Ik ben geen professional wat betreft taxatie's, maar dit is wat ik ervoor zou geven .
RosijnenMix_ , leuke tekening, maar ik zou nog wel even dooroefenen voor je geld gaat vragen . De hals is bijvoorbeeld niet helemaal in verhouding, maar oefen lekker rustig door!
Rinske, werkelijk schitterend schilderij, zonder meer 200,- euro.
Wendy15, ook heel mooi, maar mis een beetje wat diepte en contrast. Iets meer kleurspel misschien, kan het zo een twee drie niet echt zeggen. In ieder geval wel 50,- euro.
Nevony, iets te krasserig voor mijn doen, maar wel erg mooi verder. 40,- euro.
Rooslovertje, leuke stijl! Jammer van de achtergrond. 20,- euro.
Lianne_tV, eerste portret: jammer dat de foto niet zo scherp is, maar ziet er verder leuk uit. 40,- Lianne_tV, tweede portret: weer ietwat slechte foto, vind er hier ook weinig contrast in zitten. 25,-
Teziej, ik zou nog even dooroefenen! Het oog klopt niet helemaal, en schaduwwerk mag wat meer. Verder is wel alles in verhouding, da's top!
_Malu_ , weer een heel bijzondere stijl! 25,- euro . Ben benieuwd wat eruitkomt als je er wat langer voor gaat zitten .
Sprietlover, heb je andere foto's ook even bekeken voor een beter beeld. Vind het er al goed uit zien, misschien dat er nog iets meer diepte (door bijvoorbeeld schaduw) en iets meer zachtheid in kan (is iets krasserig), maar verder geen kritiek. 25,- euro.
Dan ook maar van mijn kant een tekening. De borst en hals zijn nog niet af (te grof), maar ik heb nog geen tijd gehad deze helemaal perfect bij te werken. Verder weet ik het niet precies, maar heb toch heel lang getwijfeld of ik 'm wel wilde plaatsen. Welja, ik zie wel.
Pastel, A3 formaat. Zit heel veel tijd in (pasteltekening met verschillende lagen gaat niet zo hard ), maar zou echt niet weten hoeveel precies . Tips zijn behalve taxatie's ook hartstikke welkom, ben nog maar net met pastel bezig! Ben benieuwd .
.. dan had je geweten dat dit geen goede representatieve foto van je werk is Aan de hand van deze foto kom ik (en met mij vele anderen) niet verder dan: 'ziet er leuk uit'. Probeer aan de hand van de tips, b.v. die gegeven zijn in de openingspost, een goede duidelijke foto te maken en dan recht van voor. Pas dan valt er iets meer over te zeggen. Succes!
Ik heb hier al HEEL lang niet meer gepost en wil eht toch even doen...
maar even een vraagje: is er niet meer een soort... minimum aan kwaliteit?! er worden hier dingen gepost wat totaal niks met taxeren te maken heeft vind ik... of ben ik de enige die dat vind. ik ga die dingen dan ook ECHT niet beoordelen... echt neit om hoogmoedig te doen, trust me, maar vind het jammer van dit topic...
nou ik begin maar bij pagina 40
40 WUIS: als ik iets vraag voor een 'grappig' acrylschilderijtje vraag ik er 15 euro voor. maar ik durf nooit zoveel te vragen. (trouwens ik zou niet 6 katten op 1 doek doen ) PLAUDAR: 25 euro FIFFIL: Ik reken altijd voor een portret meer, in dat geval 150 euro. voor 'gewone' plaat 100 KALISTATJE: ik weet niet of het portretten zijn en of ze lijken, vind ik belangrijk. als dat neit het geval is vind ik ze niets waard
41 MIRA: 75 euro beide... het portret van paard vind ik heel goed, ken de foto! zij vant schilderij kenk niet, EN lijtk het me heel eng als er ZO GROOT een vrouw in je kamer hangt haha JANIQUE: deze kenk nog niet hijs goed! je mag nog iets meer hardere kleuren gebruiken voor de schaduw, ben je nog iets te voorzichtig mee geweest, dan komt er nog meer diepte in! 75 euro
42 ALIESJE: goed voor de eerste x een mens. door de kenmerken herken ik haar. nu zou ik er niet meer als 20 euro voor geven... maar zeker blijven oefenen.. komt goed! ALIESJE: zelfde als hierboven eigenlijk. ik herken hem wel, maar tis hem niet
43 EVELIJN_: ik heb je topic gezien. zelfde eigenlijk. de tekenngen zelf zijn heel goed! maar ze lijken net niet.... dus ook 20 euro EVONY: ik weet niet of het lijkt, vind het wel een leuk plaatje 20 euro (omdat het een portret is) ALIESJE:ik zie jessica er helemaal niet in sorry... JOSAV: eerste vind ik gaaf qua kleuren, 100 euro, van het zelfportret, ik ken jou niet en ik denk toch dattie niet helemaal klopt... vind het wel origineel qua kleuren en dat past weer goed bij jou! 50 euro, de laatste vind ik wel gaaf! oog lijkt me wat klein, 50 euro, omdat het geen portret is ALIESJE: leuk allebei!! 35 euro 44 RINSKE: heel gaaf! mooie sepia kleuren, leuke compositie 150 euro WENDY15: vind hem nog niet zo speciaal. nog erg... egaal er kan nóg meer diepte in. 20 euro NEVONY: 35 euro ROOSLOVERTJE: heel mooi gedaan. sonde van de verdeling over het papier!!!!!!!!!!!!! en je hebt meer aandacht aan het hoofd als aan het lichaam gegeven 40 euro LIANNE_TV: jammer inderdaad van het wienig kleurgebruik ookal is het met potlood! 10 euro _MALU_: 10 euro
45 ANDANTE: jammer van de achterhand zeg! die past er totaal niet bij, sonde want ik vind het kleur gebruik al behoorlijk! 20 euro _ESTHER: vind het mooie kleuren hebben, veel pastel! ik zie hem alleen niet van voren...
Ik hoop echt neit dat jullie mij te bitchie en betweterig vinden maar ik heb gewoon gegeken wat ik ervoor over zou hebben
nu iets van mij:
portret van motor: 40x60 olieverf, 20 uur
plaatje van internet, 40x50 olie 20 uur
portret van paard van instructrice
alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door MlieZ88 op 29-10-08 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Lontje
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!
MlieZ88, het is 1 schilderij te veel Maximum is 3. En tja.. kwaliteit ... je bent vrij om te taxeren wat je wilt. Voor echt bruikbare tips en commentaren kan men beter een eigen topic op CB/UK posten, daar heb je veel meer aan dan hier. Al zit er regelmatig werk tussen waar ik niet meer voor zou vragen dan alleen verzendkosten. Oefening baart kunst!
Ik taxeer later bij.. heb alweer een hoop in te halen maar ben zelf ook onwijs druk met van alles
... probeer de foto recht van voren te nemen in een kamer met daglicht en zonder flits en zonder direct zonlicht e.d. op het schilderij. Het is even puzzelen omdat de ene camera net anders reageert dan de andere maar het zonder flits is met de meest gangbare cameraatjes wel essentieel omdat verf/potlood etc. altijd licht weerkaatst.
Belangrijk is dat je een foto krijgt die het beste het origineel benaderd qua kleur en perspectief en dat de details (redelijk) goed zichtbaar zijn.
43 Evelijn: Allebij herkenbaar en zeer netjes uitgewerkt. €50 voor elk. RosijnenMix: Let op de verhoudingen, nog even niks. BlackPearl: leuk idee, minder gedetailleerd. €5 Dide:: verhoudingen zijn ok, maar jammer dat je hem niet verder hebt uitgewerkt. Nog even niks. Nevony: Nette tekening, maar ik kijk wat raar naar het oog van het paard. €10-€15 Aliesjeh: Mooi gedaan, mooi formaat ook. Ik hou niet zo van de donkere hoekjes. €25-€30 Josav: prachtige tekeningen. Alledrie minstens €150 Aliesjeh: Lodewijk staat er zoo herkenbaar op! Mooi formaat, €35. Menpony ook mooi, maar doet mij minder. €25
44 Rosijnenmix: let op verhoudingen, nog even niks. Rinske: prachtig, echt waar! €250 minstens. Wendy: Mooi! €50 Nevony: mooie, herkenbare stijl! €25 Rooslovertje: Mooi! jammer van de achtergrond.. €25 Lianne_Tv: Mooie tekeningen, maar weinig contrast en zeer licht. De eerste €5, de 2e €0-5 Teziej: Mooi, maar oogt nog leeg. Probeer al het witte op te vullen en het oog ziet er een beetje raar uit. €5 Malu_: Mooi! €20-30
45 sprietlover: mooi, maar weinig contrast. uitstraling is er wel! €5-10 Andante: Mooi, maar achtergrond en ''rand'' rond het paard oogt wat rommelig. €40-50 Esther: ik wacht op goede foto. MlieZ88: Superknappe tekeningen! Ontzettend realistisch! elk €250
Ik had even een vraagje. Ik zou graag een mooie schilderij willen van mijn pony. Nu weet ik dat er genoeg mooie tekenaren zijn hier. Maar ik zoek er 1tje die niet heel duur is, en wel goed werk levert (zoiets als dat paard van MlieZ88), dus een mooi realichtisch schilderij.
Mijn vraag;
Hoeveel ben ik ongeveer kwijt voor een mooi schilderij, en wie kunnen dit goed?
HWK: heel gaaf zeg! zeker 100 euro! heb je ook een topic geopend? (misschien tip? ik had ze net wat meer verdeeld over je blad. dus de paarden groter gemaakt. vind eht sonde dat ze nu zo klein zijn:P)
Ik taxeer op wat ik denk dat iemand er voor zou geven (want geen verstand van “echte” waarde) 39. Babe – erg mooi!! €150 Kallista - €10 bengelpiet - €15 martine123 – nog niets 1 . Je hoofden zijn wat breed.
40 Wuis – leuke stijl! €25 likepink – nog niets, iets te krasserig nog. esther – grappige tekening, maar erg krasserig plaudar – 25 Fiffil – gaaaaaaf! €75 Kallista – 20 Myra – 40, 50 Ster – nog even niets, meer schets dan tekening? Bij de 2e lijken de verhoudingen niet helemaal te kloppen. esther – nog even niets, lijnen zijn leuk, maar afwerking/invulling kan veel mooier (en dan zou het leuk als illustratie in boek zijn!) Janique – 75 41 (ehm.. 42. Ik ben de tel kwijt..) Rozijnenmix – nog even niets, leuk idee wel. aliesje – 15. (ook voor House, verhoudingen/gelijkenis is er nog niet echt) 43 Evelijn – je haar wordt steeds beter! Ik zou hier alleen door ontbreken van goede geljijkenis nog niets voor geven. 2e – mooi, maar gezicht kan wat meer ingevuld. 15 blackpearl nog niets nevony, volgens mij heb ik die al eerder gezien en getaxeerd?? aliesjeh – 35 (mooie glim! Ogen wel wat scheef en nek “ontbreekt”) JoSav. Oh jee 1e. Erg mooi en heel herkenbaar van jou. 75-100 2e. 40-60 3e 50-75 (kijk wat raar tegen het oog aan??) aliesjeh ( jeetje wat plaats jij veel ) 1e 20(wat lang haar), 2e 50 (mooi!)
44 Rinske – 50 (monotone is veel sneller klaar dan kleur, en niet heel groot) Wendy 30 Nevony – 25 Rooslovertje 25 Lianne – 15, nog even niets. teziej- nog even niets malu – 15 (mag nog wat meer diepte in komen)
45 Spriet – nog even niets Andante – ik vind de achtergrond er niet helemaal bij passen, maar vind het erg mooi hoe je in pastel een “verf achtig” effect hebt gekregen. 50-75 Esther – mooie kleuren, jammer van de scheve foto. Formaat?? Mliez – 75-100 voor de eerste, laatste twee 100-150 = mooi! kallista – ogen staan wat scheef en mag wat meer kleur in en dekkender. 15
@tryntstje: goed gedaan voor de eerste keer! Mooi, maar nog niet om geld voor te vragen, miss kun je een topic openen op CB, daar zul je betere tips krijgen