[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:36

Ziet er goed uit arabella!
Ik houd ook niet van steeds aan- en afhechten dus werk meestal alles "in de buurt" af met 1 kleur. Als ik dan nog niet genoeg geborduurd heb om af te kunnen hechten laat ik een stukje hangen aan de voorkant tot dat wel het geval is. Wordt je met parking niet knots-knetter-gek van het steeds wisselen van draad? *P_Tries en ik zitten op 1 lijn ;) *

Ik heb tussendoor even een uitstapje gemaakt;
Afbeelding
en ben nu voor het eerst hulplijnen aan het uitzetten voor de Josephine. Valt niet tegen om te doen en ik heb er vast veel plezier van straks :j

arabella2000

Re: [CENTRAAL] Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:41

wordt er soms wel gek van ja, maar ik weet wel precies dat ik alles in 1 rij afheb. Je kuntok parking doen op bijvoorbeeld een blok van 10x10 steken.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:50

Ja, idd je zet het op je blad met inconen, maar het lijkt me heel onoverzichtelijk.. maar ik vind het knap als je het zo kan :)) Aha! vakantie gehad, ik was al bang dat ik een mega langzame borduurder was :=

Ik ben nu al 2 jaar bezig met mijn 1e foto-borduren.. het valt niet tegen, maar wat een werk zeg!

Doen je bij alle werken helemaal hulplijnen uitzetten arabella? of alleen bij zo'n grote als deze?

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:51

Doen jullie trouwens alles met borduurring? of zonder?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:54

Ik doe dat bij alle werken. Eigenlijk zijn al mijn werken best groot :=
Zo kan ik sneller zien waar een steek terecht moet komen en hoef ik niet verder te tellen dan 5 :P (en ook dan gaat het soms nog mis). Ook kan ik dan sneller controleren of ik nog op de goede weg zit.

Ik vind borduurringen niet fijn dus ik gebruik q-snaps. dit is een vierkant ding waar je de doek omheen spant.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:57

Ik werk zonder ring of ander hulpmiddel wat dat betreft, vind ik lekkerder werken. Je moet dan wel goed opletten dat je je draad niet te strak aan trekt als je ergens moet oversteken. Ik probeer ook vaak eerst de confetti te doen en daarna de grote vlakken.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:05

q snaps? heb je daar een foto van?

Waarom eerst de confetti en daarna pas de grote vlakken?

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:07

Da's voor de motivatie... :+ ;)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:09

Afbeelding'

En die van bubble flower die zit erop.

De afmetingen zijn 8x8 inch, dus bij kleienere werkjes pak ik wel een borduurring

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:11

Duidelijk! Goede uitleg dames! :)) Hoe werken jullie met de opslag voor je garen? in een doos of iets anders?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:17

Ik heb zo'n koffertje als in de foto. Ooit gejat van mijn ex. Hij gebruikte die voor elektra spul en had zo'n wanddingen gekocht. En dan de strengen op bobbins (die van de foto eronder maar ik heb wel plastieke).

Afbeelding
Afbeelding

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:19

Oke! ja ik heb nu bij het nieuwe werk ook zo'n doos. Met die kartonnetjes :)) Dat werkt denkik goed.

bij mijn andere werkje heb ik een groot karton met gaten erin en daar de strengen aan, werkte vreselijk!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:20

Dat vind ik ook vreselijk. Die plastieke bobbins kosten 1 euro per 20 stuks, dus ook bijna niets :)

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:25

Ook hier een doos met (plastic) bobbins. kleurtjes op nummer erin en gaan met die banaan. De aangebroken draadjes (waar ik dus al een deel van afgesplits heb) doe ik door de gaatjes van de kaartjes.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 12:10

Ik gebruik gewoon de kartonnetjes met gaatjes erin. Ben niet anders gewend

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:55

Ik zoek, ik zoek... Iemand die mij een gouden tip geven kan.. :+

Op zoek naar een nieuwe hobby die ik heerlijk thuis op de bank kan doen, kwam ik op het idee om te gaan borduren. Maar, nu ben ik op zoek naar een winkel die leuke patronen verkoopt. Ik wil graag iets wat past in een landelijke/brocante stijl en niet al te groot is.

Ik heb op internet al zoveel webshops gevonden, maar sommige hebben zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie, terwijl andere alleen dingetjes hebben die mijn oma graag aan de muur hangt. Misschien weet iemand van jullie een leuk merk, of een webshop die niet zo idioot veel heeft?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:10

hmmm dat is echt heel moeilijk. Ik ben helemaal weg van heavenandearthdesigns.com maar die heeft ook weer veel verschillende onderwerpen... Misschien dat je patronen van goldenkite ook wel leuk vind... en zo zijn er nog meer.

ik heb eigenlijk misschien nog wel een kit voor je, maar dan moet ik thuis even kijken. Hij is op linnen en het is een strandje met boom en de zee. Ik vind hem niet echt leuk. Ik zou er nog graag 15 euro incusief verzendkosten voor hebben.

Volgens mij is het de onderstaande:
Afbeelding

ik zal thuis nog even een foto maken

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:08

het is inderdaad het patroon van het plaatje. Als iemand hem wil hebben is hij te koop voor 15 euro, hij is nog helemaal compleet. Op het internet betaal je er 25 euro voor

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:33

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:06

nee volgens mij niet, maar je besteld daar alleen maar het patroon. voor de garen en de stof moet je zelf zorgen. Als je daar besteld kan het patroon via de email toegestuurd worden. Ik weet niet of via de post mogelijk is naar Nederland (denk ik wel, maar dan komen er nog flink wat kosten bij).
Edit: ga de garen niet gewoon in de winkel kopen, dat is veel ste duur. Ik bestel ze via iemand en betaal daar maar een fractie van de winkelprijs voor. Ook de stof bestel ik via een webwinkel.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:09

Heaven and earth heb ik op de site besteld via bovenstaande site. Ik heb toen via Paypal betaald en het patroon als pdf ontvangen. Garen bestel ik via iemand van marktplaats. Ze adverteerd niet meer dus ik weet niet of ze er nog in handeld. Bij haar betaalde ik 0,38 cent per streng. In de winkel betaal je geloof ik al 1,35. De stof koop ik meestal in een plaatselijke hobbyzaak.

Ik wil vanavond weer even gaan zitten met mijn borduurwerk. Het is alweer veel te lang geleden.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:46

ik koop de stof bij magereman.nl
Hij is ssoms wel wat traag, maar (volgens mij) wel de goedkoopste met de stof in nl. De garen koop ik via een man in den haag ook voor 0,38 cent per streng.

Ik wil ook weer borduren vanavond, even kijken of ik mijn concentratie ergens kan vinden...
Ik ben nu bezig met literate dragon en het gaat super langzaam. Het is namelijk confetti hel :P
Daarom maak ik nu de 2e rij af en dan ga ik weer verder met bubble flower voor 2 rijen en dan tranquility etc (ipv van elk een blz doen).

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:53

Hoe gaat het met jullie werkjes? Ben eigenlijk wel weer benieuwd naar jou werk met zoveel kleuren arabella!
Verder ben ik zelf bijna klaar met mijn eerste mega project. Heerlijk werk. Nog een maandje en dan is hij wel klaar denkik.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 09:45

Ik zal ook weer eens reageren. Ik heb wel steeds meegelezen.

Met de foto van mijn inmiddels vorige paard ben ik nu iets verder dan deze foto
Afbeelding

Ik heb tussendoor nog een geboorte tegel gemaakt en
een foto van de 4 kleinkinderen van mijn ouders geborduurd.

Afbeelding

Afbeelding

Intussen ben ik weer met een geboortetegel bezig.
Afbeelding

Alleen ik weet nog niet welke kleur het dekentje word.
Als deze af is ga ik verder met de foto van mijn vorige paard.
Hier ben ik eind december 2010 mee begonnen.
Maar in de zomer borduur ik heel weinig. Veel te goed weer.

Oeps een beetje een lange reactie.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:18

hier ook weer eens een update van mij :)
Literate dragon heeft me heel veel tijd gekost. Ik ben dus ook na 2 rijen even naar een ander project gegaan.
Hier zijn de eerste 2 rijen:

Afbeelding

nu ben ik bezig met tranquility :)