[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N_fotografie

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:55

Hallo allen! Ik heb ook een tekening die ik graag zou willen laten taxeren.

Het formaat is A3 met pastelkrijt.
Afbeelding

Ik zal pag. 44&45&46 even taxeren:

Pagina 44:
DiekeC: Het paard kijkt een beetje.. boers haha, alsof hij een enorm centebakkie heeft. Ik vind hem wel leuk getekend, zo'n 10,-
Pirate: Ik ben niet zo into de digitale tekeningen, ik vind hem ook wat te.. snel.. Ik zou hier denk ik 10,- voor vragen.
Klodder:Wat kijktie zielig ;-) Jammer dat hij er niet helemaal op staat en niet centraal. Ook heb ik het idee dat de verhoudingen niet kloppen. Ik denk zo'n 20,- voor de techniek.
Ninajojo: Aaah, ik heb jouw topic voorbij zien komen! Prachtig schilderij geworden, alleen snap ik de witte cirkels op de achtergrond niet? Maar non or less, ik zou er zeker 70,- voor vragen.
DiekeC: Sorry, vind hem nog iets te ruw. Ik zou er geen geld voor geven.
DiekeC: Ik vind deze al wel leuker, het groene geeft een leuk effect. Zo'n 15,-
xxpinzowxx: Ik zou nog even dooroefenen als ik jouw was!
Babe: Wouw, prachtig echt, wat een diepte en wat een expressie! Ik kan geen enkele minpunt bedenken, echt heel tof gedaan dit werk! Zeker 150,- Ik zou hem zelf denk ik niet eens weg durven doen haha!

Pagina 45
Kapiteintje: Ik zou het wat meer contrast geven, dat geeft de tekening net een extra dimensie. Ik zou er nog geen geld voor vragen ;-)
Amborenia: Ik hou niet zo van het "veeg-met-je-vinger" effect. Ik zou hier dus ook geen geld aan uitgeven. Maar je bent wel erg leuk opweg!
Joey_Lover: Ik ben niet bekend met digitaal werk en hoeveel werk daarin zit. Ik vind dat je het wel erg mooi heb gedaan. Ik heb je topic ook gevolgd. Ik zou hier zoiets als 15,- voor vragen!
Drafbalk: Aaaaw wat een hompie zeg! Erg leuk. Wat is het formaat?? Ik denk dat je hier iets als 20,- voor kan vragen.

Pagina 46:
Amborenia: Dat vind ik echt een hele gave schilderij! Afhankelijk van de grootte zou ik tussen de 20 en de 50 euro taxeren.
Amborenia: Die vind ik weer wat minder hebben allemaal. Ligt zo rond de 10,-
Amborenia: Ik hou niet zo van die stijl, maar ieder zijn smaak. Zo rond de 20,-
Stitch: Prachtig hoe je de details hebt kunnen pakken! Heel mooi. Zo'n 25,-
DiekeC: Mooi gedaan. Zo'n 15,-
Hanne: Sorry, ik zou hier nog geen geld voor vragen en lekker effe dooroefenen!
Mentjuh: Voor mijn gevoel kloppen de verhoudingen niet? Het is wel lekker "zacht" getekent. Ik denk zo'n 20,-
DiekeC:Bijzondere tekening, maar heb het gevoel dat het nog een schets is.

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:54

wow mooi!
denk 20,-

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:54

Pagina 46:

Amberonia:
Chinees: niet echt mijn stijl, maar ik vind hem wel super mooi! Apart en bijzonder schilderij! Vooral dat het op hout is geschilderd en 2 lagen hout. Heel orgineel! €90
Oog: het lijkt of het oog nergens aan vast zit, dus stoort mij wel, je hebt wel een mooie aparte achtergrond gemaakt vind ik! €30
Boomstam: ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt iets in zag de eerste keer, pas toen ik de beschrijving las wist ik wat het moest voorstellen, dacht eerst dat het aders of zo waren, wel mooie schaduwen! €25
Paard: vind de geheel een beetje rommelig. €20
Koe: mooie kleuren! Apart schilderij! €40

xxStitchxx:
super mooi gemaakt!€50

DiekeC:
Knap gedaan in maar 4 uurtjes! Zelf zou ik deze positie heel moeilijk vinden maar ik vind hem mooi gelukt! €35

Hanne_x3:
Paard: De ogen vind ik ietsjes te hoog zitten, en ik zo hem nog iets meer inkleuren met schaduwen, halster vind ik mooi gemaakt!€20
Chace: deze vind ik wel mooi! Schaduwen vind ik bij deze beter! €25
Man met gitaar: de overgangen tussen bijvoorbeeld baart en mond, voorhoofd en pet, vind ik een beetje onduidelijk. €20

Mentjuh:
Ik vind de kleuren echt super mooi! Het paard straalt rust en vriendelijkheid uit! €60

Pagina 47:

N_fotografie:
WAUW! Die uitstraling van em! En die mooie kleuren. Ik vind hem echt prachtig! €100

~

zelf heb ik weer een paard voor iemand getekend, bij mijn vorige durfde ik nog niet echt met schaduwen enzo te werken, nu heb ik alles er maar in gegooit en gekeken wat het zou worden! het is niet een super foto, heb ik hem nog even snel gemaakt buiten omdat ik het vergeten was en hem al had gegeven! hierdoor valt er een lichtstraal overheen in het midden.

https://picasaweb.google.com/1033301752 ... 4498059298

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:18

Vast niks waard maar graag tips:
Afbeelding
Ella-Parte half a4tje
Afbeelding
Dancer a4

zelf vind ik de 1e leuker
allebei met acryl potlood mijn 1e en 2e tekening

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:53

Ik lees eigenlijk alleen maar af en toe mee in de kunstregionen van Bokt, maar nou wil ik toch es een poging wagen :D Cadeautje voor een goede vriend, is al netjes ingelijst afgeleverd en hij was er heel erg blij mee, maar ben benieuwd wat jullie er, als´t een opdracht zou zijn geweest, voor over zouden hebben. Formaat is A3, materiaal is kleurpotlood.

Afbeelding

Afbeelding

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:37

nog even een aanvulling, was ik vergeten :z , het is a4 formaat met verschillende diktes potlood!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:26

Ow wacht dan moet ik me er natuurlijk als tegenprestatie zelf ook mee gaan bemoeien... Eeeh....

daphnenatas, ik vind het oog nog wat te weinig spreken/leven, maar andere dingen zoals het halster zijn heel netjes uitgewerkt, je bent al aardig op weg! E10
En ik viel als een blok voor die hond van Drafbalk een stukje terug, WAT een droppie, die zou ik niet wegdoen voor onder de 30E alleen al voor de originaliteit, met een bonus voor schattigheidsgehalte :D
Marloesnatje, nog niet van het niveau waar ik geld voor zou durven vragen, maar vooral NIET ophouden met oefenen want het zijn al wel leuke koppies allebei!
Die van N_fotografie kwam ik al in een ander topic tegen, prachtig pastelbegin, zou ik toch zeker zo'n 40-50 euro voor durven vragen, en ws. als je zo doorgaat kom je een paar werken verder makkelijk weg met over de 100!

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:37

Afbeelding
Grafiet, A3 formaat.

N_fotografie: Rond €100,- vind ik hem wel waard! :o
daphnenatas: Ik vind de pony zelf heel mooi getekend maar het halster vind ik echt een minpunt, ik zou de waarde op €20,- tot €50,- schatten.
MarloesNatje: Het zijn inderdaad geen tekeningen waar je geld voor zou kunnen vragen maar het begin is er zeker om goed te tekenen. Je zou bijvoorbeeld kunnen oefenen met dit topic: [UK] [GAME] Een paard in (1)5 minuten deel III.
licorne: Ik vind het echt een prachtige tekening, ook vooral met de achtergrond geeft het de tekening nog meer sfeer. Ik zou hem rond €100,- schatten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:49

Ik zal nog even wat taxeren, voor ik een nieuw werkje plaats. :).

Amberonia: Een erg creatief werk, ik heb geen idee wat de tekst betekent, maar ik denk dat het aansluit met de afbeeldingen in je werk. Wat ik zelf niet zo mooi vind is het combineren van twee verschillende talen, ik zou het mooier vinden als het OF Italiaals OF Chinees/Japans is. Verder heel mooi qua kleuren en je hebt de tekst heel mooi strak gekregen.

100,-.

DiekeC: Ik zie duidelijke verbetering vergeleken met je eerdere werken. Deze bevat meer detail en ziet er anatomisch ook goed uit. Toch zou ik proberen nog wat dekkender te tekenen, het papier lijkt door het paard heen te schijnen. Verder zou je in de details nog meer kunnen uitwerken en het dier een vachtstructuur kunnen geven. Verder ben je erg goed op weg.

25,-.

N_fotografie: Wat een aparte stijl, niet helemaal dekkend maar toch een goed portret neerzetten. Het is niet mijn smaak, ik houd van echt dekkende portretten of portretten die eigenlijk nauwelijks dekken. Je hebt een mooie blik neergezet en het neusje is erg goed gelukt. Ik vind persoonlijk de zwarte schaduwen in het gezicht wat te hard. Goed werk verder.

40,-.

daphnenatas: Wat een leuke shetlander, de oogopslag vind ik goed gedaan, hij kijkt echt heel vriendelijk uit zijn/haar ogen. De oortjes zijn ook echt aaibaar. Het halster vind ik niet mooi, dat is te 'stripachtig' met die harde zwarte lijnen. Knuffelbaar portret verder, de vachtstructuur heb je mooi neergezet, probeer dat door te trekken naar de manen en voorpluk. Maar, ga vooral zo door. :D.

25,-.

Ja, het klopt dat er een aantal mensen niet getaxeerd zijn. :). Ik weiger tijd en moeite te steken in het beoordelen van werk van mensen, die er zelf geen moeite voor doen en maar (een) tekening(en) neerplempen om vervolgens snel snel 3 of 4 mensen te taxeren. :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:54

Afbeelding

Britse Korthaar dame. A4 formaat, Derwent coloursoft op zwart fotokarton. Zo'n vijf uur werk.

Topic: [UK] [TEK] Britse poezel

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:36

Zo, Ik doe ook weer een taxatiepoging vanaf de pagina waar ik zelf als laatst gepost had :)
Dus pagina 42:

Amy8super: Dat je zoiets met een muis voor elkaar krijgt zeg! Enige tip die ik heb is de haarrichting en het pupil in het oog. Deze lijkt nu erg rond te zijn. 50 Euro

Mentjuh: Echt sterk door zijn eenvoud! 75 euro

CoolestnoudJ: Het is totaal niet mijn smaak, maar vind het wel mooi gemaakt. Ik denk dat je er wel minimaal 50 euro voor kan vragen. (lastig taxeren op iets wat niet je smaak is)

Leonyr: Ik kijk een beetje raar tegen het oog aan. Het pupil stoor ik mij aan. 20 euro

xxpinczowxx: Ik zou er zoals de tekening er nu bij staat niets voor geven. Ik kan heel wazig net een paard zien.

Pagina 43:

xxpinczowxx: zie mijn vorige commentaar. Ik mis een heleboel contrast.

_Bitje_: Portret: (geen idee wie het is, maar mooi!) 65 euro
Acryl: Leuke stijl, 75 euro
Pastel: Door het hoge gras, wat laag getekend is, lijkt het wat raar: 60 euro

_San87_: Wat een heerlijke blik in de ogen van die hond. Daar smelt je nou voor. 65 euro

Mentjuh: Lekker veel contrast, Hoofdstel lijkt soms een beetje in het hoofd te liggen. 35 euro

DiekeC
Haflinger: Mag van mij iets meer dekkend. 5 euro
2e tekening: Daar zou ik niets voor geven. Te krasserig en te weinig dekkend.

babe: Je blijft jezelf altijd overtreffen: 150 euro

xxpinczowxx: De foto is erg slecht. Zou er zo niets voor geven

Pagina 44

DiekeC: Denk dat het door de bolling in het papier komt dat hij uit verhouding lijkt: 20 euro

Pirate: Naar mijn smaak nog veel te weinig uitgewerkt. Zou er niets voor geven.

Drafbalk: Wat een heerlijk portret. 40 euro

Klodder: Mooi gemaakt, maar door de houding lijkt hij wat raar: 25 euro

Ninajojo: Weer eens heel iets anders om te zien. 50 euro

DiekeC: Ik herken je stijl er ondertussen uit, maar het zou van mij nog iets scherper in contrast mogen. 20 euro

DiekeC: Deze vind ik een stuk mooier: 35 euro

xxpinczowxx: Deze is mooier dan de vorige tekeningen, maar zou er nog niets voor geven. Ik vind hem nog wat flets.

Babe: Werkelijk helemaal schitterend. Spat hier van mijn scherm af. 200 euro kan je er zeker wel voor vragen.

Pagina 45:

Kapiteintje: Voor een eerste keer zeker een goed begin, maar ik mis het realisme. zou er nu nog niets voor geven.

Amberonia: Ik herken totilas er niet in. Ik vind hem meer op een pony lijken. Neemt niet weg dat de pony opzich wel goed getekend is. Zou er nu nog niets voor geven.

Joey_lover: Ik ben digitale werken erg gaan waarderen. Vind dit van jou ook altijd mooi. Bij deze lijkt de neus alleen wat raar door het witte. 50 euro sowieso.

Drafbalk: Zo komt hij mooier uit met het licht blauwe. 55 euro

*taxatiestop omdat ik posters zie die alleen maar snel even wat neergooien aan taxaties en eigen werk ertussen gooien*

En ik ga weer verder met
DiekeC: Ik vind ze steeds beter worden, 35 euro

Hanne_x3: voor alles kun je zo rond de 10 a 15 euro vragen symbolisch gezien

Mentjuh: Ik vind het een heel leuke stijl die je hebt, Lekker fel en vrolijk: 40 euro

N_fotografie: Wat een leuke tekening. De ogen springen er echt uit. 45 euro

Licorne: 30 euro. Ik mis iets, maar weet niet zo goed wat ik nu mis...

Myou: mooi! Lekker rustig plaatje en die handschoen en neus vind ik echt mooi (alles, maar dat springt er echt uit) 55 euro

_San87_: wat een werk zal er in die haren gezeten hebben: 80 euro

Zo, dan heb ik nu weer helemaal bijgetaxeerd en ga ik nog even mijn opmerking tussendoor toelichten. Ik vind het wel zo leuk als ik zelf mijn best doe om anderen te taxeren, dat dit andersom ook gebeurd en niet even snel 3 bedragen neer worden gegooid omdat het zonodig moet omdat je anders zelf niet getaxeerd wordt (ben ik nog te volgen) In dat geval heb ik nu wat werken overgeslagen om te taxeren en zal dat ook blijven doen.

En dan nu nog een werk van mijn kant:

Adonis:

Afbeelding

Pastel, A3 formaat, ongeveer 8 uur werk.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:04

Lang geleden dat ik hier wat heb gepost omdat er toen zo snel en slordig werd getaxeerd zonder commentaar. Hoop dat dat nu wat veranderd is :)

Pagina 43

xxpinczowxx - Helaas slechte foto, zoals er al gezegd werd heb je heel vlak getekend (gebruik meer donkere tinten, meer contrast) of zit er een fout in het uploaden oid. Niet te taxeren zo ;)

_Bitje_ - Je eerste tekening vind ik érg mooi. Ik zou de rand om z'n mond minder scherp maken (meestal is dit vloeiend) en ook nog wat aan de vorm en textuur van de muts doen. €55,-
Je tweede schilderij heeft een hele aparte stijl, beetje cartoonachtig! Kleurgebruik en verhoudingen zijn top. €120,-
Je derde tekening vind ik leuk, maar zonde dat paard en baasje in het gras lijken te verdwijnen. Inhoudelijk lastig te beoordelen omdat het een redelijk kleine foto is. €40,-

_San87_ - Lieve oogjes! Mag wat mij betreft nog meer contrast in, eventueel wat meer textuur in de vacht. Omdat het grafiet is wat laag getaxeerd €25,-

Mentjuh - Hoofdstel en bit doen afbreuk aan het plaatje, zonde! Je bent wel goed op weg :) €12,50

DiekeC - Ik vind ze persoonlijk nog niet mooi genoeg om er geld voor te vragen. Ze lijken redelijk snel te zijn opgezet, je mag meer tijd besteden aan detail. Maar, er zijn mensen die van deze stijl houden, dus wie weet ;)

Babe - Tja hier heb ik nooit commentaar op :+ Vind het alleen jammer dat eigenaren (waarschijnlijk ook in dit geval) ervoor kiezen om 3 paarden op één afbeelding te krijgen. Of je moet grafisch heel sterk zijn en er iets moois van weten te maken, maar vind ik meestal niet. Toch omdat het zo'n goed werk is en zo realistisch €225,- (mag ik vragen wat je hiervoor precies vraagt?)

xxpinczowxx - Zelfde commentaar als hierboven. Probeer anders voorlopig alleen bruine en zwarte paarden te maken ipv witte? :j

Pagina 44

DiekeC - Je ziet dat je nu al wat meer durft, maar nu ben je te slordig geweest in je anatomie. Je hebt wel talent, dus blijf dooroefenen. Misschien ook eens met ander materiaal proberen?

Pirate - Sorry, maar ik hou persoonlijk (!) niet van digitale tekeningen. Ik zou ook niet weten waarop ik het kan taxeren aangezien ik zelf denk dat het geen marktwaarde heeft, hooguit voor games, tijdschriften etc.

Drafbalk - Lief!! Mag wat mij betreft nog wat meer 'dichtgetekend' zodat je de witte bobbeltjes niet meer ziet. Zal waarschijnlijk aan het papier liggen, heb daar geen ervaring mee €15,-

Klodder - Aandoenlijk koppie, leuk kleurgebruik. Is dit je eigen hond? Ben benieuwd hoe je andermans hond zou tekenen! :) €25,-

Ninajojo - Jammer dat je de achtergrond zo simpel hebt! Deze had van mij heeeeel druk mogen zijn. Wel gaaf idee, maar zal moeilijk zijn om te verkopen (mocht dit je doel zijn) €30,-

DiekeC - Hij lijkt wat kleine neusgaten te hebben, en het hoofdstel vind ik storen omdat dit op zo'n klein formaat nauwelijks scherp getekend kan worden met pastel. Is deze in opdracht, aangezien het een 'model' is? :) €10,-
Je tweede tekening vind ik niet heel bijzonder, zit weinig karakter in. €5,-

Babe - Vanwege klein formaat €250,- Heb je al wel eens met olieverf oid geschilderd? Lijkt me een leuke uitdaging voor jou en levert vaak veeeeel meer op ;)

Pagina 45

Kapiteintje - Probeer meer te kijken naar het origineel. Waar zit de schaduw, waar kan je rechte lijnen of ovalen ontdekken, etc. Vind het nu nog geen geld waard, sorry.

Amberonia - Ik zou eens ander materiaal proberen, betere grafietpotloden bijvoorbeeld. Je hebt erg netjes getekend maar daardoor zou het iets 'levendiger' kunnen worden. Totilas haal ik er niet uit, maar 't is wel een leuk plaatje. €10,-

joey_lover - Zie mijn reactie over digitaal tekenen hierboven. Vind dit echter wel een stuk mooier :)

Pagina 46

Amberonia - Is dit met acryl? Vind de achtergrond mooi, maar het doek opzich vind ik niet zo heel spannend. Het is heel smaakgevoelig. €45,-
Tweede vind ik wel wat hebben, ook heel smaakgevoelig €50,-
Derde doet me denken aan de dunne darm oid _O- Wel bijzonder doek €75,-
Vierde vind ik een te slechte foto, daar kan ik niks over zeggen.
Vijfde (de koe) vind ik mooi qua kleurgebruik, maar verder niet erg aansprekend €75,-

xxStitchxx - Gaaf, dat branden! Ben daar niet in thuis qua prijzen, zo'n €20,- ?

DiekeC - Anatomisch heel netjes, kleurgebruik ook leuk. Probeer alleen eens wat langer met een werk bezig te zijn, bijvoorbeeld een hele week over een tekening. €35,-

Hanne_x3 - Eerste inderdaad een symbolisch bedrag ;)
Tweede vind ik wel leuk (afgezien van het plaatje zelf :+), rond de €5,-
Derde is ook wel grappig, wie is het?

Mentjuh - Voor je eerste keer met pastel ziet het er prima uit. Let alleen op je anatomie €10,-

Pagina 47

N_fotografie - Gaaf! Pas alleen op met je omlijning, daardoor wordt het minder realistisch €40,-

Licorne - Erg realistisch en mooie kleuren! €45,-

Myou - Veel detail, leuk. Mag wat meer contrast €30,-

_San87_ - Mooie oogjes! €45,-

NAIWHL - Afgezien van het oog (die vind ik een beetje eng) heel gaaf! Het lijk alleen wel alsof je sommige stukken 'dikker' op het papier hebt dan andere stukken? €55,-

Ik ben al heel lang bezig met een opdracht, af en toe maak ik eens wat tussendoor:

Beide zijn 50 x 100 met acryl
AfbeeldingAfbeelding
Heb op het moment helaas geen grotere foto's (deze komen van Facebook af). Beide zijn al verkocht, ben benieuwd wat jullie ze taxeren ;)

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:14

A4 papier met pastelpotlood
kleur kwaliteit door uploaden een beetje achteruitgegaan, Edit: ik zie nu ook dat er strepen in zitten door de scanner

Afbeelding

N_Fotografie
Jammer dat de omlijning goed te zien is let daar een beetje op, ik vind de kleur combinatie heel mooi vooral de halsband en ogen vallen duidelijk op! Ik schat hem rond de 45 euro

DaphneNatas
Ik vind de pony zelf erg mooi getekend, ik vind het halster alleen niet erg realistisch en de manen komen op mij afgeraffeld over, wat meer geduld en tijd, ik zou er 20 euro voor geven

MarloesNatje
denk aan schaduw in je tekeningen, nu nog geen geld waard maar gewoon door blijven oefenen, let ook een beetje op de vacht in de tweede tekening het is heel erg 'strepig' zeg maar

Licorne
Ik vind jou tekening echt prachtig, ik vind hem mooier dan de foto, de ogen spreken echt, ik heb echt niets op aan te merken! 50 euro :j

Myou
Super mooie zwart wit tekening, ik houd er wel van, dit doe ik je niet na! ik zou er 35 voor geven

_San87_
Wat een pracht werkje, ik mis alleen het dekkende bij de nek het stoort mij een klein beetje, 50 euro

NAIWHL
Eerlijk gezegd vind ik het geen fijn beeld, naar mijn gevoel is het paard erg uit verhouding wat ik jammer vind want je kleurgebruik is goed, ik heb je schetsen ook gezien toen had ik het gevoel dat de neus niet klopte, het oog stoort mij nu toch eigenlijk meer, misschien iets minder groot maken?

assepoetster
Echt heel erg mooi, al die kleuren en combinaties, ik zou die tweede toch graag in huis hangen :j
Ik denk zeker iets van 120 euro waard!

Snne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:12

Pagina 45
kapiteintje: voor de eerste keer ziet het er al redelijk netjes uit, maar ik zou er nu niks voor geven.
amberonia: verhoudingen kloppen redelijk, het oog mag een lichtpuntje hebben, €5,-
joey_lover: heel mooi, alleen de knotjes mogen nog iets meer detail, €80,-
drafbalk: €20,-

Pagina 46
amberonia: leuk bedacht, ik zou er €25,- voor geven
amberonia: erg apparte schilderijen, €30,-, €15,-, helaas onduidelijk €5,-
amberonia: €40,-
xxStitchxx: ziet er erg strak uit, €30,-
DiekeC: erg mooi, maar volgens mij klopt voor ons het linker oog niet helemaal, €35,-
Hanne_x3: mag iets meer verschil in qua donker licht, €10,- mag iets meer detail in, bijv. in de haren, €8,-, €13,-
mentjuh: heel mooi kleurgebruik, alleen bij het oog klopt er iets niet, maar dat is moeilijk te zeggen wat, €30,-
DiekeC: Leuk begin, maar zier er nog te schetserig uit.

Pagina 47
N_fotografie: heel mooi, alleen had ik het persoonlijk onder de halsband wat minder streperig gemaakt, €40,-
daphnenatas: leuk gedaan, ik denk dat als je somige stukken lichter laat, zoals een puntje in het oog, dat het dan levendiger word, €20,-
MarloesNatje: verhoudingen zien er al goed uit, alleen mag er wat meer schaduw in, beide €5,-
licorne: mooie kleuren gebruikt, waardoor hij levendiger wordt, dan op de foto, en mooie kleuren voor de achtergrond, €25,-
myou: mooi, mag een lichtpuntje in het oog, en ik vind de laars wat streperig in verhouding met de rest, €15,-
_San87_: mooi gedaan, alleen het rechter oog voor ons, vind ik zo staan alsof hij recht kijkt ipv schuin, €30,-
NAIWHL: heel mooi, alleen vind ik het papier er nog op sommige stukken doorheen komen €35,-
Assepoetser: beide heel mooi kleurgebruik, € 70, €60,
ILoveJip: mooi begin, mag nog meer schaduw en kleurverschil in, €10,-

Afbeelding
A3 papier met pastelkrijt en pastelpotlood

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:56

N_fotografie, 25 euro. Heel erg mooi begin. Mooie kleuren en vast een goede weergave van de hond. Ik mis alleen iets waardoor hij van het papier af komt.

MarloesNatje, ik zou ze inderdaad nog niet verkopen. Maar het is zeker een goed uitgangspunt. De verhoudingen zijn goed. Je gebruik van het materiaal kan nog een stuk beter. Probeer zachter te kleuren waardoor je een vloeiendere minder streperige laag krijgt. Daarna lagen toe blijven voegen tot je het gewenste resultaat hebt bereikt. Het kan ook zo zijn dat het materiaal je niet ligt. Ik zou zeker ook andere materialen uitproberen.

licorne, zo’n 25a 30 euro. Prachtige kleuren en het juiste gevoel over gebracht. Her en der een klein foutje maar niets groots. Ik zou het persoonlijk mooier vinden als je de kat naar de rand van het papier wel zou hebben getekend. Wit is ook maar zo wit.

myou, 40 a 45 euro. Heel mooi weergegeven, sprekend hoofdje en veel detail in de neus. Ik twijfel over het middelste deel van het hoofd maar ga er voor nu van uit dat hij op de foto gewoon niet goed uit komt.

_San87_, 10 euro. Helaas zoals bij veel andere kattentekeningen klopt het ergens gewoon niet. Het blijft te vlak en de ‘linker bovenlip’ zit te laag.

NAIWHL, 30 euro. Wat een leuke stijl! En een bijzondere blik! Helaas komt de tekening niet af over. Het materiaal dekt niet mooi en de highlights in de hals zijn te veel uitgeveegd in verhouding met de rest van de hals. Met wat achtergrondkleur en een vloeiender afloop van de hals kun je al een veel beter eindresultaat verkrijgen! Je kunt het in ieder geval wel.

Assepoetster, 350 a 400 euro per stuk. Heel bijzonder! De eerste vind ik beter gelukt alhoewel ik meer houd van de kleuren van de tweede. Bij de eerste is de hand echt een minpunt. Bij de tweede vind ik het gezicht niet mooi. Waarom dat precies is weet ik niet. Misschien is het te glad… Het grove zwierige van de jurk is prachtig en de hare zijn ook erg mooi gemaakt.

ILoveJip, ik kan hier helaas geen waarde aan hangen.

Snne_, 5 euro. Je ziet dat je goed bezig bent met het bestuderen van kleur en lichtval. Het paard lijkt niet te kloppen en je zult naar mijn mening veel meer uit moeten werken. Een kleurtje op de achtergrond zou ook wonderen doen.

Mijn tekening:
a3, oliepastelkrijt. Afgelakt en daardoor iets last van weerkaatsing op de foto:
Afbeelding

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:45

Pagina 47
N_fotografie: heel mooi €45,-
daphnenatas: leuk gedaan €20,-
MarloesNatje: goed alleen wat meer schaduw allebei €5,-
licorne: leuk €25,-
myou: mooi €20,-
_San87_: mooi €35,-
NAIWHL: heel mooi €40,-
Assepoetser: super mooi € 70, €80,
ILoveJip: goed begin, meer schaduw €10,-
Manlenka: heeel mooi, alleen de oren lijken een beetje klein €25,-

Ik heb hier zelf nog een schilderij voor op een kinderkamer.............
Afbeelding

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:25

Ik kan niet taxeren x'D

N_fotografie: Heel mooi! Wat ik ook heel mooi vind is dat je de ogen en de halsband zelfde kleur geeft :j
MarloesNatje: Mooi :D Maar probeer iets meer met schaduw en lichtval te werken.
licorne: Wauw, mooi met de kleuren gewerkt, alleen de omleiding van de tekening, das bij een kat int echt niet zo, want daar stopt de vacht niet opeens met een lijn, daar zitten dan ook wat haren die uitsteken enz.
myou: Mooi :D Alleen jammer dat de ruiter is afgesneden.
_San87_: Gwn supermooi :9
NAIWHL: Mooi, maar kvind het oog er een beetje eng uitzien.
Assepoetster: Mooi :o
ILoveJip: Mooi hoor, alleen het hoofdstel hangt er een beetje sliertig bij.
Snne_: Ah, die is leuk :D Alleende voorbenen miss iets te lang.
Malenka: _/-\o_
kapiteintje: Kvind em grappig :D

En dan nu mijn eigen creatie:
Afbeelding
Oog lijkt groter op foto, int echt is ie wel kleiner.
Grootte: 18 x 13 cm

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:10

Even mijn taxaties weer. :P

@N_fotografie: Dikke randen, maar ik vind dat een leuke stijl. :) €45,-

@MarloesNatje: Zoals je zelf als zegt, niks waard. Probeer meer diepte te tekenen, schaduwen en de ogen 'glimmend' te maken.

@licorne: :D €30,-

@myou: Netjes gedaan met grafiet. :j €45,-

@_San87_: Mooi! Die oogjes glimmen echt. €60,-

@NAIWHL: Mooi oog. En minpunt vind ik dat je de nek niet hebt laten 'vervagen'.
Nu staat er een strakke lijn waar erg je aandacht naartoe getrokken word. Nu nog €50,-

@Assepoetster: Bijzondere stijl. Heb je het zelf verzonnen? Ook erg mooie kleuren. :j
Lastig om zoiets te taxeren.. €265,- €220,-

@ILoveJip: Leuk idee, jammer dat er weinig schaduw en diepte in zit. Nu nog €0,-.

@Snne_: Misschien kan je nog iets aan de achtergond doet zodat het niet wit is? Nu nog €0,-.
Qua verhouding klopt het niet helemaal maar je bent aardig op weg!

@Malenka: Erg mooi. Wel 'hoekig' maar het is een leuke stijl. €85,-

@kapiteintje: €7,50 Leuk! :)

@Amy8super: €15,- Heet ook vind ik links wat te veel in een punt lopen.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:12

@assepoetster Ik ben zo verschrikkelijk verliefd op jouw linkse schilderij! Wat een prachtstuk!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:08

Bedankt voor de reacties en de taxaties! :):) Heb beide voor €350,- verkocht, dus Malenka zat heel dicht in de buurt!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:18

Ooh dat is netjes Assepoetster! Zeker die eerste vind ik dat dubbel en dwars waard, zoooo mooi!
Grappig genoeg zijn mensen ook zonder enige aarzeling bereid toch echt wat meer neer te leggen voor mijn werkjes dan waarop het hier getaxeerd wordt, en ik denk dat dat voor veel andere werken hier ook geldt. Net als bij paarden, het is wat de gek ervoor geeft nietwaar :j

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:22

Heel erg waar, kunst is natuurlijk smaakgevoelig. Ik schilder in een atelier waar aan de lelijkste werken de grootste prijskaartjes worden gehangen..
Andersom had ik niet gedacht dat deze schilderijen me zoveel op zouden leveren. De rechter was al verkocht toen ik net de eerste laag op had gezet, naar iemand in Frankrijk. Bizar toch!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:40

*grinnik* ik was ooit op een tentoonstelling van werk van Salvador Dali, en die scheen er ook twee maten op na te houden, werk wat echt uit z'n hart kwam maken, en snel wat geld bijverdienen met een paar handige krabbels die in feite nergens over gingen, maar waar mensen voor in het stof vielen, alleen maar omdat "zijn naam" erop stond! Hahahaha dan ben je pas goed bezig! Ik vond dat echt zoooo geweldig om te zien :j
En ja, ik heb ook wel 'ns naar werk staan kijken dat ik dacht, tsja... Kan iemand mij uitleggen waar dat prijskaartje vandaan komt...??? En andersom ook, er is hier jaarlijks in het dorp een festival met een amateurkunsttentoonstelling en daar kom ik soms zulke aaaaaaaaadembenemend mooie, knappe dingen tegen, met zoveel ziel en diepte en uitstraling, die dan in feite bijna "niks" waard zijn want immers niet van een prof. Huh...????
Mijn tante heeft ooit oude een piano die ze maandenlang maar niet kwijtraakte voor 500 euro terwijl ze er gewoon de hoofdprijs niet voor hoefde dan maar voor 2000 euro te koop gezet... Binnen een week was 'ie weg... Als 't duur is zal 't wel goed zijn... Zegt wel iets over de aard van de mens _O-

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:01

Assepoetster schreef:
Bedankt voor de reacties en de taxaties! :):) Heb beide voor €350,- verkocht, dus Malenka zat heel dicht in de buurt!

:D Dat zijn ze ook zeker waard. Gefeliciteerd met de verkoop.

Licorne, mooi verhaal van de piano. Dat zegt inderdaad veel.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:32

Wat voor waarde heeft mijn tekening? Ben erg benieuwd! Zal zo een poging doen een aantal anderen te taxeren, maar daar moeten jullie maar niet teveel waarde aan hechten, ben nog vrij groen ;)

Afbeelding
- Pastel
- Canson pastel papier

Taxaties:
Amy8super: Vind hem iets sprookjes achtigs hebben! Mooi ingekleurd, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal (geen idee of dit de bedoeling was?) 10,-

kapiteintje: Leuk schilderij! 15,-

Malenka: Wauw super, mooie stijl :j 75,-

Snne_: Ziet er leuk uit! 7,50

ILoveJip: Goed op weg hoor! 5,-

Assepoetster: Prachtige schilderijen, heel erg mooi! 300-400 per stuk?

NAIWHL: Mooi, alleen het oog oogt een beetje raar, teveel wit lijkt het? 50,-

_San87_: Leuk op dat donkere papier. 30,-

myou: Aparte opstelling om te tekenen, mooi gelukt. 40,-

licorne: Heel mooi met die achtergrond erbij! 45,-

Hier laat ik het even bij! Nogmaals, hecht er niet teveel waarde aan, heb er nog niet heel veel kijk op :)