[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:44

Over deze laatste heb ik nu 2.5 uur gedaan
Is op A4

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:46

Seven schreef:
Over deze laatste heb ik nu 2.5 uur gedaan
Is op A4

wauw! Dat is dan nog best snel denk ik.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:48

Wat ik van anderen hoor is het inderdaad snel nu is het natuurlijk ook vrij klein en priegelig maar ik durf nog niet groter te werken :o

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:59

Hoi!! hier ook weer eens iets van mij. Net nog voor de deadline mijn januari maand project;

Afbeelding

30*40 pastel op pastelmat.

De kleuren zijn helaas niet heel goed op de foto terecht gekomen. Dat moet ik nog een keertje doen bij goed daglicht. Komende maand is mijn onderwerp; honden. Weer 15 kleinere/snellere schetsen en 1 maandprojectje.

Nog een reactie rondje van mij vanaf de vorige pagina;

elsa91; de hond heel mooi! niets op aan te merken :D . En het experiment al erg leuk geworden. Roept veel emotie op.

Seven; Verlours vind ik ook erg lastig. Vooral omdat ik details niet voor elkaar krijg. je kunt wel heel veel lagen kwijt. Jij hebt het al heel er mooi gedaan hoor!

pompompom; Wauw heel mooi! Heel mooi los en toch veel detail en alles op de juiste plek.

Damned; Zit qua verhoudingen volgens mij heel mooi in elkaar. Het zwarte had van mij iets meer highlights mogen hebben voor meer diepte.

Tyrcanol; Dat is al een super mooi begin! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Jeika; Ik vind het een leuk stipachtige tekening. Dan zijn verhoudingen indd niet belangerijk die mag je namelijk helemaal zelf verzinnen.

Michellette; Hele leuke schetsen! Vind het veulentje van 28-1 het leukst. Die zit heel goed in elkaar en kijkt heel levendig.

Larissajulia; Veel detail hoor voor zo'n klein tekeningetje. Ga zo door! Kan me voorstellen dat 1 bepaald paard per maand niet de leukste uitdaging is om te doen. Dan inderdaad maar aanpassen zodat je niet in een tekendipje raakt, dat zou zonde zijn.

Rijsa; Erg leuke tekeningen! Hele verschillende stijlen en toch je eigen opdruk in alle 4 duidelijk naar voren. Ik vind nr 30 het leukst er blijft iets daarin me trekken.

Seven; Heel mooi! Zeker in die tijd! dat red ik echt niet zo snel. blijf wel goed om je verhoudingen denken.

Danique; Met kleur werken is altijd even wennen. Gewoon mee door gaan!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:04

Welke verhoudingen bedoel je bij de laatste Sunny?

Mooi paard heb je gemaakt, ik denk dat met iets meer kleuren dat je nog meer diepte kan creëeren.
De knotjes vind ik geweldig goed, de oren ogen wat groot, net als de stang

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:31

Seven schreef:
Wat ik van anderen hoor is het inderdaad snel nu is het natuurlijk ook vrij klein en priegelig maar ik durf nog niet groter te werken :o

je kan het altijd proberen :) tot nu toe zijn al je werken super mooi, dus groot moet het vast ook wel lukken!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:54

Afbeelding
zo, deze vind ik persoonlijk goed gelukt :j
alleen het oogje is net wat te groot >;)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:55

Kleurverandering heb je wel mooi gedaan!

Seven, wat maak jij toch prachtige tekeningen!! :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:15

Wat een leuke berichten bedankt iedereen voor de feedback complimenten en aandachtspunten
Spoort me aan meer te maken.

Jeika de kleuren lopen al mooi over heel mooi, in het oog zou nog wat licht mogen dan oogt hij ook minder groot denk ik

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:56

Michellette hele leuke schetsen zeg! vind ze echt mooi :j

Larissajulia, jij hebt echt een herkenbare stijl, ontzettend leuk!

Rijsa, mooi gedaan, lastige compositie maar knap neergezet die eerste. Vind de fjord met de bloemetjes ook heel erg leuk <3

Seven, zoals ik via PB ook al zei ik vind hem echt gaaf. Kleuren zijn super, en de manen wauw! Dat vind ik samen met neuzen een van de moeilijkste dingen in een tekening haha.
Vind het wel grappig dat je aangeeft niet groter te durven tekenen, ik heb dat juist andersom. Ik teken liever groot dan klein haha. Ik durf juist niet kleiner haha.

Danique, vrolijke tekening! Misschien iets scherpere lijnen zetten? :)

Sunny, mooie opzet! Al heb ik het idee dat ik nog wat details mis. Denk dat hij er dan wat meer uitspringt. Knotjes zijn inderdaad heel mooi gelukt, daarmee loop ik nog te vechten hihi.

Jeika, mooi kleurgebruik! Oogje is inderdaad wat groot, maar hey oefening baart kunst toch? :)

Ik ben vandaag nog bezig geweest met mijn januari tekening, hij is echt bijna af. Loop dus ietsje achter, maar heb daarentegen ook al een stukje van februari gemaakt :D
Voor de geïnteresseerden kan ik hem via PB laten zien. Aangezien het een kadootje is :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:04

De manen vind ik zelf.ook goed gelukt was letterlijk verbaasd over dat het er goed uit zag :o
Moet ik toch maar eens groter proberen dus nouja heb nog dagen genoeg :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:49

Dit topic een beetje uit het oog verloren. Alle pagina's snel doorgekeken en doorgelezen.
Voor mij begint er dus een nieuwe maand met de repaint Challenge, we gaan donderdag voor elkaar een paardje halen. Ik ben druk aan het verzinnen voor een vachtkleur, maar niet echt een idee :'). Hebben gisteren ook samen gerepaint. ik heb een roan gemaakt en zij voor mij een Grey roan.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:02

Vanaf pagina 48 :)

Elsa91:
Nmr 1.
Hij is mooi geworden!
Nmr. 2
Deze vind ik ook mooi, maar hij zou nog net wat meer uitwerking mogen, bv. door het contrast op te hogen en/of de kleurgedeeltes egaler te maken.

Seven:
Ik vind de kleuren erg mooi gekozen! Je zou nog wat meer diepte in de donkere delen kunnen verwerken. Die mist op sommige plaatsen net iets. Dit kan bv. door blauw, paars, groen, bruin, ect. met het zwart te vermengen.

Pompompom:
Wat een heerlijk plaatje :D

Damned:
Mooi met dat harde zwart tegen dat roze! De verhoudingen van de paraplu lijken niet helemaal te kloppen.

Tyrcanol:
Mooie diepte al in het linkeroor. Ik ben benieuwd!

Jeika:
Wat een vrolijk plaatje :D Vind de verhoudingen idd absoluut niet storen.

Michellette:
Wederom mooi werk, vind jouw stijl erg prettig om naar te kijken! Al moet ik zeggen dat ik inmiddels ook wel benieuwd ben naar een meer uitgewerkte tekening :P

Larissajulia:
Nmr.1
Mooi om te zien hoe je steeds meer details en contrast gaat gebruiken! Wel lijken het buitenste oog en de afstand tussen de oren niet helemaal te kloppen.
Nmr. 2
Wat een mooie blik heb je het meisje gegeven! Verder kloppen ook hier het buitenste oog en de afstand tussen de oren niet helemaal.
Nmr. 3
Mooi geworden! Zulke studies zijn altijd leerzaam :) Je zou de wimpers evt. nog een golfje kunnen meegeven om het oog meer diepte te geven.

Rijsa:
Nmr. 1
Moeilijke houding heb je gekozen, zo van voren! Leuk dat je de spieren zo hebt aangegeven, wel zou je daar nog wat meer contrast in kunnen verwerken. Het rechtervoorbeen vind ik erg goed gelukt, de andere drie iets minder qua verhoudingen.
Nmr. 2
Oeh, mooi! :j Erg leuk gedaan!
Nmr. 3
Ook erg mooi, vooral de hoeven! Wel lijkt deze iets meer cartoon. Was dat de bedoeling? Vind het niet storen namelijk :)
Nmr. 4
Wat een mooie zachte kleuren! Ook heb je de highlights op het paard mooi neergezet. De verhoudingen zijn iets minder.

Seven:
Wederom erg mooi, jij gaat echt met sprongen vooruit!

Danique01:
De verhoudingen kloppen niet helemaal. De gekozen kleuren passen goed bij elkaar! Wel zou je de highlights en lowlights veel meer contrast kunnen meegeven, dat maakt het geheel minder vlak ;)

Pagina 49:

Sunny44:
Mooi fris plaatje zo met dat blauw in de achtergrond! De hals lijkt niet helemaal te kloppen en in de neus mis ik wat details, maar ik vind vooral het voorhoofd erg goed gelukt :)

Jeika:
Het oog is idd wat te groot, maar wel sprekend! Leuk hoe je de haren hebt getekend! De lowlights zou je nog wat meer kunnen aanzetten.

Mijn werkje, fineliner op A5 :)

Afbeelding

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:40

Feedback ronde:
Pag. 48
elsa91 Prachtig! Inderdaad, lijstje erom en klaar. 'Paraplu-plaat' vind ik ook mooi. Boodschap die bij mij naar voren komt is dat de liefde wegspoelt. Komt voornamelijk omdat de personen in donker grijs zijn afgebeeld.
Seven Zo jij gaat met sprongen vooruit! Hond is echt prachtig. Het paard heb je mooie schaduwen gegeven, ga zo door!
pompompom Wauw! Heerlijk schilderij, mooie lijst waard!
Damned Verhoudingen zien er goed uit. Vind zelf de combi van handschoenen, zonnebril en paraplu minder geslaagd.
Tyrcanol Al een goed begin!
Jeika Leuk cartoony!
Larissajulia Knap! Zien eruit als fijne wat snellere tekeningen, leuk.
Rijsa Erg leuk! Vooral die met zijn gemaakt met combinatie van materiaal.
Danique01 Vind kleur anders wel geslaagd!

Pag. 49
sunny44 Heel mooi! Rechteroog lijkt wat klein in verhoudingen, maar vind verder de kleuren en de manier waarop je het pastel hebt gebruikt erg fijn om naar te kijken.
Jeiks Oog is wat groot inderdaad en het hoofd misschien wat te lang, maar verder leuke tekening. Lekker verder oefenen!
Uska Wauw!! Prachtige stijl. Heel gaaf!

En om terug te komen op de vraag van Seven; het kan niet dat je mijn werk bent tegengekomen. Al hoop ik dat dat ooit nog eens komt :)
Uska, komende maand komt er iets anders van mij. Hoe precies weet ik nog niet, ik denk een ander onderwerp. Denk toch dat het voornamelijk bij schetsen blijft omdat ik geen tijd heb om elke keer een tekening uit te werken en wil wel graag elke dag iets maken ;)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:59

Dankje! En ik ben benieuwd wat je voor onderwerp gaat kiezen :D

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:08

Kan iemand mij uitleggen hoe je precies te werk moet gaan met aquarel potloden? moet dat ook met water?

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:33

Nieuwe maand, nieuwe rondes.
Ik heb mijn pastels afgestoft en een eerste poging gedaan. Phoe valt tegen zeg!
Ze lijken ineens keihard. Kan zoiets verjaren?
Hier mijn eerste bijdrage van feb.
A4 in een uur ongeveer. Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:51

Week 4, de laatste van maand 1 alweer :D Binnenkort maar even een scan ervan maken wanneer de scanner weer werkt _O-
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tigress op 01-02-16 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:52

Bambi1995 schreef:
Kan iemand mij uitleggen hoe je precies te werk moet gaan met aquarel potloden? moet dat ook met water?

Ik heb kleurpotloden van Caran d'Ache die ook gebruikt kunnen worden als aquarelpotloden en daar heb ik wel water bij nodig.

Wou er net mee bezig gaan haha :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:37

Vandaag een speedpaint van mij, 10 min

"Fixen"
32/366
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:50

10 minuten. Hallo :')

Nee is geen jaloerse reactie :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:58

:D

Had weinig tijd dus tijdens visite even snel deze vos gemaakt

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:38

Afbeelding
zo, 32/366 is weer gemaakt met een soort pen met oostindische inkt erin :P uit het aanvraagtopic

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:01

Weer eentje van mij! (of eigenlijk 4 :') )

Nummers 21 t/m 24:
21: Stift met water. Helaas neemt dit papier de kleurstof en het water ietsje té goed op waardoor het effect niet zo mooi meer is.
22: Kleurpotloden die ik in mijn vorige bericht al genoemd had.
23: Dezelfde kleurpotloden, maar nu gebruikt als aquarelpotloden.
24: 2B potlood. Vooral geprobeerd om de ruwe structuur van hoefjes aan te geven.

Afbeelding
Het zijn allemaal snelle schetsjes. Ik heb het langste gedaan over nummer 22, want daar zitten veel schaduwen in met veel verschillende kleurtjes.

Jammer van de schaduw van het snoer over de foto maar mijn mobiel was leeg :=
Ik loop nu nog 8 achter en die hoop ik zo snel mogelijk in te halen. Ik wou eigenlijk voor de nieuwe maand bij zijn, maar helaas...

Een andere keer doe ik weer feedback, want ik heb nou eenmaal weinig tijd...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:16

Danique
Goed begin je hebt al mooi kleur verloop.

Uska
Wat een heerlijke plaat zo eigenwijs dat uitje

Sanne
Jij bent een beetje waar ik ook begon wat bij mij heel erg heeft gewerkt is het dunne lagen werken en met je vingers deze in de haarrichting wat uit te vegen. Dan krijgt je meer natuurlijk verloop in de kleuren. Tutorials op YouTube hebben mij veel inzicht gegeven

Tigres
Mooi geworden zacht om te zien

Jeika
Mooi geworden simpel doch gedetailleerd
Maar wat zit er aan het hoofdstel boven het oog?

Ak
Mooie hoofdstudies
Ben benieuwd naar 1 die wat groter is en meer uitgewerkt

Vandaag heb ik weer velours geprobeerd, ik kan nog niet wennen aan het niet kunnen egaleren zoals op gewoon papier wel kan. Hier zitten zoveel kleuren in die je vrijwel niet terug ziet zoals blauw, roze, grijs etc
Ik vind het nog lang niet geslaagd maar toch

"herfst"
33/366
Afbeelding