[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:48

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:18

whaha kissis, moest lachen om je post hoor, zo doe ik dat inderdaad, overal zie ik wat in, zelfs bij de kringloop haal ik kettingen voor 50 cent en sloop het dan uit elkaar.

wat dacht je van winston op de site van echtstudio.

tevens heb ik een leuke olifantenfamilie, dus als je die wilt moet je me maar even mailen.

http://www.echtstudio.nl/zc/index.php?m ... ucts_id=86

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:44

mislukte (bal te groot, haakwerk te strak bij verminderen):
http://i648.photobucket.com/albums/uu208/Miek80/amigurumi/ami002.jpg
resultaat met kleinere bal:
http://i648.photobucket.com/albums/uu208/Miek80/amigurumi/ami003.jpg
verschil tussen beide:
http://i648.photobucket.com/albums/uu208/Miek80/amigurumi/ami004.jpg
'resultaat' tot nu toe:
http://i648.photobucket.com/albums/uu208/Miek80/amigurumi/ami006.jpg

Ben nog steeds niet erg happy, wederom kwam het haakwerk erg strak te staan, weet niet goed of je dat erg goed kunt zien op de foto, maar heb hem met geweld zover mogelijk opgetrokken :o
door bij de 'snuit' wat extra touren in te voegen en de laatste keer verminderen weg te laten is de bal wel in zijn geheel bedekt, alleen krijg je nu dus een vrij duidelijke overgang van strak naar losser haken en zit de 'naad' nu verder op het hoofd dan zou moeten, momenteel laat ik het even zo, ben toch nog niet in elkaar aan het naaien, maar het kan zijn dat ik alsnog wederom opnieuw begin, nu met en 'kleinere bal' (bij 2e poging al gebruikt) én meer touren invoegen, 1 extra tour met vermeerderen, of dat ik uiteindelijk gewoonweg niet de piepschuim bal gebruik maar gewoon opvul :)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:10

ik zou denk ik dan gewoon opvullen als het gewoon weg niet mooi uitkomt qua maat dat is ook heel lastig in te schatten als je niet exact hetzelde materiaal gebruikt als de ontwerpster, opzich vind ik het niet storend zoals je het nu hebt hoor.
kan wel zien dat het wat strak staat inderdaad, maar bij de maakster zit het ook vrij strak om de bal, denk dat je daar ook niet onderuit komt,

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:51

Dobbel... je hebt een pb!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:28

Afbeelding
Dit bolletje is het begin van een tijger-buikje. Kleuren zijn rood/wit/blauw, wordt voor een collega die van de zomer zijn adoptiekind uit China mag gaan ophalen.

Dobbel heeft het me goed geleerd et als extra handicap dat ik linkshandig ben.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:53

zo krissie, dat ziet er echt al heel netjes uit je hebt de slag goed te pakken.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:12

Ziet er goed uit hoor! die tijgerbuik :D

Hoe moet je eigenlijk een draad af- en aanhechten? Nu doe ik de nieuwe kleur draad door de laatste steek, hecht die af en maar een schuifknoopje met de nieuwe kleur (snappie hem nog?) en ga ik daarmee verder.... is dat de officiele manier? * zal wel niet haha *

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:30

Ik doe het zo, en na een paar steken trek ik het wat aan en kijk of de uiteindjes aan de goede kant, de binnenkant van mijn werk zit en knip de uiteindjes af, niet te dicht bij je haakwerk want dan heb je de kans dat het terugschiet, ik laat meestal 1cm/1.5 cm over.
Iedere keer met schuifknoopje zou ook kunnen, maar ik denk dat dit er netter uitziet, schuifknoopjes zie je toch een klein bobbeltje denk ik? dan wel aan de binnenkant maar toch

Draak begint al aardig vorm te krijgen, tenminste de verschillende onderdelen dan want ik heb nog niets in elkaar genaaid.
Af is:
- Hoofd (met die piepschuimbal, doe ik misschien nog over want ben niet tevreden)
- snuit
- neusvleugels
- 1 voet met 3 tenen >.<
- 1 been
Kan hem dus ook niet even met spelden in elkaar zetten om te laten zien aangezien ik pas 1 voet/been af heb :') dan valt ie om :)

Krissis, ziet er leuk uit, mooi regelmatig, daar moest ik in het begin aan wennen, regelmatige steken, trok de ene keer te hard (te strak), en dan weer losser om mezelf te corrigeren

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:17

ik doe het aanhechten net als het filmpje behalve haak ik over de uiteindjes van zowel de nieuwe kleur als de oude kleur heen, je ziet er niets van, en het is super netjes weggewerkt,

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:08

Jaaaa, leven in ons topic! Leuk!!
Mogen er foto's van stukjes draak komen? O:)
Tijger heeft inmiddels een hoofd.
Dobbel: ben jij nog met leuke projectjes beZig?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:37

nou heb al 2 dagen migraine,dus even niet gehaakt, maar het gaat of de rainbow horse worden of de the little eliphant ben alleen haaknaald 3.0 kwijt, dus wacht tot zoonlief thuiskomt in zijn tas zit 2.5 dus ga ik die maar gebruiken. vanavond ga ik een begin maken,

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:28

Dobbel: _O_

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:12

nou lijf en neus is klaar, en ben niet ontevreden, ga nu nog even half uurtje aan de gang met het hoofd,
net alles afgezocht was idee kaart kwijt, maar pff gevonden heb die nl morgen nodig, weer een zorg minder.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:23

Afbeelding
Ondertussen heb ik de snuit gemaakt. Ook ik ben tevreden!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:25

een ID kaart die aan het zwerven is, dat is niet tof. Belangrijk document. Slim dat je hem vanavond al gezocht hebt, het was wat voor mij geweest, last-minute en dan stresssss :D
Top dat je hem weer hebt enne... Is er iets van een foto van je creatie? O:)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:40

Hallo allemaal, een tijdje terug heb ik me hier ook aangemeld, heb ik de tussentijd wel gelezen maar niks meer gepost omdat ik aan het breien was.. heb daarna ook een leuke poncho gehaakt voor mijn kleine meid, zal morgen ofzo er even een foto van maken :)
Nu ben ik met een pet bezig.. Deze: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 45&lang=nl

Maar nu loop ik een beetje vast.. (ben niet zo goed in de teltekeningen) als het beschreven wordt kom ik er meestal wel uit. Het gaat dus om het stuk waar de tekening van staat. Ik ben nu bij de 3e toer van de tekening. Maar als ik het zo doe zoals het er staat ziet het er niet uit als op de foto :S De bolletje (zeg maar) komen bij niet aan het vaste stuk, maar tussen de 2 stokjes in.
Kan iemand mij beschrijven hoe ik het goed kan doen??

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb beschreven. Vind het erg lastig uitleggen ;)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:16

hmm moet ik weer even hard nadenken, heb deze nl ook gemaakt
Afbeelding

messchien heb je alvast wat aan de foto, kan het zo heel direct niet bedeken hoe ik het deed, zoals ik het zie zitten de bolletjes hier wel tussen de 2de en 3de vaste zeg maar, denk dat ik de pico in de 2de vaste begonnen ben, en in de 3de vaste afgewerkt,

maar zoals je ziet is het bij mij ook net anders als op de foto, waarschijnlijk omdat ik er toen ook niet helemaal uit kwam,

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:21

Tnx Dobbel.. Zo kan ik inderdaad wel beter kijken hoe het zit.. Ik ga het proberen zoals jij beschrijft. Hoop dat het lukt..
Die van mij leek er dus totaal niet op ;)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:28

tja geen idee meer exact hoor volgens mij is mijn uitleg boven toch neer weer anders als ik gedaan heb, heb er gewoon wat van gemaakt volgens mij, iets wat er op leek, want uitleg snapte ik ook niet helemaal, (ook geen held in tekeningen)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:55

Hahaha ik hoop dan dat als het nog niet lukt er iemand is die het wel uit kan leggen :) Ik ga het sowieso even proberen.. alsnog bedankt.. :)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:52

nou als het niet lukt ga ik gewoon even een lappie haken hoor om het uit te dokteren, maar wie weet dat iemand anders er wel wat van kan bakken, ik heb ook een hekel aan tekeningen, een van de redenen dat ik nog nooit een vest voor mezelf gehaakt heb, zou dat wel graag willen maar kom daar ook niet echt uit,

succes alvast met proberen, soms moet je gewoon even wat proberen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:55

ik haak hier even in (leuke woordspeling :') ) ben net begonnen met haken en vindt het superleuk.

Meteen maar een vraag, ik heb geprobeerd hartjes te haken (gevulde) alleen, het worden meer net-niet hartjes en zeker niet zulke mooi als op youtube :+ Iemand tips? Ik maak 2 rondjes en die haal ik dan aan elkaar en dan verder rondhaken en minderen. maar de bolletjes worden niet zo mooi "hartjesachtig"...

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:05

dobbel schreef:
nou als het niet lukt ga ik gewoon even een lappie haken hoor om het uit te dokteren, maar wie weet dat iemand anders er wel wat van kan bakken, ik heb ook een hekel aan tekeningen, een van de redenen dat ik nog nooit een vest voor mezelf gehaakt heb, zou dat wel graag willen maar kom daar ook niet echt uit,

succes alvast met proberen, soms moet je gewoon even wat proberen

Tnx :) als je er tijd voor hebt zou het fijn zijn.. heb net weer het 1 en ander geprobeerd maar wordt helaas nog steeds niet zoals ik het zou willen.
Die tekeningen mogen ze van mij inderdaad ook afschaffen hoor hahaha.. gewoon beschrijven dan is het een stuk duidelijker ;)

Straks nog is wat proberen en maar weer hopen dat ik eruit kom :)

Leuke site heb je trouwens. vind de dingen die je maakt erg leuk :j

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:42

WowAmigo schreef:
ik haak hier even in (leuke woordspeling :') ) ben net begonnen met haken en vindt het superleuk.

Meteen maar een vraag, ik heb geprobeerd hartjes te haken (gevulde) alleen, het worden meer net-niet hartjes en zeker niet zulke mooi als op youtube :+ Iemand tips? Ik maak 2 rondjes en die haal ik dan aan elkaar en dan verder rondhaken en minderen. maar de bolletjes worden niet zo mooi "hartjesachtig"...

werk je vanaf een patroon of 'uit je hoofd'?