[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukS_

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:40

ohh bij Hornbach ja? Geen idee of die door heel Nederland zitten hahah :P
ben benieuwd hoe die van jou er nu uit ziet Liesjuh.

Ik heb mn schilderij niet mee genomen naar mijn ouders, verveelde me rot vandaag dacht; ah dan kan ik vast even schilderen, maar niet aan gedacht dat mn schilderwerkje gewoon in Wageningen ligt :')

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:01

Nerwen schreef:
Maar weet iemand hier ook of TNT de verzending overneemt van USPS als het pakket in Nederland is? Google zegt van wel, maar een bevestiging is altijd fijn :Y) M'n vorige ging via UPS/GLS, maar dat was erg snelle verzending.

Ik let daar nooit op, maar geloof inderdaad dat het via postnl komt. Aparte levering met het busje. Maar wat maakt het uit door wie het wordt gebracht?
De EMS zending gaat inderdaad met UPS (ik heb de vrachtbon bewaard, hehe).

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:21

Nerwen schreef:
Vind m'n Paintworks tot nu toe echt boven verwachting :j Ook die hier in het topic hebben gestaan, echt heel mooi. Goede verf ook! Vaak is roeren of water toevoegen geeneens nodig :) Sommige verf schildert wat moeilijker of dekt niet in 1 keer, maar dat ligt dan aan de specifieke kleur. Wat ik ook leuk vind is dat Paintworks in staat is om hele subtiele tintjes in hun schilderijen te krijgen. Bij die meesjes zie je dat, die painting van het strand en de weerspiegeling van de maan in het zand/water, en het viel me ook op bij de Frosty Morning Horses (de achtergrond m.n.).

Ik gebruik alleen water als ik kleuren meng op een palet, die drogen vrij snel uit. De open potjes hebben bijna nooit water nodig, bij de meesjes alleen die ene blauwe. :o
Als je dat dry brushing een beetje toepast, is het effect al heel groot. <3
Ik heb ook de indruk dat de stijlen van PW en Schippers heel verschillend zijn. Schipper ziet er vaak wat 'strakker' uit, IMHO. Veel van hun paintings doen me denken aan reclame posters o.i.d. Is wel moeilijk om in woorden uit te drukken. Misschien dat het de kleuren zijn, wat feller en wat minder in elkaar 'overlopend' dan bij PW. Ik vind dat ook wel mooi, zou in die stijl zo graag een Japanse shinto of Buddhist tempel willen schilderen. Zucht, ooit...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:00

Dallista schreef:
Nerwen schreef:
Maar weet iemand hier ook of TNT de verzending overneemt van USPS als het pakket in Nederland is? Google zegt van wel, maar een bevestiging is altijd fijn :Y) M'n vorige ging via UPS/GLS, maar dat was erg snelle verzending.

Ik let daar nooit op, maar geloof inderdaad dat het via postnl komt. Aparte levering met het busje. Maar wat maakt het uit door wie het wordt gebracht?
De EMS zending gaat inderdaad met UPS (ik heb de vrachtbon bewaard, hehe).

In principe maakt dat niks uit, maar als het met TNT PostNL komt, dan kan ik de zending als ie in NL is, misschien volgen via MijnPakket (ideaal dat!). En, dat als ik niet thuis ben, dan weet ik ook dat de kans groot is dat het bij de buren of op het postkantoor ligt. M.a.w., met PostNL weet ik waar ik aan toe ben :+

Dallista schreef:
Ik heb ook de indruk dat de stijlen van PW en Schippers heel verschillend zijn. Schipper ziet er vaak wat 'strakker' uit, IMHO. Veel van hun paintings doen me denken aan reclame posters o.i.d. Is wel moeilijk om in woorden uit te drukken. Misschien dat het de kleuren zijn, wat feller en wat minder in elkaar 'overlopend' dan bij PW. Ik vind dat ook wel mooi, zou in die stijl zo graag een Japanse shinto of Buddhist tempel willen schilderen. Zucht, ooit...

Ja, ik snap wat je bedoelt, is mij ook opgevallen. Schipper lijkt meer een illustratieve stijl te hebben, terwijl Paintworks meer richting het realistische gaat. Moeilijk uit te leggen :')

Maar zoiets en dan als Japanse tuin ofzo....: https://www.malennachzahlen-schipper.co ... x?SHID=620
Oh ja, hebben dan :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:17

Anouk ik had gekeken er zijn 9 winkels door Nederland. Ik was in Heerlen bij de hornbach geweest en daar zag ik het Haha. Ze hadden er niet heel veel maar wel een leuke. :P Alleen vond mam het niet goed.. :')

Van wat ik nu zie lijkt mij paintworks ook meer realistischer. Ben benieuwd hoe die van jullie allemaal gaat worden.! :)

Ik zal morgen een update doen als ik wat verder ben. :) Ben nu nog geen hele kleur verder gekomen. :P Begon net te schilderen eventjes en toen moesten we gaan eten dus kon ik opruimen. :( Ook trilt het hier nu best wel dus kan ik geen preciesie stukjes doen maar deze is compleet niet erg gedetaileerd dus dat was nog geen probleem. Als we dadelijk op een andere rivier zitten trilt het minder omdat daar minder stroom staat en de motor niet zo hard hoeft te draaien. :P

Nerwen ben wel zooooo nieuwschierig naar de panter zou je van die foto de link kunnen zetten misschien kan ik hem dan wel geopent krijgen. O:)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:35

Nerwen schreef:
In principe maakt dat niks uit, maar als het met TNT PostNL komt, dan kan ik de zending als ie in NL is, misschien volgen via MijnPakket (ideaal dat!).

Dan moet je wel een track en trace nummer hebben (die je niet hebt, neem ik aan, en als die er niet vanaf het begin op zit, komt die er ook niet op)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:45

XxLiEsJuHhxX schreef:
Nerwen ben wel zooooo nieuwschierig naar de panter zou je van die foto de link kunnen zetten misschien kan ik hem dan wel geopent krijgen. O:)

Tuurlijk :)
http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... 865183.jpg

Dallista schreef:
Dan moet je wel een track en trace nummer hebben (die je niet hebt, neem ik aan, en als die er niet vanaf het begin op zit, komt die er ook niet op)

Niet per se. Soms komen pakketten zonder track&trace nummer wel eens op MijnPakket te staan. Andersom gebeurd ook trouwens, pakketten mèt track&trace nummer die niet in MijnPakket te vinden zijn.
Maakt allemaal niet zo hele veel uit, alleen track&trace maakt het leven vaak een heel stuk simpeler :')

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:46

hahaha dankjewel voor het kijken Liesjuh! Ik zal eens kijken of er 1 bij mij in de buurt zit :P

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:52

JEeej dankje nerwen.!! :D Ik kan hem zien.!! Wauw wat is hij mooi zeg.!! <3 <3

Anouk Dit zijn de plaatsen waar het zit.
Hornbach Alblasserdam
Hornbach Breda
Hornbach Geleen
Hornbach Groningen
Hornbach Kerkrade
Hornbach Nieuwegein
Hornbach Tilburg
Hornbach Wateringen
Hornbach Zaandam

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:28

Wat wordt die panter gaaf!

Ik ben goed op weg met mijn schilderwerk, maar pfoe dat gepriegel valt me best tegen! Vind het heel lastig om alle hoekjes scherp te krijgen, zelf met een maat 0 kwastje :\ Ik moet nu nog 1 kleur en dan ga ik naar de mengkleuren. Hoe doen jullie dat? Ik denk veel te moeilijk geloof ik :=

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:56

Ha, wat gaaf om die prachtige schimmel zo te zien! (Ik heb geen foto's van mijn in progress schimmel van vorig jaar). Dat heb je snel gedaan!

Mengen doe ik op een palet, heeft platte vlakken maar ook een stuk of tien mini bakjes; ik gebruik ze afhankelijk van hoeveel ik nodig denk te hebben aan verf (in de bakjes droogt het minder snel uit ergo beter wanneer ik veel verf nodig heb).

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:57

Haha nou dat valt tegen hoor; er zit nu een kleine 5 uur werk in gok ik. Had wel verder willen gaan, maar kreeg zo'n last van m'n nek dat ik er maar even een eind aan heb gebreid voor vandaag :=

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:08

Nekpijn, dat klinkt heel bekend!!! :-(

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:45

Vanillia: Wow, mooi!!!!!

En nekpijn, hier ook heeeeel bekend, helaas -O- Rugpijn ook trouwens :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 09:41

Daarom werk ik met de ezel :j weg nekpijn :D

Hornbach?! Ben er zeker elke dag geweest de afgelopen twee weken.. Had ik moeten weten :')

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:34

Ik had alleen nekpijn bij de schimmel, omdat mijn werkblad veel te laag was. Dat probleem is inmiddels verholpen, dus nooit meer last van. Ook een nieuwe bureaustoel, die niet uit elkaar hangt, met stevige rugleuning, dat helpt ook!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:02

XxLiEsJuHhxX schreef:
mijn moeder loopt te zeuren dat ik ze teveel koop en waar ik ze moet ophangen enz en enz enz hahaha ik weet het ook nog niet maar vind wel plekjes voor ze. :p

Heerlijk, zo'n opmerking. :roll:
Bij handwerken etc. gaat het toch in de eerste plaats om het ermee bezig zijn, lijkt mij. Als het mij alleen om het plaatje ging om op te hangen, downloadde ik die wel van de PW website!
Ik heb niets aan de muur hangen behalve de grey stallion en een Ravensburgertje. :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:23

Jans ik weet eigelijk ook niet zeker of ze ze altijd bij hornbach hebben in kerkrade stonden ze op een schapje met korting.. :+

Vanilla Mooi zeg..! ook een aardig priegel werkje of niet. ? :P

HAha Heerlijk he dalista.. :+ dan komt er ook meteen een preek bij nog HAah.. Heb gisteren bedacht dat de matrozen in de woning nog wel plaats hebben voor 2 ofzo.. :P

Ik krijg er ook vaak nekpijn van. was vooral toen nog op die kleine tafeltjes. :+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:32

Dallista: heb jij de white stallion ook met een manet galaxy penseel 2 gemaakt?
Ben zo benieuwd!! Nog eventjes geduld haha!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:44

Ell_en schreef:
Dallista: heb jij de white stallion ook met een manet galaxy penseel 2 gemaakt?
Ben zo benieuwd!! Nog eventjes geduld haha!

Ja, was de allereerste penseel die ik kocht (in een geweldige lokale hobbywinkel die inmiddels niet meer bestaat, zucht). Toen die helemaal 'op' was, wilde ik natuurlijk weer dezelfde, maar ja, was nog niet zo eenvoudig om ze te vinden. Inmiddels weet ik adressen in Groningen, Tiel (?) en Alphen a/d Rijn, en een aantal online shops, dus probleem is opgelost. ;-)
Ik heb toen ik zonder dat penseeltje zat minstens tien andere geprobeerd, maar niets beviel me. Tja, als je eenmaal iets gewend bent... :o

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:08

Haha oke, hier is dit kwastje in de boekhandel te koop! :D..

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:49

Het is niet zo'n bijzonder ding, maar met mijn geluk kon ik het natuurlijk nergens vinden, en de hobbywinkel waar ik ze oorspronkelijk vandaan had, had ze niet meer op voorraad. Kreeg vage verhalen over leveranciers, yada, zouden echt weer binnenkomen, yada, nog maar eens bellen (serieus!), weer afgescheept... uiteindelijk dus elders gevonden, en een paar weken later stond er in de krant dat de winkel werd opgedoekt. Had dan gewoon tegen me gezegd dat je geen nieuwe penselen meer bestelt omdat je toch gaat sluiten, sheez! |o
Laatst bijgewerkt door Dallista op 27-01-13 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:50

Ik was begonnen met mn drieluik, maar heb er eker nu al 2 weken niks mee gedaan.
Ligt even stil.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:03

Bij de lidl zijn er nu schilderstes te koop iets van 4 euro met alle maten penselen en een mengbakje! Zijn echt hele fijne kwasten, de haren blijven goed, verliest ook geen haren heel erg fijn!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:02

zitten daar ook hele kleine bij.. ? :P

Hier mijn update.. :D vergeleken met die van jullie is dit echt een anti detail werkje.. :') maar hij bevalt me toch nog wel.. :)
Afbeelding