[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

P_Tries

Re: [CENTRAAL] Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:03

Oke! Nou zodra je daar aan begonnen bent laat je dan af en toe is wat zien?? Heeel gaaf werk!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:26

zeker laat ik dan af en toe wat zien. Het zal wel niet al te snel gaan, maar als deze in mijn rotation aan de beurt komt, dan zal ik van het resultaat zeker foto's maken.

vandaag weer even 20 strengen DMC besteld. Hoeveel ik er ondertussen ook heb, blijkbaar missen er altijd een paar :P gelukkig bestel ik ze via internet, anders zou deze hobby niet te betalen zijn.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:25

*\o/*
vandaag is de stof voor bubble flower en zijn de 20 strengen DMC binnen gekomen :)

Ik ben er dus helemaal klaar voor :P
(maar eerst dat ene ding afmaken :( )

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:52

Woehoe!! Ik ben reuze benieuwd!!! Opschieten met het andere en dan hop!!! Op naar de bubble flower :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:13

:P
ben nu ook nog bezig met tranquility :P Maar daarvan is de bladzijde bijna af :P
En ik moet ook eens langzaam (naja eigenlijk heel snel) aan mijn stageverslag gaan werken :P

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 11:16

Gister kwam de koeriersdienst die de ritten voor ons de apotheek in en moest ik mee lopen naar de auto. Daar lagen 2 pakketten van lanarte in die met wol borduurt moeten worden dus ik kan voorlopig wel vooruit.
1 van rembrandt van rijn en een schilder die ik niet kende maar die vind ik wel het mooist

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 01:38

Super margriet!! Veel plezier ermee!!

En hier is er een start van Bubble flower :)
Nog niet echt iets om te laten zien, maar de eerste 200 steken zijn gezet...
Ook heb ik alvast op de stof van literate dragon een grid (nederlands?) gemaakt met visdraad en ik heb the simpsons swimming en spring basket ingelijsd :)

Eergisteren heb ik ook nog eens een pagina van tranquility afgemaakt :)
Die laatste 2 zijn kerstcadeautjes
Ik zal morgen of overmorgen eens wat foto's online zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 09:35

Ben benieuwd arabella!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 09:49

De eerste 200 steken! Dat is toch al een vreselijk goed begin! :)) Ben reuze benieuwd Arabella!

Ik ben bezig aan het laatste 1/5e deel van mijn werk. Gaat nog niet zo hard, maar het wordt gaaf :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:54

zo hier zijn dan de foto's:

Afbeelding

tranquility page 5

Afbeelding

tranquility totaal na 5 pagina's

Afbeelding
The simpsons swimming ingelijst

Afbeelding
spring basket ingelijst (ben alleen nog niet helemaal tevreden met het inlijsten... ga vanmidag nog wat draadjes trekken)

Afbeelding

En hier mijn giga start :+ van bubble flower *\o/*

Tot 4 januari werk ik nu aan bubble flower en dan ga ik beginnen aan literate dragon (naja zodra mijn eerste pagina daarvan binnen is)

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:03

Wauw!! Hoe lang ben jij bezig geweest met die bovenste tot nu toe? Je doet verschillende werken door elkaar heen? Gaaf zeg!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:31

Ik ben 15 januari 2012 gestart met tranquility. Ik doe ongveer 1 pagina per maand, dus ik ben er 5 maanden mee bezig geweest.

Ik doe meerdere (nu 3) projecten door elkaar ja. Zo wordt het niet saai. Anders blijft er dalijk een project liggen en daar heb ik geen zin in. In mijn planning doe ik telkens 1 pagina en dan ga ik door naar de volgende. Alleen literate dragon kan ik pas doen wanneer ik een nieuwe pagina binnen heb.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 13:19

IK doe het liefst 1 project per keer maar ja met geboorte en zo dan moet er wel eens iets tussendoor, is geen straf hoor, ik laat mijn spullen altijd inlijsten, kan het zelf nooit zo strak krijgen en die mensen strijken het ook nog voor me.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:45

Alleen duren deze proecten zo lang dat het toch wel eens fijn is om iets anders te kunnen maken.

Gelukkig is dat strak krijgen bij the simpsons goed gelukt :) Was wel een heel werk...

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 01:24

Maak jij altijd een raster in je borduurwerk?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 08:05

Ja , dan maak ik minder snel fouten. Tegenwoordig maak ik het raster met visdraad. Dat is goed zichtbaar en makkelijk uit te halen.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 09:55

Oke grappig zeg! Altijd leuk om te zien hoe anderen werken.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 12:31

Vandaag weer een mooi stukje gedaan. Vanmiddag/vanavond weer verder. Zie het nu echt vooruit gaan

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:46

*komt voorzichtig om een hoekje kijken*
Ik heb hier om precies te zijn 8 januari 2011 voor het laatst gepost... :o 10 januari 2011 ben ik full-time aan het werk gegaan. Zou dat er iets mee te maken hebben ??? :+ (Wel meegelezen natuurlijk - het gaat hier niet zo hard....)
Het borduren heeft ook lang stil gelegen maar ik heb 2 weken vakantie en nu is ie af! *\%/* (ik was 'em onderhand ook wel zat... hebben jullie dat ook als het bijna af is?)

Afbeelding

En twee nieuwe projecten op stapel staan van heaven and earth (een site die ik nog niet kende dus bedankt voor de link :*)
Voor mijn dochter die Josephine Wall-gek is:
Afbeelding
En voor mezelf gewoon omdat ik 'em leuk vind:
Afbeelding

De Josephine heb ik inmiddels geprint maar het telpatroon is wel errug klein. Ik ben (nog) niet aan de leesbril maar als ik dit zie weet ik het zo net nog niet... :+ Zal ook wel een 10-jaren-project worden gezien het tempo van de laatste 2 jaar O:)

Hoe is het nu met jullie projecten?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:44

spotless schreef:
De Josephine heb ik inmiddels geprint maar het telpatroon is wel errug klein. Ik ben (nog) niet aan de leesbril maar als ik dit zie weet ik het zo net nog niet... :+ Zal ook wel een 10-jaren-project worden gezien het tempo van de laatste 2 jaar O:)

Hoe is het nu met jullie projecten?

Veel mensen kopen hem in large of vergroten hem via de computer (weet even niet welk programma. Soms drukken ze ook een A4tje af op een A3, dus een stuk groter.

Leuke nieuwe patronen :) Ik ben ook helemaal gek van HAED. Maar ik zie wel hel veel confetti komen :P Succes ermee!!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:05

Afbeelding

dit is de bubble flower waar ik ben gebleven. Bijna een halve pagina af.
Het is gemaakt op 14 count stof met 3 draden.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:22

Ja, ik ken het gevoel heel goed Spotless, ik wil aan het einde van mijn werkje ook graaaag weer richting een ander werk. Maar deze zal ook af moeten, ik ben daarom v/d week begonnen met de draden van mijn andere werk alvast in de doos te doen. Het kriebelt om daar mee te beginnen.

Wauw arabella, wat een aparte manier van borduren, hou je al je draden gewoon vast aan de stof? en zo ga je rij voor rij verder? Vertel eens hoe je dat doet, ben nieuwschierig!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:26

Dit heet parking en ik ga inderdaad rij voor rij af. Ik parkeer de draad die ik dan gehad heb in het eerstvolgende vakje waar dit symbool in voorkomt. Dit hoeft dus niet in de rij onder de werkrij te zijn.

Voor werkjes met veel confetti vind ik dit een betere manier (dan de ele tijd afhechten en weer aanhechten).

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:27

MAar hoe weet je dan precies welke kleur waar bij hoort? en moet je dan steeds je draad losmaken van de naald en dan weer de naald aanzetten? Apart! nog nooit gezien dit! Je gaat als een speer zeg!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:33

dat zie je toch gewoon op je patroon? Ik moet inderdaad na elke kleur op de rij de naald losmaken en een andere kleur pakken. Dat kost tijd, maar ik vind het wel opwegen tegen het vele af- en aanhechten.
Ik heb vakantie gehad, daarom ging het zo snel. Maar vana morgen gaat alles eer een stuk langzamer :P