[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:37

Ik heb gister geen tijd gehad om een tekening te maken, vandaag ook niet. Morgen krijgen jullie er 3 van mij (als het lukt) :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:27

Fnanne Zoals gewoonlijk weer mooi. Die tweede vind ik ook wel heel erg mooi, net wat extra 'out of this world' idee doordat hij ietwat doorschijnend lijkt. Ik zeg, iets met lijstjes en zo.
Krimpen duurt denk ik nog wel even hoor, tenzij je richting de 60 loopt, dacht ik, en ik zou me bij jouw lengte sowieso niet al te veel zorgen maken. D'r kan wat af voordat we je met een vergrootglas moeten gaan zoeken. :P
En inderdaad gaaf kleurtje he? Ik vind dat grullo wel zo gaaf, met of zonder wit. Stiekem nog gaver dan buckskin, maar dat vertel ik vzpaard maar niet. Ze zou eens jaloers worden...

Even lekker ruig met de potloodjes gespeeld. Bij het neusje is iets misgegaan, dat is wel heel klein geworden. Kleurpotlood op zwart papier en referentieplaatje. Zit even in een mustang fase, geloof ik.

Sulphur Springs Sunset
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:25

12/52

Afbeelding

Ff dipje met schetsen. Hoort erbij denk Ik

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 14:39

Dankjewel Cynn :)
Pluizebolplum: dat vergrootglas heb je bij mij inderdaad niet nodig :D verkleinglas eerder :D
Grullo is inderdaad heel tof! Maar heel stiekem blijf ik gewoon fan van gewoon vos :D
Mustang heeft gewoon een heel poezelig neusje :j
SIEMxFUNNY misschien wat uit verhouding, maar niet verkeerd toch?

Nummer 75 -alweer- :oo

Afbeelding
Gemengde technieken op papier :)

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:45

Week 6 :D A3 formaat, houtskool + vulpen. Ik maak zo nog een betere foto, mijn handen zijn helemaal zwart dus nu beter niet :+

Vind hem eigenlijk niet heel mooi :')

Afbeelding

Dit is eigenlijk mijn eerste papier tekening van het jaar, Vorig jaar helemaal niet getekend en dat jaar ervoor ook niet :o Nouja misschien eens een klieder. Sinds dit jaar ben ik weer begonnen, alleen dan digitaal :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:05

SIEMxFUNNY Mooi dipje hoor. Ik vind dat 'vage' en zo die lijnen altijd wel heel aardig om te zien.
Fnanne Gaaf hoor. Heeft wel een beetje een litho effect, vind ik, en lijkt zo net zo'n ouderwetsche paardentekening van vroeger.
Delicia Nee, hij is niet perfect, het oogje had iets hoger gemogen, maar zo slecht nou ook weer niet, hoor. En bovendien, als je alweer zo'n tijd niets met papier hebt gedaan moet je er toch weer een beetje inkomen. Het is toch heel wat anders dan digitaal tekenen. Gewoon lekker mee doorgaan!

Lol, ik zit helemaal in de wilde paarden. De kopjes zijn aardig, maar die dingen aan de hals, die koebellen, lijken nergens op. :')
A5 papier, stiften, referentieplaatje en wat bewerkt met nepfotosjop.

Wildpferde
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:46

snelle schetsjes tussen 5 en 8 min

Heb r weinig tijd voor want de tijd die ik heb benut ik voor mn paard en voor mn tekening (zie topic in onderschrift)

ze zijn niet perfect maar dat hoeft niet voor snelle schetsjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:13

Klein snel neusje 3 min

Afbeelding

Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:12

Mijn nummer 4,
Er moeten nog nummers 5 en 6 komen maar daar ga ik nog aan beginnen. Heb er gewoon geen tijd voor.
Deze is ook niet prachtig, hebber ook een kwartiertje over gedaan :Y)
Voor mij komt er ook geen reactie rondje omdat ik daar de tijd voor heb :)

Afbeelding

(Ik ga binnen kort weer eens schilderen of met kleur werken :)))
Hij is heel snel gemaakt en ik ben er net echt trots op maar ik moest wat :')
Laatst bijgewerkt door _Annika op 16-03-15 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:13

Week 10 vergeten up te loaden.
Was een experiment met fineliners. Uh ja, niet meer doen x)

Ik doe zo even een rondje, eerst even GTST kijken :P

Afbeelding

Selina

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:34

Pluizebol: Leuk hoe je het zwart van het papier hebt gebruikt als basis voor het lichaam :)
Siem: Ik zie geen dipje, alleen heel mooi kleurgebruik. Wel lijkt het hoofd iets te klein
Fnanne: nr 75: Apart, grijze verf? Jij bent zo goed in anatomie :)
Delicia: nr 6: oog lijkt iets te groot, altijd wennen, weer met potloden tekenen ipv digitaal :P
Pluizebol: Wildpferde: Leuk dat je de achtergrond van het papier heeft gebruikt als basis
Yvanna: Super mooi schetsen, vooral de 4e, die met die lange nek
Annika: Neusgaten lijken iets te groot, goed voor een kwartier

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:57

Delicia, mooie line art, volgens mij heb jij de verhoudingen ook prima in de vingers.
Van vandaag vind ik ook wel leuk hoor, alleen het oog vind ik een beetje spookachtig.
Pluizebolpum, ja was erg gaaf om te zien. Ik vind topdressuur niet altijd wat maar ben wel fan van kuur op muziek, dan zit echt de sfeer er goed in als er mooie bijpassende muziek is.
En ik krijg meteen zin om ook weer vanalles te doen... :P
Mooi bont paardje, jij zet ook elke keer een fantastische houding neer met wat penstreken!
Jouw licht op donker ben ik erg fan van. Prachtige effecten zijn dat. Deze ook weer flink lijstjeswaardig. Hoeveel lijstjes zou je naast elkaar hebben al :)
Fnanne, top doen we, trein onveilig maken met schildersezels :D Ben ik voor. Had een tijdje terug een conducteur die vond dat ik maar langer in de trein moest blijven zitten omdat ze wilde zien hoe mijn tekening verder af zou zijn :P
Ik vind jouw gemengde technieken wel mooi uitpakken. Mooie beweging in die galopperende en je gevleugelde heeft iets mystieks.
Je nr 75 is ook weer mooi. Lange benen heeft die.
Siemxfunny: mooi kleurgebruik :)

Van gister nog in de lijn van indoor brabant, pirouette. Had als referentie alleen mijn camerascherm, dat is nog best lastig iets uit te krijgen aangezien de meeste foto's niet heel scherp zijn :P

Afbeelding

Vandaag ben ik naar het strand gewandeld, en toen ik een heel leeg strand zag dacht ik hoe tof het dan zou zijn een eigen paardje te hebben en daar lekker te galopperen. Dus daar neergeploft en even een half uurtje getekend. Ik ben nog aan het twijfelen of ik het paardje verder uit ga werken en inkleuren. Ik vind hem zo toch ook wel wat hebben. Wat denken jullie?

Afbeelding

(Reactierondje nog van vanmiddag, maar toen kreeg ik de afbeelding niet fatsoenlijk geupload en heb ik bericht niet gepost (iets met niet eigen computer en materiaal wat dan tegenwerkt). De latere tekeningen doe ik morgen weer :) )

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 01:08

hier is dan mijn tekening voor week 11.

potloodschets met hb potlood en grafiet stick. Ong een uur mee bezig geweest.

Afbeelding

Ik doe morgen wel weer even een rondje. Nu even geen zin in op dit late tijdstip.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:26

even verder waar ik gister gebleven was :P
Pluizebolpum, ik zie er zeker wilde paardjes in, goed gelukt. Heb hier ook een paar boeken over wilde paarden in de kast staan, zijn erg mooi om te doen, ik vind vooral de kleuren ook mooi. En wat betreft de bellen, ach ja, detail... :P het valt echt niet op dat ze niet gelukt zouden zijn hoor, het heeft juist wel een leuk effect!
Yvanna, leuke schetsjes. Doe jij nou een schetsje per dag en dan verzamelen om eens in de zoveel tijd te posten of maak je die allemaal achter elkaar? :) Zitten mooie dingetjes bij hoor :)
Annika, ik vind hem best leuk hoor. De houding is goed gelukt. Niks mis mee voor kwartiertje werk.
Selina, hoezo niet meer doen :P ik vind het juist wel geslaagd. De schaduwen zijn mooi gepakt. Lijkt me wel erg lastig idd dat je het in 1 keer goed moet doen, anders staat het gewoon vast op papier.
Cynn, ik vind hem mooi geworden, lekker wilde sfeer. Ik mis voor mijn gevoel alleen een klein stukje voorpluk :P

Vandaag weer een 10 min treinkrabbeltje, poging tot bokkend paardje, maar ik moet toch maar eens referentieplaatjes bij mijn schetsblok in mijn tas stoppen :P
Het is wel saai schetsen allemaal bij mij momenteel. Hoewel ik wel zin heb met kleurtjes weer bezig te gaan, kost dat net allemaal iets meer tijd (en energie) dan ik heb. Hopelijk heb/neem ik snel weer eens wat meer tijd, want heb wel weer wat tekeninspiratie :P

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:00

yvanna Ha, lekker bezig! Mooie schetsen, dat neusje, die laatste, ziet er ook al heel goed uit.
_Annika Valt toch best mee? Zeker voor de tijd die je er aan hebt besteed. En je kunt zien dat als je er rustig voor gaat zitten je er wel iets heel moois van kan maken, maar inderdaad, die tijd, die gaat soms zo snel...
Selina Juist wel doen, oefening baart kunst en zo erg is ie echt niet. Hoe goed je het ook doet, met stiften krijg je altijd wel een streperig effect, het is even uitproberen hoe je daar het best mee kunt omgaan. Ik vind 'm eigenlijk best wel leuk. Lekker veulenbeestje, zo met die spichtjes en dat ieniemienie staartje.
RenskeFrea Hihi, die conducteur, wat leuk! Hoeveel lijstjes? Jemig...met dat stel foto's erbij die ik inlijstwaardig vind zouden dan er wel heel erg veel zijn, ik schat zo maar een aantal waarvoor ik een huis met meer muren zou moeten hebben (ook nog eens iets met veel te veel boekenkasten). Maar bewaren sowieso. Ik heb zelfs nog kindertekeningen van mijzelf (paarden, uiteraard :D ).
Pirouette is mooi geworden! Knap gedaan van een schermpje af, ik weet dat dat niet echt heel makkelijk werken is.
Strandpaard is ook mooi. Goede houding ook. Ik weet niet of je 'm in moet kleuren of niet. Misschien zou het wel leuk zijn, maar aan de andere kant heeft hij zo wel echt het idee van een droom paardje door dat doorzichtige.
Die van vandaag is ook leuk! Oogt heel vrolijk en het idee van beweging zit er echt wel in. Bokken zie ik iets minder maar het zou wel heel prima zo die aanloop naar een vette bok kunnen wezen, dat ze even opspringen om dan die achterbenen eens flink uit te klappen.
xxCYNNxx Mooi hoofdje zo met dat idee dat ie zo weg kan rennen door de wapperende manen.

Was vandaag even heel erg in de vlekken en dat laat zich zien, lol. Rood A4 papier, kleurpotlood en een losse pols. Het been moest eigenlijk nog iets meer opgeheven zijn, zo echt zo een wilde hengst die aan zo'n postpuberale overmoedige slungel laat zien in welk gat ie zijn ideeën over het inpikken van merries kan stoppen en ik vind 'm net nog wat te tam. Maar goed, blij kijkt ie in ieder geval niet, dat is dus wel gelukt. :P

O Hell No!
Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:20

Mijn nummer 5.
Een snelle schets van 15 min.
Mijn nummer 6 en 7 moeten nog een keer komen :')
Weet niet of ik tijd heb voor een reactie rondje later vannavond, ik denk het wel :)

Afbeelding

Foto is wel wat onscherp en kleuren kloppen niet echt :)

prugelpiet

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:29

Ik ben bang dat ik ook even moet terugschakelen naar 1x per week.... voor elke dag heb ik gewoon geen motivatie.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:58

Pluizebolpum : Gaaf zo met die wat fellere kleuren :j
SIEMxFUNNY : Hm, ik vind het hoofd een beetje klein ogen, verder heel mooi
Fnanne : Vind je stijl echt heel gaaf ^^
Pluizebolpum : Mooi! Alleen weet ik niet of het aan mij ligt of het hoofd van het paard van links is een beetje kort? :o
yvanna : Ik probeer de hele tijd te achterhalen wat dat eronder is onder de eerste tekening :'), verder ben je goed bezig! :j
_Annika : Vind het best een cartoon-achtig iets hebben, ziet er niet perfect uit maar in zo'n korte tijd knap gedaan! :)
RenskeFrea : Vind de eerste gaaf, tweede zie ik niet zo heel goed, maar wel gaaf. Inkleuren hmm, ik zou hem gewoon doorzichtig laten, zoals pluizebol al eigenlijk zegt :p
xxCYNNxx : Vind het wel iets hebben, leuk zo met de manen.
RenskeFrea : Voor een 10 minuten krabbel is die best goed gelukt ^^, lijkt niet echt op bokken, vind het eigenlijk meer lijken op duiken :+
Annika : Leuk! Alleen is het oog wat te groot(?), jammer van de vegen.

Week 7, snel met de muis gedaan, verhoudingen kloppen waarschijnlijk dus ook niet echt :o
Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:10

(Nummer 2)Delicia: Leuk met al die stipjes, misschien zijn de oren iets te ver naar voren? Veder erg leuke stijl :)
(Nummer 3)Pluizebolpum: Wauw.. <3
(Nummer 2)RenskeFrea: Mooi! Misschien is de neus van het paard iets te dicht bij de hals, dus misschien iets te rond?
xxCYNNxx: De kaaklijn de volgende keer wat 'ronder' maken? Veder heel mooi :)
(Nummer 1) RenskeFrea: Weer erg mooi! Bij de 2e tekening vind ik iets in de verhouding niet kloppen maar ik kan maar niet op komen wat :')
Selina: Leuk idee met Fineliners :j De volgende keer misschien de neus iets langer?
Yvanna: Geen kritiek _/-\o_ Hele mooie schetsjes!
(Nummer 2)Pluizebolpum: _/-\o_ <3
(Nummer 1) Delicia: Volgensmij staat de kaaklijn niet helemaal goed? Veder is hij niet lelijk hoor :)
Fnanne: <3
SIEMxFUNNY: Ik hou wel van je stijl :j
(Nummer 1)Pluizebolpum: :wow: Dat gaat mij dus nooit lukken, ik ga :evaw: :')

Mijn reactie rondje voor vandaag :D

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:51

RenskeFrea schreef:
even verder waar ik gister gebleven was :P
Pluizebolpum, ik zie er zeker wilde paardjes in, goed gelukt. Heb hier ook een paar boeken over wilde paarden in de kast staan, zijn erg mooi om te doen, ik vind vooral de kleuren ook mooi. En wat betreft de bellen, ach ja, detail... :P het valt echt niet op dat ze niet gelukt zouden zijn hoor, het heeft juist wel een leuk effect!
Yvanna, leuke schetsjes. Doe jij nou een schetsje per dag en dan verzamelen om eens in de zoveel tijd te posten of maak je die allemaal achter elkaar? :) Zitten mooie dingetjes bij hoor :)
Annika, ik vind hem best leuk hoor. De houding is goed gelukt. Niks mis mee voor kwartiertje werk.
Selina, hoezo niet meer doen :P ik vind het juist wel geslaagd. De schaduwen zijn mooi gepakt. Lijkt me wel erg lastig idd dat je het in 1 keer goed moet doen, anders staat het gewoon vast op papier.
Cynn, ik vind hem mooi geworden, lekker wilde sfeer. Ik mis voor mijn gevoel alleen een klein stukje voorpluk :P

Vandaag weer een 10 min treinkrabbeltje, poging tot bokkend paardje, maar ik moet toch maar eens referentieplaatjes bij mijn schetsblok in mijn tas stoppen :P
Het is wel saai schetsen allemaal bij mij momenteel. Hoewel ik wel zin heb met kleurtjes weer bezig te gaan, kost dat net allemaal iets meer tijd (en energie) dan ik heb. Hopelijk heb/neem ik snel weer eens wat meer tijd, want heb wel weer wat tekeninspiratie :P

[ [url=m/Pycs2P.jpg]Afbeelding[/url] ]

allemaal achter elkaar xD haha omdat ik gewoon weinig tijd heb en zodra uk tijd heb ga ik Paardrijden of aan mntekening verder.

Hij is mooi geworden!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:53

Delicia schreef:
Pluizebolpum : Gaaf zo met die wat fellere kleuren :j
SIEMxFUNNY : Hm, ik vind het hoofd een beetje klein ogen, verder heel mooi
Fnanne : Vind je stijl echt heel gaaf ^^
Pluizebolpum : Mooi! Alleen weet ik niet of het aan mij ligt of het hoofd van het paard van links is een beetje kort? :o
yvanna : Ik probeer de hele tijd te achterhalen wat dat eronder is onder de eerste tekening :'), verder ben je goed bezig! :j
_Annika : Vind het best een cartoon-achtig iets hebben, ziet er niet perfect uit maar in zo'n korte tijd knap gedaan! :)
RenskeFrea : Vind de eerste gaaf, tweede zie ik niet zo heel goed, maar wel gaaf. Inkleuren hmm, ik zou hem gewoon doorzichtig laten, zoals pluizebol al eigenlijk zegt :p
xxCYNNxx : Vind het wel iets hebben, leuk zo met de manen.
RenskeFrea : Voor een 10 minuten krabbel is die best goed gelukt ^^, lijkt niet echt op bokken, vind het eigenlijk meer lijken op duiken :+
Annika : Leuk! Alleen is het oog wat te groot(?), jammer van de vegen.

Week 7, snel met de muis gedaan, verhoudingen kloppen waarschijnlijk dus ook niet echt :o
[ Afbeelding ]

Ik weet niet zeker wat je bedoeld. Heb bij 2 t aantal min r bij geschreven bedoel je eat?
Kleurrijke tekening :) misschien iets meer details maar hii heeft wat kunst zinnigs beetje abstract

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:33

Ik loop echt achter.
Blijf wel trouw alle inzendingen volgen.

Delicia, ik vind het wel een leuke stijl met al die stipjes.

Annika, netjes voor een snelle schets.

Pluizebolplum, gaaf met dat rood.

Renskefrea, ik vind hem zeker niet slecht. Is een behoorlijk lastige houding.

Cynn, mooi geworden. Ik vind hem vooral mooi in verhouding.

Selina, ik vind hem erg schattig.

yvanna, ik heb het al eerder gezegd volgens mij, maar je ziet jou echt zo goed vooruit gaan. Je schetsen zijn erg mooi.

Ik heb trouwens mijn gebruikersnaam veranderd, voor het geval jullie denken wie is dat nou weer. Was ginger18.
Alweer 29 geworden dus het was hoog tijd voor een andere naam.

Mijn inzending voor aan mijn binnenkort nieuw geverfde muur.
Het is mijn verzorgpaard en de achtergrond word de kleur van de muur tegenover waar deze komt te hangen. Ik werk hem later nog wel netter af, maar eerst de muur voor het geval ik de achtergrond toch nog iets anders moet maken van kleur.

Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:38

yvanna :
Even omcirkelt wat ik bedoelde x3
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 00:09

Delicia schreef:
yvanna :
Even omcirkelt wat ik bedoelde x3
[ Afbeelding ]

Dat was ff snel schetsje vab neus van liggend paard maar is mislukt haha 2 min a 3 min ofzo xD

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 00:24

Afbeelding
Potlood op papier :)
76/365

Wel gekeken naar alle moois, even druk nu...