[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:46

Eindelijk weer eentje van mij. Zal later ff uitgebreider reageren.

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:48

Afbeelding
Ben momenteel bezig met een tekening(zie onderschrift) en dit was het oog toen ik net begon.

Mooi!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 15:40

Delicia: welkom :) leuk zo met dat vlindertje :j
Renskefrea: weer lekker geschetst getreint dus :j ziet er goed uit.
Annelot: mooi oogje zo met dat licht erin :)
Yvanna: is dit een week tekening voor deze challenge? Ben de draad in je werk wat kwijt namelijk ;)
wat een kleuren al!

Mijn nummertje 71 alweer.
Acryl op papier.

Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:36

Nummer 2 voor mij,
Ik had niet zo veel tijd dus heb ik maar een simpele gemaakt. Zelf niet heel erg tevreden mee. (Maar wat wil je als je een perfectionist bent :+ )

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:09

_Annika Mooi hoofd zo. Ik zou ook twijfelen of ik er nog verder mee zou gaan of 'm in grote lijnen zo zou laten. Dat 'vage' heeft ook wel wat.
Lol, niet te perfectionistisch zijn hoor. Dat oog is heel best gelukt. De reflecties zijn mooi en die wimpers zijn prachtig, ook hoe ze lijken te weerspiegelen in het oog.
SilverStorm Ach, wat ontzettend jammer maar helemaal begrijpelijk. Heel veel sterkte met alles! :(:)
Fnanne Alles is mooi, die twee paardjes, 't koppie en het ren paardje. Ik vind het altijd zo leuk om te zien hoe ondanks de verschillende materialen, of het nu vrij is of naar een plaatje en manieren van neerzetten je toch altijd wel jouw stijl eruit pikt. Als ik groot ben wil ik dat ook. :D
Delicia Schattig met dat vlindertje.
RenskeFrea Toch blijf ik het bijzonder vinden dat het je lukt om in de trein te tekenen en dat het er dan ook nog goed uitziet.
annelot Lief koppie, en och, die oortjes. Zo heerlijk pluizig! <3
yvanna Prachtig zo. Die reflectie alleen al, je ziet helemaal de bolling van het oog.

Nog steeds een beetje baalweek hier dus maar weer een toepasselijk grumpy plaatje. Ik denk trouwens niet dat ik op vrijdag slavinken mag, we horen dan kip te eten en mijn kleine wolharige feeksje neemt dat uitermate serieus. Niet dat ze verwend is of zo hoor. O:)
A4, stift, toefje witte gelpen, referentieplaatje en nabewerkt met mijn nepfotosjop.

'It's mine...It's all mine'
Afbeelding
(ja, zo kijkt mevrouw dus ook als ze hoort dat ze geen kip krijgt op vrijdag := )

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:02

Week 2 & 3 :D
Week 2 was een uitprobeersel, en ik heb geen woorden voor week3 :') (vind bij week 3 eigenlijk de achtergrond mooier dan de tekening zelf _O-)

Afbeelding

Afbeelding

prugelpiet

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:05

Blijkt wel weer dat ik een ramp ben in challenge's... ik mis steeds dagen :')

Nu ontbreekt het me onwijs aan zin, motivatie en inspiratie dus het staat op een laag pitje. Dom, want over 7 dagen moet mijn tekening af zijn want dan verloopt Photoshop :')

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:14

Fnanne schreef:
Jammer Silverstorm, maar het moet wel te doen blijven... Sterkte met alles!
Annika: welkom :) veelbelovend schetsje. Ga je deze nu ook wat verder uitwerken? Ooit?
Pluizebolplum: vrijdag de dertiende en dan slavinken. Dat moet goedgekomen! :)) je Seabiscuit vind ik tof! Zit echt een mooi tempo in, zelfs in die beentjes :j
De 'huh?' is duidelijk gestoord tijdens een hapje :D
Prugelpiet: ik ken de foto, en deze is lastig. Hij is wat van schuin boven genomen waardoor je een vreemd perspectief krijgt wat je volgens mij al vrij behoorlijk te pakken hebt :j
Renskefrea: :D wat een vrolijk koppie!

Mijn 69 en 70:

[ [url=m/X8IewH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1mzkN0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wil je mij ook aub taxeren? Ik was maar twee keer gedaan...ik sta denk ik op pagina 44.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:15

Meeste mensen pakken alleen die van de huidige pagina.... 3 pagina's terug gaan ophalen brengt verwarring....

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:51

Ow ja sorry het spijt me... Ik was maar twee keer gedaan en ik wil gewoon weten voor nog tips enzo maar ik stond ook helemaal op het einde van de pagina en toen had niemand me getaxeert, blijkbaar hadden ze geen zin of zo?

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:27

Birgitje, mensen taxeren hier niet, we geven gewoon reacties op tekeningen die we leuk vinden.
Als je vaker tekeningen neer zet en lekker ook op iedereen mee reageert pakken ze je vanzelf mee. Meestal pakken we per dag, maar als mensen het drukker hebben dan reageren ze eens minder. Dus gewoon lekker blijven posten :)

Pluizebolpum, Doen we eens een dagje treinen, dan wil ik daarna wel een lesje tekenen-tijdens-koken :D
Leuk ideetje, die kat kijkt inderdaad erg bezitterig en grumpy. Ik vind hem prachtig gelukt, het paardjes is ook erg leuk neergezet.
Annika, erg mooi oog hoor.
Fnanne, ja, reis weer dagelijks met de trein, maar momenteel is mijn boek veel spannender dan tekenen dus dat is wel weer een beetje lastig om mijn dagelijkse tekening dan af te krijgen. Dan zijn de treinritjes veels te kort :P
Ik vind m geweldig, leuke houding is dat toch. Ik heb ook nog zo'n foto van mijn stagepaardje, die wil ik ooit ook nog eens proberen, als ik me weer aan zo'n lastige pose durf te wagen.
Annelot, hij is leuk hoor :) Mooi oogje en neus. Hooguit mogen de oortjes iets groter en de neus iets breder denk ik, maar qua schaduw enzo is ie al super.

Mijn nieuwe werk inleren en veel heen en weer reizen en veels te weinig uren in een dag hebben eisen zijn tol wel nu, dus even weer een snelle schets neergezet. Die ik vervolgens wat bijgewerkt heb met fineliner en wat kleurtjes. Schetsje gewoon eens laten staan, heeft wel wat.

Afbeelding

A5 met potlood en fineliner, 5-10 minuutjes werk.

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:38

Ik doe dan wel niet mee met de challenge, maar ik volg dit topic vanaf het begin en ik wil toch even melden dat hier prachtige werkjes voorbij komen met verschillende technieken en materialen. Enorm inspirerend en geweldig hoeveel verscheidenheid te zien is! :)

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:47

RenskeFrea: Mooie tekening, een beetje 'cartoon' achtig!
Delicia: De eerste vind ik wel iets bijzonders hebben, de tweede lijken niet alle verhoudingen te kloppen? Maar de achtergrond is mooi hoor!
Pluizebolpum: Heel mooi gemaakt en een leuk idee!
Fnanne: Ik hou van je stijl, echt mooi!
Yvanna: Ik volg je al, word echt prachtig.
Annelot: Misschien de kaaklijn iets kleiner maken? Of de neus iets groter? Veder vind ik hem heel leuk!

Dit was mijn rondje reacties voor vandaag :)

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:07

Is ook al een tijdje geleden van mij.. Hier is mijn nummer 3. (Tis eigenlijk 1 per maand nu :+ )
Met houtskool en wit pastel
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 14:48

Birgitje: in zie wel alles, maar soms ontbreekt het me aan tijd om uitgebreid te reageren. Dat pak ik dan later weer op :) maar dan kan het zijn dat ik wat mis. Excuses.
Annika: je oog is niet slecht toch? Ik mis misschien een pupil erin wat het wat meer contrast zou geven in het oog zelf?
Pluizebolplum: als ik later groot ben... := mag ik vragen hoe groot u nu bent? Kip op vrijdag... Vooruit. En een slavink-meeting-schetsend-in-de-trein... Ik sluit me aan :D
It's mine is cool, dat oogje ook :+:
Delica: ik vind de kleurtjes van week 2 wel tof :j lekker aan het uitproberen.
*geeft prugelpiet een doosje motivatie *
Renskefrea: ik vind schetsjes-die-zijn-blijven-staan vaak leerzaam en leuk! Zo ook die van jou. Lente-plaatje :j
Annika: dankjewel :)
Lauraa: mooi vrolijk koppie, gaat mooi mee in de achtergrond zo, en dan die lichte plekken, mooi!

Afbeelding
Mijn 72, gemengde technieken op karton. Gewoon wat uitproberen en zien wat er komt.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:56

Lauraa, mooi gelukt, mooie schaduw en fiere houding.
Fnanne, neem jij dan je verfspullen mee voor als we het slavink schetsen in de trein onder de knie hebben? :P
Leuk probeersel, zo vanalles door elkaar. Geeft wel apart effect :)

Mijn boek was halverwege de treinrit terug ineens uit.... dus in de laatste 5-10 min treinrit terug dit maar even in elkaar geschetst. Had zin het eens lekker wild en los te houden (had toch alleen maar een potlood en geen gum en referentieplaatje beschikbaar) en besloten dat ik er juist niks meer aan ga aanpassen om het fijner/gedetailleerder te maken nu ik thuis wel alles heb. Treinschets is treinschets ;)
Was te laag begonnen op mijn A4tje, denk dat ie daarom wat gedrongen in verhouding is :P

Harig
Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:50

Mijn nummer 3.
Heb vandaag echt geen tijd gehad dus ik hem hem net even in elkaar geflanst :+
Beetje cartoon achtig, doe ik niet zo vaak maar is ook een keer leuk! :)
Ong 15 min mee bezig geweest.
Ik doe later vannavond een reactie rondje.

Afbeelding

volgensmij kloppen de verhoudingen ergens niet helemaal? Maar ik deed hem ook uit het hoofd :')

Het linker oor klopt ook niet helemaal maar ik heb geen tijd meer om het te verbeteren, moet nog veel doen :')

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:14

Week 4 :D
gedaan in 5 min, uit mijn hoofd. :)
Afbeelding

Ik heb iets met stippen de laatste week :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:24

Delicia Week 2 is een mooi uitprobeersel. Fijne kleurencombinatie ook zo. Week 3 is lekker fel, maar misschien was het mooier om het paardje iets donkerder te maken? Zo valt het een beetje weg en dat is zonde. Week 4 vind ik echt leuk. Apart zo met die stippen.
RenskeFrea Ah, leukerdje zo. Die verschillende materialen maken het nog wat fleuriger. Uit je hoofd? Gaat ook steeds beter hé? Leuk om te zien dat je zo vooruit schiet.
Die van vandaag is ook lekker leuk. Lijkt gewoon alsof hij van je af staat, iets met perspectief zeg maar. En heerlijk harig. Hou ik van. Bij dieren dan.
Lauraa Mooi!De manen zijn ook zo gaaf, vooral die voorpluk ziet er echt heel tof uit.
Fnanne Wauw! Hier wilde ik weer eens heel hard op een like knop drukken. Ik vind 'm écht heel erg mooi. Heel aansprekend, dat bijna abstracte en dan dat meer verfijnde hoofd ernaast.
Bij de weg, ik ben nu zo'n 1,68 en een half. Denk niet dat ik veel groter word.
Ben wel bang dat dat met die treinen niet zo gaat worden. Ik heb wat issues met treinen. En bussen. En reizen in het algemeen eigenlijk :o . Maar geef met alle liefde een workshop 'Koken en Kunstzinnig bezig zijn, het Kan!'. Kan dat ook vast in plaatjes doen, dan kan het gedownload en teruggekeken worden wanneer nodig. :D
_Annika Linkeroor staat gewoon naar achteren, klaar. En verder is het een heel leuk plaatje zo. Dat lip neus deel ook, heerlijk.

Vrijdag de dertiende viel mee. Ben alleen maar gebeten door paardlief en die kon het ook niet helpen dat de paardensnoepjes en mijn duim wel heel erg op elkaar lijken. Was lekker aan het kliederen met verf en een referentieplaatje, even iets wat ik heel moeilijk vind, een paard met een mens er op. Hij is helaas nog niet af, ik wil hem echt mooi afmaken dus dat doen we rustig aan.
Daarom maar het begin gescand en vervolgens digitaal ingekleurd. Ik vind 'm minder dan het origineel, waar ook nog wat schoonheidsfoutjes in zitten, maar krijg er ook niet de behoefte bij op onder een rots te kruipen.

Valegro
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 19:51

Annika, hij is erg leuk geworden. Zeker knap voor een uit het hoofd plaatje.
Delicia, leuk bedacht met die stipjes
Pluizebolpum, Mooi hoor. Ben benieuwd naar het origineel eigenlijk. Je mens is goed gelukt. Daar waag ik me nooit aan.
Alhoewel.... vandaag ook min of meer een mens op mijn paardje, maar die heeft geen hoofd :P
Dagje naar Indoor Brabant geweest, dansende paardjes gekeken.
En veel foto's gemaakt zodat ik die kan natekenen (alhoewel iets van 3/4 nergens op lijkt :P)
Nu even snelle schets naar 1 van die foto's, want helaas niet meer tijd om het uit te werken vandaag :)

Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:16

Heel snel even week 5 gedaan, gewoon een lineart van een veulen
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:39

RenskeFrea O gaaf, leuke dag geweest zeker?
Voor een snelle schets is ie goed gelukt, ook zo dat kontje wat naar beneden. En heel slim om het hoofd eruit te houden. Hoofden zijn rampzalig. Lijven wil nog wel lukken als ze tenminste niet in de één of andere onmogelijke positie verkeren, maar hoofden...Denk dat 'mijn' hoofd ook maar wat vaag blijft hoor. Als ie klaar is gooi ik 'm er nog wel langs als linkje.
Delicia Kan hier weinig meer van maken dan dat ie gewoon heel mooi is.

A4 papier, stiften, witte gelpen, twee referentieplaatjes (een voor het paard en een voor het kleurtje) en een snufje Gimp.

Mr.Grey
Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:15

pfff ga het waarschijnlijk ook deze week niet op tijd redden...druk druk druk. En vandaag hele dag naar een hengstenkeuring geweest; 6 uur vanochtend de deur uit...nu net 20 min thuis. Maar was wel een geslaagde dag.
Alleen nu veel te leeg om nog te beginnen aan een tekening. Gelukkig is er nog een dag, dus begin morgen wel :D Komt goed.

gave tekening weer Pluizebolpum, vind jouw tekeningen iedere keer echt heel gaaf gedaan, helemaal zo met dat thema idee er aan geplakt. Valegro is ook heel goed gelukt; combinatie is zeker duidelijk herkenbaar.

Je veulen is mooi gelukt Delicia. Die oortjes zijn echt zo lekker pluizig <3 Je stippenpaard is ook zeker gelukt. Knap gedaan zo uit het hoofd.

Mooie dressuurpose heb je daar vast gelegd RenskeFrea. Mensen waag ik me ook nog niet aan. Lichamen lukt wel, maar ben gigantisch slecht in mensengezichten tekenen.

Leuke schets van een gapende pony _Annika. Rechteroortje (voor de kijker links) klopt idd niet helemaal, maar is zeker niet storend. Ik denk als je het oog minder menselijk maakt, dat het gewoon een hele toffe schets is. Al vind ik ook het oog niet eens zo storend, omdat het een beetje een cartoonachtig plaatje is geworden.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 17:57

Renskefrea: ja hoor, is prima. Inclusief schilderezels :) je trein schets is leuk! net alsof 'ie zich tijdens een sliding bedenkt en omkijkt :D
Annika: mooi vrolijk koppie :j
Delica: leuk zo die stippen.
Workshop klinkt goed Pluizebolplum: wanneer wordt 'ie gegeven? :) en ik ben ietsie groter :o 184,5 cm. Misschien alweer iets gekrompen, vanaf wanneer gebeurd dat eigenlijk? En lekker op de rots blijven zitten hoor, Valegro is netjes :j
Renskefrea: je paardje danst inderdaad. Knap neergezet!
Delica: knappe kop!
Pluizebolplum: zo eentje wil ik wel in het eggie! Droom-aftekeningen :j

Afbeelding

Afbeelding
Nummer 73 en 74.
Gemengde technieken op papier :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:06

wauw die tweede is echt heel gaaf Fnanne, zou die gerust aan mn muur willen hebben.