[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:50

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:11

Annemiek80 schreef:
WowAmigo schreef:
ik haak hier even in (leuke woordspeling :') ) ben net begonnen met haken en vindt het superleuk.

Meteen maar een vraag, ik heb geprobeerd hartjes te haken (gevulde) alleen, het worden meer net-niet hartjes en zeker niet zulke mooi als op youtube :+ Iemand tips? Ik maak 2 rondjes en die haal ik dan aan elkaar en dan verder rondhaken en minderen. maar de bolletjes worden niet zo mooi "hartjesachtig"...

werk je vanaf een patroon of 'uit je hoofd'?

Nee met een patroon, deze: http://crochet-mania.blogspot.com/2010/ ... small.html

@Dobbel, dank je, die is ook leuk! Platte hartjes kon ik al, maar nog niet zo leuk als deze trouwens! Maar ik probeer dus een "gevuld" hartje als in de link te maken, wil als afscheidskadootje voor mijn dochtertje sleutelhangertjes maken. Voor jongetjes kan ik al spinnetjes of muisjes maken, dat was al gelukt, maar ik wil ook graag nog iets heul simpels maar meisjesachtigs maken! Zo´n hartje had ik zo af, t was alleen niet echt een leuk hartje geworden...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:20

als je goed leest kan je zien dat als je er 2 haakt je ze aan elkaar kan haken en kan vullen, vind deze zelf persoonlijk mooier als joun linkje, zeker als je de rand waar je ze mee aan elkaar haakt een andere kleur geeft.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:38

Oh sorry, had ff snel gekeken! Maar dat is inderdaad een goed idee! Owwww leukleuk, was al beetje teleurgesteld dat het niet zou gaan lukken, ga vanavond meteen even proberen!

Edit: heb even goed gekeken en ze zijn echt veel leuker! *\o/*

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:08

leuke hartjes zijn dat dobbel!

Over de clip, heb het even zitten bekijken...
Met wat voor materiaal haak je? met katoen toevallig?
Sowieso zou je om de gleuf tussen de 2 rondjes te accentueren niet 5 sc ertussen kunnen doen maar 3 of 4, ik vind 5 best veel op een 'rondje' van 18 nl, verder gebruikt zij een vrij dikke draad en haak, voor een kleine ami (maar das mijn mening), als jij bijv met katoen werkt kan dat best wel verschil hebben gok ik zo.
Voor ik verder ga gokken zou ik eerst moeten weten rond welke tour het er niet of minder gelijkend aan de video eruit ziet.
Op deze video doet ze trouwens niet 'onzichtbaar' minderen, ofwel je ziet de plaatsen waar ze geminderd heeft, als je dit niet wilt zien moet je minderen door onder de voorste lus door te haken ipv onder beide lussen door.
Ook haakt ze de 2 rondjes anders aan elkaar als ik zou doen, ik zou nl gewoon onder 4 lussen doorsteken (2 van het ene rondje, 2 van het andere rondje), ipv dat zij 1x 'yarn over, pull through' extra doet.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:28

Ik gebruik nu nog van die wol van de zeeman en de dikte wisselt een beetje trouwens. Als ik weer wat koop wil ik wel andere want dat wordt volgens mij wel mooier. Maar om te beginnen gaat het wel.

Dank je voor je tips trouwens, ik deed maar braaf wat zij deed, ik vond haar hartje er toch wel aardig uitzien, maar die van mij waren het weer net niet... Het minderen ging op zich wel, ik deed het aan de zijkant zodat het niet zo opvalt, maar het was vooral de rondjes bovenop die niet leuk werden. Maar morgen ga ik eerst die van Dobbel proberen!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:33

een oor en een poot erbij vanavond. Ik gok erop dat tijger binnen een week af kan zijn.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:05

ben benieuwd wowamigo, heb ze zelf al eens gemaakt en vond ze zeer leuk,
nou je schiet al mooi op krissis,

hier nog 2 oren en dan heb ik alle onderdelen klaar, onee de staart ook nog bedenk ik nu,
dan in elkaar zetten en klaar, deze is voor een swap die ik met iemand doe, dus moet nog even kijken of ik hem snel kan showen zondat dat de swappartner het ergens ontdekt,
maar hij wordt heeel leuk al vind ik het zelf, en best groot.

ik haak nu met populair acryl, gekocht bij de hobbygigant.nl super mooie winke. bollen van 1 euro per stuk voor 50 gram, ik vind het iets fijner als de saskia van de wibra, en vooral mooiere kleuren.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:31

Wibra & zeeman hebben lang niet altijd mooie kleuren. Tijger wordt nu gemaakt met Saskia en ben matig tevreden over de kwaliteit. Vooral met de ML is het ff oppassen dat de boel niet aan gort gaat...

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:14

draak begint hier al aardig vorm te krijgen *\o/*
Afbeelding
er zit ws nog wel aardig wat 'finishing touch' aan, hij kan nu nl niet staan, dat zou wel moeten kunnen, dus ik moet misschien de benen weer losmaken om het zwaartepunt wat te veranderen, dat kan echter pas als het hoofd ook vastzit :)

verder ben ik ook weer aan een ander projectje begonnen om wat anders tussendoor te doen, maar die valt wat kleiner uit als ik in gedachten had geloof ik :) maar ach ben net begonnen, pas 1 onderdeel van de 56 dus daar ben ik nog wel een tijdje mee bezig, maar is wel een lekkere om af en toe weer op te pakken.

Kat waar ik mee bezig ben/was is wel wat verder gevorderd maar ben vooral met draak bezig geweest, en ik vind hem niet super dus dan is er ook minder motivatie om hem af te maken
Afbeelding
Ook weer een ontzettend leuk gratis patroon gevonden... helaas wel in het russisch, maar heb het door google translate heengehaald en ik denk dat ik daar wel uit moet komen, dat is dus weer een optie als ik de draak afheb (hoewel ik een enorme lijst met 'opties' heb onderhand lol)

Heb net even bij hobbygigant gekeken en zijn idd wel 'leuke' prijzen, ik wil echter de wol eerst voelen voor ik het koop :( heb je enig idee of het ook bij een winkelketen te koop is zodat ik het eens kan zien/voelen? want de kleurtjes zijn wel leuk

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:24

ik ben erg benieuwd naar draak als ie af is.
Dat poezebeest, die wol kleurt zo neem ik aan. Waar heb je die wol vandaan? Lijkt me een erg leuk wolletje voor teckel Joep...
*nee Krissie, disipline, eerst het ''to-do-lijstje afwerken voordat je weer wat anders bedenkt*
Ow, ff nog geen teckel Joep geloof ik :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:07

2 oren, 2 poten. Alleen ben ik steeds minder tevreden. Zeker in de poten, bij het minderen is het niet heel mooi... Eigelijk helemaal niet mooi. En die poten erop naaien... Daar begin ik ff niet over ;)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:37

foto watvindje niet mooi, het aan elkaar naaien is lastig, ik speld het altijd aan elkaar vast met knopspelden, (of sateprikker) en dan kan je in iedergeval goed zien of het allemaal recht zit enzo.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:41

Ah, die drakenpootjes <3
Leuk dat ze niet zo rechttoe rechtaan zijn.
Hier ligt alles weer in de kast gefrommeld, tot een creatief momentje..

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:56

wat leuk dat drakenpatroon! :D waar heb je die vandaan? :)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:23

je draai ziet er overgens al mooi uit hoor, mooie basis kleur, ben heel benieuwd naar het resultaat straks,

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:28

dobbel schreef:
foto watvindje niet mooi, het aan elkaar naaien is lastig, ik speld het altijd aan elkaar vast met knopspelden, (of sateprikker) en dan kan je in iedergeval goed zien of het allemaal recht zit enzo.

Dat had ik ook gedaan. Nu baal ik ervan, in het patroon staat:naai ze er recht onder. Heb ik gedaan, maar nu kan ie niet zitten. Staan natuurlijk ook niet met die labiele pootjes... Mwah, matig enthousiast...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:29

los halen dan?? doe ik ook wel eens

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:32

Afbeelding
Slechte foto door de telefoon...

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:34

Die oogjes zijn trouwens ook wol, wol met een "sparkel" erin. Vind ideaal voor oogjes. Toch wol en levendig

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:40

wat is een sparkel,

beentjes had ik zelf alleen zonder het wit gedaan persoonlijk, omdat je heelde tijger rood blauw hebt verder, die grotere gaten bij de mindering is moeilijk aan te ontkomen, (heb je wel de buitenste lusjes genomen) verder zou ik ze loshalen en dan zittend weer vastmaken, maar opzich is het echt niet slecht hoor.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:49

Ik heb voor rood/wit/blauw bewust gekozen..
Mijn collega is al jaren bezig met zijn vrouw om een kind te adopteren. Nu heeft hij te horen gekregen dat ze deze zomer een kindje krijgen van 1.5 jaar uit China.
Tijger is Eén van de dierlijke symbolen van China.
Rood/wit/blauw is natuurlijk de NL. vlag en zo komt de tijger aan z'n gekleurde pootjes ;)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:18

ja dan had ik inderdaad al begrepen, maar heb je ze al los gehaald,
hier is het paard in elkaar, nu gaik zo de manen knippen en aanhechten, en dan de staat even maken,

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:28

komt daar dan nog een foto van O:)
En de pootjes hangen nog waar ze hangen :o

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:35

jaja moet nog even zien waar ik het uploade, de manen zijn nu ook toegevoegd, alleen de staart nogmaken, doe ik morgen, dan maak ik een foto.