[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:43

Dan ga ik denk ik binnenkort toch een poging wagen met sokken breien, het lijkt me ontzettend leuk. Patronen voor op de rondbreinaald heb ik wel gezien, maar daar gebruikten ze twee rondbreinaalden. Dus eigenlijk gewoon vier naalden. Mijn truitje heb ik weer uitgehaald, ik vond de onderkant echt lelijk. Zal wel aan het zeer goedkope garen gelegen hebben, maar daar maken we wel een keer iets anders van. Het poppenjurkje voor de cursus is bijna af (op de rondbreinaald), alleen hadden ze daar het patroon niet goed bekeken waardoor ze hun doel voorbij gingen. Het ging eigenlijk om het maken van een raglanmouw. Maar blijkbaar werd in dat patroon alles weer aan elkaar gebreid, jurkje en mouwen waardoor het weer net even anders was dan ze voor ogen hadden. Dus hebben ze het patroon maar even aangepast zodat het een standaard raglanmouw wordt.
Het was wel lachen, ik was een van de zeer weinigen die het patroon en het plaatje goed bekeken hadden.
Ik heb ook wol meegenomen voor de kokershawl/jurk/rokje/dinges die ik had zien staan, helaas had ze maar twee kleurtjes liggen, maar de rest tover ik wel ergens vandaan en anders wordt hij tweekleurig (paars met grijs).

Die tochtslang ziet er wel leuk uit! Misschien kan ik wel een Zeeman mohair tochtslang maken, haha!! In het lichtpaars :+

Krissis

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:00

Die tochtslang is mede mogelijk gemaakt door zeeman.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:39

patpen schreef:
Maartje: ik begin te vrezen dat je toch de sluiting volgens patroon hebt als je de kabels niet aan de buitenkant had toen je de steken opnam :x

Eigenlijk kan het me niet eens echt iets schelen. Volgens mij zijn er maar weinig mensen die het op gaat vallen straks ;)

Leuk geworden Krissis! Hond heeft wel een lange tong gekregen ;)

Viel het mee bij de tandarts Kelly?

Hier weinig gebreid de laatste dagen. Beeeetje druk eind november/december hier := Als ik buienradar zo zie, regent het hier dalijk, dus dan wordt het in plaats van paardrijden toch maar breien.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:45

Ja gelukkig alles goed verlopen 2 kiesjes getrokken en de rest netjes gevult , hij eet en drinkt weer super hihi, alleen de verdoving vond hij minder leuk want hoe voelde niks en zei dus mijn mind is kapot ik wil duimpje, (hij duimt nog, vooral als hij moe is) maar wat is het hartverscheurend om je menneke te zien als die eenmaal weggezakt is en je moet hem achterlaten (ja ik bleef in de wachtkamer) kon wel janken , maar hij is weer helemaal de oude en vind het eigenlijk best leuk nu hihi hele tijd gaat hij zijn kiesjes bekijken haha , grote knul , maar ik ben kapot ik moes vanmiddag even werken , (krijg het niet over mn hart om die oude mensjes een week te laten zitten) maar was de hele tijd met mijn gedachtes bij hem , maar alles was goed gegaan .
Heb vanaf nu weer wat meer rust,
kerstdorp staat helemaal volgende week even kijken voor een boom en dan lekker genieten van deze maand

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:46

Maartje: je zult er ook niet veel commentaar op krijgen. Bovendien zijn er maar weinig mensen die weten hoe de sluitingen horen. Bedrijven trouwens ook niet; koop je een damesbroek met een herensluiting :+. Het zal mij wel opvallen omdat ik zelf kleding maak, ik let er meer op.
Alleen had je dan de steken op de manier kunnen opnemen zoals het stond beschreven. En je hebt nu de naald recht op de verkeerde kant gebreid. Maakt het uit! Ben alleen wel benieuwd hoe je gekabeld hebt als het werk binnenste buiten zat ;)

Kelly: fijn dat het goed gegaan is! Zo te lezen had moeders er meer last van dan de kleine ;).

Ik had het idee om vanavond de 2e kous op te gaan zetten...... Gisteren door de fysio geprikt in de spierknopen (eindelijk even die pijncyclus doorbroken) maar de volgende dag ben ik dan brak. Ga zo maar een spelletje spelen; minder inspannend! Vanmiddag carrousel les gehad en aan mij de eer om voorop te rijden. Als je wilt hebben dat het mislukt, moet je dat dus doen :=. Ik weet het verschil niet altijd tussen links en rechts :').

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:42

hahah ja erg he was op van de nerven
vanmiddag even langs mn oma en dan lekker op de bank breien en wat dingetjes bestellen voor mn handtas .
Ik wou naar karnavals wierts gaan in heerlen voor wat stof, maar nu is de winkel voor onbepaalde tijd dicht ivm instortingsgevaar van het hele Loon zo heet dt winkelcentrum , ik baal als een stekker

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:24

Dat hoorde ik vandaag op de raio.Dat het ceturm dicht moet. Wat een strop voor iedereen.
Voor veel winkeliers is december toch de topmaand

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:50

Ik rij er wel vaker langs (A76 van Geleen naar Heerlen voor Ikea) maar vond het er altijd wel lichtelijk oud/niet onderhouden uitzien.

Zeker voor de kleinere ondernemers een strop!

Ik ben begonnen aan een nieuw projectje met (voor mij) een hoop uitdagingen!
- patroon volgen
-meerdere/minderen
-pennetje 4 :wow: Nog nooit zo fijn gebreid! Ben erg benieuwd of het me gaat lukken maar het schiet nog niet echt op... (1 rechts 1 averechts... Hoe heet dat ook alweer?)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:01

volgens mij is dat de boordsteek. Ik brei met 3,5 maar ben ook niet anders gewend.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:18

1 re/1 av is idd een boordsteek. Er zijn meerdere variaties maar volgens mij is dit wel de meest gebruikte. Heerlijk saai om te breien ;).
Ik moet nog altijd beginnen met de 2e kous. Ook eerst 25 naalden boordsteek (maar dan verdraaid recht; behoud meer zijn vorm en is rekbaarder). Denk dat ik het zo toch maar eens ga opzetten. Wil eigenlijk die kousen donderdag af hebben :P

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:26

Ik wilde mijn popje ook voor morgen af hebben. Geven als sint pakje. Dat gaat me niet lukken. Ach ze is eind januari jarig dus dat moet wel lukken

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:37

Ik lees dat ik niet de enige ben die niet echt opschiet. Ik ben aan mijn kokershawl begonnen, begonnen, begonnen en nog een keer begonnen. Met een goede rondbreinaald en mooi garen. Het werkt alleen voor geen meter, het garen is nogal "plakkerig" en heel dun (Lang yarns alpaca superlight). Het past ook net niet in het rond op de rondbreinaald (kleinere rondbreinaalden in die maat zijn er blijkbaar niet). Ik heb de magic loop nog geprobeerd, bij ander garen zou dat denk ik prima gelukt zijn, maar dit garen is gewoon stom! Nu heb ik de steken op een rechte naald gezet, met de gedachte eerst een stuk te breien, het daarna over te zetten op een rondbreinaald, dan in het rond te breien en het onderste stuk op het eind dicht te maken. Mijn andere optie was een goedkope rondbreinaald een stukje inkorten, maar ik denk dat dat geen succes wordt.
Dus.... stampvoet....

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:02

Er zijn rondbreinaalden van 40 cm. Zijn die ook te lang? Dan kun je het beter op sokkennaalden breien! Even gegoogled op het garen maar het ziet er wel mooi uit! Het is een mohair en dat breit altijd wat lastiger. Dunne draad die het mooist wordt op een wat dikkere naald. Ik denk dat 4,5 zelfs ook nog wel zou kunnen.

Hier staat eindelijk de 2e kous op de pen :j. Schiet ook niet hoor want ik heb pas 5 naalden gebreid. De 1e naald wordt recht gebreid, daarna boord. Maar ik was even vergeten dat ik gedraaid recht zou breien op de even naalden :x. Terugsteken dus.......

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:49

De rondbreinaald van 40 is om meteen in het begin mee te beginnen te lang. Dan wordt het zo'n gerommel en gemorrel met het garen! Bij het rondgebreide jurkje ging het wel met een "te grote" rondbreinaald, maar met dit garen lukt het gewoon niet. De shawl wordt gemaakt op pen 8..... Sokkennaalden was nog een idee geweest, maar dan had ik die ook nog moeten gaan kopen. Ik heb het eerste stukje nu op gewone naalden staan en het ziet er wel erg gaaf uit!

Patpen, irritant als je dan weer terug moet hé! Ik heb dat dus heel vaak, dan heb ik het goed gelezen, maar dan ben ik zo enthousiast bezig dat ik gewoon een stukje vergeet.

Edit: Ik kom net tot de conclusie dat mijn rondbreinaald 60 cm. is! Muts die ik ben. Ik ga eens even zoeken of rondbrei nr. 8 bestaat in 40 cm.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:49

Heb gister nog een paar naalden gebreid, maar vandaag zit het er ook even niet in. Op de een of andere manier gaat alles vandaag al mis, dus ik durf er niet aan te beginnen :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:00

Ze zijn er wel; ik heb de mouw van de trui van mijn vader al járen op een rondbreinaald nr 8 staan :=. Ik vind het geen prettige wol maar eigenlijk is het zonde. Originele wol en rondbreinaalden 8 (kort en lang) gekocht en nu ligt het al jaren in de poef niks te doen :o. Mijn moeder wil de trui niet breien want ze vind het te dik. Als ik mijn :list: een beetje bijgewerkt heb, toch maar eens oppakken. Prioriteit zijn nu de kousen, sokken en het quiltje. 1 sok en 1 kous zijn af, van beide staan de 2e ook al op de pen.
Het gaat om deze trui (gebreid in zandsteek): http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... =8&lang=nl in de kleur antraciet (als ik me niet vergis.....)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:20

mn winkelcentrum word afgebroken dat is zo scheise ik kom er iedere week ,

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:31

Toch niet het hele winkelcentrum? Ik dacht dat het om 14 winkels ging die gesloopt gaan worden. Maar het is wel een strop voor de winkeliers (en de klanten!) :(:)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:40

Voor winkeliers is dat echt een drama inderdaad! Zeker voor de kleine winkels. Komt er iets vervangends op die locatie?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:17

ze zouden een deel gaan slopen , maar ze zijn nu aan het onderzoeken of bepaalde voegen tussen de compartiementen nog intakt zijn en dat de betroffen delen gesloopt kunnen worden of dat alles meegaat als ze beginnen of evt instorting wat ze vermoeden dat dat morgen of overmorgen zal gebeuren , het houd hier het zuiden echt in de ban je kunt het zelfs live volgen.
Tis zeker een drama , ze zullen zeker wel iets vervangents neer zetten want het tLoon is echt een begrip voor het zuiden

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:14

Mwah, een begrip vind ik best meevallen, voor omgeving 045 wel, 046 heeft makado ;)
Neemt niet weg dat het ruk is voor ondernemers en winkelend publiek.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:17

He he, eindelijk het boord af! 3 dagen gedaan over 25 naalden van 60 steken >;). Vanaf nu alleen maar recht en straks nog maar 38 steken. Dus nu zal het wel sneller gaan! Doel vandaag: tot en met de kuitspie........

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:39

Hoi weer eens bij ge lezen jullie gaan snel
iemand heeft 2 kousen op 1 rondbrie pen die begrijp ik niet zal wel fout gelezen zijn

Mijn lap voor omslag vest en de kabelrand is af nu nog in elkaar dan zal ik foto plaatsen

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:12

GittekeZ1 schreef:
Hoi weer eens bij ge lezen jullie gaan snel
iemand heeft 2 kousen op 1 rondbrie pen die begrijp ik niet zal wel fout gelezen zijn

Nee hoor, het is mogelijk om 2 sokken tegelijk te breien op een rondbreinaald :j. Zelf heb ik wel het boek maar nog niet uitgeprobeerd.
http://www.hetspoeltje.nl/index.php/rev ... tegory/43/
En een filpmje (van een half uur!): http://www.youtube.com/watch?v=i4iD77aJCAw

Lekker opgeschoten (maar niet heus) met mijn kous :n. Boekenkast moest toch ook nog ingeruimd worden. En morgen "mag" ik om 815 bij school staan om sinterklaas liedjes te spelen. Natuurlijk weer wat kwijt wat ik écht nodig heb om mijn muziek te kunnen lezen (harpje). Dat lag altijd op een vaste plek maar omdat alles op zijn kop heeft gestaan: weg :(. Uiteindelijk op een heel onlogische plaats gevonden, bladmuziek ligt nu ook klaar.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:59

Het voordeel van dat belachelijk vroege opstaan op mijn vrije dag, is dat ik al weer een aardig stuk heb zitten breien aan mijn kous. Gisteravond nog een aantal pennen gedaan (na de kast, kreun: waarom heb ik zo veel boeken?). Nog maar 29 naalden en dan ben ik al weer bij de hak :j.

En ff lekker OT:
Afbeelding
Net even op de stof zitten rijgen. Nu nog "even" appliceren en dan kan het echt quilten beginnen. Moet met kerst onder de boom liggen; dit cadeautje ligt goed op schema!