedragen" op haar werk en enorm tegen Niels uitvallen op haar werk zou Daniël denk ik ook niet bepaald appreciëren. Wat weer resulteert in een boze Daniël, wat haar misschien juist meer in de armen van Niels drijft O:)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:09

Ik snap je helemaal hoor! Maar ik zie Syl wat meer als :"oeps niet handig, ik had beter x of y kunnen zeggen".

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 21:24

Haha daar heeft ze wel de reputatie voor ja :+

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:40

Het blijft ook gewoon spannend <3

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:02

Goed stuk weer!
En nu ben ik eigenlijk te laat met opstaan, maar ik kon het niet laten om te lezen :+

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 14:37

Volgende stukje!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hij staat weer op en pakt even mijn schouder vast. Ik kijk hem nog even aan voordat hij wegloopt naar een andere tafel.
Het lijkt erop dat ik de pauze alleen doorbreng, Mick en Biebs zijn nog niet in de docentenkamer en Eric is ook nog nergens te bekennen. Ik begin maar vast aan mijn appel, terwijl ik nog even naar de automaat loopt om een kop thee te halen. Ik merk dat het idee dat mijn stage hier binnenkort afloopt, me wat droevig maakt. Niet alleen omdat ik Daniël dan beduidend minder ga zien, maar ook omdat ik me hier echt heel erg thuis voel. En nu is een stage natuurlijk compleet iets anders dan er ook echt werken, maar het clubje dat ik om me heen heb en de algemene sfeer die er hangt, maken het hier minstens zo fijn.
Ik loop weer terug naar de tafel en terwijl ik de laatste happen van mijn appel naar binnen werk, komen Niels en Eric in gesprek binnenlopen. Het laatste dat ik opvang is:
‘… maar dat is toch een drogreden Niels?’
‘Ik moet ook rekening houden met de aansprakelijkheid Eric. Ouders verwachten nu eenmaal dat hun kinderen volwaardig les krijgen.’
‘Maar daar staan de docenten toch voor in? Het is niet zo dat ze alleen voor de klas komt te staan.’

Vuile, vieze, achterbakse hond. Hij probeert gewoon achter mijn rug om op Eric in te praten. Als ze plaatsnemen aan tafel en ik bewust hun richting in kijk, staken ze het gesprek. Heel even voelt het ongemakkelijk, aangezien we nog nooit enkel met ons drieën aan tafel hebben gezeten en de spanning tussen Eric en Niels nog duidelijk voelbaar is.
Wel één voordeel dat het erop lijkt dat Eric niet zo makkelijk van zijn mening af te praten is, wat Niels duidelijk irriteert.

‘Goed, aangezien we hier toch met ons drieën aan tafel zitten… Syl, ik heb net tegen Eric gezegd dat ik jouw stage van de afgelopen maanden zonder bezwaren wil accorderen.’
‘Dat is heel fijn, dankjewel!’ – Ik trek mijn gezicht in een zo’n vriendelijk mogelijke positie.
‘Er is alleen wel een maar…’ – Eric neemt het gesprek over.
‘Jouw opleiding moet een verklaring afgeven waarin ze de aansprakelijkheid voor jouw handelen op zich nemen. Aangezien je tijdens de eventuele verlenging ook daadwerkelijk voor de klas gaat staan en wanneer er op dat moment iets fout zou gaan, wij als school niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.’
‘Wanneer ik dat geregeld krijg, kan ik dan de resterende maanden hier op school blijven?’ – Ook Eric kijkt naar Niels, die eruitziet alsof hij net een wedstrijd gewonnen heeft.
‘Pin me er niet op vast, want ik heb het niet helemaal uitgeplozen, maar ik denk van wel.’ – is dit zijn troef? Is dit het hele euvel waarom hij me net apart genomen heeft? Of heeft Eric al zoveel voor mij weerlegt dat dit zijn laatste redmiddel is?
‘Oké, dan zal ik eens gaan informeren bij de opleiding. In ieder geval bedankt voor het accorderen van mijn al gelopen stage.’ – wederom probeer ik zo vriendelijk mogelijk te zijn.

Eric en Niels vervolgen hun gedwongen gesprek over een ander onderwerp. Kletsen kun je het ook niet noemen, want beiden stralen ze duidelijk uit dat ze niet echt dezelfde interesses hebben. De laatste paar minuten van de pauze gaat Daniël ineens aan de andere kant naast me zitten. Ze draagt vandaag een witte blouse met lichtgele streepjes en een zwarte broek en heeft haar krullen in een platte clip.
Ze is echt bewust naast me komen zitten, aangezien er naast Niels ook gewoon nog een stoel vrij is. Meteen voel ik de spanning aan tafel toenemen, maar probeer er niet op te reageren.

‘Hey, alweer wat opgeknapt?’
‘Ik heb me beter gevoeld, maar ik kan de dag weer door zonder alles eruit te gooien.’ – Als ik haar aankijk ziet ze inderdaad nog wel wat pips, maar ik ben wel blij te horen dat ze in ieder geval niet meer continue overgeeft.
‘Gelukkig maar, ik kan me zo voorstellen dat het behoorlijk vermoeiend is.’
‘Praat me er niet van… Ik heb zo ongeveer 3 volle dagen geslapen en ik heb nog steeds het idee dat ik energie tekortkom.’
‘Wat doe je dan op school? Moet je dan niet gewoon nog in bed liggen en goed uitzieken?’ – Ze zucht en kijkt me lichtelijk geïrriteerd aan.
‘Je klinkt al net als Niels… Vergeet iedereen dat ik ook tijdens mijn twee zwangerschappen gewoon aan het werk ben geweest? Ochtendmisselijkheid, enkels en voeten vol vocht, heel de dag door vermoeid zijn en ’s avonds niet kunnen slapen omdat de baby al aan voetbaltraining doet? Een kleine buikgriep gaat me echt niet heel de week in bed houden hoor.’ – Ik voel mijn gezicht in een wat ongemakkelijke uitdrukking vertrekken.
‘Ehm… Klinkt ontzettend fijn dat zwanger zijn… Maar daar ben ik niet bij geweest.’ – Ze schiet vol in de lach, een warme lach, een lach die op lijkt te houden, maar dan ineens weer opduikt.
‘Sorry Syl, ik lach je niet uit, maar dat gezicht van je! Oké, ik lach je een beetje uit.’ – daar volgt die warme lach weer.

Dat lachen van haar maakt dat ik ook mee zit te grinniken, al is er voor mij niet echt een reden om te lachen.

‘Al heb ik het net niet zo laten klinken, zwanger zijn is wel echt een mooi iets hoor.’ – ze veegt de tranen die door het lachen in haar ogen zijn ontstaan, subtiel weg.
‘Ja, natuurlijk, je hebt me helemaal overtuigd met deze uitspraak na je opsomming van net.’ – het sarcasme druipt van mijn stem af.
‘Nee dat snap ik, maar daar kom je nog wel achter. Als je ooit zelf zwanger probeert te worden of bent.’ - Meteen slaat de lollige sfeer om als ze zich beseft wat ze net heeft gezegd.
‘Sorry, ik bedoelde het niet zo.’
‘Dat weet ik, is al goed.’ – toch voelt het wel als een enorme domper dat ze dit in een onbewaakt moment zo zegt. Ze zeggen wel eens dat wanneer je dingen onbevangen zegt, je de waarheid spreekt. Dat zou betekenen dat ze dus onbewust echt wel weet dat ze geen toekomst met mij ziet.

Ze probeert nog enigszins een gesprek gaande te houden over de eerste paar lessen die ze ondergaan heeft, maar ik krijg de uitspraak van net niet echt uit mijn hoofd. Ik knik wat en praat wat oppervlakkig mee totdat ze zoomer gaat. Ik heb erop zitten wachten, want ik heb het idee dat ik opsta alsof er springveren onder mijn kont zitten. In dezelfde beweging heb ik mijn tas gepakt en been ik naar het lokaal van Eric, zonder daarbij op Eric zelf te wachten. Het voelt een beetje stom om tussen de leerlingen op Eric te wachten, dus ik blijf wat op de gang voor zijn lokaal hangen. Bewust kijk ik niet in de richting van de vide, aangezien ik wel verwacht dat Daniël en Niels daar samen overheen lopen om naar hun lokalen te gaan. Ik kan op dit moment even het zelfvoldane gezicht van Niels niet helemaal verdragen, zeker niet sinds de gedachte in mijn brein ontsponnen is dat hij haar natuurlijk al 2 keer zwanger heeft gemaakt en wat daarvoor nodig is geweest. Ik word helemaal kriegelig van die gedachte en het zorgt voor een gezicht vol walging. Ik moet ook echt mijn best doen om niet verder te gaan in die gedachtestroom, voordat ik mezelf echt tot kotsen denk.

Als ik net even al mijn aandacht bewust op de leerlingen voor de deur van het klaslokaal wil leggen, komt Eric aanlopen. Hij laat de leerlingen binnen, maar zegt tegen mij dat Niels mij nog even nodig heeft. “Wat informatie verschaffen over de aansprakelijkheid” is het excuus. Hij kijkt me maar amper aan, het voelt een beetje vreemd, alsof hij me iets bewust niet zegt.
Ik word zo moe van het gekonkel van Niels, zou dit de zoveelste poging zijn om me te intimideren?
Ik loop toch maar naar het kantoor van Niels, ik wil hem tenslotte niet nog meer ammunitie geven zodat hij makkelijker de verlenging van mijn stage af kan ketsen. Ik klop netjes op de deur en hoor zijn diepe stem “binnen” zeggen.

‘Ah Syl, dat heb je snel gedaan.’
‘Eric zei dat je me nog wilde spreken?’
‘Ja, ga zitten.’ – hij wijst naar een van de kantoorstoelen voor zijn bureau.
‘Nog even over die aansprakelijkheid… Je hebt daarvoor een verklaring nodig van de school waar je stage wil lopen, zij moeten beschrijven dat zij er vertrouwen in hebben.’
‘Oké, bij wie moet ik die verklaring op laten stellen?’ – hij kan een enorme lach niet meer onderdrukken en met een stralend gezicht zegt hij;
‘Bij mij.’ – Dit was dus heel de tijd zijn idee, mij de hoop geven dat het misschien toch zou kunnen lukken om vervolgens eigenhandig die hoop weer de grond in te boren. Ik voel de minachting en woede gewoon vanuit mijn tenen omhoog borrelen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:01

Ahhhh wat een asbak die man _-:(
Goed geschreven weer

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:23

kiki1976 schreef:
Goed geschreven weer

Asbak _O- Verder ga ik hier volledig in mee, leuk stuk!

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:36

Hele goede stukken weer!! **\O/**

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 20:42

kiki1976 schreef:
Goed geschreven weer

Asbak :')

Dankjulliewel! :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:54

Oh wat een heerlijke verrassing, zo'n stuk op maandag.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:21

Ik zit eigenlijk steeds te wachten op hoe en wanneer je aankomt bij waar je op pg 1 begon. Of heb ik iets gemist?

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:21

ben zo benieuwd waar dit heen gaat; ook wat de aanleiding tot het eerste stukje ( pagina 1 ) is.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 22:50

Nikass schreef:
Ik zit eigenlijk steeds te wachten op hoe en wanneer je aankomt bij waar je op pg 1 begon. Of heb ik iets gemist?

Daar gaan we langzaamaan naartoe :j

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 23:09

Brrr die Niels.. Ik had een ander woord gekozen. Maar laten we idd maar voor asbak gaan :')

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 00:04

Dat wat ie doet niet helemaal fair is, hebben jullie compleet gelijk in...
Maar hoe zou je zelf reageren als je vermoed dat 1 persoon waar jij in principe controle over hebt, je huwelijk verziekt? O:)
We zien het ook vanuit het oogpunt van Syl hè, die heeft echt een gruwelijke hekel aan die man, in haar ogen kan ie niet eens ademen of hij doet al iets fout :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:01

Hahaha dat het wordt asbak zoveel te weeg brengt.

soeboenoe, maar in hoeverre weet Niels dat, dat Syl zijn huwelijk verziekt? Niet op de manier dat wij het weten.
Hij is boos omdat ze tegen hem is uitgevallen toch?

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 10:19

kiki1976 schreef:
Hahaha dat het wordt asbak zoveel te weeg brengt.

soeboenoe, maar in hoeverre weet Niels dat, dat Syl zijn huwelijk verziekt? Niet op de manier dat wij het weten.
Hij is boos omdat ze tegen hem is uitgevallen toch?

Ze heeft 1. zijn "dirty little secret" al aan Daniëlle verteld, waardoor Daniël hem uit huis heeft gezet.
2. Ze is hondsbrutaal tegen hem geweest omdat ze zo is uitgevallen bij hem thuis.
3. Hij merkt ook wel dat sinds Syl in het vizier is, Daniël zich anders naar hem opstelt én aandacht vindt bij de persoon waar hij een gruwelijke hekel aan heeft.

Dus hij weet dan niet van het overspel en de romance die zich achter de schermen afspeelt, maar dat Syl een doorn in het oog van Niels is en voor hem een van de hoofdredenen dat zijn huwelijk nog steeds wankel is, is misschien niet helemaal gek.
Bedenk daarbij, we hebben allemaal een onderbuikgevoel. Dat van hem zal aan alle kanten een gigantische error geven bij Syl.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:27

Ja ze maakt zijn fouten kenbaar bij Daan dat steekt hem, en ze opent Daan ogen idd.
En daarnaast zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten