[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ezellover25

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 12:15

Het is voor vrijwilligers van Lentis.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:34

@malenka ik vind je kleurgebruik wederom prachtig. <3 Heel benieuwd wat het verder gaat worden.
@vika hij is uitstekend geworden.
@Thats_me lekker bezig :D Hoe bevalt het je om zo erop los te krabbelen in een schetsboek?
@Ezel heb je al iets bedacht inmiddels? Ik zou ook iets met bloemen doen of zo denk ik, of een grappig dier of zo, gewoon iets vrolijks dat leuk is om naar te kijken/aan je kaartenmuur te hangen als je die hebt.

Het ontbreekt mij nog volledig aan ideeën voor een poster maar ik heb wel gisteravond een kabouter op een slak getekend. De slakken zijn blijkbaar ook mijn hoofd nog niet uit.
Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:58

Roodvos wat ontzettend gaaf! Ik krijg er David de Kabouter vibes van <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 13:13

Heerlijk plaatje weer. Ik houd echt van deze illustratieve stijl.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:16

Oh die kabouter op de slak.

Geweldig. En de manier waarop getekend.

Mijn deel van de expositie.

Afbeelding

En deze van mijn vriendin. Heb toestemming om te plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Zij is echt van zelfvertrouwen en maakt wat zij leuk vind.
Ik ben nog te onzeker.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:24

Leuk ezellover!

Die slak is geweldig roodvos, ik hou van die illustrative stijl!

Ik zit zelf een flinke experimentatie fase, door het begin van school is mijn creatieve knopje weer aangegaan! Ik zit weer helemaal in de "gewoon maken en zien wat er gebeurt" mindset. Dus niet echt tekenen waar ik mee bezig ben, eerder knutselen :') maar deze collage is daaruit gekomen!
Afbeelding

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:54

Poeziecat.

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:46

Ook heel tof Polarize. Soms is dat gewoon doen echt heel fijn.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 23:21

Oh wat cool Ezel, een expositie :D

Wat voor dingen zou je graag willen maken wat je nu (nog) niet durft?

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 23:52

Nou ik tekenen heel veel.

Maar ben nog te onzeker over mijn eigen kunnen.

Dit kan ook komen door de burn out waar ik in zit.

En er zitten momenteeel veel hobbel in mijn weg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:06

_roodvos_ schreef:
@malenka ik vind je kleurgebruik wederom prachtig. <3 Heel benieuwd wat het verder gaat worden.
@vika hij is uitstekend geworden.
@Thats_me lekker bezig :D Hoe bevalt het je om zo erop los te krabbelen in een schetsboek?
@Ezel heb je al iets bedacht inmiddels? Ik zou ook iets met bloemen doen of zo denk ik, of een grappig dier of zo, gewoon iets vrolijks dat leuk is om naar te kijken/aan je kaartenmuur te hangen als je die hebt.

Het ontbreekt mij nog volledig aan ideeën voor een poster maar ik heb wel gisteravond een kabouter op een slak getekend. De slakken zijn blijkbaar ook mijn hoofd nog niet uit.
[ Afbeelding ]

Dit doet me denken aan Rien Poortvliet :D.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 13:55

@ roodvos - het tekenen in een schetsboek vind ik fijn. Lekker op de bank met potloden, pennen etc. een beetje rond krabbelen. Het tekenen van mensen moet ik nog erg aan wennen. Heeft toch wel iets intiems ofzo omdat je zo goed gaat kijken naar elk lijntje, vorm etc.

Je slak is echt super leuk! Inderdaad een beetje David de Kabouter & Rien Poortvlietstijl.

@ Ezellover - leuk een expositie. Ziet er netjes uit. Je kat is ook leuk! Wellicht een tipje: gewoon lekker tekenen en gewoon doorgaan ook al twijfel je aan jezelf. Je maakt de werkjes immers vooral voor jezelf. Dus of iets nu goed of slecht gaat dat maakt niet uit. Het gaat er om dat jij lekker bezig bent omdat tekenen, zo te lezen, ontspannend voor je werkt.

@ Polarize - Lekker bezig! Hier gaan we ook van tekenen/schilderen naar knippen & plakken of met stof of weet ik wat aan de slag. Gewoon doen waar je zin in hebt dat werkt vaak ook goed voor de creativiteit.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 17:54

@thats_me heel erg leuk die thunderhoof!
Ook tof dat je zo bezig bent met schetsen, lekker bezig hoor!

@roodvos geweldig! Ik blijf gek op jouw stijl en werk. En toch fijn dat mijn slakkenliefhebberij is overgesprongen :D

@ezellover wat een toffe expositie, heel cool om al je werk zo bij elkaar te zien!
Verder heel herkenbaar, het creatieve lukt mij de laatste tijd ook even niet.
Maar je gaat goed hoor, en wat thats_me zegt, het gaat vooral om de lol die je er om hebt ;)

@polarize heel vet gemaakt! Ik hou van dit soort knutsels <3

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 19:53

Wat een leuke challenge deze maand! Ik hoop nog wat in te kunnen leveren, maar vrees ervoor. Iets te druk geweest met andere dingen.

Leuk Polarize, andere potloden uitproberen! Is Meike jouw klasgenoot?
Vind de knutsel ook erg geslaagd, soms is het gewoon zo fijn om niet te denken maar ‘gewoon’ te doen.

Opdracht is leuk geworden, Ezellover! Heel tof, een expositie! En wat een vrolijke kat!

Wauw Malenka, die is nu al fantastisch! Mooi kleurgebruik!

Heel tof ook, Vikawiek! Die letters zijn echt mooi gedaan!

Thunderhoof is ook echt super gedaan, heel leuk verzonnen ook Thatsme!
Je schetsen zien er al goed uit zeg!

Roodvos, het doet me denken aan een kruising tussen Rien Poortvliet en David de Kabouter, super leuk geworden!

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 21:13

Dit soort tekeningen zullen mijn handtekening worden.

Weet even niet hoe ik het beter moet uitleggen.

Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 22:24

@jindai, ja klopt, ik studeer met Meike!
En ja het is inderdaad heerlijk om gewoon te maken. Als ik actief met school bezig bent gaat dat knopje ook wel iets makkelijker aan dan wanneer het vakantie is en ik lekker de hele tijd in mn schetsboek kan zitten werken :')

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:46

Wat een prachtige dingen komen voorbij! <3

Ik zit even in stille meelees modus. Ben begonnen met een nieuwe baan deze maand en zit nog in de nasleep van het verhuizen. Ik houd niet genoeg reserves over om creatieve dingen te doen of veel te reageren op het moment. Maar ik geniet wel van al jullie creativiteit

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:13

Tabbladen, wat lief dat je dan wel zo'n reactie plaatst. Succes met alles waar je mee bezig bent hopelijk krijg je snel ook de creatieve energie weer.

Bij deze mijn poster.

Afbeelding

Is het leuk als ik alle wip foto's in een apart topic zet?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 20:16

Wat is je poster gaaf geworden Malenka, ook echt prachtig kleurgebruik.

Hier de afgelopen dagen weer aan het schetsen geweest. Ik heb het idee dat ik de verhoudingen iets beter begin te snappen. Morgen is er weer een nieuwe les waarin we ons gaan richten op ogen, neus en mond. Nu al veel zin in.

Afbeelding

Geïnspireerd door Zelda:
Afbeelding

Afbeelding

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 16:03

Even iemand verwend die met gekneusde ribben thuis zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:54

@thats_me ik heb het idee dat je echt al veel vooruit bent gegaan sinds je je in dit topic hebt laten verschijnen, echt heel leuk om die tijdlijn te zien

@polarize succes met het nieuwe schooljaar!
Ik vind deze collage ook wel intrigerend, heb je dit keer vuur gebruikt als medium? :+

@Ezellover Wat leuk zo' n expositie! Heb je leuke reacties op je werk gekregen daar?

@malenka heel tof geworden :oo
Ik vind jouw kleurgebruik zo tof, het geeft iets magisch hoe je de vissen hebt gerenderd <3

@roodvos ik krijg er ook Rien Poortvliet vibes van, met een flinke dosis Roodvos :D
Sidenote: toen ik je username typte stelde mijn telefoon gelijk het woord' kabouter' voor als volgende woord _O- ik denk dat we te veel kaboutergrappen hebben gemaakt, of mijn telefoon weet jouw ware identiteit >;)

----
Ik heb me weten te ontworstelen van de slakken, en heb mijn linomateriaal weer uit de kast gehaald.
Ik heb een techniek gebruikt die ik nog niet eerder had gebruikt, namelijk met de guts putjes maken waardoor je stipjes krijgt. Die kan je gebruiken om een grijstint te krijgen, of bepaalde structuren. Dit keer heb ik het gebruikt om de textuur van een steen na te bootsen.
Ik heb ook iets anders nieuws gedaan, namelijk in m'n vinger snijden met een guts :+
Normaal gesproken snij ik nooit naar mijn handen toe, behalve deze keer, en dat heb ik mogen voelen :')

Een papegaaiduikertje :D
Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 21:27

@vikawiek, ja ik heb de innerlijke pyromaan in mij wakker gemaakt :') en die wil meer!! Maar ik moet nog maar eens zien of ik het vaker ga gebruiken, want het wordt natuurlijk kouder, en mijn raam moet echt wel open tegen de rook _O-

Wat een heerlijke lino! Die techniek met de putjed werkt hier echt perfect voor
En uhh ja..iedereen die met lino heeft gewerkt heeft waarschijnlijk wel eens in zn vinger gesneden :+

Ik ben aan het prutsen geweest met een diorama maken, dit was het eerste prototype, nu moet ik maar even goed aan de slag met correcties en in meer detail uitwerken
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 22:18

Wat ontzettend leuk om van jullie technieken te zien waar ik geen ervaring mee heb. Ik vind dat super inspirerend!

En altijd leuk om complimenten te krijgen over kleurgebruik. Het is denk ik ook de grote constante in wat ik maak. Of het nu tekeningen, schilderijen of foto's zijn.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 23:06

Dat wordt een foto in de topic van snij en brandwonden op het forum.

Ik vind het echt heel mooie geworden.

Ik krijg nu behoorlijk wat aanvraagjes.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:29

Voor mijn verjaardag een setje olieverf gekregen, dus het begon gelijk te kriebelen om iets te maken :):)
Ik heb alleen nog geen terpentine/medium, dus ik heb het direct uit de tube gebruikt. En nat op nat gewerkt.
Niet perfect maar best een leuk resultaat voor een klein probeersel :D

Afbeelding