[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:40

Zou je nog wel wat meer willen taxeren bellamy?
Wat jou tekening betreft, ik vind het een leuke schets, maar hij zou nog wat meer detaillering en contrast moeten hebben; zou er nu nog niets voor geven :)

@Serena en anderen: met pastelpotlood is harde lijnen ook wat lastig, dat past niet echt bij het materiaal vind ik. Maar ik zie wel wat jullie bedoelen :j

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:13

@trisca; De hond voor €50,- en de kinderen rond de €25,- :)

@bellamy97; Nog niets voor verkoop waard. Je hebt de pony er al aardig goed op staan,
maar kan nog veel verder uitgewerkt worden met bijv. schaduwen. :)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:06

Moet dit topic ook maar eens wat bijhouden weer.

blz 44

DiekeC - Mooi ingekleurd, er zit al aardig wat diepte in! De verhoudingen kloppen nog niet helemaal. 15 euro.

Pirate - mooi, en vast een heel verschil met manga/anime! Ik vind hem iets te wazig, wel mooi de highlights gedaan, en goed met de haarrichting mee getekend. 10 euro.

drafbalk - schattig, en mooi kleupotloodgebruik. 20 euro

Klodder - mooie ogen! Ik vind de uitsnede wat ongelukkig - had liever de hele hond gezien. Wel mooie kleuren. 30 euro

ninajojo - mooi gedaan, ik vind het wel erg lastig om dit te taxeren, ik mis wat diepte maar dat kan ook juist de stijl zijn. 40 euro

Dieke - 15 euro. verhoudingen beter! Wel erg vegerig. Volgende ook 15 - groene is heel krasserig en niet af..

xxpinczowxx - nog even geen geld, maar lekker blijven tekenen. Frontriem heel netjes gedaan! Probeer er wat meer diepte in te brengen (donkere stukken echt donker, licht echt licht) enw at beter naar het oog te kijken.

(hier ergens gok ik) blz 45

Babe - 100/125 euro (Doutze)

kapiteintje - nog even geen geld (zie je topic voor tips, mag wat meer diepte in etc)

amberonia - nog even geen geld - je ziet de overtrek lijnen nog, en hoewel er best wat diepte inzit is hij erg geveegd en mag het wat gedetailleerder (al is dat op A4 wat lastig misschien)

joey_lover - Mooi gedaan! Ik vind hem hier en daar wat gesmudged, maar dat heeft bij de nek ook wel wat. Zou het hoofd dan graag wat scherper zien (met meer zichtbare haartjes). 35 euro.

amberonia - oog: 15 euro. mooie achtergrond maar het oog klopt niet - is wat te plat. boomL 25 euro, wel mooi licht/donker. paard - mooie achtergrond maar paard klopt niet helemaal. 10 euro.

xxStitch - mooi gedaan, goede details en goede diepte. 20 euro? (geen idee hoeveel werk dit is..)

DiekeC - gaat zichtbaar vooruit! 15-20 euro (verhoudingen liiken nog niet helemaal te kloppen en je ziet de schetslijnen nog).

Hanne - 15 euro x3. Ziet er al goed uit, maar er mag wat meer diepte in en het is soms wat krasserig/afgeraffeld.

mentjuh - leuke stijl zo schetserig! De verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen? En er zitten vlekken op. 20 euro.

blz 47 (ik heb een Firefox addon waarin alle bladzijdes eindeloos doorlopen dus ik heb 46 geloof ik gemist..)

N_fotografie - leuke stijl! 25/30 euro.

MarloesNatje - leuke tekeningen! Nog even geen geld, mis wat diepte, maar zeker door tekenen!

Licorne - 25 euro, goede gelijkenis en kleur.

myou - 20 euro. Goed naar licht/schaduw gekeken, maar het kan wat realistischer nog?

San - 10 euro - ik zie graag veel meer laagjes zodat het dekkender is.

Naiwhl - moooi! 50 euro.

Assepoester - Anatomisch kan het nog iets beter denk ik, maar hele mooie kleuren!! (mens, andere foto doet het niet hier). 150 euro

Ilovejip - nog even geen geld
Snne - nog even gene geld

Malenka - leuk materiaal! Ik weet alleen niet of de anatomie helemaal klopt? er lijken hier en daar wat deuken in te zitten. Voor mij iets te veel in 'vlakken'gekleurd - op de rug beter maar borst en hoofd meer / glakken en daardoor minder detail. ( beetje net of je als je beeldhouwt een vlak eraf zaagt zeg maar). Zie zelf graag veeeel detail, dus 20 euro

kapiteintje - lastig taxeren want niet mijn stijl. 5- 10 euro??

Amy8super - mooi getekend, alleen kloppen de verhoudingen niet helemaal. 5-10 euro.

tanec _ mooi gedaan! Je zou nog iets mee rverschillende kleuren kunnen gebruiken. 25 euro.

blz 48
kapiteintje - nog even geen geld.

mentjuh - mooi gedaan de aderen in de nek en mooi contrast, maar mis hier en daar ook nog wat contrast (kan ook door de scan komen???). 15 euro. mens 20 euro (mooi gezicht maar aan het haar kan nog gewerkt worden - probeer dat niet in 1 hele lange streep te doen maar kleine stukjes).

Century - Mooi gedaan, kan hier en daar iets witter misschien? (met een wit zacht krijtje nog even over de echte highlights heen..). 15/20 euro (ik denk dat hij er met spierwitte highlights veel meer uit springt en dan 30 euro).

trisca - hondje - mooi gedaan, glim is ook erg mooi gelukt. Wat minder mooi vind ik de harde grens tussen kaak en pluk haar aan de zijkant - heb je de referentie foto ook? 20 euro
mensen - 5/10 euro - ik mis diepte en het lijkt hier en daar niet helemaal te kloppen.

bladzijde 49
bellamy - zelf even een paar pagina's taxeren aub, kost je een uur maar dan is het wel wat 'eerlijker' ;)

Snne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:24

Pagina 47
Malenka: Mooi die losse stijl en mooi kleurgebruik. €40,-
Kapiteintje: Erg leuk gemaakt. €10,-
Amy8super: Erg mooi ingekleurd, alleen de verhoudingen kloppen nog niet zo goed naar mijn idee. €15,-
Tanec_meisje: Heel mooi, alleen op sommige plekken vind ik hem iets wat te streperig. €20,-

Pagina 48
Kapiteintje: Goed begin, maar is een wat onduidelijke foto. nu nog niks waard
Mentjuh: Wauw vooral die eerste is echt super gemaakt. €60,- en €45,-
Century: Erg mooi. vind ook dat je de diepte er mooi hebt ingebracht, zodat die achterste bloem er ook echt achter staat. €35,-
Trisca: Wauw, vooral de glans is heel mooi gelukt. Vind alleen de vacht aan de linkerkant voor ons wat raar zitten. €40,- en €35,-

Afbeelding

Afbeelding

Beide zijn A4 papier met softpastel

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:33

Snne_ , die eerste vind ik niet zo mooi gelukt dus ik denk 5 Euro ofzo
die tweede vind ik heel erg mooi en daar kun je zeker wel 20 euro voor vragen denk ik

myou, die is echt heel mooi ik denk 50 euro ofzo :D

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:35

Blz 41
NAIWHL- Mooi gedaan, maar de verhoudingen kloppen nog niet helemaal. Vooral de neus lijkt niet te kloppen. €15

Shanna_ - Erg knap gedaan. Jammer dat de hals van de jongen niet zo mooi egaal is als de rest van de tekening en persoonlijk vind ik de tekening iets te licht. Maar dat is een kwestie van smaak. €40,-

Wendyoost - Super knap gedaan! De ogen kloppen volgens mij alleen niet helemaal qua vorm en staan ook niet op dezelfde hoogte. Mooi formaat, A3 :) . €40,-

LoveShadow - €25 is veel te goedkoop! Volgens mij kun je hem dan nog beter aan iemand anders verkopen. Het is een redelijk geliefd ras, dus ik denk dat je deze tekening wel kwijt raakt. Erg mooi hoor!

Layka1997 - nog even niks.

Verax - De verhoudingen kloppen heel goed, maar het 'inkleurwerk' is nog te saai. De schaduwen zijn er allemaal, maar probeer wat meer contrast in je tekening te gooien. €10,-

Jannaa - Mooi gedaan, jammer van de vlek op het papier. Hoeveel het waard is kan ik echt niet zeggen met zo'n formaat..

daphnenatas - Knap gedaan, de verhoudingen kloppen goed. Als je een realistische tekening wilt maken, doe dan meer met schaduwen en minder met lijnen. €15,-

Blz 42
joey_lover - Erg mooi! Goed gekozen achtergrondkleur ook! €100,-

NAIWHL - Mooi gedaan, ik mis alleen wat details. €30,-

Amy8super - Prachtig! Jammer van de haarrichting op bepaalde plaatsen en de manen hadden realistischer gekunt, maar echt een prachtige plaat! €100,-

Mentjuh - nog even niks

CoolestnoudJ - Erg leuk idee! Groot formaat ook! €50,-

Leonyr - Hij oogt inderdaad nog niet af. Verder wel mooi. €20,-

xxpinczowxx - nog even niks

Blz 43
_Bitje_ - 1. Erg mooi! Er lijken alleen wat vlekken op het papier te zitten? €40,-
2. Leuke stijl! Neus lijkt alleen niet helemaal te kloppen naar mijn idee. €50,-
3. Jammer dat het meisje wat minder gedetailleerd is. Maar ik zou er uberhaupt al niet aan durven beginnen hoor! €40,-

_san87_ - Erg mooi! €80,-

Mentjuh - Mooi gedaan, maar de manen en het witte gedeelte zijn nog wat rommelig. € 25,-

DiekeC - €5,-

Babe - wat zeker is is dat jouw prijzen omhoog moeten :D . Prachtig! Ook nog groot formaat, 3 portretten, ik zou zeggen: 100 per portret, en dus €300,-

xxpinczowxx - nog even niks

DiekeC - Al een stuk beter! De verhoudingen kloppen alleen nog niet.. €15,-

Pirate - De structuur van de haren klopt nog niet. Verder zit het halster een beetje té diep in de wang. €10,-

Drafbalk - Mooi gedaan, €30,-

Klodder - Knap gedaan, €35,-

ninajojo - Voor mij heeft deze het net niet.. Voor een stipfiguur achtige stijl mag het van mij allemaal wat strakker. €20,-

Blz 44
DiekeC - 1. €20,- 2. De achtergrond is echt zonde. Verder zie ik nog niet veel verschil met je voorgaande tekeningen. Misschien moet je iets minder vaak tekeningen plaatsen, omdat bij niemand in 2 dagen de prijzen ineens erg veel omhoog schieten ;) . €15,-

xxpinczowxx - Jammer van het menselijke oog, de rest van de tekening is heel knap gemaakt! €15,-

Babe, sowieso meer dan €100,- , maar echt een prijs er voor verzinnen vind ik moeilijk.. Misschien kun je even wat vergelijken met andere tekenaars?

Blz. 45
kapiteintje - nog even niks

amberonia - nog even niks. De verhoudingen zijn goed, maar verder is hij te erg geveegd en mis ik details.

joey_lover - Mooi gedaan! Jammer dat het een beetje wazig. Vooral op het hoofd zou ik liever wat meer datails/haarstructuur zien. €40,-

Ik ga een andere keer weer verder met taxeren, ik moet nu toch echt even met school bezig :D .
Hier weer een keer iets van mij.
Jessica Alba
Grafiet
Formaat zit tussen A3 en A4 in (A3, maar niet geheel bladvullend)
Waarschijnlijk wel meer dan 30 uur

Afbeelding

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:13

Aliesmeijer - erg mooi. Wat een werk zeg, al die kralen!

Edit. Sorry, ik haal mijn topics door elkaar, sorry voor het lange verhaal, dacht dat dit een gewoon topic was met een update. 100 euro

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:38

Hallooo, ik kom ook maar weer eens taxeren. :)
-------------------------
Blz: 45
kapiteintje : Ik zou hier nog niks voor vragen, hij is nog te schetserig en kan veel verder uit gewerkt worden.

amberonia : Ik zou hier eerlijk gezegd ook nog niks voor vragen. :o

joey_lover : érg mooi! Ik zou hier 25,- voor vragen als het in opdracht was.

drafbalk : Ik vind het een leuk koppie. 20,-

amberonia : 60,- Je andere werk zou ik niet weten te taxeren, sorry.

--------------------------------------------------------
Blz 46

xxStitchxx : 20,-

Hanne_x3 : Ik zou eigenlijk voor geen van allen écht geld vragen. Maar anders 10 euro. :)

mentjuh : 35,-

N_fotografie : Heel netjes, vooral de halsband vind ik heel realistisch. 45,-

-----------------------------------------------------------
Blz 47

MarloesNatje : Ik zou hier nog niks voor vragen.

licorne : 30,- Volgensmij moet de tekening nog sprekender kunnen.

myou : Je hebt heel goed gekeken, maar er zou hier en daar nog wat meer contrast kunnen. Ik vind hem nu nog niet sprekend genoes, wel een erg mooie tekening. :)

_San87_ : 25,-

NAIWHL : Je kan het beste als je met pastel wilt gaan werken en lichvlakken wil maken, dat van te voren al openlaten. Want nu krijg je op de plekker die je wit wilt hebben een heel wazig vlak en dat is niet mooi. :) daarom 15,-

Assepoetster : Alleen het eerste werk is zichtbaar, maar ik vind hem toch wel 150,- of meer. :)

ILoveJip : Er kan nog veel meer verschil in kleur tussen. Ga eens experimenteren met verschillende kleuren tinten. dus bv door zwart wat blauw heen etc.

Snne_ : Ik zou hier nog niks voor vragen, sorry.

Malenka : Héél mooi! De Sfeer en kleuren spreken mij heel erg aan. 60,-

kapiteintje : Een leuk werkje, maar niet iets waar je nu al geld aan uit geeft.

Amy8super : de verhoudingen kloppen nog niet, daarom maar ong 10,-

tanec_meisje : Ga zo door! Met nog wat oefenen zouden je tekeningen heel gaaf kunnen worden. Voor deze tekening zou ik maar 15,- vragen. Omdat de kleuren niet echt helder zijn, met hier en daar wat meer rood/ geel kan de tekening er al heel anders uit gaan zien. :)
---------------------------------------------------
Blz 48:

kapiteintje : Ook hier al ik nog niks voor vragen.

mentjuh : De eerste vind ik heel netjes : 35,-
De tweede vind ik een heel stuk minder, mischien ligt het aan mijn slechte computer scherm maar ik vind hem niet zo realistisch, en de haar zou je veel mooier kunnen doen. 20,-

Century : 20,-

trisca : 50,- mooi sprekend.
De tweede vind ik een heel stuk minder 20,-
----------------------------------------
Blz 49:

Snne_ : Allebij de tekeningen zouden nog verder kunnen worden uit gewerkt.
15,-

AliesMeijer : *zucht, krijgt minderwaardigheids complex..* :+ Práchtig! Net een zwartwit foto! (dat is allen nét wat ik er jammer aan vind, maar dat ik gewoon smaak)

150,-

---------------------------------------------

Hier weer een paar van mijn eigen creaties. Ik ben de hele vakantie lekker wezen experimenteren en ik ben toch wel blij hoe het er nu uit begint te zien! (ik heb zelfs al een paar teken opdrachten gehad! *\o/* )

alle tekeningen zijn op Grijs A3 papier, met pastel potloden en pastel krijtjes.
:)
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.(mijn favoriet, tevens mijn eigen paardje.)
Afbeelding

Graag veel onderbouwende tips! :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:49

Snne_: mooi, mag iets meer contrast hebben
AliesMeyer: wauw, kan er niet veel over zeggen zo realistisch!
DiekeC: wow ook super mooi, alleen boven het oog van de 3e mog ietsje meer schaduw

nu de mijne ( :'') )

a4 op gekleurd papier met acryl verf
Afbeelding

DiekeC

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:53

Max_en_Max : Ik vind hem heel leuk! Heel orgineel, veel kleur, lekker ruw. 25,- :)

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:05

Century : 15,-

trisca : 1ste 45,- 2de 35,-

Snne_ : 20,- allebei.

AliesMeijer : zo mooi 150,-

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:33

Heel erg bedankt voor de taxaties. Morgen taxeer ik ook weer even bij.

Nu wel een nieuw schilderij waar ik behoorlijk tevreden over ben. Het was voor mij een hele nieuwe manier van schilderen. Gewoon beginnen met verf op het doek en dan maar zien wat er van komt. Ik vond het lastig te bepalen wanneer ik moest stoppen. Maar ik denk dat ik het best aardig heb gedaan.

Acrylverf op doek. 30x40cm. 'Inspiratie'
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:03

48:
Kapiteintje – een onderwerp dat je niet veel ziet. Leuk. Als je hem wat dekkender zou tekenen zou hij snel veel meer ‘spreken’. Kijk ook goed naar de kleuren van het vlekkenpatroon. Je kunt vast meer ontdekken dan 1 tint bruin , zwart en wit. Door lichtinval en schaduw komen veel meer kleuren voor in het beeld dat je ziet. Als je daar op gaat oefenen, dat gaat zien zul je merken dat je heel snel vooruit gaat met je tekeningen.

Mentjuh – paard: keurig plaatje. Er lijkt iets mis te zijn met het oog. Maar ik ben er nog niet uit wat dat is. Probeer er volgende keer op te letten dat je het papier schoon houd en maak er anders een achtergrond bij. Dit maakt het erg slordig en drukt de prijs. 15-20 euro. Mens: Goed gelukt. Het haar mag wel wat zachter, zoals de rest van het plaatje. 20 euro.

Century – knap gedaan. Het is een mooi plaatje geworden. De kleuren zouden wat mij betreft wat sterker mogen zijn. Ze zijn nu erg mat. Het stoort me dat het voorste bloemblaadje wat mengt met het blader achter. Die lijn zou wat sterker mogen zijn zodat je nog meerdiepte krijgt. 25-30 euro

Trisca – hondje: mooi glanzend en sprekende oogjes. Het enige dat ik jammer vind is de abrupte stop van het haar op de achtergrond. Wellicht dat een kleine ‘waas’ van kleur mooier was geweest. 50 euro. Kinderen: deze vind ik nog niet zo mooi. Het is een mooi uitgangspunt om je verder uit te ontwikkelen. Je hebt immers bewezen heel wat te kunnen. 10 euro.

Snne_ - 1e: Wat een leuk plaatje! 30 euro. 2e: het oog zou wat mij betreft wat donkerder mogen en het plaatje spreekt iets minder aan. Wel een hele mooie hals. 15 euro.

AliesMeijer – Heel erg knap gedaan! Wat een detail. 120 euro.

DiekeC – 1:keurig plaatje maar de achtergrond stoort me om een of andere reden. Die zorgt voor veel afleiding. 30 – 40 euro. 2: kleuren zijn mooi en hij straalt veel energie uit, maar ik vind de verhoudingen enorm afleiden. Die zouden wat mooier kunnen zijn. 15 euro. 3: Wat een lief paard. Ik ben niet zo gek van de achtergrondkleur. Die zou best iets warmer mogen zodat het beter past bij het paard. Ik zou daarom eerder voor groen dan voor blauw gaan.10 – 15 euro.

Max_en_max – Wat een aparte stijl. Hij doet me denken aan een beeld dat bij mijn moeder staat ( een hele klassieke) en tegelijkertijd aan een carouselpaardje. De gele achtergrond vind ik niet mooi. Maar dat komt misschien ook omdat hij nog ingelijst moet worden met een paspartout. 10-15 euro.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:13

Hoi, ik post hier voor het eerst en heb dus ook geen idee of mijn werkje iets waard is.

Ik heb twee bladzijden 'getaxeerd' voor zover ik er verstand van heb.

blz 48
kapiteintje: ik vind het persoonlijk nog echt geld waard, omdat er weinig diepte in zit. Maar de vorm ziet er goed uit!
mentjuh: Mooi! Eerste €45, tweede €50
Century: Prachtige vormen! Ik vind het persoonlijk jammer dat de kleuren niet van het papier knallen. €30
trisca: wauw! De hond zeker €65 de tweede €30
bellamy97: Mooi begin! Nog geen geld waard denk ik, misschien kun je hem inkleuren?

blz 49
Snne_: Mooie zachte stijl! Ik denk €20 en €10
AliesMeijer: :wow: €175
DiekeC: erg mooi, vind het persoonlijk jammer dat de achtergrond niet helemaal afgewerkt lijkt. €60. De tweede en derde beide rond €20/25 denk ik
Max_en_Max: Heeel origineel! Jammer dat het niet iets groter formaat is, denk €35
Malenka: Mooi plaatje om naar te kijken, rond de €35-40

Nu mijn therapeutische schilderijtje (één van de weinige dingen die ik op het moment kan doen)

Afbeelding
Aquarelverf op doek, ongeveer ehm. 20 x 25 cm
Met veel gevoel en plezier gemaakt :D , zonder voorbeeld.
foto bij kunstlicht, dus niet optimaal qua kleur

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:45

Malenka: Mooi heel apart, €40,-

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:19

Okeey, ik ga ook even wat taxeren.

Pagina 45:
kapiteintje Ik zou er nog geen geld voor geven, nog even wat meer oefenen. Vooral aan je schaduwen zou je kunnen werken.
amberonia Ook voor deze tekening zou ik nog geen geld geven, het lijkt nu een soort cartoon-achtige-style. Probeer aan je schaduwen te werken en aan de uitdrukkingen van het paard.
joey_lover Geweldige digi, ik weet niet zo goed hoe ik ik de tekening moet taxeren maar ik zou zeggen €45 tot €60.
drafbalk Prachtige tekening, heel erg schattig. Rond de €50 euro.

Okeey, ik was helemaal klaar en toen klikte ik ergens anders op perongelijk en alles was weg dus ik geef het op....

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:07

pollemaster: wauw echt mooi! €20,-
malenka: ik vind hem echt heeeel mooi, met die kleuren ook! €50,-
max_en_max: heel gaaf. ik zit zelf ook te denken om zoiets te gaan doen! €35,-
diekeC: GEWELDIG allemaal: 1. €25,- 2. €30,- 3. €30,-
aliesmeijer: WOW, echt prachtig. ik bedoel realistischer kan toch bijna niet! €125,-

nu mijn eigen tekening:

Afbeelding
op A4 formaat met potlood. gemaakt voor mijn tante, van haar veulen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:20

Ik zal ook nog even wat taxeren :).

Pagina 47:

NAIWIL: Ik kan je tekening helaas niet zien ;(.

Assepoetster: Ik zie nog maar een foto, die van de man met het hangende haar en ik vind hem prachtig! Mooie kleuren, lekkere losse stijl, ik vind het knap dat je zoiets kan :). 200 euro.

IloveJip: De verhoudingen heb je mooi gedaan, ik mis echter wel een hoop contrast en diepte. Voor nu vind ik de tekening niks waard :).

Snne_: Een leuk werkje, anatomisch niet helemaal correct en er zou meer contrast in mogen. Ik vind het nog niks waard.

Malenka: Mooie, losse stijl. Niet helemaal mijn smaak, maar technisch wel heel erg goed. 150 euro.

Kapiteintje: Leuk nagemaakt, maar ik vind het geen geld waard.

Amy8super: Leuk portret, je werkt al mooi met contrast. Nu de anatomie nog correcter maken. 15 euro.

Tanec_Meisje: Mooi, zacht portret. De kleuren zouden meer mogen knallen, het lijkt niet helemaal dekkend. 25 euro.

Mentjuh: De arabier is echt prachtig, volgens mij heb ik dat in je topic ook aangegeven... Kan het me niet meer echt herinneren :+. Ik blijf ernaar kijken, echt super gelukt! 80 euro.

De vrouw vind ik niet mooi. Qua anatomie klopt ze heel goed, maar de inkleuring vind ik... Niet mooi. Ik zou er niks voor geven.

Century: Wat een mooie tekening. Wel lijken de kleuren niet dekkend en dat is jammer. Je hebt wel echt mooi gewerkt, daarom 60 euro.

Trisca: De hond vind ik echt geweldig! Die vacht, die glans, wauw <3. Met recht een werk om trots op te zijn. 80 euro.

Mooi gebruik van grafiet, ik vind het gezichtje van het meisje een beetje vreemd, maar dat kan ze natuurlijk ook echt hebben :+. 50 euro.

Snne_ : Wederom een leuke tekening. Anatomisch volgens mij correct, toch mis ik iets sprankelends, hij is zo zacht en flets. 10 euro.

AliesMeijer: Ik heb jouw topic gevolgd :D. Wat een werk moet dat portret zijn geweest. Maar ze is dan ook érg gelijkend, echt super! 200 euro.

Dieke_C: Jij bent echt enorm vooruit gegaan, erg leuk om te zien. Het eerste paard vind ik heel erg mooi geworden, hetzelfde geldt voor het tweede en derde paard. Goed werk, ik denk dat je nog meer met contrast en met meer kleur kan werken. Voor nu 35, 35 en 30 euro.

Max_en_Max: Die herinner ik me nog en ik vind hem echt gewéldig! 80 euro.

Malenka: Deze vind ik niet zo mooi. Hoewel ik je idee erachter heel goed snap, vind ik hem toch niet prettig om naar te kijken. Toch wel knap dat je het hebt aangedurfd zo lekker in het wilde weg te gaan schilderen. 35 euro.

Pollemaster: Mooie kleuren en mooie sfeer. Ik vind hem wel wat slordig ogen. Ik zou er geen geld voor vragen, maar zeker wel zo lekker door blijven schilderen :).

Amberonia: Leuke tekening, anatomisch klopt hij goed, toch mis ik wel aardig wat details, zo lijkt het halster 'in' het paard te zitten, ipv erop te liggen. Ik zou er geen geld voor vragen, maar zeker door blijven tekenen, volgens mij heb jij het wel in je een goede tekenaras te worden :).

Afbeelding

Audrey Hepburn, A4 formaat, grafiet vulpotlood op grijs karton.

Afbeelding

Berera van bokker Zoedeloe, A3 formaat, Derwent coloursoft kleurpotloden.

Ik ben benieuwd :).

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:24

Hahaha het is een vrouw := Toch bedankt, ik zou het nu niet meer zo makkelijk kunnen denk ik..

Ik ga weer taxeren zodra ik een werk heb, denk morgen! :):)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:30

Assepoetster schreef:
Hahaha het is een vrouw := Toch bedankt, ik zou het nu niet meer zo makkelijk kunnen denk ik..

Ik ga weer taxeren zodra ik een werk heb, denk morgen! :):)

Oh, oeps :o. Maakt het werk niet minder mooi :D.

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:35

Malenka: Zo'n 30 euro. :)

PolleMaster : 20 euro.

amberonia : Ik zou hier eerlijk gezegd nu nog geen geld voor vragen. Ga vooral veder oefenen en experimenteren, want je kan zo'n tekening nog veel verder uitwerken. :)

_San87_ : 1. Ik vind hem heel leuk! Leuke uitdrukking. Alleen het haar vind ik nogal massief, daar kan je nog veel meer leven in verwerken, door bv wat meer eigenwijze losse plukjes/ haartjes te tekenen, en mischien met verschillende tinten te werken. 45,-

2. Ik vind hem werkelijkwaar práchtig! Hele mooie compositie en uitsnijding. Verhoudingen kloppen, contrast klopt, kleur klopt. Maar je blijft wel zien dat hij getekend is, en dat vind ik altijd heel erg belangrijk. Prettig om naar te kijken. 45,-/50,-

--------------------

Hier weer 2 werkjes van mij. :)
Grijs a3 papier, met pastel krijt en potloden, geprobeert realistisch te werken, maar het wel nog een beetje los en speels te houden.
Afbeelding
Afbeelding

Wit a3 papier, met grafiet gewerkt (te lang niet meer gedaan. *schaam*), en weer eens geprobeert erg realistisch te werken. Ik ben er wel tevreden over. (oog is aangepast en iets groter gemaakt, alleen nog geen foto van.) :)
Afbeelding

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:01

DiekeC: wauw ik denk voor de eerste 50 euro en voor de tweede ook 40 euro misschien moet je bij de tweede iets doen aan het oog want die is best wel klein met de verhoudingen volgensmij verder super mooi

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:43

Dat heeft ze erbij gezet, dat ze die aangepast heeft maar geen nieuwe foto van heeft...

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:15

:wave:

Dit is de eerste keer dat ik hier wat plaats, dus zal alleen deze pagina even taxeren. (wat ik nog nooit eerder gedaan heb, dus weet niet of ik het goed doe. := )

Snne_ ; De eerste kloppen de verhoudingen niet helemaal, zou er zelf geen geld voor geven denk ik :)
De 2e vind ik leuk! 20,-

AliesMeijer ; Wauw, heel erg mooi!! 150,-

DiekeC ; 1e vind ik erg leuk, 35,-
2e, ziet er heel gaaf uit met die achtergrond! 40,-
3e, 30,-

Max_en_Max ; wat een superleuke stijl!! Leuk voor in een kleurrijke kamer ! :D 30,-

Malenka ; Wauw! 40,-

PolleMaster ; Ik vind hem iets hebben, maar toch niet helemaal mijn stijl. 25,-

Amberonia ; Leuk gedaan, maar zou er nog geen geld voor geven! :)

_San87_ ; 1e Wauw!! 50,-
2e vind ik echt schitterend!! 75,-

DiekeC ; 1e heeft een hele leuke uitdrukking! 40,-
2e wauw! 35,-

Ik vroeg me af of dit al wat waard is :)
Afbeelding

voorbeeldplaatje: http://imageshack.us/photo/my-images/32 ... frida.jpg/

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:34

@Dieke_C: Het haar hoort zo :). Dat was vroeger de manier van opsteken, nu nog, overigens. Dus ik ga absoluut geen losse plukjes of haartjes toevoegen, daar die er op de referentie foto ook niet zitten en ik het ook niet mooi vind :). Over de verschillende tinten heb je gelijk, dit heb ik ondertussen ook al veranderd, ik heb er alleen geen foto van :).