[CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:42

peacehorse: ik vind het al heel mooi worden! echt knap alle mensen die digitaal kunnen tekenen, want ik bak er echt niks van :+ ik hoop alleen wel dat je nog wat haartjes gaat toevoegen, zodat ie wat echter lijkt. en naar mijn idee is het kleur verschil van de wang en voorhoofd een beetje anders. zeg maar net waar de bak stuk zit.

ThinkAgain

Re: [CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:50

ik zal kijken waar ik nog haartjes kan toevoegen zonder dat het ik het verpest =P En het klopt, maar het hoofd van het paard heeft ook 2 verschillende kleuren. Het ziet er voor mij ook vreemd uit als ik er naar kijk, maar ik heb met pipetje de kleuren opgenomen uit de foto dus als het goed is moeten ze gewoon kloppen zo

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:04

peacehorse: ik ging even het origineel opzoeken, en ik zie idd dat er kleur verschil in zit. het lijkt heel vreemd, maar het hoort dus gewoon zo O:)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:03

Hij word heel erg mooi casperzot :j
Ik vind alleen de ogen wat ongelijk lijken. Misschien is dat ook wel zo op de voorbeeldfoto, maar ik vind het wat storend.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:21

Hee jullie gaan toch niet zeggen dat mijn paard een raar hoofd heeft he!? Whahaha nee hoor! :D
Ik vind hem nu al heel mooi, de teugels mag jij beslissen! Vind het ook wel mooi zonder teugels! :P

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:40

Xfeno01X schreef:
Hij word heel erg mooi casperzot :j
Ik vind alleen de ogen wat ongelijk lijken. Misschien is dat ook wel zo op de voorbeeldfoto, maar ik vind het wat storend.

Bedankt! Inderdaad, de ogen zijn ongelijk. Op de voorbeeldfoto zijn ze ietwat ongelijk, maar ik heb het een beetje overdreven. :o

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:44

wonderworst_ schreef:
Hee jullie gaan toch niet zeggen dat mijn paard een raar hoofd heeft he!? Whahaha nee hoor! :D
Ik vind hem nu al heel mooi, de teugels mag jij beslissen! Vind het ook wel mooi zonder teugels! :P

Hoe kan een paard nou weer een raar hoofd hebben? elk paardenhoofd is anders :P

Ik vind m heel mooi. persoonlijk zou ik de teugels weglaten

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:18

ik laat de teugels inderdaad maar weg

Afbeelding
af of niet?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:19

Ik zou inderdaad ook de teugels weglaten.
Vind alleen dat de rug nog niet zo mooi is, het is zo licht daar. Als je dat wat verbeterd is die denk wel zo goed als af!

Edit : En bij de borst aan de linkerkant van ons, vind ik het overloop te wazig. Een beetje een te zachte 'rand'. Snap je
wat ik bedoel? :o
Laatst bijgewerkt door xkimmx op 31-10-10 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:21

nee ik vind m nog niet helemaal af. ik mis nog contrast in het hoofdstel en het voorhoofd.
Verder vind ik m super :j

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:39

@ xkimmx: ja, de borst snap ik, die heb ik een beetje aangepast en ik zie dat ik die niet helemaal goed scherp heb gemaakt daarna. De rug is op de foto ook zo licht, maar het zal er wel anders uit zien met deze achtergrond

@ Xfeno01X: het hoofdstel kan ik begrijpen, wat bedoel je met het voorhoofd precies?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:41

Ookal was het op de foto, zou ik misschien een andere kleur gebruiken o.i.d. want vind het er een beetje als een babislaag uit zien. In vergelijking met het hoofd wat zulke mooie kleuren heeft vind ik dat erg zonde! Maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk! :) Is maar een tip, en misschien storen andere zich er niet aan, maar ik wel! :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:51

ja maargoed, ik maak toch een foto na voor iemand anders, als ik dan het paard ineens een hele andere kleur ga geven is een beetje raar

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:53

Kan toch een beetje de bruintinten uit het paard. :) Maar opzich heb je daar wel een punt in ja.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:25

volgens mij word hij daar alleen maar mooier op, wat xkimmx ookal zei :J

Ik bedoel met het hoofdstel dat hij een beetje duidelijker mag. wat meer kleur en schaduwen

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:31

Ik denk persoonlijk dat als je hem er nog duidelijker uit laat springen hij teveel naar voren komt en het lijkt alsof hij er boven 'zweeft' zeg maar. Het zou mooier kunnen zijn. Maar ik vind persoonlijk het hoofstel zo wel goed. :j

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:36

Xfeno01X schreef:
Ik bedoel met het hoofdstel dat hij een beetje duidelijker mag. wat meer kleur en schaduwen

ja het hoofdstel snapte ik ook wel, maar je had het over het voorhoofd
of gaat dit ook over het voorhoofd en heb je je vertypt? :P

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:32

casperzot schreef:
peacehorses: Wat wordt hij mooi! Ik mis alleen wel details en eventuele haartjes.

Hier weer een update van het paard van Shanna_. Ik heb de wang aangepast, die was naar mijn mening te druk. Wat manen toegevoegd, de oren en een stuk van de nek. :D

Afbeelding

Link naar DA:
http://fc06.deviantart.net/fs71/f/2010/ ... 31vc27.png

Leuk :D Zal het blijven volgen!
Wel grappig om de verschillen qua stijl te zien in het tekenen! Heb Personage zelf ook getekend :) (Profiel)
Ziet er al goed uit!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:53

Casperzot, vind deze trouwens al erg mooi van je! Vond die tekening hiervoor wat minder, maar deze vind ik echt een wereld van verschil! Echt heel knap! :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:13

Inderdaad, mijn vorige werk was niet om trots op te zijn, vandaar dat ik ook maar weer gauw doorging. :')
Bedankt voor het compliment! :D

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:07

Peacehorses, ik vind Andante echt lijken! Ik heb zelf de foto gemaakt en heb geen moment getwijfeld! Wonderworst zal hem ook heel mooi vinden!!
K ga wel mee over de rug, die zou ik ook iets donkerder maken.
Verder echt toppie!! Super knap dat je dat kan :)

xjenniifer94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:02

Ik ben bezig met de arabier van Shanna_ en dit is het resultaat tot nu toe. Ik kleur hem trouwens wel in met de line-art die ik eerst heb gemaakt. Voor de line-art kun je in mijn topic kijken.

Afbeelding

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:44

Prachtig <3 Ontzettend mooi :j

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:55

@xjenniifer94:
Probeer meer uit eigen hand te tekenen ipv over te trekken en kleurtjes te pikken van de foto. Ik zie namelijk een bom kleurtjes die wat geveegd zijn met de smudge. IMO is dat fotobewerking, geen tekenen.
Probeer er meer een eigen draai aan te geven! Speel met licht, speel met kleur, verhoog het contrast, maw, maak het meer je eigen werk. ;)

@ Casperzot: Geweldig werkje weer. Vind het bij jou zo fijn dat je lekker zelf uit eigen hand blijft tekenen ondanks dat je weet dat je verhoudingen niet optimaal zijn. Het resultaat is dan wel duidelijk, jij bent écht vooruit gegaan. :j De oortjes staan nog wat ver uit elkaar en de neus oogt nog wat groot, maar ik zou zo lekker verdergaan. Je schaduw en inkleur kunsten zijn erg goed.

@peacehorses: Beetje zelfde verhaal als xjenniifer94. Je hebt er goed aan gedaan de teugels weg te laten en de achtergrond rustig te houden. Ik vind de kleurkeuze van het gras alleen niet zo fijn, het is me te egaal groen, ik mis wat extra tinten en schaduw. Zeker als je kijkt naar het paard dat veel kleurverschillen bezit (en ik vermoed ook hier: overgenomen met pipetje van foto. Correct me if I'm wrong) is het contrast tussen paard en achtergrond wel heel groot. Ik zou daar even naar kijken als ik jou was. :) Voor de rest mooi glad uitgewreven, je stijl spreekt me wel aan. :)

@saskiakefie: Jammer dat je hem zo klein plaatst, want het is een prachtig werkje! :) Het gehele contrast zou ik nog iets groter willen zien, maar het is een nette plaat.

@casperzot: Hier zie je duidelijk wat ik wel vaker bij je zie: De neus en neusbrug is allemaal net even te breed. Vind het rechteroog niet eens zozeer foutief hoor! Vind je nieuwe werkje wel beter, dat wel. :j

@highwaykind: Bah, jij geeft mij altijd de tekenkriebels. :D Jouw werken zetten mij iig aan tot tekenen! Zoals altijd een prachtig werk, de kleurspeling en schaduwen maken het zo schilderij achtig. Natuurlijk is het ook een schilderij, maar hierbij heb ik ook echt het idee dat ik naar een schilderij aan de muur staar, ipv verf in de vorm van een tekening op doek. Prachtig werk.

xjenniifer94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:51

_Denise_ schreef:
@xjenniifer94:
Probeer meer uit eigen hand te tekenen ipv over te trekken en kleurtjes te pikken van de foto. Ik zie namelijk een bom kleurtjes die wat geveegd zijn met de smudge. IMO is dat fotobewerking, geen tekenen.
Probeer er meer een eigen draai aan te geven! Speel met licht, speel met kleur, verhoog het contrast, maw, maak het meer je eigen werk. ;)

@ Casperzot: Geweldig werkje weer. Vind het bij jou zo fijn dat je lekker zelf uit eigen hand blijft tekenen ondanks dat je weet dat je verhoudingen niet optimaal zijn. Het resultaat is dan wel duidelijk, jij bent écht vooruit gegaan. :j De oortjes staan nog wat ver uit elkaar en de neus oogt nog wat groot, maar ik zou zo lekker verdergaan. Je schaduw en inkleur kunsten zijn erg goed.

@peacehorses: Beetje zelfde verhaal als xjenniifer94. Je hebt er goed aan gedaan de teugels weg te laten en de achtergrond rustig te houden. Ik vind de kleurkeuze van het gras alleen niet zo fijn, het is me te egaal groen, ik mis wat extra tinten en schaduw. Zeker als je kijkt naar het paard dat veel kleurverschillen bezit (en ik vermoed ook hier: overgenomen met pipetje van foto. Correct me if I'm wrong) is het contrast tussen paard en achtergrond wel heel groot. Ik zou daar even naar kijken als ik jou was. :) Voor de rest mooi glad uitgewreven, je stijl spreekt me wel aan. :)

@saskiakefie: Jammer dat je hem zo klein plaatst, want het is een prachtig werkje! :) Het gehele contrast zou ik nog iets groter willen zien, maar het is een nette plaat.

@casperzot: Hier zie je duidelijk wat ik wel vaker bij je zie: De neus en neusbrug is allemaal net even te breed. Vind het rechteroog niet eens zozeer foutief hoor! Vind je nieuwe werkje wel beter, dat wel. :j

@highwaykind: Bah, jij geeft mij altijd de tekenkriebels. :D Jouw werken zetten mij iig aan tot tekenen! Zoals altijd een prachtig werk, de kleurspeling en schaduwen maken het zo schilderij achtig. Natuurlijk is het ook een schilderij, maar hierbij heb ik ook echt het idee dat ik naar een schilderij aan de muur staar, ipv verf in de vorm van een tekening op doek. Prachtig werk.

Bedankt voor je commentaar, het is wel de eerste keer dat ik dit maak, en ik dacht dat iedereen het zo ong deed :P

Kan je me uitleggen hoe andere dit dan maken? Hoe beginnen zij?