Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

(op voorgaande blz. zijn de helft van de foto's alweer verdwenen..) Ik wil ook niet onaardig klinken in mn commentaar, maar de meeste werken die hier getoond worden zijn gewoon mooi, dus ik geef bij mn taxaties alleen "ja maar" kritiek
Van "oeh mooi" kunnen we zo weinig leren...
Mooi hoe de achtergrondkleur terugkomt in het hoofdstel. Formaat/materiaal? €55
) wel erg mooi gemaakt! €65
maar vind het een mooi portretje! €30
De voorpluk vind ik erg goed gelukt, de manen aan de rechterkant (voor ons) misschien wat te recht... €60
heel gaaf gedaan, "minder is meer", lekker veel contrast! €65
)
Leuk gemaakt! Al vind ik het voor ons linkeroog wat te vaag, net alsof het nog niet af is. €25
is wat verticaal streperig, da's mn enige puntje van kritiek. €40
Vind em erg goed gedaan! Is ie wat grijzig of ligt dat aan je foto? €65
) Als ik dan toch kritiek zou willen geven: het enige wat me wat stoort is dat het licht van verschillende kanten lijkt te komen, bij de linker van boven èn onder (alsof er een reflexiescherm van onderaf is gebruikt), de middenste wat meer van voren/boven en de rechter wat over het hele paard. €200
Dooroefenen, wat meer contrast gebruiken, en een duidelijke foto bij daglicht maken!
je zou wat meer andere kleuren kunnen gebruiken, dus ipv grijs/zwart voor de schaduwen wat blauw, bruin, rood? Gewoon experimenten. het halster is heel gedetaileerd vergeleken met het paard zelf, daar misschien ook een wat betere verhouding in vinden. Voor een allereerste realistische tekening is ie zeker goed gelukt! €35
wel mooi gedaan, ziet er lekker dynamisch uit! €60
De kleur past prima, maar zo lijkt met nogal afgeraffeld, da's zonde. €25
Niks op aan te merken (ja, het komt voor) zou er toch ook rond de €200 voor vragen!
De oren lijk wat groot? Vind hem ook iets té gladjes, maar da's persoonlijk. €50
20,-
50,-

babe schreef:Ik vraag het omdat ik binnenkort mijn prijzen omhoog ga doen en ik ben benieuwd hoeveel ik kan vragen, want ik heb nog geen idee!

Ik vind hem heel mooi. 45,-

25 euro
)

Ben dus helemaal akkoord met jouw puntjes! Hanne_x3 schreef:Ja het haar is een moeilijk punt! Ik weet dat niet echt hoe te tekenen (tips?) en idd die wenkbrauwen zijn zooo fakeBen dus helemaal akkoord met jouw puntjes!
) Meestal in "plukjes". Dus niet echt elk afzonderlijk haartje, maar zorg dat het samen een hele beweeglijke lok wordt.
Dit is al een wat oudere tekening van mij maar hier zie je wel goed hoe in meestal het haar doe. wenkbrauwen... tja, probeer de volge keer alleen haar te tekenen en niet een randje van waar de benkbrauw moet zitten. Volgensmij kom je zo een heel end.