[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:09

Ben al een tijdje een still meelezer, maar mag ik hier alsnog mee komen doen? Vind het prachtig wat jullie maken.

(en ik ben voor de rode passepartout)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:13

Mkango schreef:
Ik voel je pijn. _O- Ik heb dat werk met die zes paarden laten drukken en bezorgen bij de trainer, maar we gaan samen een lijst uitzoeken, dus dat duurt voorlopig nog wel even voor hij aan de muur kan. :') K*tcorona.

Echt he... Ben t zo zat.

De lijst is besteld en verzonden, maar moet uit Zweden komen :)).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:14

Sheran schreef:
Ben al een tijdje een still meelezer, maar mag ik hier alsnog mee komen doen? Vind het prachtig wat jullie maken.

(en ik ben voor de rode passepartout)

Yes, leuk :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:23

_San87_ schreef:
Mkango schreef:
Ik voel je pijn. _O- Ik heb dat werk met die zes paarden laten drukken en bezorgen bij de trainer, maar we gaan samen een lijst uitzoeken, dus dat duurt voorlopig nog wel even voor hij aan de muur kan. :') K*tcorona.

Echt he... Ben t zo zat.

Ik moet ervoor naar Frankrijk. :)) Ook geen straf, ik mis m'n favoriete oude persoon ook wel een beetje (nu al het gezeik achter de rug is :o ), alleen het duurt zo laaaaaaang. :')
Wat voor lijst heb je besteld?

Leuk, Machteld! :D

Ik zal trouwens ook even bijlezen van de vorige pagina:
Ayasha: Wat een heerlijke pretbek! :D Ik sluit me aan bij Jis wat betreft commentaar. Heb je al geprobeerd om hem even in spiegelbeeld te bekijken van een afstandje? Vaak zie je dan ineens dingen waar je je al tijdenlang blind op staart.

horsiegek: Heel mooi geworden! Vind het ook een bijzondere compositie en bijzonder onderwerp. :j

janouk: Wat tof! :j
Hoewel ik stiekem altijd wel een beetje moet grinniken als ik zie hoe bijzonder het gemaakt wordt door Hypofocus. Dit soort dingen kom je, zelfs van hoger niveau, al zeker 15 jaar tegen onder de fotobewerkende jeugd, maar er wordt nu gedaan alsof het meeeega uniek is. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:26

Mkango schreef:
_San87_ schreef:

Echt he... Ben t zo zat.

Ik moet ervoor naar Frankrijk. :)) Ook geen straf, ik mis m'n favoriete oude persoon ook wel een beetje (nu al het gezeik achter de rug is :o ), alleen het duurt zo laaaaaaang. :')
Wat voor lijst heb je besteld?

Oh Frankrijk <3. Mooi land.

Ik heb een eikenhout lijst gekozen. Ik heb hier alles in eiken, en alle lijsten in dezelfde stijl. Alleen dit formaat hadden ze niet, dus de lijst die ik nu besteld heb is van een andere lijn (wel dezelfde kleur en dus houtsoort), het hout is iets breder en loopt rond af. Ik denk dat dat ook wel mooier is omdat deze tekening A3 formaat is en in een lijst van 50 x 75 cm komt.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:15

Daar ben ik weer, niks gepost maar wel meegelezen.
Ik vind de witte passe-partout ook het mooist San.

Verder komen er weer super mooie werken voorbij.
Ik heb er nog eentje gemaakt, helaas niet zo’n duidelijke foto. Maar het paard is intussen 32 en ze wilde graag een tekening van haar paard in haar jongen jaren...van voor het digitale tijdperk _O- Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:09

San, ik zou ook voor de witte gaan. Staat heel chique! :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:01

Ayasha
Hij spteekt me wel aan misschien niet perfect maar alsnog heel herkenbaar :j

Dan poeh wat een lastige keuze, het witte oogt rustiger maar toxh dat warme van het bordeaux vind ik ook wel wat hebben :D
Maar olijfgroen met wit in de passe partout lijkt me ook echt mooi bij de warme tinten van de manen :j

Mkango
Wat zei je trainer van de portretten?

Hurricane
Mooi portret van het jeugdige nu oudje :D

Ik heb nog steeds mn dip, krijg niet veel uit de vingers heb twee opdrachten klaar liggen voor naambordjes dat blijft leuk.
Maar even een snel portret in olieverf gekliederd van restjes oude verf die ik nog had.
Foto is wat vreemd kwa kleuren wat ik best snap want hij is in het echt wel blauw met bruin in allerlei tinten :D
Kleur is meeste zoals de eerste :j

Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:29

@hurricane, leuk werkje :D. Foto's van voor t digitale tijdperk zijn wel een stukje lastiger, idd. Het is je goed gelukt.

@Tallie, thanks :D. Denk dat ik m idd zo inlijst.

@Seven, lastig he, zo'n dip. Je hond is mooi geworden :j.

Ik ben ook weer een nieuw werkje begonnen. Eens heel wat anders dan huis-, tuin- en keukenwildlife :D.

Afbeelding
Perry the Platypus :D. Ik mag van Zoos Victoria een supertoffe referentiefoto gebruiken, dus na de toestemming vandaag meteen begonnen :9.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:02

Ja echt alles is bleh :D

Ahhh perry <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:15

Seven schreef:
Ja echt alles is bleh :D

Ahhh perry <3

poedersuiker is dat he, ik ken het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:31

hurricane: Dat lijkt me wel een uitdaging, een tekening maken op basis van een analoge foto. :)) Afgezien van de hals die wat te lang is, is het wel een geslaagd portret!

Seven: Ze is er heel blij mee! <3
Wat balen dat je nog steeds in je dip zit! Desondanks is je hond wel goed gelukt!

San: Ooooh, Perry! <3

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:45

Dankjewel allemaal, Mkango, dit paard heeft van nature een hele lange hals :j
Misschien had ik de schouder er ook ietsjes bij moeten tekenen, maar ik denk dat ik hem zo laat.

SAN vogelbekdier of niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:06

Mkango schreef:
hurricane: Dat lijkt me wel een uitdaging, een tekening maken op basis van een analoge foto. :)) Afgezien van de hals die wat te lang is, is het wel een geslaagd portret!

Seven: Ze is er heel blij mee! <3
Wat balen dat je nog steeds in je dip zit! Desondanks is je hond wel goed gelukt!

San: Ooooh, Perry! <3

Jaa, ik vind vogelbekdieren zo leuk :D.

huricane schreef:
Dankjewel allemaal, Mkango, dit paard heeft van nature een hele lange hals :j
Misschien had ik de schouder er ook ietsjes bij moeten tekenen, maar ik denk dat ik hem zo laat.

SAN vogelbekdier of niet?

Yes :D. Een monotreem, zoogdieren die eieren leggen.

Ik zou denk ik een klein hintje schouder maken :j.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:48

Hurricane, ik vind hem tot nu toe heel goed gelukt!

Seven: altijd vervelend als je in een dip zit, wel super stoer dat je gewoon doorgaat. En met prachtig resultaat!

San, ben benieuwd naar het vogelbekdier, ziet er veelbelovend uit!

Ik ben begonnen met de kat van een vriend. De witte buik vind ik nog heel lastig weer te geven!

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 11:25

Welkom Sheran, gezellig! Je kat is een hele mooie binnenkomer.

Mooie achtergrond er bij huricane, geeft een mooi geheel. Een slechte foto is zoooo moeilijk. -O-

Ondanks je dip toch een mooi schilderij weten te maken Marjolijn. :j

<3 Wat een leuke keuze San! Bijzondere diertjes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:25

Ik heb al wat zitten zoeken maar weet iemand hier of er een soort vergrootglas bestaat voor detail tekeningen? :+

-Sheran; mooie binnenkomer met het poezenbeest. :jDie ogen heb je mooi sprekend neer gezet!

-San: mooi begin al. :j ben benieuwd naar het eindresultaat!

-seven: Ik wilde dat ik ook zulke resultaten kon maken gedurende een dip. := Prachtig! Ik vind het kleur gebruik boeiend. heb gisteren avond verschillende keren opnieuw gekeken naar je foto.

-hurricane: pastel? Vind hem best mooi, vooral het grijs in het gezicht heb je imo heel mooi verwerkt. Zeker met een onduidelijke referentie is dit een heel mooi resultaat! :)

Mkango: Hij heeft op alle foto's zo'n pretbek. :+: Het is gewoon een hele vrolijke hond. :')

-

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:37

Ayasha schreef:
Ik heb al wat zitten zoeken maar weet iemand hier of er een soort vergrootglas bestaat voor detail tekeningen? :+

Is zoiets niet wat? https://www.allekabels.nl/loeplamp/1668 ... EjEALw_wcB

Het is van mijn kant nogal stil, ik ben de laatste tijd ontzettend moe en heb veel stress. Ik kom daardoor niet echt aan tekenen toe, en heb helaas ook bar weinig energie om feedback te geven -O-
Ik heb wel een beetje lopen schetsen, dat lukt nog wel. Maar een realistische tekening zit er nog niet in helaas. Wel lees ik trouw mee en geniet ik ontzettend van jullie kunstwerken

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:42

Best rustig hier := Morgen certificaat uitreiking en daarna een volle dag per week erbij om te tekenen *\o/*
Ik wil nog een paard tekenen voor de kunstbokaal. Maar dan heb ik alleen zaterdag nog. Dat wordt hem niet _O-

Goed begin hoor Sheran! Wit op wit is sowieso lastig. Zitten vaak ook kleuren als roze, blauw, bruin enzo in verstopt.
Perry the Platypus, van Phineas & Ferb :)) Mooi begin.
Seven: Dipjes heeft iedereen wel eens, ik vind de hond goed gelukt!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:45

:wave: Ik wilde even zeggen dat ik nog steeds stiekem meekijk en -lees :D
Ik wil ook heel graag uitgebreid op al het moois reageren, maar nog geen rust in mijn kont gevonden om daar even goed voor te gaan zitten, maar komt eraan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:49

Sheran: Juist omdat het aquarel is zou ik er niet teveel aan rommelen. :) Soms geldt ook gewoon 'less is more' - je brein vult eigenlijk al een heleboel dingen in zonder dat je ze heel duidelijk hoeft weer te geven. Ik weet niet of je de pootjes er nog bij wilde doen, maar ik vind dit qua wit eigenlijk al heel mooi!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:05

Ayasha schreef:

Zoek even op borduurloep, dan vind je denk ik wel wat je zoekt.

Ik lees nog steeds mee trouwens, maar ben druk met van alles, maar niet met tekenen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 20:54

Kunstbokaal ga ik ook niet redden heb ik gister besloten. Morgen verhuist de kudde van Putten naar Emst, daar al even druk mee met dat spannend vinden, gemis aan focus daardoor bij het schilderen. Maar wil zo graag! Mis nu een smiley die haren uit zijn hoofd trekt voor een dramatisch effect. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:55

Ik twijfel nu over mijn inzending, of ik niet toch liever Peggy & Bernie inzend. :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 20:59

Lastig als je te kiezen hebt. :))