[Info] De Zwarte Parel (howrse)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ManonvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:15

@JustMyZtje leuk hoe je die manen hebt gedaan! Misschien leuk om een keertje tutorial er over te maken :) leuk model!

@_Summerly_ Leuk! Ik vind alleen dat het contrast net iets hoger mag :) Verder vind ik hem erg leuk en maakt zeker een kans.

@Zoefken allebei de paardjes zien er goed uit! Ik weet alleen niet of je de lines mag gebruiken. Ik ken de eigenaar niet. Misschien is het netjes om even de linemaker te vermelden :D
Verder zou ik zeggen probeer er contrast in te brengen, en niet alleen maar een kleur en een beetje licht en schaduw :) hierbij maakt hem dan ook mooier zonder de line, ik denk dat als je de line eraf zal halen het een paarden silhouet is met kleur. Vat dit niet rot op, maar vat het op als een vooruit gang!

@Yasmijntje, ik zie bij line 5 dat je er een gebruikt hebt van Spiritwollf. Ik keek even in haar regels en ze zegt dat :
1.DO NOT erase my signature in the corner of the image.
2. Credit the lineart to me
Helaas gaan deze 2 dingen niet samen als je hem instuurt. Een handtekening mag ook niet helaas..
Verder vind ik je bijtje erg schattig! Ik ken nummer 8 nog die heb je volgens mij lang geleden gemaakt :)
Je boekt vooruitgang maar misschien is het handig om als je die nog niet hebt een tekentablet aan te schaffen. Die dingen zijn als je verder wilt gaan helemaal niet zo heel duur. Voor 80 euro heb je een hele goede die 5 jaar sowiezo mee gaat. Misschien is het dan leuk om zelf lines te maken. En over te stappen op realistischere paarden zodat je niet altijd FTU lines hoeft te gebruiken :D

Succes allemaal!

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:34

ManonvanEs schreef:
@Zoefken allebei de paardjes zien er goed uit! Ik weet alleen niet of je de lines mag gebruiken. Ik ken de eigenaar niet. Misschien is het netjes om even de linemaker te vermelden :D
Verder zou ik zeggen probeer er contrast in te brengen, en niet alleen maar een kleur en een beetje licht en schaduw :) hierbij maakt hem dan ook mooier zonder de line, ik denk dat als je de line eraf zal halen het een paarden silhouet is met kleur. Vat dit niet rot op, maar vat het op als een vooruit gang!

Bedankt voor de tips! Ik gebruik alleen lines die toegestaan zijn voor Howrse. De handtekening van de linemaker staat erbij, dus vermelden is geen noodzaak. Maar dit had ik terug al een keer gedaan: Kantaka1. Ik heb bewust gekozen om de line erop te laten en er zelf nog een line rond te maken trouwens. :) Maar dit is hem zonder lines, had de schaduw vanochtend wel al wat aangepast :D :
Afbeelding

ManonvanEs

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:35

Ah goedzo! Ik had het meer over de 1e :')
Maar zo vind ik hem persoonlijk mooier :D
Ik hou niet zo van lines whahah

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:39

ManonvanEs schreef:
Ah goedzo! Ik had het meer over de 1e :')
Maar zo vind ik hem persoonlijk mooier :D
Ik hou niet zo van lines whahah

Ooh haha, die andere valt ook wel mee maar op de witte plekken (bij het been en neus) zou inderdaad meer contrast mogen! :j
Is het trouwens veilig om een tekentablet via marktplaats aan te schaffen tweedehands? Wil er zo graag eentje en dan kan ik tenminste fatsoenlijk eigen lines proberen te maken. :P

ManonvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:56

Tja het is wel veilig, maar aangezien ze vaak gebruikt zijn.. Er zullen waarschijnlijk geen reserve uh vullingen bij zitten. ( metalen staafjes). Ik heb er zelf nog 2 je doet redelijk lang met een staafje, maar het is ook zonde om een 2e hands van marktplaats te halen waarbij je alsnog rond de 30 euro betaald en er maar een half jaar mee door kan..
Ook raad ik ten zeerste aan dat je een driver voor de tablet installeert ik kan je daarbij wel helpen als je me verteld welk type je hebt gekocht. Dat heeft te maken met de penpressure.
Maar ik zelf ga liever een tablet via internet of in de winkel kopen, (denk aan Coolblue of Bol.com) Ik heb hem overgenomen van een kennis voor 10 euro, die persoon deed er niks mee en heeft het toen gekocht en 1x gebruikt. Hij is al redelijk veroudert. Ik heb de BAMBOO PEN CTL-470. Doet het prima is alleen langzamerhand aan vervanging toe.
Wegens vullingen die opraken. Ik meende als je een tablet besteld je 5 of 6 vullingen mee krijgt geleverd.
Stel je overweegt om een tablet te kopen en je wil er graag 1 om goede lines te maken, probeer eerst op papier. Als het je daar lukt lukt het ook op een tablet. Ik heb niks gezegd over het inkleuren :')
Sommige mensen kunnen prachtige lines maken maar inkleuren kunnen ze niet. En andersom ook.
Test dat eerst uit :)
En hopen dat je binnenkort een eigenaar bent van een tekentablet :D

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 12:07

ManonvanEs schreef:
@Yasmijntje, ik zie bij line 5 dat je er een gebruikt hebt van Spiritwollf. Ik keek even in haar regels en ze zegt dat :
1.DO NOT erase my signature in the corner of the image.
2. Credit the lineart to me
Helaas gaan deze 2 dingen niet samen als je hem instuurt. Een handtekening mag ook niet helaas..
Verder vind ik je bijtje erg schattig! Ik ken nummer 8 nog die heb je volgens mij lang geleden gemaakt :)
Je boekt vooruitgang maar misschien is het handig om als je die nog niet hebt een tekentablet aan te schaffen. Die dingen zijn als je verder wilt gaan helemaal niet zo heel duur. Voor 80 euro heb je een hele goede die 5 jaar sowiezo mee gaat. Misschien is het dan leuk om zelf lines te maken. En over te stappen op realistischere paarden zodat je niet altijd FTU lines hoeft te gebruiken :D

Over die van Spiritwolf, ik heb de regels ook gelezen, dus dat weet ik. Als je haar berichten had gelezen zag je dat ze het toestaat om hem in te sturen, en dan mag je hem dus wel weghalen.

Overigens heb ik een tekentablet, maar ik vind hem niet prettig, omdat ik er niet aan gewend ben.
En lines maak ik ook zelf, zoals alle die je ziet behalve waar bijstaat dat ze van iemand anders zijn ;)

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:15

ManonvanEs schreef:
Tja het is wel veilig, maar aangezien ze vaak gebruikt zijn.. Er zullen waarschijnlijk geen reserve uh vullingen bij zitten. ( metalen staafjes). Ik heb er zelf nog 2 je doet redelijk lang met een staafje, maar het is ook zonde om een 2e hands van marktplaats te halen waarbij je alsnog rond de 30 euro betaald en er maar een half jaar mee door kan..
Ook raad ik ten zeerste aan dat je een driver voor de tablet installeert ik kan je daarbij wel helpen als je me verteld welk type je hebt gekocht. Dat heeft te maken met de penpressure.
Maar ik zelf ga liever een tablet via internet of in de winkel kopen, (denk aan Coolblue of Bol.com) Ik heb hem overgenomen van een kennis voor 10 euro, die persoon deed er niks mee en heeft het toen gekocht en 1x gebruikt. Hij is al redelijk veroudert. Ik heb de BAMBOO PEN CTL-470. Doet het prima is alleen langzamerhand aan vervanging toe.
Wegens vullingen die opraken. Ik meende als je een tablet besteld je 5 of 6 vullingen mee krijgt geleverd.
Stel je overweegt om een tablet te kopen en je wil er graag 1 om goede lines te maken, probeer eerst op papier. Als het je daar lukt lukt het ook op een tablet. Ik heb niks gezegd over het inkleuren :')
Sommige mensen kunnen prachtige lines maken maar inkleuren kunnen ze niet. En andersom ook.
Test dat eerst uit :)
En hopen dat je binnenkort een eigenaar bent van een tekentablet :D

Zal wel eens wat gaan rondsnuffelen dan.
Met een tekentablet gebruik je natuurlijk andere technieken door de pen pressure enzo, zal eerst natuurlijk heel anders zijn dan de muis!

ManonvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:18

@Yasmijntje,
Dan heb ik niks gezegd :)
Maar ik vroeg me af omdat de handtekening er nog op stond of die van jou was of van de line maker :)

@Zoefken,
Ja dat is misschien een goed idee.
En over die technieken wen je snel genoeg aan :).
Ik heb net even snel een filmpje gekeken van een unboxing van een intous tablet.
Ik zie dat je 4 staafjes krijgt. (3 extra) Ik had er 5 extra zal wel te duur zijn lol.
Zal een linkje van het filmpje plaatsen:
https://www.youtube.com/watch?v=-fEFbzKz8-g

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:27

Thanks zal het bekijken! :D

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 12:28

ManonvanEs schreef:
@Yasmijntje,
Dan heb ik niks gezegd :)
Maar ik vroeg me af omdat de handtekening er nog op stond of die van jou was of van de line maker :)

Als ik me niet vergis staat het links in beeld dat hij van haar is.
Wacht, ik ga even kijken of het er staat.

Edit: ik heb het er inderdaad bijgezet, gelukkig :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:58

Ik heb er weer 1 af.. _O-
Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:43

Ik kruip onder mijn steen vandaan
helemaal geen zin in gehad, maar deze misschien volgende maand inzenden :+
(en anders in augustus... :'))
Komen al veel gave dingen voorbij :D
Afbeelding

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:03

Yasmijntje schreef:
@Zoef, kan goed zijn.. volgens mij draait hij gek, zijn voorbenen zijn lichtjes naar ons toe, maar de achterbenen niet naar achter en het lukt niet om het te fiksen! En jaaaa, inzendtijd!

@princie1999, weet niet of je het tegen Zoef had of tegen mij :') Denk tegen Zoefken.

Ik had het tegen jou hoor.

ManonvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:03

Goedenavond!

Ik heb even de bruine aan de kant gezet.
Ben even met een nieuwe begonnen, kreeg ineens een BLACK IS THE NEW GOLD momentje :')
Ik had alleen geen zin om zelf een line te maken dus heb ik even een lineart van Deviantart gepikt
( http://kantaka1.deviantart.com/art/Pose ... 94610&qo=7 )

Iemand die nog tips heeft? Of tops.
Hij is nog langer niet klaar.. Ik zit er ook aan te denken iets toe te voegen ik zou alleen niet weten wat. Dus als je iets weet ratel er maar op los!

Afbeelding

* Volgende bericht zal ik even reageren op de nieuwere creaties boven mij *

ManonvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:07

Kuch wie mee wilt kijken het mag vandaag :')

https://join.me/935-115-243

@puppy1128

Grappig dat ik jou altijd realistisch heb zien werken en nu jij door bent gegaan op cartoon :')
Zelf is dit niet mijn sterkste kant maar ik vind hem er leuk uitzien!
Ik vind hem als realistisch tekenaar 'plat' :'). Maar zo te zien zijn er genoeg anderen die dat niet zo vinden ga zo door!

@ Calanthe

Goed begin! Misschien eerst even wat verder gaan er valt nu vrij weinig over te zeggen. Maar probeer ook hue toe te passen. Wat is hue? Dat is bijvoorbeeld blauw of rood op schaduw plekken.
Hij is nu nogal basic. Lichte kleur van de basis en donkere kleur. :)

ManonvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:25

Ik weet niet of ik er nog verder mee moet gaan :')
Ik vind hem wel af. Moet alleen nog een pega/eenhoorn versie erbij maken :)

Ik had alleen geen zin om zelf een line te maken dus heb ik even een lineart van Deviantart gepikt
( http://kantaka1.deviantart.com/art/Pose ... 94610&qo=7 )

Afbeelding

Heb er ook maar eentje gedaan die iets zwarter is ^^.
Afbeelding

Ben er nog niet overuit of ik de manen ook zo donker doe

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:46

Het oog ziet er apart uit, maar voor de rest echt heel mooi!

ManonvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:55

princie1999 schreef:
Het oog ziet er apart uit, maar voor de rest echt heel mooi!

Dankjewel.
Het oog is idd een beetje vreemd maar is wel hoe een paardenoog met blauwe flits eruit ziet

ManonvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:09

Heb de shading onder het paard aangepast, en de hue maar om daarvoor helemaal een foto te plaatsen :')

Mail me maar als je hem wilt zien :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:51

Afbeelding
even lopen prutsen met een paar ideetjes, kijken of een beetje meer actie aan slaat bij de spelers :')
Nu nog even goed maken en dan heb ik voor komende maand een leuk project erbij :P

ManonvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:57

Leuk Marinda!
Ik vind je anatomie erg goed kloppen ben benieuwd naar de creaties :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:01

Bedankt! Scheelt dat ik vroeger veel paarden heb getekend, heb lang kunnen oefenen _O- Enige probleem is, ik maakte over het algemeen enkel hoofd, nek, borstpartij...niet de rest. Hoefjes verstopte ik altijd in het gras...dus dat vergt nog altijd veel oefening _O-

ManonvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:05

Hahaha herkenbaar! Ik teken ook al paarden sinds ik een potlood vast kan houden :')
Hahaha hoeven en benen zijn inderdaad vaak lastig.. :j

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:26

Gaaf manon en marin :D
hier nog steeds bezig met die van mij, hoofd is bijna klaar :+
Afbeelding

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:50

@ ManonvanEs, mooi hoor! Had een stukje van je join me gezien. :D Vind hem alleen wat wazig/geblurd?
Neusje is wel mooi gedetailleerd!
@Tigress ben benieuwd! Echt leuke actievolle poses, moet goedkomen. :j
@ Calanthe, herkenbare line! Die ik overigens nooit echt heb afgemaakt. :P Zeker al een goed begin!