[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

P_Tries

Re: [CENTRAAL] Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:57

Bij ons in de buurt is wel een hobbywinkel, maar daar kost het per strengetje 1,50. Dat moet een heel stuk goedkoper kunnen toch?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:45

ik betaal 0,38 voor 1 strengetje bij een adres in den haag. Ook heb ik wel eens strengen uit amerika laten kopen en daar was ik inclusief verzendkosten 0,30 euro per streng kwijt. Maar toen was er een actie van 4 strengen voor 1 dollar.
Ik heb voorbeelden gezien waar dat kleurverschil in de strengen heel goed te zien was. En dan moet je (bij een groot werk) op zoek naar strengen met dezelfde dyelot (?).
Zelf heb ik hele oude strengen waar i wel een groot verschil in zie met de nieuwe strengen. Die oude strengen zitten nog in de orginele verpakking en hebben altijd in het donker gelegen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:51

P_Tries schreef:
Ik heb nog niet gehad dat het niet klopte.
Waar bestellen jullie je garen online? Ik zie verschillende aanbieders op marktplaats, iemand goede of slechte ervaringen?

niet? ik mis best veel. of ik moet niet zuinig zijn geweest maar dacht toch van wel.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:37

Daar had ik het over de kleurverschillen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:49

Ik heb net het borduurpakket van forever friends "wish you where here" afgemaakt, ik zal kijken of ik straks er een foto van kan plaatsen.

Is er hier iemand die van mij het Lanarte pakket millenium a family treasure willen overnemen voor 15 euro? (nieuwprijs was in de guldentijd 129,95, zolang ligt hij hier al :o ) http://lh6.googleusercontent.com/-7uUOI ... 25255D.jpg

Ik heb net 6 steken gedaan maar het bevalt me om 1 of andere reden niet (kan er de vinger niet op leggen waarom), ik zal de steken er weer uithalen dan is die weer zo goed als nieuw voor iemand anders om eraan te beginnen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:37

Cobiie, dat ken ik. Dat je je vinger er niet op kunt leggen. Op de een of andere manier pakt het dan niet.

Ik borduur dus ook (naast haken, breien en het ontwerpen en maken van quilts). Vrij fanatiek al sinds mijn zesde. Het is me eigenlijk met de paplepel ingegoten. Mijn moeder is namelijk een echt handwerkwonder. Vanwege mijn autisme heeft het haar heel veel tijd en geduld gekost voor ik het echt goed onder de knie had. Momenteel werk ik aan 2 dingen. Het eerste is iets wat ik zo even mee kan nemen of wat ik kan doen als ik tv kijk of zo.

Afbeelding
Dit moet het worden.

Afbeelding
En ik ben zo ver.

Het andere is een megaproject. Ik ben op 2 december 2010 begonnen en bijna op de helft. Ik ben er bijna dagelijks mee bezig. Soms maar een half uurtje, andere keren meerdere uren. Als het af is is het 64 bij 91 centimeter. Het wordt geborduurd met 90 kleuren en 7 kruisjes op een centimeter. En het hele vlak is gevuld met kruisjes.

Afbeelding
Dit moet het worden.

Afbeelding
En zo ver ben ik momenteel.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:51

wauw mooi hoor. gaat veel tijd inzitten

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:29

wow netjes hoor
dan houd ik me nog bij heel simpele dingen bij de kruisjessteek ;(

mss moet ik ook eens kijken naar zo'n waar kunstwerkje om te maken

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:35

StalNollie, ik heb voor de grap ooit eens uitgerekend hoeveel uur ik er tot nu toe in heb zitten.......

Keandra, ik doe soms ook hele simpele dingen hoor. Gewoon lekker even tussendoor. Zo heb ik laatst een boekenlegger met eyeoor gemaakt.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:32

hehe, ik maak vooral 'simpele' dingen omdat ik die makkelijk kan meenemen naar mijn werk voor tijdens de middagpauze.
Verder heb ik altijd 2 of 3 haakprojectjes liggen en ga ik nog naar avondschool voor het naaien (broek en rok is het dit jaar).
Ben eigenlijk altijd wel met iets bezig, maar om dan aan grote dingen te starten weet ik zo al dat mijn partner weer met een bezwaar afkomt. En het is dat dat me dan weer gaat tegenhouden. (ook een beetje het prijskaartje)
de bladwijzer met het hondje is ondertussen al helemaal af en in gebruik.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:52

Keandra schreef:
hehe, ik maak vooral 'simpele' dingen omdat ik die makkelijk kan meenemen naar mijn werk voor tijdens de middagpauze.
Verder heb ik altijd 2 of 3 haakprojectjes liggen en ga ik nog naar avondschool voor het naaien (broek en rok is het dit jaar).
Ben eigenlijk altijd wel met iets bezig, maar om dan aan grote dingen te starten weet ik zo al dat mijn partner weer met een bezwaar afkomt. En het is dat dat me dan weer gaat tegenhouden. (ook een beetje het prijskaartje)
de bladwijzer met het hondje is ondertussen al helemaal af en in gebruik.

Leuk!
Hmm, dat prijskaartje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wat lak aan heb. Mijn lief spendeert zijn geld aan dingen die hij leuk vind en waarvan ik ook wel eens denk moet dat nu? Maar als hij het er voor over heeft ach wie ben ik dan om er iets van te vinden. We hebben allebei ons eigen vrij besteedbare deel van het inkomen dus waarom niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:00

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:05

Wat vind je leuk? Welke thema's bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:06

eigenlijk vanalles wel. Zie vaak cultuur staan, maar volgens mij zijn dat al behoorlijk moeilijke pakketten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:10

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 01:16

Ik meld me hier ook even :D ! Afgelopen September mijn voet op verschillende plaatsen gebroken, en nu het borduren opgepakt :)

Momenteel ben ik bezig met een leeuw , maar het lijkt dat ik toch best wat garen tekort kom, meer mensen hier last van ? :)

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 08:58

Goed tijdverdrijf cheytjuh! Ik heb 2 kaar terug mijn knieschijf gebroken gehad. Was ook een super tijdverdrijf. 6 weken niet lopen werd 6 weken nonstop borduren.
Garen te weinig heb ik ook wel. Is jammer maar bijbestellen is niet zo'n hele grote klus.
Ik ben bijna klaar met mijn eerste mega grote werk. En daar bestel ik op het laatste nog de open kleuren bij zodat ik precies weet wat ik nog nodig heb.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:00

als het een pakket is, zou je de leverancier eens een mail kunnen sturen. Veel leveranciers sturen je dan gratis garen op om het werkje af te maken.
Ik stel mijn werken zelf samen en heb dus ook nooit garen te weinig (of ik moet ze kwijt raken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:03

kan iemand mij helpen met mijn bovenstaande post?

zijn de pakketten van de vrouwen moeilijk? Ik heb nu bijna mijn eerste pakket af, de sesamstraat. Volgens mij is dat vrij eenvoudig borduren toch?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:51

ik kan dat niet echt zien. Het wordt moeilijker als er nog backstitching etc bijkomt. Ik zal eens even op internet zoeken

edit: ik kan nunergens zien welke steken erin zitten. Denk er wel aan dat zwarte stof erg moeilijk is om op te borduren.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:26

Het aantal kleuren in een pakket wil ook wel eens een indicatie zijn voor de moeilijkheidsgraad is mijn ervaring. Hoe meer kleuren, hoe moeilijker.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:53

Oke, er zijn er dus wel meer die garen te weinig hebben, ik kom toch echt wel wat te kort van enkele kleuren, zal eens kijken of ik wat kan bijbestellen.

Mijne is inderdaad van en pakket, Noblesse du lion , dit moet het uiteindelijk worden :

Afbeelding

Het was in ieder geval ineens niet meer moeilijk een verjaardagscadeautje te bedenken voor mezelf :P

Het borduren geeft me ontzettend veel rust in mijn hoofd en is op dit moment de enige manier om te relaxen. Momenteel is het gips er hier wel af, maar mag nog weinig doen, zonder het borduren was ik geloof ik al knettergek geworden ! :)

Iemand nog goede sites waar je mooie werkjes kunt bestellen ? Hier in de hobbywinkel is het vooral heel veel oude vrouwen spul, bloempjes e,d, waar ik toch meer van de natuur (lees dieren) en indianen e.d. ben ?

@ P_tries : Staat je grote werk al hier in het topic, dan heb ik er overheen gelezen :o

@ Lughnassadh : Wat een prachtig borduurwerk met de wolven, mag ik vragen waar je die vandaan hebt ? :)
Je andere is ook mooi, wat veel kleuren en wat wordt hij al gaaf _/-\o_ Petje af hoor !

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:23

Cheytjuh schreef:
Iemand nog goede sites waar je mooie werkjes kunt bestellen ? Hier in de hobbywinkel is het vooral heel veel oude vrouwen spul, bloempjes e,d, waar ik toch meer van de natuur (lees dieren) en indianen e.d. ben ?

http://www.borduurpakketten.nl/ Hier heb ik wel eens wat besteld. Ze hebben heel veel en ik heb er goede ervaringen mee!

Citaat:
@ Lughnassadh : Wat een prachtig borduurwerk met de wolven, mag ik vragen waar je die vandaan hebt ? :)
Je andere is ook mooi, wat veel kleuren en wat wordt hij al gaaf _/-\o_ Petje af hoor !

Dank je wel! Ik heb geen idee. Ik heb het jaren terug ooit eens gekocht. Het heet Mates en is van Cross My Heart. Hier is hij nog verkrijgbaar: http://www.spinnerij.nl/index1.html?page=http://www.spinnerij.nl/zoek.php?zoek=csb%20csk%20csl&zoekmerk=Cross%20My%20Heart&zoekbestand=zoekcrossmyheart.txt&tekst=%3Ch1%3ECross%20My%20Heart%3C/h1%3EPatronenboekjes%20en%20voorgesorteerde%20borduurpakketten%20met%20veel%20wilde%20dieren%20als%20design.%20Ook%20kleine%20kerstboomhanger%20pakketjes.&aktie=Zoeken%20(search) en dan helemaal onderaan de pagina.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:46

nog een leuke site met veel pakketjes voor borduren:
http://www.nafra.eu
is een BE site die ook naar NL verzend, de prijzen zijn er goed en soms kun je in de aanbiedingen leuke dingen vinden.