[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:32

Mijn nummer 6 :)
Als ik eerlijk ben zie ik wel wat verbetering in mijn tekeningen :o
Later vannavond mijn reactie rondje.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:07

Lange stilte van mijn kant, ik teken nog steeds, maar gewoon geen tijd vrij om alles digitaal te maken en online te zetten. Zelfs bokken lukt niet altijd :+ Ik volg nog altijd, en ik teken zelf ook nog steeds elke dag. Als ik meer tijd heb ga ik eens kijken of ik weer een aantal tekeningen online kan zetten, volgens mij heb ik zeker al een stuk of 30 tekeningen die ik nog niet gepost heb :oo #) Tijd te kort... ;(

@Silverstorm: heel begrijpelijk, de challenge is al erg pittig, en als je dan ook nog eens extra narigheid er bij krijgt... dan is het gewoon nog eens extra zwaar :(:) sterkte!

Klein reactie rondje:
_Annika (nr6):
Schaduwen zien er al leuk uit, de vorm klopt naar mijn idee ook goed. De haartjes op de snuit vind ik een leuke extra detail!
Fnanne:
Agossie dat liggende paard <3 ziet er goed uit, verhoudingen vind ik ook mooi :j
KimL86:
Gaaf idee zeg! maak je nog een foto als hij ophangt? want ik ben wel nieuwsgierig nu :D
Delicia:
Ik zie er een paard in, kleurgebruik vind ik ook leuk, ik hou wel van wat contrast. Ga je hem nog verder uitwerken?
_Annika (nr5):
Schattig die uitdrukking, ik vind hem lief!
Pluizebolpum:
Hihihi...!! het manegepaard dat ik afgelopen week ging opzadelen keek ook ongeveer zo vrolijk, 'oh hell no!' *oortjes naar achteren, stamp stamp mopper mopper* zo heerlijk herkenbaar!! Heel leuk gelukt :j +:)+

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 21:25

RenskeFrea: deal! Treinschilderen gaan we doen :D maken we een happening van als we toe zijn aan nummer 365 ofzo :D
Je pirouette ziet er goed uit :j en dromen over galopperen over het strand... :+: heeft wel wat met een transparant paardje :j
Cynn: netjes zo :j mis inderdaad ook een beetje een voorpluk :D maar dat is omdat ik daar van hou :j (Of een trauma heb omdat mijn paard altijd slechts zo'n wuppie tussen haar oren had zitten waarop ik heel zuinig was maar die nooit groeide := )
RenskeFrea: je bokkend paardje ziet er vlot en krachtig uit :j en niks mis mee om op deze manier te schetsen toch? Andere materialen komen wel, of niet :D de challenge -an sich- is al uitdagend genoeg :j
Pluizebolplum: die is inderdaad niet zo blij := Wat een prachtig voorbeen :+:
Annika: je nummer 5 is netjes :j ik zou misschien wat minder vegen in mijn tekening, maar kleurtonen aangeven door wat harder of zachter te drukken op het potlood, of door in lagen te werken :)
Prugelpiet: :(:) is ook prima toch?
Delica: je week 7 heeft weer mooie kleuren. Heb je geen zin om het totaal meer uit te werken?
Kim: wat een knap verzorgpaard! :j Vlecht en neusje vind ik prachtig gedaan :j oogje kijk ik nog wat vreemd tegenaan misschien?
Annika: hihi, ik schreef het daarstraks nog; deze heeft al meer contrast :j
Telpeva: ik ben benieuwd :j :) en dankjewel!

Afbeelding
77/365 ook zo'n wit gelpendingetje aangeschaft :j
Denk wel dat ik dat witte gelpendingetje leuk vind :j

_Annika

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:39

77/365 Fnanne: Erg leuk met dat witte, origineel!
76/365 Fnanne: Ja hoor een 'simpele' snelle schets :'), prachtig!
KimL86: Mooi! Misschien de neus iets langer maken?

Dat was een kort rondje :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:56

_Annika Leuk kopje zo, en al klopt het oog misschien technisch nog niet helemaal, het geeft het paardje wel een heel lieve blik.
En niet weg gaan hoor! En je ook niet laten ontmoedigen door anderen die mooie dingen maken. Het gaat er niet om hoe goed je bent maar eigenlijk meer of je er lol in hebt en hoe je heel stiekem telkens een beetje beter gaat tekenen als je het regelmatig doet.
Lol, zie nu pas die van vandaag en je commentaar, dat bedoel ik dus, leuk hé? Dit is een nog mooier hoofd, wat meer detail en diepte en van die lieve snorretjes aan dat kinnetje.
Delicia Volgens mij kloppen de verhoudingen aardig hoor en ik vind het er sowieso erg leuk uitzien.
(btw klopt hoor, van dat linker hoofd, dat was op het plaatje ook een stukje korter)
KimL86 Hij wordt mooi en ziet er nu al goed uit. Gaat er straks vast gaaf uit zien aan de muur!
Fnanne Gewoon knap weer. Die achterhand en dat gewricht ook, zo mooi...
Hihi, leuk spul he die witte gelpennen? Ik voorspel een run op witte gelpennen, ga er nog maar wat aanschaffen.
En ook weer gewoon heel mooi. Ik vind de sfeer die wit op zwart geeft ook altijd zo mooi en dat komt er hier ook zo goed uit. Een tip wat betreft die pennen, koop er een stel, ze zijn op voor je het door hebt.
Telpeve Och ja, die tijd...Toch knap dat je even goed nog elke dag tekent. Alvast benieuwd naar als je weer wat post!

Bluhg, had ik zo leuk gekliederd met stiften en witte verf op hobbypapier (een vreemdsoortig wat zwaarder goedje met een linnenrelief), bij totaal gebrek aan inspiratie maar een plaatje erbij gepakt en best blij met het resultaat, maakt de scanner er een zooitje van. Het effect van de witte verf viel weg en was met geen mogelijkheid terug te krijgen (en ja, de verf was wel droog hoor). Dus dan maar in Gimp een wit laagje erover en overtrekken en inkleuren. Ik vind deze ook wel leuk maar het origineel eigenlijk leuker.

Wit
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:23

Pluizebol, ik vind dat rode papier echt een tof effect geven. Ik vind m aardig kwaad kijken toch wel.
Ik heb momenteel maar 5 lijstjeswaardige die ik al aan de muur heb hangen :P Toch eens werk maken van nog een paar, al heb ik bijna geen ruimte meer :P
Ik heb hier dus een poster van een bokkend paard aan de muur hangen die ik me probeerde voor te stellen bij het tekenen, maar bij nader inzien ziet die er toch wel anders uit.... Later maar eens thuis nog eens proberen :P
Ik vind die van vandaag wel wat hebben ook. Ik ben bij jou wel altijd erg benieuwd naar de originelen op papier :)
Annika, Die van gister vind ik erg mooi, zit zeker goed model in.
Mijn hals van gister was idd veels te rond, de neus komt in de hals terecht, maar ach :P
Je nummer zes is ook goed gelukt. Je gaat idd erg vooruit. Lekker effect he van regelmatig tekenen :)
Delicia, heeft toch wel wat met die stipjes.
KimL86, mooi hoor, mooi effect ook met die vlechtjes.
Fnanne, Van gister mooie schets, leuke houding. Lijkt me moeilijk om de verhoudingen dan goed te krijgen. Die witte is ook erg leuk. Misschien moet ik toch ook maar die pen eens uitproberen :P
Enne, treinen op nr 365, vraag me wel af of dat nu de beste tijd van het jaar is :P Maar deal it is om eens te doen :D
Ik kan toch gratis in de weekenden, dus zo van maastricht tot den helder of iets dergelijks, tijd zat dan ;)
Je hebt ook gelijk wat betreft schetsen, maar vind het altijd zo jammer dat ik dan niet toekom aan verder gaan, zeker niet voor die 1 paard per dag. Die raak ik de volgende dag ook niet meer aan dus :P

Vandaag ook weer trouwens. Was meteen op de heenweg in de trein begonnen aan een schets, van mijn nieuwe maatje op de manege waar ik gister (vrij onscherpe donkere) foto's van gemaakt had (wel grappig, ze keek de hele tijd boos naar me tot ik mijn telefoon op haar richtte voor foto's, toen bleven de oortjes ineens naar voren :P).
Dus die schets heb ik, maar ik kreeg een lift van een collega naar huis dus de uitwerking is er niet van gekomen :P
Maar deze foto ga ik waarschijnlijk nog wel eens over doen en dan wel meer uitwerken.
Even donker gemaakt op de computer voor de zichtbaarheid, het is een nogal lichte potloodschets, op A4 in ongeveer 20 min.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 16:27

Desondanks is wit wel mooi pluizebolplum, misschien wat veel gestileerd, maar dat spreekt me in deze wel aan.
Renskefrea: 365 is inderdaad misschien niet de beste dag := halverwege ofzo? Karakterkoppie heb je gemaakt :j

Afbeelding
78/365
Ecoline op papier :)

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:44

Er komt vandaag voor mij geen tekening,
Ik heb enorm last van mijn rechter hand en daar teken ik mee :)
Heb een prik gehad en die is verkeerd gegaan denk ik, het is helemaal dik en het doet pijn.
Dus jullie krijgen er morgen een dubbele, als het lukt dan :')

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:33

Fnanne, gaaf zo, mooie houding ook, zit veel kracht en beweging in. Ik dacht dat ecoline meer om te schilderen was, maar zo te zien kun je er ook dunne lijntjes mee maken?
Annika, dat is niet goed, hopelijk is het snel weer over :) beterschap.

Van t weekend op bezoek geweest en paar foto's gemaakt waaronder deze shet.
Ik heb geprobeerd om de ruige wintervacht neer te zetten (wat eigenlijk een goed excuus is voor mijn geen zin hebben het fijn af te werken :P)
Schets in de trein heen, grove inkleuring in de trein terug (2x ong 15 min) en net thuis nog een 20 min voor de laatste afwerking. Kleurpotlood op A4 (mijn A5 schetsblok is al zo goed als op :P)

Pepper
Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:55

ja die voorpluk; helemaal vergeten en zag het pas na uploaden.

Je shet is echt heel schattig <3 . Nog een lastig perspectief om te tekenen. Is je goed gelukt RenskeFrea. Je potloodschets van dat hoofd is heel mooi geworden;; echt een aansprekend koppie geworden

Fnanne gave tekening. Die klodders wit geven ook een mooi effect zo. Nummer 77 is ook weer heel mooi.

Apart plaatje is het zo geworden Pluizebolpum, heeft zeker wel wat dat gestileerde stijltje.

Mooie schets _Annika ziet er goed uit.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:37

RenskeFrea Jammer van de gemiste afwerktijd maar hij ziet er zo ook al erg goed uit. Bij jou blijft het ook zo leuk om telkens die kleine vooruitgangen te zien. Ze worden steeds beter. En misschien moet dat paardje maar eens gaan praten met mijn vzpaard. Die heeft altijd wel de oortjes er op totdat je een camera pakt. Dan flappen ze ineens om alsof ze een hangoor konijn is. :')
En die van vandaag ook, dat bedoel ik nou. Deze is echt heel gaaf zo, klopt ook helemaal, dat warrige haar, dat snuitje, die oogjes. Heel goed gelukt werk!
Fnanne Echt weer heel gaaf zo. Heel powerful paard.
_Annika Beterschap met je hand. :(:)

Vandaag voor de verandering weer eens barstende koppijn gehad (iets met stress en terroristische oudjes) dus maar een heel vlug schetsje onder invloed van wat pijnstillers.
Kladblok en balpen. En de reclame van licor 43. Zo snel dus. :o

Licor 43
Afbeelding

Geheel off topic maar in de stijl van mijn 'inspiratie', in de reclame danst de mevrouw met een soort sjaal, een manton. Je wilt niet weten hoe moeilijk het is om zo'n ding een beetje charmant om je heen te zwaaien. We hebben ooit eens een optreden gedaan met mantons en ik heb tijdens het oefenen meer dan eens met die doek over m'n hoofd gezeten, tot grote hilariteit van de anderen uiteraard. _O-

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 15:14

Ecoline met de kroontjespen :j wel wat lastiger dan de Oostindische inkt, maar werkt prima :)
Je shet is schattig renskefrea, en heel herkenbaar zo dat koppie omhoog :)
Pluizebolplum: 43 is niet alleen lekker, maar levert ook nog creatief en vlot werk op :)
Beterschap gewenst! Ook voor Annika!

Afbeelding
78/365
Kwam er niet helemaal uit :=

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:17

De schets 2 min daarna ingekleurd. Kon niet goed inzoomen en had maar 3 kleuren grijs niet echt handig dus.

Afbeelding

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:18

Fnanne Waar kwam je niet uit? Probeer heel hard iets te zien wat niet klopt maar ik zie alleen een mooi en snoezig veulentje met van die heerlijke klungelige veulenstaakjes. Misschien dat ene oogje maar zelfs dat is een twijfelgeval hoor.
yvanna Moah, met die drie kleuren grijs krijg je er anders toch een mooi koppie uit (sommigen maken er met 50 nog niet eens een paard van - sorry, flauw grapje :o ). Zo alleen die lijnen van de schets was ook al mooi geweest.

Was helemaal verbijsterd dat ik, ondanks de aanhoudende bewolking hier, toch een glimp van de zonsverduistering heb mogen zien. Was echt vijf seconden of zo en had ik niet net die kant opgekeken dan had ik 'm gewoon gemist. Geen foto van kunnen maken, had de camera wel klaar staan maar was te geshockt. Dus dan maar in een plaatje.

A4 zwart papier, kleurpotlood, beetje pastel, referentieplaatje en een gedeeltelijke zonsverduistering.

Silence
Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:56

Mijn nummer 7 alweer :)
Misschien maak ik er zometeen nog een om het in te halen van gister :D
10/15 min werk, vind hem zelf wel oke gelukt.

Afbeelding

Ik vind het alleen moeilijk om het oog op de goede plek te tekenen en überhaupt het oog tekenen vind ik moeilijk, iemand tips?

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:20

Even zonder reacties vandaag, geen tijd meer voor helaas :)
Heb nieuw A5 papier gekocht van betere kwaliteit, tekent wel fijn.
Deze is met pastel en coloursoft potloden, zwarte fineliner en witte gelpen.
Veulentje miniatuurpaard die ook bij die shet woonde :)

Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:59

Doe zo een rondje.
Inmiddels is mijn tekening al af (ook waar ik een WIP topic over had), jammer van de strepen, misschien dat ik wat meer contrast toevoeg en het is weg, met het oog ben ik ontzettend blij aangezien altijd de ogen mislukken :')

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 16:35

Pluizebolplum: de beentjes, verhoudingen... Meerdere frustratie puntjes :D tof dat je de verduistering toch even gezien hebt! Hier besloten de wolken aaneengesloten te blijven. Tof gedaan zo met de contouren.
Annika: steeds beetje beter :j
Renskefrea: wat een schatje :) lastig perspectief zo.
Delica: heel wat werk! Netjes :j
Ik zou bij het inkleuren wat minder in lijnen werken misschien.

Afbeelding
79/365
Acryl op papier.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:37

Klooien met ecoline zelf bedacht

Afbeelding

Afbeelding

Niet zo goed maar ja r lijkt op n paard en eig is de bovenste nog niet af.. en wilde snel aantopper verder. Heel uets anders dan jullie van me gewend zijn

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:52

_Annika Netjes voor zo snel werken. Leuk ook om te zien dat je zo met wat vegen schaduwen aanbrengt. Wat ook leuk is om dan met gum highlights aan te brengen (als ze er zijn en er horen, natuurlijk). Ik geloof dat het oog hier wel zo redelijk goed staat hoor. De vorm en het leren tekenen van een paardenoog is, heel cliché misschien en net als met de rest van een paard of wat dan ook, vooral veel kijken en nog meer oefenen.
RenskeFrea Och gut, in de tas en meenemen dat beestje. Wat een dropje. Mooi werkje, dat snuitje is wel heel erg super gelukt hoor. *gaat even heel hard aan ieniemieniesloopbeest denken om snoezigwilikookveulentjes gevoel weer weg te krijgen*
Delicia Knap hoofd zo, en inderdaad, heel mooi oog. De lijnen van de groeven, hobbels en bobbels zijn wat hard, maar ergens misstaat dat dan ook weer niet, vind ik.
Fnanne Deze is wel weer heel erg mooi hoor, zo met dat bruin op de achtergrond ook. Lijstwerk.
Maar wat betreft verhoudingen en beentjes, is dat nou juist niet iets wat bij veulens vaak sowieso niet erg klopt? Ik vind het trouwens altijd wel grappig dat je zelf dan altijd precies ziet wat er allemaal nog mis mee is maar een ander dat totaal niet ziet of als niet storend en soms zelfs leuk ziet.
yvanna Ik vind ze mooi. De bovenste oogt lekker gestyleerd, de onderste juist lekker los en fleurig.

Referentieplaatje uit eigen collectie van afgelopen zomer. Tijdens een buitenritje een paars klaproosje gescoord en die op paardlief geplakt.
Stift, de inmiddels fameuze witte gelpen en zwart A4 papier.

Hippie Horse
Afbeelding

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:20

Hier mijn paardjes voor week 11 en 12 (had vorige week geen tijd om te plaatsen)

Week 11
Afbeelding
Gek random cartoony paardje. Ben niet echt blij met de manen en staart, had geen tijd en zin meer dus had het even afgeraffeld ='D

Week 12
Afbeelding
snel kleuren experimentje dingetje, ben ziek dus niet echt veel puf om wat fatsoenlijks te tekenen.

Reacties op tekeningen van anderen komen later deze week als ik me weer wat beter voel.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:52

Ow geweldig die bovenste (week 11) zou je mijn hengst eens in die stijl willen tekenen? Is ook zo'n arrogant stuk vreten :D

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:41

Vandaag weer geen tijd om te reageren (hele weekend bezoek enzo), doe morgen wel driedubbel rondje :)

Przewalskipaardje in Gaia Zoo, waar ik vandaag was (wel van een foto zittend in restaurant, want het regende steeds :P) op A5.

Afbeelding

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 01:19

Renske, ik vind het leuk om te zien hoe duidelijk het vaak bij jou tekeningen te zien is wat het ras is.

Bimmerd, allebei leuk die van jou. Als je ze niet in 1 post had staan had ik gedacht dat ze allebei door iemand anders gemaakt waren. Knap om zo'n verschillende stijlen te kunnen maken.

Fnanne, gaaf weer. Volgens mij maakt het niet uit welk materiaal je jou geeft, jij maakt overal wel iets moois mee.

Als mijn schilderij aan de muur hangt zal ik wel eens een foto maken. Maar dat zal nog wel even duren voor ik mijn muren klaar heb.

Ik ben even aan het klooien geweest op de tablet van mijn moeder.
lijkt nergens meer op, want ik had de verkeerde laag gebruikt en daardoor kon ik niks meer aanpassen.
Maar goed, de 1e keer dat ik iets digitaal maak en ik loop nog achter 1 of 2 weken dus ik plaats hem toch.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 15:55

Mooi met dat glim in het oog pluizebolplum, is mooi sfeerplaatje geworden zo.
En ja; zelf zie je altijd erg goed wat er mis is aan een werk, je bent zelf uiteindelijk je ergste criticus...
Bimmerd mooie platen, de kleuren in die tweede vind ik prachtig en dragen bij aan het sfeertje.
Renskefrea: je Gaia-paardje is stoer, lekker robuust! Goed getroffen :j
Kim: dankjewel :)
Digitaal vind ik zo knap :o denk dat de jouwe nog sterker zou zijn alles het paardje meer voort komt uit de achtergrondlijnen?

Afbeelding
80/365.
Pen (de befaamde :) ) op papier.