[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:25

en weten jullie misschien nog een site die veel verschillende soorten glaskralen hebben?
ik heb wel aantal sites alleen die hebben niet erg breed assortiment

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 19:26

Hoi Daniella!!
Leuk dat je ook aangestoken bent met t creatieve virus :P
Ik gebruik meestal 0,8 (geloof ik)
En dan gebruik ik van die ronde knijp kraaltjes (dus niet de tonnetjes) daar passen precies de uiteinde van het armbandje doorheen.
Maar je kunt ook gewoon knoopjes leggen en des noods een drupje lijm voor extra stevigheid gebruiken ;)
Succes!
En laat je je creatie nog zien aan ons?? :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:33

singasong schreef:
Leuk! Die kralen van de bovenste twee foto's hebben ook mooie kleuren.

dit waren ook kralen die eigenlijk een beetje mijn budget vielen maar vond ze zo mooi :=

@_Daniella: Pas maar op dat je het niet te leuk gaat vinden, straks klets je ook bijna 50 pagina's vol met sieradenpraat ;) wel heel leuk! ik werk meestal niet met elastiek, maar dat is inderdaad wel handig om mee te beginnen.

Even voor de rest. ik wilde vandaag eigenlijk ook iets maken op nylon/visdraad maar die knoopjes blijven dus niet zitten (duhh) maar ik vroeg me af wat voor lijm jullie gebruiken om dit wel te laten zitten??

oh enne die oorbellen op de vorige pagina, wat denken jullie, nog zo'n grote kraal onderaan of de oorbellen zo laten? ben in twijfel...

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:40

__danielle__ schreef:
singasong schreef:
Leuk! Die kralen van de bovenste twee foto's hebben ook mooie kleuren.

dit waren ook kralen die eigenlijk een beetje mijn budget vielen maar vond ze zo mooi :=

@_Daniella: Pas maar op dat je het niet te leuk gaat vinden, straks klets je ook bijna 50 pagina's vol met sieradenpraat ;) wel heel leuk! ik werk meestal niet met elastiek, maar dat is inderdaad wel handig om mee te beginnen.

ja dit leek me het meest slimste om mee te beginnen :P wil ik echt door zetten wil ik zeker met andere materialen werken :P
maar dan zal ik de 0,8 erbij bestellen :D

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:45

@ daniela: http://www.sayila.nl is ook een leuke site, hebben ze veel :p
en het is gelukt om men nickname te veranderen! :D

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:20

Haha goedzo dat het is gelukt je nickname te veranderen. misschien ook handig om het even in je OS te zetten ;)
Maar idd www.sayila.nl is een erg leuke website. ook nog aardig snel met verzenden!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:45

jolijnnn schreef:
@ daniela: http://www.sayila.nl is ook een leuke site, hebben ze veel :p
en het is gelukt om men nickname te veranderen! :D

De 'kralenbaas' heeft ook veel keus of 'creadream'.

Moet ff denken wie jij nou ook alweer bent? :+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:48

__danielle__ schreef:

Even voor de rest. ik wilde vandaag eigenlijk ook iets maken op nylon/visdraad maar die knoopjes blijven dus niet zitten (duhh) maar ik vroeg me af wat voor lijm jullie gebruiken om dit wel te laten zitten??

oh enne die oorbellen op de vorige pagina, wat denken jullie, nog zo'n grote kraal onderaan of de oorbellen zo laten? ben in twijfel...

Ik heb 'oog' voor kwaliteit :D

Als je een knoopje maakt kun je aan de uiteindjes (na het knoopje) nog een heel klein knijpkraaltje doen maar alleen een drupje lijm kan ook. Ik gebruik meestal een drupje secondenlijm. Pas wel op dat het niet aan je kralen komt! Ik denk dat je het ook met sieradenlijm kunt doen.

Ik zou er nog zo'n mooie kraal aan maken denk ik :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:23

Hallo Daniella. Wat gezellig, nu hebben we een le en een la hihi.

Ik heb even gespiekt op mijn rol elastiek en die is ook 0.8
Ik leg daarin altijd een knoopje met lijm.

In nylon draad leg ik geen knoopjes, die werk ik af met een kalotje en rocaille.(rocaillie ipv knijpkraal)

Oe de kralen in je ketting en oorbellen hebben een mooie kleur zeg DaniellE.
Vroeger had je van die snoeppies die je op je hand kon plakken, de snorkels volgens mij, die hadden ook zulke kleurtjes.

Wat de oorbellen betreft, maak 2 paar.
Ze zijn erg leuk, dus waarom niet deze en dan nog een paar met nog zo'n kraal aan de onderkant?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:55

Hihi omdat die mooie kralen nu op zijn en ik er nog twee heb.. dus ik kan kiezen of nog aan dit paar een extra kraal bevestigen of er nog een paar oorbellen mee maken (waar ik een beetje inspiratieloos voor ben). Ik heb deze kralen ook niet via internet besteld maar in een hobbyzaakje in sneek gehaald. voor de liefhebbers, aangezien meerdere het zulke mooie kralen vonden, ze zijn van gutermann (= wel duur :D )

oh een kalotje en rocaille aan het eind op nylondraad is inderdaad een goed idee! heb het namelijk ook al geprobeerd met een knijpkraal maar als ik die knijp glijd hij er net zo makkelijk weer vanaf... errug vervelend. ik ga binnenkort wel even wat beprutsen daarmee...

en Daniella, heb je al elastiek in huis? :+ en de rest? nog wat creaties af?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:47

Allemaal druk? Ik heb een weekje vrij en ja je moet wat als het regent dus.. weer nieuwe creaties :Y)
Heb de kettingen die op mn site naar mijn mening het minst goed zichtbaar waren even opnieuw op een andere manier gefotografeerd.

nieuw:

Kettingen:
Afbeelding
Afbeelding

enkelbandje:
Afbeelding

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:26

neee joh :P ik moet nog gaan bestellen alleen me lijstje is al wat lang geworden := haha moet eerst maar eens me studiefin afwachten :+

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:02

Weer leuke creaties.

Ik zit nu op een bestelling te wachten :o

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:38

Danielle, leuke creaties weer! Ik zou de volgende keer voor als je gaat kettelen zoals bij de armband, nietstiften gebruiken ipv kettelstiften. Aan een nietstift zit een afgewerkt 'einde' en nu zie je 'oogjes' zitten.

Ik had 2 kettingen uit elkaar gehaald. Was er een beetje op uitgekeken en heb daar gisteren een nieuwe van gemaakt. Zal straks een foto maken. Hij is weer gehaakt :P

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:14

Dit is 'm geworden :D
Afbeelding

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:47

Die is leuk zeg :D

Ik ben van de week ook begonnen aan een ketting :) heb nog maar een klein stukje dus duurt nog wel ff voor die af is denk ik.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:09

Ben benieuwd Simone naar jouw creatie!

Die van mij heb je zo gemaakt . Je moet wel kunnen haken ;)

Als er hier animo is voor deze techniek dan zou ik wel eens via foto's stapje voor stapje kunnen laten zien hoe ik het doe.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:16

singasong schreef:

Als er hier animo is voor deze techniek dan zou ik wel eens via foto's stapje voor stapje kunnen laten zien hoe ik het doe.

Vind m er erg leuk uit zien, maar ik heb dus geen idee hoe je moet haken haha.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:20

Gefeliciteerd simone.

@SS: die is echt heel leuk geworden :)

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:21

singasong schreef:

graag :j

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:22

singasong, het is een enkelbandje en in dit geval vond ik die oogjes aan het einde juist wel leuk, maarja dat zijn smaakverschillen he ;)
wat betreft dat haken, dat lijkt me erg leuk! ik heb op internet wel eens wat opgezocht over hoe het moet maar uit die beschrijvingen wordt ik niet echt wijs dus als je tijd en zin hebt om eens zo'n beschrijving te maken zou ik dat heel leuk vinden!

ben ook benieuwd naar jouw ketting simone!

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:22

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:37

Gefeliciteerd Simone, en welkom! :)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:54

Ik zou die haaktechniek ook willen zien. Dat wil ik ook graag een keer proberen :j

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:59

zo Jodie, jij hebt niet stilgezeten! vind die spiraalarmbanden erg leuk.

Ben zelf wat aan het prutsen maar vind ook wel dat ik al heel druk bezig ben geweest van de week;)