[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 10:42

Leuk om je referentiefoto te zien. Je ziet ook echt gelijkenis in je werk. Echt super gedaan.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 10:42

Dankjewel! :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 10:57

Ezellover25 schreef:
Thats_Me schreef:
Wie heeft de slak wel gemaakt dan Ezellover? Wel zo netjes om dat er dan even bij te vermelden.

Ik sla veel op als ik iets leuks vind.

Vergeet vaak de bron.

Mijn excuus.

Iets bij fb en die had dit van pinterest.

Ik begrijp je enthousiasme heel goed hoor, het zijn ook mooie afbeeldingen. Maar probeer wel voorzichtig te zijn meis, intellectueel eigendom, dus even kort gezegd het copyright, is echt een ding. Daar kun je lelijk mee in de problemen komen. Vaak kun je er uiteindelijk wel uitkomen met de rechthebbende maar daar gaat vaak wel een hoop tijd en werk in zitten en niet iedere rechtsbijstandverzekering dekt dit soort zaken.
Het lijkt onschuldig, en je doet dit natuurlijk alleen met de beste bedoelingen en uit enthousiasme maar pas wel een beetje op. Ik zou het sneu voor je vinden als je er gerommel mee krijgt.
Als je nu twijfelt of je iets kunt posten dan mag je mij ook een berichtje sturen, dan kijk ik even met je mee.

Dit berichtje is dus niet om je op je plaats te zetten of om negatief te zijn maar ik wil je graag behoeden voor ellende. Ik heb best een hoop zaken in het verleden op mijn bureau gehad. En nogmaals, uiteindelijk kom je er vaak wel uit maar het kost een hoop tijd, geld, energie en het levert een hoop stress op.

Jis, jouw zangtijger is echt heel erg tof geworden! Ik zie ook de gelijkenis met de referentiefoto. Erg mooi gemaakt!

Voor deze maand kan ik ook niet mee doen ben ik bang. Buiten mijn werk is de schilderles op vrijdagochtend weer begonnen en moet ik moet wat werken af maken. En ik ben voor mijn beste vriendin iets moois aan het maken. Vikki, hier op Bokt heeft onlangs een prachtig huisje in Frankrijk gekocht en ik ben iets tofs aan het maken voor haar. Ik denk niet dat ze in dit topic meeleest, maar voor het geval dat deel ik het nog even niet openbaar. Ze krijgt het in oktober als we even met de mannen een avondje ergens gaat eten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 13:26

Dankjewel Tazzey! :)

Wat leuk dat kado voor je beste vriendin, altijd leuk om mensen zoiets kado te kunnen doen, gister ook eindelijk iets voor mijn lieve zus afgekregen. Heel benieuwd naar dat werk van jou :j

Ik ga nu voor een inhaalslag vanaf pagina 44.

@Polarize,

Heel tof, lekker vlot neergezet deze Kraaien!

@Ezellover25, Wat een schatje :j

@Polarize, die komt binnen ;( prachtig werkje dat met veel gevoel gemaakt is, dat is te zien.
Er zit veel beweging in het groen, wat voor mij de paniek die er voor haar geweest moet zijn weergeeft.

@roodvos, gaaf die haas met slakkenhuis!

@Kaatastrof, heel leuk die verschillende manieren om deze 2 dieren te combineren, een plezier om naar te kijken. Je hebt het jezelf zeker niet makkelijk gemaakt, heel knap dit <3

@Polarize, :wow: heel gaaf die koeXroofvogel

@Thats_Me, geweldig! Die ketting erg leuk :D Weet je al dat nu Khalo in Vincent Hall te zien is in Amsterdam? Ik ga er vrijdag heen met mijn zus, lijkt ons erg gaaf

Hey E4D daar ben je weer, gezellig! Wat een mooi begin al :j Ik kan je wat potlood betreft geen tip geven.

@Polarize, wat een ontzettend leuke stijl en kleurgebruik die kat! doet erg vintage aan <3 Ik zou hem zo laten :j en eventueel nog een maken met gouache?

@Jindai, prachtig die overloop van kleuren! En lief, eerder je reactie. Kort gezegd, in de overgang :P

@Laurora, je inspiratie op Jan Toorop, nogmaals Wauw! <3
En geweldig al die slakken :))
Ik zie ook die toffe donkere van onderaf getekend. Heb je wel eens een slak op een glasplaatje gezet? erg leuk om dat te bekijken.

Prachtig werk van vikawiek weer, wat een mooi kado! Ga je de andere kado kunstwerken ook nog laten zien? O:)

Ik had mijn werkje voor mijn zus bijna af dus eergister dacht ik die ga ik erbij pakken voor de laatste paar uurtjes. De lijst, van de kringloop, heb ik op maat laten maken omdat ik hem er zo goed bij vond passen.

Man en ik waren naar een tentoonstelling geweest in Nunspeet van Rien Portvliet, Hij is als kind een keer in het atelier van Poortvliet geweest, de mazzelaar.

Ik kreeg toen zin om iets in die stijl te maken en moest meteen aan het konijntje denken dat ik een keer had gefotografeerd toen we in een vogelhut zaten.
30x30 portretlinnen. ''Kusje erop''
Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 14:22

Wat schitterend schilderij! Die zou ik zo aan de muur hangen <3

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 14:54

Thanks iedereen voor de hele gave inzendingen <3
Als het goed is ben ik vanavond redelijk op tijd thuis van school, dus hopelijk komt vanavond eindelijk het verzameltopic haha

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 16:05

Ooh dat is stom Jis! Waarom is het nou niet zo ontworpen dat het gewoon in één keer klaar is hè -O- Sterkte ermee!
Wat zal je zus er blij mee zijn.....je schilderij is echt prachtig en heel lieflijk! <3
Vind de stijl van Rien Poortvliet er goed in terug te zien, zonder dat het 'gekopieerd' lijkt.

Leuk Tazzey, weer naar schilderles! En heel tof dat je ook een cadeau aan het maken bent voor je vriendin!

Polarize, ik heb via PB toch nog even een betere foto ingestuurd naar je :Y)

Ik heb net deze nog af gemaakt, achtergrond is acrylverf, al het andere gedaan met acrylmarkers. Afbeelding
Beetje jammer dat de tape om de randen halverwege losliet, helaas geen clean edges nadat ik het nog eens had vastgeplakt. Toen ik het erna afhaalde kwam het halve papier mee natuurlijk :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 18:32

Wauw jis wat is die gaaf! :wow: <3

@jindai oh die is ook leuk! Wat een heerlijke knalkleuren!

Vandaag dus aquarel gedaan.
Een zeker groepje mensen vond dat ik nog niet genoeg slakken had >;)
Afbeelding
Help :')

Ik ben verder niet ontevreden met mijn eerste aquarel sessie!
Ik ben voor wat losse dingetjes gegaan ipv meteen een heel werkstuk.
Afbeelding

En dan hierbij nog mijn andere kunstcadeaus.
Shirts van _roodvos_
Afbeelding
Afbeelding

Hnefatafl van julius_juut
Afbeelding

En het werk van Signe dat ik van mijn tante kreeg:
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 18:40

@Tazzey, wat leuk! Dank je!

Wauw Jindai, heel gaaf werk! mooi kleurgebruik :j
Ja best balen dat het lang kan gaan duren nog. Aan de supplementen enzo en doorrr :D

Hahahah die slak in een racewagen, geweldig Launora! :)) Héél tof je andere kado's ook! :j

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:59

Dit zijn geen tekeningen maar 3 atc kaartjes.

Hoop dat ik ze mag delen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 20:26

Wat een schatje @jis <3
Zo leuk om duidelijk jouw stijl met de realistische konijntjes te zien, en dan het feetje erbij. Het geeft een hele leuke sfeer

Gaaaaf @jindai! Je tekening geeft me best wel een grafische vormgeving indruk, heel tof om dat te gebruiken!

@laurora je hebt nooit genoeg slakken <<)

Vanmiddag gaf ik Julius_juut, _roodvos_ en Laurora de cursus 'aqualeren kan je leren', met mijn chaotische uitleg want ik had niks voorbereid :') maar ze hebben het heel goed gedaan! Ik was oprecht heel trots op iedereen, ze hebben allemaal wat moois gemaakt ondanks gebrek aan ervaring met dit niet bepaald makkelijke medium (nu ze nog pushen om hun werk hier te posten :Y) )
Maar dit heb ik gemaakt!

Afbeelding

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 21:27

Thats_Me schreef:
Wie heeft de slak wel gemaakt dan Ezellover? Wel zo netjes om dat er dan even bij te vermelden.

Is het idee om deze maand te werken aan een eigen poster? Je kunt daarbij denken aan een eigen superster, een plaat voor in de penny, een product in de picture zetten of er nog een andere draai aan geven.

Gooi er maar in! Even groot aankondigen dat niemand er overheen leest en het duidelijk is dat dit de nieuwe is :D

Ezellover: Wat betreft de slak: ik denk dat het een goed idee is om dit topic echt te houden voor kunst/tekeningen die je zelf gemaakt hebt, of die specifiek voor jou gemaakt zijn die je blij wil laten zien, en niet willekeurige dingen die je tegen bent gekomen die je mooi vindt zonder de naam van de maker erbij te vermelden. Het is een "kijk wat ik gemaakt heb"-topic, niet een "kijk een willekeurig mooi plaatje"-topic.

Jis, wat een prachtige kleuren heft het konijnenschilderij <3

Vika: ik zit opnieuw met bewondering te kijken naar hoe je dat water zo water-achtig hebt gekregen, een goede motivatie om nog even door te oefenen :P

Ik zal de mijne hier ook laten zien, ik was eigenlijk van plan om gewoon technieken uit te proberen maar toen was ik opeens toch mijn andere plan voor de slaas van vorige maand uit aan het werken. Halverwege (toen ik een blik op Vika's kunstwerk wierp :') ) bedacht ik me dat dat een heel slecht idee was geweest omdat dit zich vrij slecht leende voor het proberen van verschillende technieken, een ontzettend gepiel was met die slazen en eigenlijk heel donker moest, waar aquarel niet per se voor gemaakt is.
In ieder geval, dit is de huidige staat en ik ga nu met het volgende medium verder kladden om te zien wat het kan worden. Kijken of het me kan lukken om er wel wat details in te brengen maar het niet dood te slaan.
Afbeelding

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 21:47

Die atc kaartjes heb ik trouwens zelf gemaakt.

Ze gaan naar Frankrijk.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:19

Het is wat geworden :)

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:25

_roodvos_ schreef:
Vika: ik zit opnieuw met bewondering te kijken naar hoe je dat water zo water-achtig hebt gekregen, een goede motivatie om nog even door te oefenen :P

Het geheim om water te laten lijken op water is water :+

Ik heb eerst het papier een beetje nat gemaakt zodat de kleuren zacht zouden drogen zonder compleet in elkaar over te lopen, hetzelfde effect als bij Laurora haar blaadje. Als je dan verder nat op droog werkt, wat hardere lijnen geeft, valt het verschil in textuur nog meer op waardoor het nog sneller de indruk geeft van een zachte weerspiegeling in water

Ik vind jouw achtergrond dus vet gaaf, ik heb geen idee of het de bedoeling was maar het geeft de indruk van wolken in een donkere nacht maar dan een stukje magischer dan gewoon saai zwart. En de koele kleuren complimenteren goed met de warme ogen van de slazen :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:36

Het onderwerp voor deze maandchallenge: Maak een eigen poster.

Waar kun je aan denken:

- Een poster met je idool of artiest
- Een poster die in de Penny of aanverwante tijdschriften zou kunnen staan
- Een productposter
- Een decoratieve poster
- of geef er je eigen draai aan.