[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:45

15 min houtskool. T werkt fijn maar op een of andere manier heb ik er geen concentratie voorxD

Afbeelding

prugelpiet

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:25

Tekeningen van 5 & 6 maart kwijt... blijkbaar niet opgeslagen -O-

Gaaf yvanna! zeker doorgaan daarmee

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:27

Ahh zonde prugelpiet

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:28

Ja kwam r achter dat de verhouding niet klopte..
Ook kwartiertje werk ofzo
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 16:12

'relieve...'

Afbeelding
Nummer 68/365
Even snel...

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:33

En n paard in pastel :))) (shetlander waar ik op heb leren rijden)
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:48

Even geen commentaar.. Net wat zitten tekenen nalv een topic op bokt.
Niet zo gelukt als ik wou en grafiet spiegelt het licht dus foto van tekening ook niet jedat.. maar goed..

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:52

Erg mooi

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:53

Helaas weet ik welk topic, had gehoopt dat ze die niet had hoeven openen :( Wel een mooie tekening!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:53

Jaa echt zo sneu

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:55

Ja, ik herkende hem ook al. Echt vreselijk.

Wel heel mooi gedaan Sjolvir

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:01

Erg he... Vond het zo aangrijpend dat ik er iets bij wou tekenen, maar is niet zo geworden als ik wou, lijkt niet genoeg, maar gaat het niet om, kon er zo wel een gevoel in kwijt....

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:37

RenskeFrea Kan niet wachten om 'm af te zien. Ziet er zo al mooi uit. Hij heeft iets heel statigs.
SIEMxFUNNY De eerste was met waterverf, een toefje acryl en fineliner op kartonpapier, de laatste was simpel ouderwetsch kladblokpapier maar door het scannen en doordat ik ze altijd even door Gimp haal om de lijnen iets op te halen lijkt bij deze de structuur wel wat veranderd.
birgitje Wat een leuke tekening! Heel lief plaatje en erg goed gelukt. Ik vind ook de muts en die bandagetjes wel zó snoezig hé.
prugelpiet Ah wat ontzettend balen zeg... :(:)
yvanna Weer knap gedaan hoor. De houtskool is al mooi, maar dat liggende paardje is wel heel erg gaaf. De vorm van het hoofd en dat oog, echt goed gelukt hoor.
De laatste plaatjes zijn verdorie nog mooier. Mooi werk, dat Shetje. Knap oog ook.
Fnanne Relieve :') Ik vind het toch altijd weer knap hoe je zo simpel een duidelijk beeld kunt neerzetten. Erg herkenbaar ook.
Sjolvir 'Gewoon' erg mooi. Weer heel anders dan je 'krabbeltjes' maar zeker niet minder knap gedaan. Mooi dat je je gevoel er een beetje in kwijt kon. Het is ook zo'n aangrijpend verhaal waar die foto vandaan komt...

A4 papier met vulpotlood en referentieplaatje uit eigen collectie. Papier is iets gekleurd maar door het scannen en het opleuken (mja, even weer de lijntjes wat meer contrast gegeven) is het iets donkerder van kleur geworden.
Wilde eens iets nieuws proberen, niet invullen maar alleen arceren. De ogen zijn getekend, de rest is alleen gearceerd.

Friends
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:38

Birgitje en Pluizebol, helaas is die van gister niet degene waar ik mee bezig was en af ging maken :P
Dit was gewoon een vlugge om toch mijn dagelijkse paardje te hebben :)
Maar wie weet pak ik die afbeelding nog eens om wel uit te werken :D

Birgitje: Ik vind m tof. Lekker fluffy pony :)
Yvanna, je houtskool tekening is mooi, misschien is het hoofd nog iets te smal maar de schaduwen zijn erg goed. Je liggende vind ik ook mooi alleen kijkt hij wel heel treurig :( En je pony heeft een mooi oogje.
Fnanne, geweldig, je hebt ook de blik goed te pakken :P
Sjolvir, ik vind hem erg mooi gelukt.
Pluizebolpum, ik moest even goed kijken, maar nu ik zag hoe ie in elkaar stak, knap gedaan hoor :)

Was vandaag een eind gaan fietsen naar de paardenwinkel in Drunen, en had mijn schetsblok mee. Wou naar de Drunense duinen om daar op de zandvlakte te gaan tekenen, maar was toch te ver, en het was veels te koud in de wind :P heb wel stukje gedaan, maar de rest toch maar thuis afgemaakt.
Gister was ik bij hoofd/hals blijven hangen.

Afbeelding

Coloursoft potloden op blauw A4 papier/karton, ben er toch wel een paar uurtjes zoet mee geweest :)
Alleen de benen zijn wat aan de lange kant :P

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 01:36

Erg moooi geworden

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 01:37

Hierbij mijn uitprobeersel......

Afbeelding

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:29

Jeeetje! Hoe heb je dat gemaakt? Prachtig!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:15

Ik heb een losse schets gemaakt van 5 min
Toen heb ik de lijnen met Oost Indische inkt aangegeven

Toen ben ik met Oost Indische inkt gaan inkleuren is best lastig elle x water erbij. En volgensmij hoor je het zo niet te gebruiken maarja ik wil altijd alles proberen. Daarna ben ik met blauwe ecoline gebieden gaan aangeven. Toen had ik geen zin meer en vond ik t nodig om er goude ecoline doorheen te doen..
Oostindische inkt droogt snel..

Het is op een normaal print papiertje. Al mijn andere papier was op. Alleen nog papier voor acryl en aquarel maar dat vond ik zonde. T moest dus de hele tijd drogen anders ging ik door het papier heen

Dit is de 1e x dat ik zoiets heb gemaakt

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:19

Supercool!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:27

Heel mooi Sjolvir..... Heb je hem naar haar gestuurd?

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:51

Ik kreeg gisteravond spontaan inspiratie en zin om een wat meer realistisch paard te tekenen. Nouja, realistisch weet ik niet of ik het kan noemen maar ik moet zeggen dat ik toch behoorlijk trots ben op deze :D
Week 10
Afbeelding

En stiekem heb ik er vandaag nog eentje gemaakt, dus 2 paardjes voor deze week, omdat ik Slina beloofd had haar (bijrijd?) haffie als een cartoontje te tekenen
Afbeelding

Ik doe even alleen deze pagina:
@Yvanna; Mooi koppie :D Neusje en mondje lijken wat aan de kleine kant maar het contrast in je tekening vind ik erg mooi.
Bij de volgende is het hoofd inderdaad ietsjes aan de grote kant, maar hij is wel ontsettend mooi geworden. De schaduwen in het gezicht zijn super goed gelukt :j
@Fnanne; issie nou een plasje aan het doen? :p Wel lekker vlot werkje.
@Yvanna; mooi kleurgebruik in de pony. Dat paars en blauw voegt een mooi sfeertje toe (ook leuke hond hihi)
@Sjolvir; prachtige tekening hoor :oo De verhoudingen ogen heel mooi, fijn sfeertje in de tekening. Ondanks dat ik niet weet om welk topic het gaat, je voelt wel een hoop emotie in de tekening.
@Pluizebolpum; wat een interessante tekening :o Je moet er even naar kijken voor je hem echt door hebt maar dan zie je ook direct een heel mooi plaatje ^^
@RenskeFrea; Heel mooi gedaan. De schaduwen zien er goed uit, je gaat echt vooruit *\o/*
@yvanna; Oeww wat een prachtig contrast ^^ en dat blauw zwart goud past echt perfect bij elkaar. Moet je vaker doen, deze combi +:)+

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:01

Yvanna, mooi gelukt hoor :j
Bimmerd, daar mag je ook wel trots op zijn, ik vind hem erg mooi. Moeilijke houding ook, goed neergezet.
En je cartoon is gewoon weer erg leuk :D

Ik heb het plaatje van eergister nog maar eens gemaakt, maar nu in kleur :P
Met iets minder geduld dan die van gister, maar vind m toch weer leuk geworden.
Potloden op A5.

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:07

RenskeFrea De benen lijken inderdaad wat lang, maar verder is ie heel mooi gelukt hoor. 't Hoofd en de schaduwen zitten er goed in.
Die van vandaag mag er ook weer wezen. Mooie houding zo, lijkt wel een beetje een Saddlebred zo, door die hals en manier van kijken.
yvanna Gut, ik dacht even dat het de cover van een boek was! Hij is écht gaaf hoor, heel hoog wauwgehalte!
Bimmerd Die bovenste, ik weet niet wat jij onder realistisch verstaat maar voor mij valt dit er toch echt wel onder. Heel mooi werk. Ook al een hoog wauwgehalte. Net als het cartoonhaffie. Wat een dotje! <3

Deze is niet perfect, had ik er wat langer dan vijf minuten aan gezeten (nee, ik weet ook niet wat er mis ging) dan was ie misschien nog mooier geworden, in ieder geval iets meer afgewerkt. A4 zwart papier, wit potlood en referentieplaatje uit de krant (tijdje terug in de Volkskrant een artikel over iemand in kojbojland en dus moest er een 'rodeopaard' bij). Vervolgens in Gimp, alleen maar omdat het kon en me grappig leek, het plaatje door het 'oude foto' filter gehaald om de sfeer wat te verhogen.
De voorbenen en de achterpoten van het stiertje zijn inderdaad wat rommelig, op het plaatje was het ook vrij onduidelijk wat waar begon en eindigde. Perfect? Nee. Maar ben er wel best trots op, zitten mooie stukjes tussen en het stiertje oogt gewoon als een heus stiertje.

Rodeopaard
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:30

Ohh, die laatste, echt gaaf! Zo met dat zwarte papier.

En de Bimmerds, vind ik ook heerlijk, prachtig gekleurde cartoon achtige paarden.

RenskeFreau, ze gaan er steeds beter uit zien, vind die schimmel erg goed geklukt ook al is hier en daar de verhouding net niet helemaal zoals je hem zou verwachten.

Yvanna, wat een prachtig karakter hoofd.

Pluizenbolpum, heerlijk hoe je met "wat potlood strepen" een heel gevoelig plaatje weet neer te zetten.

Prugelpiet, nee, niet gestuurd, weet niet of ze daarop zit te wachten. Heb wel getwijfeld.

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:19

Pluizebolpum, wat prachtig! Echt ontzettend knap!
RenskeFrea, wat een lief hoofdje!
Bimmerd, wat leuk weer! Ik vind vooral de eerste erg knap!
yvanna, wat gaaf met die kleurtjes!

Ik had helemaal geen tijd eigenlijk, dus even snel wat in elkaar geflanst, maar trots ben ik er niet op, hopelijk volgende week weer wat meer tijd.
Afbeelding