[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:37

Hij is prachtig Seven, wat voor materiaal is dit ook weer?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:16

Dit zijn Pastelpotloden op pastelmat
Weer ongeveer 3 uur verder

Edit
Foto er bij doen wellicht een idee

Afbeelding

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:27

<3 <3
Mooi hoor. Ik vind dat altijd best lastig een dier met veel donker/zwart/grijs, wordt al gauw een beetje 'zooiig', maar bij jou ziet het er prachtig uit!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:28

Ik ben ook al aan het kijken hoe ze die lichtinval in het zwart heeft gemaakt. Voor als ik nog eens een poging doe met onze hond. :')

Hier gisteren echt flink zitten **** met de aquarel napjes. Twee tekeningen weg gegooiden daarna gestopt. Vandaag een paar filmpjes gekeken en met nieuwe moed opnieuw begonnen en nu heb ik 'm geloof ik. :') Nouja, nog niet helemaal, maar het begin is er zeg maar. :')

Afbeelding
(ja vossen zijn mijn go to onderwerp om dingen te proberen.)

Afbeelding
Gisteren uiteindelijk om mijn frustratie te laten af zakken deze gemaakt. Ik wil graag een kitsune in mijn tweede sleeve verwerken maar vindt op google niks dat me aan staat. Ik wil nl. echt duidelijk het vosje zien.

En een kleine voortgang van Arras in grafiet. :j
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:59

Dank je nevony
Ja daar was ik eerst ook bang voor zon plat gevoel maar ik heb niet veel echt zwart gebruikt wel veel blauw en grijs tinten

Ayasha
Ik maak de hoofd laag in donkerbruin en donker grijs de acht donkere stukken en haren zwart de rest crème, knalblauw, lichtblauw, roze, geel, oker en wat andere bruin en grijs tinten :D
Vooral het lichtblauwe en daar weer wat zwarte haartjes over geeft voor. Mijn gevoel veel meer diepte. :D eerder deed ik enkel de highlight en dan klaar maar nu dus ook nog wat donkere haartjes er door. Blijft uitproberen en ik krijg er weet wat lol in :D

Mooi je arres in grafiet
En je vossen vind ik altijd leuk je hebt daarin je eigen stijl <3

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:43

Ja, dat is echt goed gelukt Seven!

Wat leuk dat je iets hebt met vosjes Ayasha, vind het altijd zulke leuke dieren om te zien! Mooi werk ook in grafiet, wat Seven zegt: een hele eigen stijl. Mooie kleuren geeft jouw nieuwe aquarel al! Daar kan ik verder geen tips voor geven, want verven is niet echt mijn ding :))

Grafiettekening van de hond vind ik ook al mooi worden, gave glans op zijn hoofd!

Dit is mijn laatste werkje. Wil nog even kijken naar de aanhechting van de (voor ons) rechtervoorpoot want dat vind ik er een beetje gek uitzien, alsof het heel dun is, maar de schouder zit in het zwart dus het vertekent door de andere kleur..
En wellicht moet er nog een stukje aan de pootjes/het lijf, even kijken hoe het uitkomt met passepartout.

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:55

Oh ja ik snap wel wat je bedoelt met dat het dun lijkt.
Vind wel de haren op de borst echt knap. Zoveel structuur en haren op zo’n groot ‘wit’ vlak.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:39

Ik denk dat de poot er vooral dun uitziet omdat het kleed waar hij op ligt precies daar opbolt. Vacht op de borst is inderdaad waanzinnig mooi!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:23

Prachtig nevony wat een details <3
De poten vind ik niet te dun ogen maar de voor ons linkse poot lijkt vanuit de schouder wat raar
Alsof er een bovenbeen zit waar de borst nog zit, lastig uitleggen :D
Dit gedeelte
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:21

Ik heb issues met mijn aquarel. :o Ik wil in lagen werken maar daar heeft aquarel geen zin in. :')

Ik kijk overigens ook wat gek naar de (voor ons) linkerpoot, alleen zie ik niet waarom. Dus ik ben totaal geen hulp...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:29

Ayasha schreef:
Ik heb issues met mijn aquarel. :o Ik wil in lagen werken maar daar heeft aquarel geen zin in. :')

Ik kijk overigens ook wat gek naar de (voor ons) linkerpoot, alleen zie ik niet waarom. Dus ik ben totaal geen hulp...

Met aquarel kun je ook wel lagen maken, alleen moet je dan van licht naar donker werken :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:41

:j Het lukt enigszins maar niet zoals ik wil. :o Misschien wil ik ook te snel te veel. :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:58

Zou kunnen, het vergt wel geduld om goede lagen te krijgen (of een föhn :D)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:01

Of gewoon wat droger werken, dat doe ik :o.

Je herder in grafiet wordt echt heel gaaf, Ayasha +:)+.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:03

Nevony schreef:
Ja, dat is echt goed gelukt Seven!

Wat leuk dat je iets hebt met vosjes Ayasha, vind het altijd zulke leuke dieren om te zien! Mooi werk ook in grafiet, wat Seven zegt: een hele eigen stijl. Mooie kleuren geeft jouw nieuwe aquarel al! Daar kan ik verder geen tips voor geven, want verven is niet echt mijn ding :))

Grafiettekening van de hond vind ik ook al mooi worden, gave glans op zijn hoofd!

Dit is mijn laatste werkje. Wil nog even kijken naar de aanhechting van de (voor ons) rechtervoorpoot want dat vind ik er een beetje gek uitzien, alsof het heel dun is, maar de schouder zit in het zwart dus het vertekent door de andere kleur..
En wellicht moet er nog een stukje aan de pootjes/het lijf, even kijken hoe het uitkomt met passepartout.

[ [url=m/koZVlb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ik stoor me echt totaal niet aan de voor ons rechter voorpoot, dat die op die plek wat dunner is, is vanuit het perspectief en door het kleed (?) logisch.

De linker voorpoot oogt voor mij wel wat vreemd afgekapt?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:18

Sheran schreef:
Zou kunnen, het vergt wel geduld om goede lagen te krijgen (of een föhn :D)

Yup, een föhn is belangrijk.
Een ander punt is leer je pigmenten kennen; sommige liften héél gemakkelijk, bv cerelean blauw, andere nauwelijks, zoals de phtalo's (blauw en groen). Ook is de ene kleur transperanter dan de andere.
Al die factoren maken het er niet gemakkelijker op in lagen te werken, kwestie van ervaring mee opdoen.
Ik worstel er zelf ook behoorlijk mee, aquarel staat niet voor niets bekend als één van de moeilijkere mediums....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:10

Ik geloof dat ik hem na een aantal mislukkingen door begin te krijgen. :+
Afbeelding
Je tijd nemen is geloof ik een hele, hele belangrijke factor wb met lagen werken in aquarel en niet te nat willen werken. Ik moet alleen nog vinden hoe ik mijn borstel net nat of droog genoeg kan maken (afhankelijk van hoe je het bekijkt) om details aan te brengen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:38

Dat oog is al heel mooi, Ayasha +:)+! Aquarel is echt leuk, dat krijg je wel onder de knie :j.

Afbeelding
Een werkje voor de challenge van het collectief waar ik lid van ben. Onderwerp: ethereal.

Afbeelding
Konik hangt. Ik wil ontspiegeld glas :').

Afbeelding
En Perry is bijna klaar.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:12

Zo fijn al die extra paar ogen :D Dankjulliewel voor de tips en tricks!!

Seven schreef:
De poten vind ik niet te dun ogen maar de voor ons linkse poot lijkt vanuit de schouder wat raar
Dit gedeelte
[ [url=m/M3pEOy.png]Afbeelding[/url] ]

Dit zag ik inderdaad ook toen ik de foto plaatste, er lijkt een rare draai in te zitten. Ik denk dat ik dat kan oplossen door het hooglicht wat meer 'bovenop' het been te leggen. Ga er vanavond eens lekker mee prutsen.

Op het afgekapte beentje komt de passe-partout, dus dat moet goedkomen!
Van het weekend heb ik ook weer een tekening naar het postkantoor gebracht: altijd spannend of alles goed gaat met verzenden en natuurlijk of de opdrachtgever tevreden is met de tekening 'in het echt'!

Mooi al die vogel Ayasha! Deze oogt ook wat minder 'vol'gesmeerd (dat klinkt heel ongezellig, maar zo bedoel ik het niet :)) maar aquarel vind ik altijd mooi als het wat transparant is), dan de vos en daardoor heb je meteen meer diepte.

Wat een gek beest is zo'n vogelbekdier toch als je er zo naar kijkt... ontzettend leuk dat je juist dat beest bent gaan tekenen. Vind het ook echt prachtig gedaan, zeker ook de structuur op de neus. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag? Rondjes, ipv streepjes? of heb je ook nog andere technieken gebruikt? Ik lees weleens dat mensen met scotch tape weer pigment van het papier af liften o.i.d.

<3 Mooi zo de Konik. Je bent voor het witte passe-partout gegaan uiteindelijk. Maar ik zie volgens mij toch een randje rood. Mooie combi zo! Gave kleur ook op de muur trouwens.

En je andere werkje vind ik ook mooi. Minder precies, maar wel onmiskenbaar 'van jou'. Is het hetzelfde paardje uit een andere hoek?

Ik ben bezig aan een hele leuke kat. Wil zo graag foto's delen, maar het is een cadeau voor iemand die op Bokt zit, dus gaat niet :))

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:29

M'n kat achterna gezeten met de camera, soortvan gelukt _O-
In 2.5 uur gemaakt, best snel. Nu kan ik eindelijk m'n drieluik van kattenogen ophangen <3

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 11:10

Beetje wat stiller, maar kom wel kijken naar jullie prachtige werken. <3

Mooi je katten werk Mkango. Straalt kracht uit.

Geweldig je Herder Marjolijn.

Nevony, Heerlijk werk.

Mooi begin Ayasha!

Zo mooi je Vogelbekdier San en je Konink hangt mooi. Ontspiegeld glas is echt de kosten wel waard ja.

Prachtig Selina! Arme kat. :))

Ik ben verder gegaan met mijn replica. Het voor ons recht oog is nog helemaal in de maak. En nog een paar aanpassingen weer om nog dichter bij het origineel te komen gedaan. Pietje precies. :P Het overdreven geel moet weer zwart of rood worden maar het geel ga ik dan laten door komen op sommige plekken.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:37

Nevony schreef:
Zo fijn al die extra paar ogen :D Dankjulliewel voor de tips en tricks!!

Seven schreef:
Dit gedeelte
[ [url=m/M3pEOy.png]Afbeelding[/url] ]

Dit zag ik inderdaad ook toen ik de foto plaatste, er lijkt een rare draai in te zitten. Ik denk dat ik dat kan oplossen door het hooglicht wat meer 'bovenop' het been te leggen. Ga er vanavond eens lekker mee prutsen.

Op het afgekapte beentje komt de passe-partout, dus dat moet goedkomen!
Van het weekend heb ik ook weer een tekening naar het postkantoor gebracht: altijd spannend of alles goed gaat met verzenden en natuurlijk of de opdrachtgever tevreden is met de tekening 'in het echt'!

Mooi al die vogel Ayasha! Deze oogt ook wat minder 'vol'gesmeerd (dat klinkt heel ongezellig, maar zo bedoel ik het niet :)) maar aquarel vind ik altijd mooi als het wat transparant is), dan de vos en daardoor heb je meteen meer diepte.

Wat een gek beest is zo'n vogelbekdier toch als je er zo naar kijkt... ontzettend leuk dat je juist dat beest bent gaan tekenen. Vind het ook echt prachtig gedaan, zeker ook de structuur op de neus. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag? Rondjes, ipv streepjes? of heb je ook nog andere technieken gebruikt? Ik lees weleens dat mensen met scotch tape weer pigment van het papier af liften o.i.d.

<3 Mooi zo de Konik. Je bent voor het witte passe-partout gegaan uiteindelijk. Maar ik zie volgens mij toch een randje rood. Mooie combi zo! Gave kleur ook op de muur trouwens.

En je andere werkje vind ik ook mooi. Minder precies, maar wel onmiskenbaar 'van jou'. Is het hetzelfde paardje uit een andere hoek?

Ik ben bezig aan een hele leuke kat. Wil zo graag foto's delen, maar het is een cadeau voor iemand die op Bokt zit, dus gaat niet :))

Yes! t Zelfde paard idd. Misschien maak ik wel een drieluik, van voor van opzij en van achter :)).

Ik heb voor de snavel van Perry the Platypus cirkeltjes gekleurd om het mooi egaal te krijgen, en door kleine puntjes te zetten heb ik de structuur erin gezet. Scotch tape ken ik niet, maar ik vermoed dat t zelfde effect verkregen kan worden met een kneedgum:j.

Het randje rood is die donkere passe partout die ik hier liet zien :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:39

Jis_ schreef:
Beetje wat stiller, maar kom wel kijken naar jullie prachtige werken. <3

Mooi je katten werk Mkango. Straalt kracht uit.

Geweldig je Herder Marjolijn.

Nevony, Heerlijk werk.

Mooi begin Ayasha!

Zo mooi je Vogelbekdier San en je Konink hangt mooi. Ontspiegeld glas is echt de kosten wel waard ja.

Prachtig Selina! Arme kat. :))

Ik ben verder gegaan met mijn replica. Het voor ons recht oog is nog helemaal in de maak. En nog een paar aanpassingen weer om nog dichter bij het origineel te komen gedaan. Pietje precies. :P Het overdreven geel moet weer zwart of rood worden maar het geel ga ik dan laten door komen op sommige plekken.

[ [url=m/HpSDlu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb jij een adresje voor ontspiegeld glas? Ik denk aan online bestellen, maar twijfel nog :+.

Je hermelijn wordt mooi. Ik denk dat t heel tof wordt als t geel wat gaat doorkomen :j.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:45

Hier heb ik morgen een privé afspraak voor inlijsten. Dan kies ik ook voor ontspiegeld glas. Wel heerlijk, een uur de winkel voor mezelf <3 Alleen nu heb ik niks nodig :')

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:57

Ik ben een tijdje niet actief geweest en heb het topic ook niet gelezen. Wel de pagina's doorgescrold maar er komt zoveel moois voorbij dat een uitgebreide reactie ronde te veel is.
Leuk dat er zoveel variatie is, van paarden, honden, katten, vossen, zwanen, uilen en andere dieren! <3

Hier beginnen de corona blues wel echt hun tol te eisen... Naast mijn werk volg ik ook nog een deeltijdstudie Bedrijfskunde en ik moest van mijzelf eerst dat huiswerk doen voordat ik iets creatiefs als beloning mocht doen. Maar omdat mijn focus nu aanzienlijk minder is, filmpjes op youtube, social media enzv. ging ik dan ook alles uitstellen en dan blijft er uiteindelijk ook weinig tijd over :n
Van mezelf mocht ik dan wel meedoen met webinars van tekenclub en schilderclub, mede omdat die ook heel leerzaam zijn en je daar maar 45min/1uur mee bezig bent. Zal later vandaag wat resultaten delen, zitten ook een paar "mens portretten/gezichten" tussen.
Wat me opvalt is dat ik de effecten met (pan) pastel toch wel heel mooi vindt, zal ik dan toch maar eens een mooie set kopen? Derwent is flink in de aanbieding maar hoor daar gemixte reacties over...