[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paxine

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:05

Ja had de banden ook mee,veel leuke reacties gekregen Ik zat alleen op een verkeerde plek :( De mensen met honden "vergaten" het stukje straat te nemen waar ik zat.
Maar degene die ze wel gezien heeft vonden ze erg goed gelukt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:26

Wat is er ook al weer 23 mei Assepoetster?

Leuk dat ze enthousiast waren Paxine!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:29

Aw balen Paxine, in ieder geval weten er nu meer mensen dát je ze verkoopt, mond op mond gaat érg snel hoor! :)

23 mei is er de Farmers Field Trail waar ik met een stand (in combi met Esmee Blom fotografie) sta :D

Ben een hele leuke 'special edition' aan het maken, beetje in indianenstijl met die rocailles :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:30

Assepoetster schreef:
Aw balen Paxine, in ieder geval weten er nu meer mensen dát je ze verkoopt, mond op mond gaat érg snel hoor! :)

23 mei is er de Farmers Field Trail waar ik met een stand (in combi met Esmee Blom fotografie) sta :D

Ben een hele leuke 'special edition' aan het maken, beetje in indianenstijl met die rocailles :)

Ow leuk!! Ben je paardenhaar aan het weven met rocailles?
Ik heb vandaag ook weer rocailles besteld voor mijn flesjes bestellingen.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:37

creatief bezig maar weer allemaal nadat het een tijdje rustig is geweest!

maarre.. ik wil niet banketstaaf.lig doen.. maar heeft iemand misschien een antwoord op mijn vraag op de vorige pagina? :D

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:30

Singasong; Ik weet niet hoe ik moet weven, dus denk het niet :+ Zal morgen even een foto plaatsen, nu geen zin meer _O-

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:05

__danielle__ schreef:
even een vraagje voor de verkoopsters onder ons.. hoe verzenden jullie je sieraden? in een envelop (bijvoorbeeld armbandje geregen op elastiek?) of echt alles in pakketjes? wel zo handig om te weten want dan kan ik dat vermelden! een ketting met glaskralen is natuurlijk een stuk zwaarder dan een zweefketting bijvoorbeeld...

Ik verzend alles in een bubbeltjes envelop. Soms met extra bubbels ;) De verzendkosten zitten bij mijn prijzen inbegrepen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:05

Assepoetster schreef:
Singasong; Ik weet niet hoe ik moet weven, dus denk het niet :+ Zal morgen even een foto plaatsen, nu geen zin meer _O-

O, ik dacht dat je zei dat je aan het 'weven' was met rocailles. Dus ik nam aan dat dat met paardenhaar was :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:49

Maar wat bedoel je met weven As?
Echt weven, of gewoon rijgen?
Voor rijgen zoek je op peyote, tubular, herringbone, ladder stitch en dat soort technieken.

Danielle, wat op de vorige pagina? Je vraag over het verzenden?
Voor het verzenden van breekbare spulletjes (wat onze sieraden dus zijn) heb je speciale "bubbeltjes" enveloppen.
Grotere of duurdere of breekbaardere of exclusieve of.... verzend je met pakket post.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:01

ja die vraag ja:) bedankt voor het antwoorden! en als je een sieraad in zo'n envelop verzend, wat ben je dan aan verzendkosten kwijt?

wil ook wel eens wat proberen met rocailles, heb er genoeg maar doe er niks mee omdat ik het zo'n gepruts vind, die kleine rotdingen :+

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:14

*\o/* sta op een kraam in de ijselhallen in zwolle met mijn sieraden :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:45

*\o/* Browny

Even op de keukenweegschaal leggen Daan. Op de website van de post kun je vast vinden hoeveel postzegels er bij dat gewicht horen.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:45

Heb er wel heeeeeel veeeeeel zin in :) Het is binnen. Dus geen last van regen ;)

Edit : Mooie nieuwe kleuren heb je met je paardensieraden. lekker zomers :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:48

holly schreef:
Even op de keukenweegschaal leggen Daan. Op de website van de post kun je vast vinden hoeveel postzegels er bij dat gewicht horen.

oh ja.. niet over nagedacht.. sorry! (heb geen keukenweegschaal, maar die zijn vast niet zo duur;))

wat leuk browny!! ff flink aan de slag, heb je een mooi gevuld kraampje straks :j

oh en holly, vind je nieuwe armbanden echt heel erg mooi! <3

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:50

hoihoi, kom ook hier even binnenvallen, mijn moeder heeft een eigen winkel ze Brand de kralen zelf, en maakt hier vervolgens de sieraden van (:

hier een linkje van haar site ( of mag dat niet? )

www.piba.nl

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:32

Mooie kralen maakt je moeder! :)

@ danielle, je kan volgens mij een keukenweegschaal al voor een paar euro kopen bij de xenos.
En inderdaad weer even goed aan de slag, had nog wat over van konningendag dus dat scheelt alweer ;)

@ assepoester : Ik zag een topic van jou ook bij de UK , maar wat kan jij machtig mooi schilderen zeg :o pff (even offtopic)

@ Paxine : Sorry had nog heel niet op jou gereageerd, jammer dat je in de verkeerde straat stond, maar wel fijn dat de rest ze wel mooi vond!

Wat ik zelf ook nu mee maak, is dat je veel sneller verkoopt, als ze even het sierraad om kunnen hebben, of even in de handen kunnen houden. Komen ze toch beter tot hun recht (denk ik ;) )

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:33

Jeej Browny, gaaf! :D
Bedankt voor je compliment hihi, weer een van m'n vele hobby's. Was net van plan om nu even te gaan schilderen! :)

Inderdaad leuke nieuwe kleurtjes Holly, alhoewel ik de 'winterkleuren' nog steeds érg sjiek vind <3

Leuk Anouk, maak je zelf ook wel eens wat? :)
Die emotiekraal is trouwens best bijzonder, heb je daar een voorbeeldje van?

Hier beginnetje van nieuw armbandje, wordt toch minder leuk dan ik had gehoopt. Wilde beetje zo'n indianenstijl krijgen, maar ik kan dus niks wat betreft rijgen/weven :+
Vind die tubular techniek wel erg gaaf, misschien dat ik dat nog eens ga proberen..

Afbeelding

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:46

Ik vind hem eerlijk ook tegen vallen, je kan mooier maken :o

Eigenlijk heb je dan 2 dure hobby's of niet? Sieraden maken is niet echt goedkoop (vind ik zelf dan ;) ) en schilderen ook niet of wel?
eigenlijk 3, met paarden er bij ;)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:50

ik vind het wel wat "indiaans" hebben zoals je wilde maar inderdaad.. jij kan veel mooier.. Misschien komt het ook omdat ik de kraaltjes een beetje "goedkoop" vind aandoen? kan er niet echt een pijl op trekken waarom ik hem niet zo leuk vind eigenlijk...

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:25

Haha klopt, datzelfde had ik ook. Is toch niet mijn stijl.. Maargoed, dan weet ik ook weer wat ik wel of niet meot doen :+
Ben nu alweer bezig met iets anders, zonder paardenhaar ;)

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:31

Iets anders proberen is altijd goed toch?

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:49

dankjullie :)
ik maak zelf ook wel eens wat, alleen het branden doe ik niet, heb het gedult er niet voor :P

De emotiekraal is idd heel erg bijzonder, maar ook vooral heel erg mooi! ik heb er zelf ook 1tje met een plukje haren van mijn pony erin.

het is gewoon een holle kraal, die je ook nog in verschillende kleuren kan kiezen, dan vertel je wat je er graag in wilt hebben, en dit geef je dan. Vervolgens stopt mijn moeder het er in en dit is heel verschillend de ene keer is het As en de andere keer zijn het gewoon mooie zirkonia steentjes, het is helemaal hoe jij het zelf wilt. Hierna maakt mij moeder er kralenkapjes op.. deze zijn van echt zilver en hier kunnen ook nog namen of evt data's ingemaakt worden. dan is je kraal klaar :)

Ik heb er zelf ook 1tje met een plukje haar van mijn pony er in.
ik zal vanavond even een fototje plaatsen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:21

Prachtige kralen maakt je moeder Anoukk!

Ass., ik vind het best leuk hoor die armband. De kleuren zijn echt in Indianenstijl.

Hier de schelpen ketting + armband die ik voor moederdag heb gemaakt.
Afbeelding

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:22

Zit dat niet heel vervelend? (scherp?) Ik vind hem wel prachtig!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:26

deedee19 schreef:
Zit dat niet heel vervelend? (scherp?) Ik vind hem wel prachtig!

Haha... ja hij lijkt wel stekelig zo op de foto maar dat is hij niet hoor. Die kleine uitstekels die je ziet zijn rocialles die ik door de schelpen heen heb geregen. Zal eens een close-up foto maken. Deze is een beetje overbelicht door de zon.