[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:29

dat ziet er al heel lreuk uit , hier gaat het even lichamelijk harstikke fout ben bij als ik al uberhaubt iets gedaan krijg , donderdag fysio en dan kijken voor verwijzing voor fotos van de bovenborstwervels en nekwervels , het voelt echt niet goed . .
Vandaag even kerstkadootje gehaald voor mitchell en gelijk een kijkje bij tLoon genomen, ziet er echt raar uit zo verlaten.
Ben wel blij dat de sinterklaas gedoe nu aan zn einde komt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:09

Ziet er inderdaad leuk uit Patpen!
Balen dat het bij jou niet zo goed gaat Kelly...

Ik ben overigens echt tot de conclusie gekomen dat ik niet kan tellen :+ 27 steken meerderen zijn er op wonderlijke wijze 32 geworden :o? Naja, dan niet helemaal volgens patroon he, ga ze niet meer uithalen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:26

Ben weer even aan het haken geslagen. Ben bezig met het haken van sneeuwvlokken :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:49

iemand de afgelopen tijd iets op tv gezien van die gebreide kerstballen? Ik vind het erg leuk, zou ze zelf ook wel willen maken. Even geen tijd voor helaas..althans...niet voor een boom vol gebreide kerstballen haha!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:25

Maartje_M schreef:
Ik ben overigens echt tot de conclusie gekomen dat ik niet kan tellen :+ 27 steken meerderen zijn er op wonderlijke wijze 32 geworden :o? Naja, dan niet helemaal volgens patroon he, ga ze niet meer uithalen.

:') Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar?????? Maar je moest ook meerderen in het patroon. Ben je daar niet mee in de war?

Kelly: Kop op meid! Misschien kan er iets aan gedaan worden :(:).

Rianne: ik heb van de week wel iets voorbij zien komen. Lijkt me ook wel leuk (en wat meer "dierproef") maar ik heb al zo veel dingen op mijn :list:.

Haken staat hier even op een laag pitje. Ik wil breien maar ook verder met dat quiltje. Kan niet kiezen :P. Nog 16 pennen en ik ben aan de hiel. Eigenlijk wil ik dat vandaag nog af hebben. En woensdag helemaal af zodat ik ze donderdag kan geven. Verstandig: kous afmaken maar dan zie ik dat lapje weer liggen...... Lastig hoor als je zo veel leuke dingen kunt doen ;).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:43

Hoe ik dat doe :?
Had zelfs nog elke steek zitten turven (nou ja, blijkbaar niet elke steek). Wilde ze netjes over de naald verdelen, dus had geteld om de hoeveel steken er eentje bij moest. Maar het eindtotaal lag hoger dan de bedoeling was. Tis een gave, niet kunnen tellen :Y)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:11

Maartje: nog ff op de chat?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:18

Rianneuhh schreef:
iemand de afgelopen tijd iets op tv gezien van die gebreide kerstballen? Ik vind het erg leuk, zou ze zelf ook wel willen maken. Even geen tijd voor helaas..althans...niet voor een boom vol gebreide kerstballen haha!

Ik heb een patroon van een gebreide kerstbal. Moet op 5 sokken pennen. Durf het zelf nog niet aan met 5 pennen.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 22:21

Ik heb een kerstbal gebreid voor m'n oma op een rondbreinaald :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:24

Ja, zo weinig steken passen niet op een rondbreinaald voor een kerstbal :P. Ik had patronen daarvan gezien bij drops. Maar het lijkt lastiger dan het is hoor!

Iemand hier trouwens (ook) al van die capoorwarmers gebreid? Ik heb ze gepast in mijn cap maar ik vind ze persoonlijk een beetje aan de krappe kant. En dan in zijn geheel, dus zowel het boord als de puntjes. Ik wil toch nog een paar breien van die IJslandse wol maar ik denk dat ik er dan een paar steken bij zet. Uit mijn hoofd was het 12 steken opzetten, volgens mij is 14 beter. Maar ik ben benieuwd of er al meer oorwarmers gebreid zijn die hetzelfde vinden!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 22:27

Past wel patpen ;) mijn ronbreinaalden zijn 80 / 100 cm. Halverwege trek ik er een lus van de naald doorheen, werkt prima :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:27

Hee patpen! Mijn capoorwarmers liggen momenteel werkeloos op de tafel. Heb toen ik het breide het originele patroon aangehouden en had toen ook mijn cap niet bij de hand. Mijn sluiting zit dus ook niet recht onder de kin en de oorstukken moeten groter. Ook ik krijg met de 12 steken opzetten hem moeizaam over het bandje, dus 14 steken lijkt me prima. Heb dit overigens ook gewoon op rondbreinaald gedaan. Als ie maar lang genoeg is en de magic loop gebruiken.

Mijn snood of colsjaal is al wel in gebruik, zit heerlijk onderweg van en naar de manege en voor en na de les.

Fotootjes van de oorwarmers:

Afbeelding

Afbeelding

Had het hoofdgedeelte in tricot gedaan, had ik niet moeten doen, volgende keer anders. Wat zou beter zijn, ribbel of boord?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:43

Danseresje: Ben blij dat ik niet de enige ben met het "probleem" van de oorwarmers ;). Nou ja, echt een probleem is het nou ook weer niet, maar jij vind ze dus ook aan de krappe kant bij de sluiting. Vooral aan de rechterkant waar de extra bandjes zitten om de cap wat strakker te zetten, is een ramp! Die kreeg ik er met veel moeite doorheen. Oorstukken zijn bij mij wel goed. Alleen ff pielen voor ze goed zitten :P. Ik heb het hoofdgedeelte in boord gedaan. Dan krult het niet zo om.
Dus een toevoeging aan mijn :list:: iets bredere oorwarmers!

Marieke: persoonlijk ben ik geen voorstander van rondbreinaalden. Ik gebruik sowieso liever sokkennaalden voor de werkjes waar weinig steken op de pen staan. Bovendien vind ik het vervelend om met een rondbreinaald te werken die te lang is en dan dus moet doortrekken. MIJN ervaring daarmee is dat het toch wat onregelmatige steken geeft. Ik heb het wel eens gedaan maar vond het geen succes! Zo heeft ieder zijn voorkeuren ;)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:20

zo dalijk mn zoon ophalen de vaat doen de was wegvouwen en dan lekker op de bank tvtje aan breiwerk erbij en geen die mij nog stoort vandaag , ik wil en zou mn truit aan moeten met kerst

Ik vind rondbreinaalden ook niet echt fijn, had wel andere gezien in een hobby winkel die lijken mij iets fijner niet zo een stijf draad en een mooiere overgang van draad naar naald , Aangezien mijn col dikgenoeg is en van goeie lengte is kan die netzo goed over mn oortjes hihi dus dit jaar nog geen muts breien

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:22

nou , nog geen naald gebreid, heb de hele middag met mn zoon geschildert op doeken en fantastisch vind hij dat , ach we zijn lekker thuis knus in de pyjama bezig geweest

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:24

Ik schiet ook niet op vandaag. Heb al helemaal de hak gebreid en 2 naalden van de voet :P. Zit nu de kerstkaarten te schrijven :=. Ondertussen een goede film aanstaan en daarna komt er nog een goede film. Kaarten zijn bijna klaar en dan weer breien :j

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:37

owwja kerstkaarten goed dat je het zegt daar moet ik ook even aan beginnen straks of iedergeval alles bij elkaar zoeken maar met de verhuizing van vorig word het echt zoeken ,

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:04

Wat een leuke dingetjes zie ik hier weer. Die Quilt is wel heel mooi! De capoorwarmers ben ik nog niet aan begonnen, maar goed ook als ik het zo zie.
Helaas is het hier ook al een tijdje een ziekenboeg, dus ik kan ook niet elke dag alles wat, grr.
Ik heb van mijn Kokershawl ondertussen ongeveer 70 cm. af denk ik, nog 130 cm. te gaan. Het gaat wel heel erg snel op de rondbreinaald. Ik heb hem op de gewone naalden opgezet, een stukje gebreid en toen het allemaal wat stabieler aanvoelde heb ik hem op de rondbreinaald gezet en dichtgebreid. Dat "splitje" maak ik naderhand wel even dicht.
Rondbreinaald vind ik prachtig werken, als je een werkje hebt dat er goed op past. Met die "magic loop" vind ik ook niet zo handig, ik dacht eerst dat het aan de naalden lag, omdat die een stug kabeltje hebben, maar op de dure naalden moet soepel kabeltje werkt het ook niet geweldig.

Het onweert hier trouwens! ("Hier" is omg. 's-Hertogenbosch.)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:35

hioer heefd het ook flink geknalt vanmorgen nu alleen wind en bewolking , zuid limburg he :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:22

Heb gister nog gereden, maar moet er niet aan denken om oorwarmers op te hebben := Zelfs mijn das heb ik afgedaan omdat het te warm was. En ik rij toch echt in een buitenbak. Misschien toch tijd om Cheetah het werk te laten doen in plaats van mezelf :+

Poncho schiet niet hard op. Het is een grote chaos op werk, dus ik wil thuis niet iets doen waarbij ik alle tijd heb om na te denken (zoals breien dus :+ ) Plus dat december te druk is hier. Vanavond gezellig bij pap op verjaardag, dus dan komt het er ook weer niet van. Misschien morgen maar een poging wagen...
Hier overigens geen onweer gehad, maar wel weg gewaaid :=

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:29

*\o/* 2e kous is ook af! Moet alleen de teen nog even mazen en de draden afwerken. Kan dus mooi morgen mee om cadeau te geven.

Hier waait het nog verschrikkelijk hard. Hele tuin ligt bezaaid met takken :\. Doodeng met die grote bomen vlak achter het huis. Horen niet in een woonwijk maar de gemeente doet er niets aan. Ik heb al eens een tak van 5 meter lang door het dak en dakgoot gehad. Ketste gelukkig af op het raam want ik zat daar net achter de tafel. Huizen zijn om de bomen gebouwd maar ze zijn veel te groot. Als 1 van die 3 bomen gaat, is er 1 huis verwoest...... En dan ben ik ook nog alleen thuis. Ben benieuwd of mijn man gewoon zijn werk kan doen vanavond :=

Edit: kousen zijn nu kant en klaar, afgewerkt en al! Nu kan ik weer verder met de veredelde satéprikkers :P om de sokken af te maken en natuurlijk mijn miniquilt. Die 2 moeten onder de {:)boom

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:24

Vandaag de kousen gegeven aan de fysio/instructrice. Ze heeft ze meteen aangetrokken. Perfect fit. Ze wilde meteen nog 10 paar bestellen :'). Voorlopig ff niet! Bovendien heb ik "nog maar" 10 bollen die 5 paar kousen opleveren dus dat gaat sowieso niet lukken :+. Laatst nog gekeken maar het garen is momenteel ook niet te bestellen in IJsland. Dus zelfs als ik zou willen, zou het op dit moment niet kunnen. Het garen is in principe in meerdere kleuren te bestellen. Wie weet! Nog meer voor mijn :list:

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:27

Ik was ff aan het haken geslagen, gisteren weer eens een breiwerk erbij gepakt. Ik kan het nog :+

Vanochtend aan oma uitgelegd hoe ze moet kabelen, die is ook aan een trui begonnen. Alleen doet zij het op pen 7, dus die is wss sneller klaar dan mijn wikkelvestje :') Daar ga ik veel mee gepest worden denk ik....

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:37

Patpen.... Ik heb een vraagje.
Is dit te doen voor een leek in meerdere/minderen? En met een beetje kwaliteit wol, wat gaat het dan kosten in maat L?
(over dat haakgedeelte maak ik me nog niet druk, zorg voor later ;) )

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:17

Fijn dat je fysio er zo blij mee was patpen! Altijd leuk om mensen blij te maken!