Door jouw vraag sanneb ben ik weer eens in mijn foto's gedoken van die meeting, dit was bij Avifauna, in 2012.
Kwam een foto tegen waar ik gister avond gelijk mee aan de slag ben gegaan.
Linnen doekje van 30x30 met olieverf.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jis_ schreef:Dank je Selina.![]()
Mooie collectie! En de luiaardWelk thema was dat?
Ik maak er gewoon een zo goed mogelijke foto van E4D.
Kuggur schreef:Ik zie deze methode van werken meer hier op bokt. En vaak met fantastisch resultaat.
Maar ik vraag me af ( en heb het ook wel eens letterlijk aan betreffende personen gevraagd) of je niet enorm met verhoudingen, anatomie en compositie in de problemen komt door onmiddelijk zó gedetailleerd aan de slag te gaan.
Ik zou eerst de boel globaal opzetten, grote vormen "inboxen", grofweg licht en schaduw partijen proberen vast te leggen, en pas helemaal aan het einde aan detail werken.
Ik denk dat het gemakkelijker is verhoudingen anatomie etc te corrigeren in een lichte los opgezette schets dan in een uitgewerkte tekening als de jouwe. Als dát mis is gegaan verlies je een grote investering aan tijd en moeite...
Moet wel zeggen Esterke dat ikzelf niet zo zie wat er mis is met je werk, mss ben je té zelf kritisch, en moet je gewoon doorzetten.
Esterke schreef:Is Pastelpotlood en pastelmat papier.
Dus weet dat je veel kan corrigeren maar idiaal zou hij dus wat donkerder moeten...is een zwart/bruin paard.
Het oog ben ik zeer tevreden over en ga ik niet meer teveel aan prullen zeg maar, maar de vacht zou wat donkerder moeten, durf niet goed want te donker is best pittig om te corrigeren dan.