[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:57

Mooie uitstraling, mooie ronde vormen, leuk op weg hoor Tanec_meisje! Ik mis alleen een achtergrond, ik vind het erg onaf zo.
Nog iets preciezer uitgewerkt/afgewerkt (ik vind het stuk onder de kin wat krasserig) en volledig afgemaakt met mooie achtergrondkleuren zou ik hier denk ik als 't mijn paard was en het zou echt goed gelijken zo'n 50 euro voor geven, ik vind je basisstijl heel prettig (en we hadden net besloten dat smaak persoonlijk was :D ). Zoals 'ie nu is zo'n 25 euro.

Kapiteintje: de zwart-witschetsen echt niet iets waar ik geld voor over zou hebben, wel leuke tekeningen! Kinderkamerschilderij 10 euro.

Malenka: Diepte en vooral fijne warmte, prachtige ogen, knap in z'n eenvoud, ik herken er alleen totaal geen quarterhorse in, maar gewoon als kunstwerk op zich denk ik iig ergens bij 100 euro.

(ow, ik reageer hier wel erg vaak vandaag, ben een beetje bezig met opdrachtontwijkend gedrag, ben aan deel 2 bezig van een serie van 3 paardenportretten die ik hier niet kan plaatsen want verrassing voor medebokker die 't dus echt niet mag weten, alleen nu bezig met bruinzwart paard en is MOEILIJKE foto, zowel qua kleur als qua uitstraling van het paard, oef, af en toe pauze :') )

Malenka

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:21

Dank jullie voor de taxaties. De tekening is gemaakt aan de hand van deze foto.
http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... i20113.jpg

Licorne, ik ken dat wel hoor dat je soms echt even afstand van de tekening/het schilderij moet nemen.

tanec_meisje, 20 tot 30 euro maximaal. Hij is mooi. Maar kan nog veel verder uitgewerkt worden. Vooral door wa achtergrond kun je de tekening meer diepte en daarmee meer levendigheid geven. Let er in het lijf op dat je de haarrichting probeerd aan te houden inplaats van de contouren van het hoofd.

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:36

tanec_meisje, 30 tot 40 euro super mooi

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:07

Malenka schreef:
tanec_meisje, 20 tot 30 euro maximaal. Hij is mooi. Maar kan nog veel verder uitgewerkt worden. Vooral door wa achtergrond kun je de tekening meer diepte en daarmee meer levendigheid geven. Let er in het lijf op dat je de haarrichting probeerd aan te houden inplaats van de contouren van het hoofd.

Dankje voor je tips! Dit is mijn eerste serieuze pastel tekening, de tips die je geeft heb ik van meerdere mensen gehad en neem ik zeker mee in mijn volgende werk! Had ook alleen potlood tot mijn beschikking ;) Krijtjes zijn in bestelling haha!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:56

@tanec_meisje: Ziet er al leuk uit. Jammer dat je geen achtergrond het. Dat zou nog mooier zijn, of donkerder papier.
De verhoudingen heb je ook al aardig onder de knie! :j 30 euro.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:44

tanec_meisje schreef:
Amy8super: Vind hem iets sprookjes achtigs hebben! Mooi ingekleurd, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal (geen idee of dit de bedoeling was?) 10,-

Nee, ik ben gwn heel slecht in verhoudingen :')
Het is namelijk mijn allereerste serieuze tekening.

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:37

hier nog een cavia......
hij lijkt wat krasserig op de foto maar dat is hij niet :o
en ik heb maar goedkope teken potloden ;)
Afbeelding

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:18

tanec_meisje Mooi gedaan hoor hij had alleen nog wat voller van kleur mogen zijn 15 euro

kapiteintje zelfde als hiervoor eigenlijk en hij is wat krasserig wel jammer kan hier niet echt een prijs aan vast knopen

ik ga ook weer is wat neer zetten

A4 Graffiet
Afbeelding

A3 Graffiet krijg ik helaas niet zo mooi gedigitaliseerd...
Afbeelding

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:24

wow super mooi mentjuh 1sre 55 euro 2de 35 euro

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:15

@kapiteintje; Niks waard. Het kan nog beel beter uitgewerkt worden. Schaduwen, diepte enz.
@mentjuh; De eerste €70,- de tweede als ik het zelf was €60,- :P

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:39

Zo, ik heb al even niet getaxeerd, wel alle werken gevolgd, zitten erg mooie tussen! Ik ga niet alles taxeren vanaf mijn laatste taxatie, maar vanaf pagina 43.

Pagina 43
xxpinczowxx: ik zie te weinig contrast, kan er niet echt een prijs aanhangen.
Bitje:
tekening 1: ik vind het mooi contrast, vooral in de kleding, ik heb het idee dat het hoofd een klein beetje uit verhouding is (maar dat komt misschien ook door de hoed). 15 euro.
tekening 2: mooi, lijkt wel enigszins cartoonachtig, maar geen opmerkingen. 25 euro.
tekening 3: mooi gedaan, de onderkant lijkt wel een beetje plotseling afgesneden. 30 euro.
San87: de ogen heb je zeer mooi gedaan! Ik zou nog wel wat meer contrast willen zien, met name aan de linkerkant (rechteroor). 15 euro.
Mentjuh: mooi! De hals mag nog wat meer detaillering. 20 euro.
DiekeC: beide netjes, de onderste lijkt wel wat onaf. Iets meer detaillering in beide zou ze zeker verbeteren! 10 en 5 euro.
Babe: ik kan geen prijskaartjes aan jouw werk hangen :P, dat is veel te mooi! 100 euro (en meer als ik meer geld zou hebben)?
xxpinczowxx: ik zie te weinig contrast, kan er niet echt een prijs aanhangen.

Pagina 44
DiekeC: netjes, ik zie al meer detaillering. Kan nog wat meer in de wang. 20 euro.
Pirate: mooi, maar naar mijn idee een beetje uit verhouding, het oog lijkt niet op de juiste plek. Ook zou ik iets duidelijkere lijnen willen zien, hij is te 'zacht'. 10 euro.
drafbalk: hij lijkt wat krasserig, maar kan ook door de foto/papier komen. Erg leuk perspectief! 15 euro.
Klodder: hij lijkt iets uit verhouding, de kop en voorpoten lijken te groot. Leuke achtergrond! 15 euro.
ninajojo: leuke stijl, weer eens wat anders! de vlammen op de grond lijken wel iets te abrupt te stoppen. 20 euro.
DiekeC: ik zou nog iets meer detaillering willen zien, hij is iets te 'vaag'. Op de onderste foto lijkt het beter overigens. 15 euro.
DiekeC: achtergrond zou ik wat meer uitgewerkt willen zien, maar verder erg mooi! 20 euro.
xxpinczowxx: contrast is veel beter! Maar nog meer detaillering/contrast en verschillende kleuren gebruiken.
Babe: te realistisch, haha! Heel erg mooi! 80 euro.

Pagina 45
kapiteintje: te weinig contrast, en het hoofd lijkt wat uit verhouding. Lekker dooroefenen!
amberonia: he paard heeft al wat contrast, maar dat zie ik niet terug in bijv. de handen. Meer detaillering zou het verbeteren!
joey_lover: ziet er erg mooi en realistisch uit! 35 euro.

Pagina 46
amberonia: mooi, vooral de rode achtergrond vind ik netjes! 20 euro.
amberonia: bijzonder eerste twee, niet helemaal mijn stijl, maar wel netjes gedaan. Vooral de achtergrond van de eerste. 15 euro beide. De onderste is iets te wazig.
amberonia: leuk kleurgebruik! 10 euro.
xxStitchxx: mooi! verhoudingen lijken ook helemaal te kloppen. 20 euro.
DiekeC: ondanks lastige compositie vind ik dat hij goed lijkt te kloppen. Iets meer details nog hier en daar. 25 euro.
Hanne: ik zou nog iets meer contrast willen zien. 10 euro per tekening.
Mentjuh: ik vind de ogen wat te flets, te weinig levend. Verder mooi, misschien nog wat meer contrast in de manen. 20 euro.

Pagina 47
N_fotografie: mooie tekening, lijkt behoorlijk echt! 30 euro.
MarloesNatje: probeer meer contrast in je tekening te krijgen, meerdere kleuren gebruiken en in lagen werken.
Licorne: de kop lijkt iets te breed en de rode tinten zijn duidelijker in de tekening dan op de foto, maar los daarvan een erg mooie tekening. Achtergrond past ook erg mooi. 25 euro.
Myou: leuke uitsnede! iets meer contrast nog! 25 euro.
San87: levendige tekening, lijkt me niet makkelijk met zo'n vacht. Oren en ogen ook erg mooi! 30 euro.
Naiwhl: mooie tekening, wel iets te recht afgesneden. 30 euro.
Assepoetster: niet mijn stijl, maar wel erg mooi! Beide 80 euro (maar zullen wel veel meer waard zijn :P)
IloveJip: de ogen zijn wat flets, en ik zou iets meer contrast willen zien.
Snne: de verhouding klopt niet helemaal naar mijn idee. Wel leuk gedaan, iets meer contrast? 5 euro.
Malenka: leuk kleurgebruik! Weinig op aan te merken. 50 euro.
kapiteintje: leuk gedaan! 5 euro.
Amy8super: ik heb het idee dat het oog te groot is en het hoofd te kort, en dat het een te grote ramsneus is. Maar wel heel zacht en teder. 10 euro.
tanec_meisje: ik zou nog iets meer details (in de hals vooral) willen zien, maar het ziet er mooi uit! 15 euro.
kapiteintje: iets te krasserig en te weinig contrast, meer kleuren gebruiken en meer de lichte en donkere plekken aangeven.
mentjuh: tekening 1: erg mooi, weinig op aan te merken! 25 euro.
tekening 2: ik het heb het idee dat de verhouding niet helemaal klopt, en het gezicht lijkt wat vlak. Ogen erg mooi gedaan. 15 euro.

Zo, ik ben weer bij.
Dan nu een eigen werk:
Afbeelding
(uit dit topic: WIP: Lelie in pastelpotlood)
A4, Mi teintes papier, pastelpotlood. Wel even mee bezig geweest.

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:09

wow super mooi 45 euro :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:14

@Century; Graag zou ik nog iets meer detail zien. Vind ze nu een beetje 'zacht'. ;) €30,-

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:24

Century;

Vind het een erg mooie tekening,maar inderdaad iets zacht. Ik zou graag meer diepte, meer contrast en meer detail willen zien. Bijvoorbeeld in de schaduwen van de bloem had je best meer blauw of paars mogen gebruiken en de stelen komen een beetje lomp en onaf over. Vind het verder wel een mooi plaatje hoor, maar hoop dat je met dit " commentaar" iets kunt ;)Zou er 20 euro voor geven denk ik.

Mentjuh;
De eerste tekening vind ik erg mooi. Vind dat je een mooie stijl hebt en het dier mooi uit het papier laat komen. Twee dingetjes vallen me op; volgens mij is het oog iets bol?en de onderkant van de kaaklijn loopt wat raar volgens mij. Zou er 25 euro voor geven denk ik.
De tweede vind ik inderdaad het gezicht ook wat plat, maar mensen zijn ook moeilijk. Vind de ogen en de lippen het mooiste en het haar kan je nog wat op oefenen :D 20 euro

Kapiteintje; sorry. kan er geen prijs aan koppelen. Vind het moeilijk te zien en hij komt wat "krasserig" over. Sorry :o

Tanec-meisje had je topic al gezien en vind hem leuk geworden. Denk aan 30 euro. Vind vooral het oog mooi! Volgende keer een kleurtje papier gebruiken!

Amy8super; Vind de stijl erg mooi maar het oog klopt helaas niet. Vind dat toch wel erg belangrijk als je een dier of mens tekent. 10 euro

kapiteintje; leuk hoor, maar kan ik ook kwa prijs helaas niks mee. Vind het zonnetje wel wat gemeen kijken en woezel en pip kloppen ook niet helemaal...

Malenka; mooi zeg!! Vind oliepastel erg mooi. Is het moeilijk om mee te werken en verschilt het erg van gewone pastel in het werken ermee?50-70 euro?

Snne_
De glans lukt al aardig maar je moet nog werken aan de verhoudingen. Nu nog niks, maar scheeld niet veel hoor!

IloveJip; weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Is het waterverf? Probeer meer kleur, meer contrast en meer diepte neer te zetten

Assepoester; super zeg! Zou die zo willen hebben! 250-300 euro? wat een kleur zeg _/-\o_

Nailwl vind de ogen wat angstig kijken en de hals staat me ergens niet helemaal aan. Vind de neus en de oren erg mooi! 20 euro?

San87 erg mooi!! Die haren en die ogen! _/-\o_ 50 euro?

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:52

trisca: het zonnetje hoort zo maar dat komt een beetje door zijn wenkbrouwen :o

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:04

trisca schreef:
Malenka; mooi zeg!! Vind oliepastel erg mooi. Is het moeilijk om mee te werken en verschilt het erg van gewone pastel in het werken ermee?50-70 euro?

Dank je. Ik vind het geen moeilijk materiaal om mee te werken. Voor mij gaat het bijna als vanzelf. Maar er zitten wel wat nadelen aan; Je hebt er alleen krijtjes van waardoor je eigenlijk alleen grof kunt werken. A3 is de kleinste maat voor een portret. Zou je een heel paard in detail willen tekenen dan is a2 denk ik nog te klein. Scherpe randjes aan de krijtjes snijden gaat wel maar die zijn met een paar kleine lijntjes alweer bot. Op die manier verbruik je dus erg veel materiaal. Ook is het papier snel verzadigd/vol waardoor je niet meer kunt wijzigen. Je kunt kleuren enigzins mengen op papier, maar het nadeel daarvan is dat je dus eigenlijk niet meer kunt veranderen. Wat je gedaan hebt staat er op. Met gewone pastel heb ik nooit echt veel gedaan. Dat lag me niet zo. Voordeel van gewone pastel is wel dat je er potloden van hebt. Oliepastel is zoals de naam al aangeeft vet. Hierdoor kun je het enigzins smeren en mengen. Net als bij olieverf.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:34

Misschien moet ik het eens proberen, maar het opstarten kost zo'n hoop geld :D ;)

Was nog niet toe gekomen aan wat werk van mij:

Afbeelding
Hond pastel op A3

Afbeelding
kinderen potlood op A4

Serena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:25

@ trisca,
ze zijn echt mooi!!! Die eerste is echt sprekend.... Bij die tweede kloppen sommige verhoudingen niet, maar toch goed gedaan! Ikk doe het je niet na!!
Eerste: 50-80? tweede zou ik zelf 20 tot 35 euro voor geven

@ mentjuh,
echt supermooi!! ik schat ze allebei 40-60, misschien iets te grof genomen? Zelf vindt ik ze in ieder geval 40 euro waard!!

@ kapiteintje, idd heel erg krasserig, nu isie helaas nog niets waard

@ Century: mijn moeder zou hem in de woonkamer hangen als een goroot schilderij, maarik niet, ik vind hem net iets te ''zacht''. hij heeft haast geen harde, sterke lijnen. 10-25 euros

zo, ik ben voor deze pagina weer bij..
ik ben erg slecht in taxeren, sorry

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:22

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:52

Aub zelf eerst taxeren bellamy.

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:01

oh sorry vergeten ik vind triska wel 50 euro waard hij is heel mooi gelukt en echt mooie details en mentjuh vind ik 100 euro waard die is echt prachtig dus is echt tot op het kleinste detail goed afgewerkt en ziet er ook heel realistisch uit :D

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:36

wat vinden jullie van mijn tekening? :D

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:39

hij is heel mooi alleen hij heeft een beetje een platte neus :j
maar hij is heel leuk :P

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:14

dankje ik zal de neus wat proberen te veranderen :D

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:16

wat voor prijs zou je er voor geven?