[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:04

Hihi net als altijd nu ik hem zo zie in het topic. is hij een stuk mooier als wanneer je er met je neus op zit. :+

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:12

Je moet deze paintings echt van een afstandje zien, dan gaan die kleuren in elkaar over... prachtig! Maar dat is ook zo met, zelfs, die schimmelhengst. Ik verbaasde me bij de foto in dit topic van het extreme blauw, het sprong er zo uit, dus maar eens op mijn eigen painting gekeken, en ja hoor, precies zo, maar als er tien andere kleuren bijkomen en je het van een meter afstand ziet is het ineens helemaal geen fel blauw meer, en zie je geen aparte kleuren meer, maar een zee van tinten, zo apart!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:22

Jaa klopt idd echt ja..! want voordat ik de 4e kleur deed leek het net of het lichtste nog steeds heel geel was terwijl het bijna wit moet lijken.. Haha maar Nu met de 4e kleur is die 1e ineens veel lichter.. :+ en als je zo naar de afbeelding kijkt is het al iets aan het worden.. :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:45

Dat met dat blauw had ik ook wel Dallista.. Heb wel 3x gecontroleerd of het wel de goede kleur was toen ik het eerste vakje had gedaan :=

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:46

Vanillia schreef:
Dat met dat blauw had ik ook wel Dallista.. Heb wel 3x gecontroleerd of het wel de goede kleur was toen ik het eerste vakje had gedaan :=

:D

Vandaag ook weer lekker paar uurtjes geverfd, tussen tien andere dingen door. Jammer dat het weekend alweer voorbij is!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:11

Bij de schilderset van de lidl zitten alle maten erbij dus ook de hele erge kleine.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:48

okeejj.. Handig. :) Tot wanneer is dat. ?

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:55

Oehh ik denk dat ik dan ook nog even langs de Lidl fiets zometeen.. O:)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:12

ik weet niet hoelang de Lidl ze nog heeft. Mijn vriend was er vrijdag en zag ze toevallig liggen dus hij heeft ze voor me meegenomen ;)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:04

Moest zo lachen net, ik was even in Duitsland om een pakketje op te halen bij de Hermes Paketshop, en kwam toen toch langs de Aldi daar, dus even snel naar binnen om wat in te slaan... hebben ze een paar enorme bakken staan met allemaal canvas boards, verschillende sets acrylverf, en sets acrylverf penselen. Dacht even dat ik in de Lidl terecht was gekomen. ;-)

Maar had echt niets nodig, en al helemaal geen penselen, daar heb ik er veel te veel van, en zoals gezegd verf ik alleen met die ene manet galaxy synthetique (op een enkele uitzondering daargelaten, als ik echt hele grote vlakken moet schilderen, dan neem ik soms een grote platte penseel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:07

Ik heb een set bij de lidl meegenomen. Voor naast mijn huidige set, met mengpalet :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:10

Jans schreef:
Ik heb een set bij de lidl meegenomen. Voor naast mijn huidige set, met mengpalet :D

Mengpalets hadden ze trouwens niet bij de Aldi, voor zover ik heb gezien, maar daar heb ik er een poosje geleden een lading (ahem) van ingeslagen bij het Kruidvat, euro per stuk. :D Ik denk dat ik voor de rest van mijn leven voorzien ben van schilderspullen... Maar zijn erg handig om te hebben voor het mengen van kleuren!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:43

Ik moet nu beginnen met de mengkleuren en zie er best wel tegenop. Ben bang dat ik te weinig maak en dan niet meer dezelfde kleur krijg en hoe ik de verhouding goed krijg. Ik denk te moeilijk geloof ik :=

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:53

Gewoon doen, gaat echt lukken. :-)
Is ook niet erg als je een tweede keer moet mengen; moet je waarschijnlijk toch wel, omdat het snel opdroogt buiten de potjes, en misschien een derde keer als je aan het eind van de rit nog de gemiste plekjes moet invullen... of ben ik de enige die van elke kleur wel een paar vakjes over het hoofd ziet bij de eerste 'ronde'? *grin*

Mijn ervaring is dat het beter werkt door wat meer van de lichtere kleur te nemen, en wat minder van de donkere (tot nu toe bij alle PWs zo geweest, behalve bij de Moonlit Paradise, daar heb ik echt 50/50 gebruikt). Ik heb nog nooit het probleem gehad dat ik de juiste tint niet meer te pakken zou krijgen, dat gaat eigenlijk vanzelf, beetje gokwerk, maar je ziet het echt meteen als het niet klopt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:03

Ik meld me hier ook even ik heb meerdere 3 luiken gemaakt en vind het heel leuk om te doen.
Nu zoek ik al een tijdje een 3 luik of een mooi enkel schilderij met klaprosen/poppies te koop waar ik ook gerust kan bestellen zonden paypal etc ik kom zelf niet verder wie weet vinden jullie iets :D

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:07

Wat Dallista zegt klopt m.b.t. het mengen van kleuren. Ik heb net een kleur moeten mengen om een foutje ongedaan te maken (iets met verkeerde kleur in verkeerde vakje :+ ), en de juiste tint krijgen gaat echt vanzelf! Gewoon een beetje van beide kleuren op een palet nemen en dan mengen met je penseel. Als je dat met beleid doet, evt. de doos er even bij, dan kan het bijna niet mis gaan :)

En ja, ik zie ook altijd vakjes over het hoofd :+

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:09

Seven schreef:
Ik meld me hier ook even ik heb meerdere 3 luiken gemaakt en vind het heel leuk om te doen.
Nu zoek ik al een tijdje een 3 luik of een mooi enkel schilderij met klaprosen/poppies te koop waar ik ook gerust kan bestellen zonden paypal etc ik kom zelf niet verder wie weet vinden jullie iets :D

Heeft Ravensburger niet een schilderij met klaprozen? Staat me iets van bij, maar weet het niet 100% zeker.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:10

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:37

Seven schreef:
die vind ik zelf niet zo mooi kwa detail :o

Ravensburger en detail? :=

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:39

Als je een mooi schilderij met detail wil, dan zijn eigenlijk alleen Paintworks, Schipper en Plaid aanraders (bij mijn weten dan). Maar die hebben voor zover ik weet geen schilderijen met klaprozen, en Paintworks en Plaid is een tikje lastiger met bestellen (Paypal/Creditcard).

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:02

Paintworks kan ook via amazon Duitsland (bijvoorbeeld), en dan kan je meestal wel met IBAN/BIC betalen (buitenland overschrijving via internet bankieren, is heel makkelijk en gratis). Maar dan is via third-party sellers, en dan betaal je flink wat meer voor een schilderij, en sommigen willen niet buiten Duitsland versturen.

Ik heb al voor anderen besteld, rechtstreeks bij PW, wil best een keertje helpen met een bestelling als het via de credit card moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:11

Ik zie vaak genoeg vakjes over mijn hoofd :D

Ik hoop zo dat het vandaag ergens binnenkomt. Ik kan er alleen nog niks mee want het huis ziet er zegmaar zo uit:
Afbeelding

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:44

Goedemorgen!

Ik kreeg een mailtje dat mijn PbN's verstuurd zijn, yeahh! :D

Oeh ik hoop ook dat die van jou snel komt Jans! :) Huis staat uh flink vol zeg :') Succes met dat op orde brengen!

Ik zie ook heel vaak vakjes over het hoofd.. O:) Moet ook zeggen dat ik het mengen altijd beetje eng vind, of ik dan wel de goede kleur heb enz. Maar ik doe ook eerst altijd de gewone nummers, zodat ik daarna minder vakjes over het hoofd ga zien dus minder vaak later nog hoef te gaan mengen. :)
Heb deze week en volgende week tentamens dus helaas niet echt veel tijd om te schilderen.. -O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:47

Ik had inderdaad gezien dat de andere merken mooie dingen hebben en er waren ook meerdere mooie met klaprozen te vinden echter kwamen die helemaal uit china en dat gaat me iets te ver hahaha. Voor me zelf zou ik chickadee perch nog wel willen om te maken maar kan nergens gewoon bestellen zonder paypal.

Heb voor mn moeder trouwens zelf een digiart gemaakt van een klaproos nu nog op canvas laten drukken en klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:48

Ja, we ahdden gisteren echt veel willen uitpakken, meubels op de plek zetten enzo. Maar beiden met hoge koorts plat op bed, dus dat is het niet geworden _O- maar hopelijk kunnen we vanavond even beginnen.